Věra Hladíková - výtvarnice, scénografka, autorka dekorace vědomostní soutěže AZ-kvíz
Co by jste mi prozradila o obměně dekorace AZ-kvízu? Dekoraci jsem navrhla na principu kontrastu dvou odlišných materiálů a struktur. Polykarbonátové komůrkové desky, které tvoří dva strukturální bloky. Ty jsou průsvitné a vytvářejí podklad pro hru světel – nasvícení totiž hraje v celé kompozici podstatnou roli. Bloky jsou vsazeny do konkávně uspořádaných obloukových stěn, které vymezují scénu a jejich klidné plochy jsou pouze jemně strukturované potiskem loga soutěže Jak dlouho jsem pracovala na nové dekoraci? Změna dekorace byla připravena už před dvěma roky, ale nebyly na ni finanční prostředky. Bála jsem se, aby pomalu nezastarala. Na samotné přípravě úpravy dekorace jsem s přestávkami pracovala skoro tři roky, i když v tomto oboru prakticky nelze stanovit, kolik času strávíte od nápadu přemýšlením o jeho zhmotnění a kolik prací na technickém řešení - ono to spolu úzce souvisí.Jsem také autorkou původní dekorace AZ-kvízu. Tehdy však bylo výtvarné řešení podmíněno požadavkem shodného vizuálního stylu brněnských soutěží, který byl vyjádřen kovovou konstrukcí stejnou jako u soutěže Pyramida“.
Jaký je Váš pohled na dekorace? Dekorace u soutěží musí na obrazovce především dobře vypadat, protože musí diváka nejprve zaujmout, a to jak při zahájení soutěže, tak i při předělech“ mezi jednotlivými částmi soutěže, kdy se scéna na obrazovce objevuje jako celek; proto jsem se snažila, aby dekorace působila prostorově. Na druhé straně však musí být nevtíravá a nesmí rušit ve chvílích, kdy divák sleduje vlastní soutěž a většinou spolu se soutěžícím přemýšlí o zadaných úkolech. V těchto chvílích musí vytvářet pouze příjemně vyznívající plochu.
Co všechno děláte? Už sedmnáct let pracuji pro televizi a za tu dobu jsem dělala snad všechny druhy výtvarných prací, které jsou součástí různých pořadů. Například jsem pracovala na návrzích užitných předmětů, plakátovacích stěn, kreslených lidových obrázků, dobových map, dobových dopisů, doplňků do dekorací pohádek, inscenací, soutěží, atd.. Připravovala jsem všechny kresby do soutěžního pořadu pro děti HIP- HAP-HOP, byla jsem požádána o úpravu dekorace pro soutěžní pořad Pyramida. V televizi jsem začínala malováním titulků ve výtvarném oddělení.
Jak se Vám spolupracuje s režisérem Sokolovským? Režiséra Sokolovského si velmi vážím. Spolupracuji s ním prakticky celou dobu svého působení v televizi. Je velmi náročný, ale kreativní a pracovitý, což jsou vlastnosti, které mi vyhovují. Navíc je perfekcionista a diskuse nad výtvarnou stránkou pořadů jsou vždy velmi přínosné. Vážím si ho nejen já, ale snad všichni, kteří s ním spolupracují.
|