Modrá ruža
Marseille. Inženýr Lenoir marně odbývá novináře, kteří se zajímají o jeho nejnovější vynález. Ten ještě není dokončený, ale už má o něj zájem i cizina a dokonce si na něj brousí zuby cizí tajné služby. Lenoir však potřebuje dokončit svůj "smrtící prášek" v klidu. A tak na svou ochranu najme policii. Práci chce dokončit na výletní jachtě továrníka Kanuche, který mu jako dokonalé maskování doporučí sám policejní prefekt. Jenže o pravém účelu inženýrova "výletu" se doslechne senzacechtivý reportér Philippe Plafeau, který na loď pronikne v přestrojení za plavčíka. Ovšem není jediný. Ostatní plavčíci jsou ve skutečnosti přestrojení policisté. Lenoirův nový sluha rovněž není tím, za koho se vydává, stejně jako nápadník Lenoirovy dcery hrabě Dubois. Kolotoč záměn a přestrojení pokračuje - jak jinak - i na maškarním bále, aby se nakonec ukázalo, že ani samotný smrtící prášek není tím, za co ho všichni považují. Opravdová je v celém tom blázinci jen láska tří dvojic, které k sobě poněkud klopotně hledají cestu...
Televizní inscenaci známé předválečné slovenské operety Gejzy Dusíka a Pavla Braxatorise natočil v roce 1996 režisér Milan Lasica. Ve snímku zazní řada dobových hitů, z nichž je českým divákům zřejmě nejznámější rozverný staromládenecký song "Len bez ženy môže byť človek blažený".