Příběh ohrožené přírody a lidí

Opět si v pořadu bereme na mušku velké dopravní stavby. Po hromadné kritice odborné veřejnosti, Evropské komise i účastníků řízení, kteří koncepci dopravy vytýkají především plýtvání finančními prostředky v rozsahu mnoha desítek miliard, se konečně zavázalo Ministerstvo dopravy České republiky změnit Operační program dopravy tak, aby vyhovoval jak nákladovosti, tak dopravní obslužnosti i evropským směrnicím. Pro konkrétní příklad se vracíme do Jihomoravského kraje, kde se občané brání proti nemravnému záměru postavit rychlostní silnici R43 středem sídliště Brno-Bystrc s třiceti tisíci obyvateli, na kterou má navazovat rychlostní komunikace R52 přes Novomlýnské nádrže k hraničnímu přechodu Mikulov, která je ve své podstatě realizací Hitlerovského projektu z třicátých let. K úpravě programu doprava došlo i v severním segmentu pražského silničního obchvatu, kde konečně Ministerstvo dopravy České republiky vložilo do svých plánů, pod tlakem veřejnosti i Evropské komise, takzvanou severní variantu. Dodrží Ministerstvo dopravy své sliby a bude konečně náš Operační program doprava Evropou schválen? Jinak nám miliardy na dopravní infrastrukturu z Evropy nepřijdou.

Stopáž17 minut
Rok výroby 2007
 ST 4:3
ŽánrDokument