26 minut

8. ledna 2012

Část: Havaj – káva

Obsah dílu

25 let Objektivu — USA: Havaj – káva — Objektiv osobně — Turecko: Zlato

Části dílu

01:06
25 let Objektivu
    Bylo to skoro symbolické datum 11. 1., přesněji 11. 1. 1987 – datum premiérového vysílání Objektivu. Tři jedničky v narození jako by tomuto pořadu věstily dlouhý a úspěšný život. Objektiv, který vznikl v zahraniční redakci československé televize a žil nejprve z produkce světových agentur a velkorysé sítě zpravodajů, především v zemích tzv. lidově-demokratického bloku, si našel rychle své diváky. I proto, že nebyl zatížen ideologií a mohl tak, kam většina obyvatel téhle země nesměla. Diváky si ale udržel i po pádu železné opony a díky spolupráci s celou řadou skvělých reportérů, novinářů, filmařů a cestovatelů dokázal dál nabízet zajímavé reportáže. Pojďme si připomenout jeho zrození a alespoň malý kousek rodinných dějin.
    03:34
    Havaj – káva
      Slavit se má tím nejlepším, co je k mání, a pokud je řeč o kávě, pak s námi budou jistě souhlasit i znalci, že káva druhu kona je přesně tím pravým klenotem. Rodí se pouze na Havaji, a když tam reportér Michal Kubal vyrazil za americkou politikou i dějinami, nemohl si nechat ujít ani téma vynikající havajské kávy. Televizní obrazovka sice umí přenášet jen obraz a zvuk, ale musím říct, že z Michalovy reportáže byla úplně cítit parádní vůně havajského café… To samé přejeme i vám.
      12:36
      Objektiv osobně
        Objektiv se v posledních letech snaží přinášet skutečné a ničím neředěné cestovatelské zážitky. Je to možné především díky dobře zavedené síti stálých zahraničních zpravodajů ČT. Lidé, kteří se ve svých oblastech dokonale orientují a umí najít i velmi zajímavé detaily a nabízejí osobní pohledy… to je Objektiv osobně.
        15:52
        Zlato
          Jak bychom popsali Turecko? Určitě najdeme hodně přívlastků, které mají co dělat s exotikou. Země zlata, to určitě napadne mnohé z nás. Za levnějším zlatem a všemožnými šperky do Turecka jezdí nejeden turista. Zlatnictví ale není jen jedním z odvětví tamního turistického businessu. Naštěstí. Pečlivý výběr, nakupování a střádání zlatých penízků a drahých šperků patří k jedné z nejstarších a nejpevnějších tureckých tradic.
          23:54
          Soutěž
            Přehrát celé video
            Stopáž26 minut
            Další díl
            15. ledna 2012

            Objektiv na sociálních sítích

            Napište nám