Národ v sobě
Mnozí si jistě vzpomenou na kauzu, která počátkem devadesátých let hýbala občany i médii - a to, když se na soupisu památek, které se měly vrátit řeholním řádům a kongregacím na základě restituce, ocitla i tzv. restaurační budova Národního divadla. Získal ji tak tehdy Řád svaté Voršily, který ji posléze prodal firmě Themos. Měla být budova skutečně vrácena, i když Řádu nikdy nepatřila? Nestala se někde chyba? Jakým způsobem toto rozhodnutí ovlivnilo chod Zlaté kapličky? Byla politická vůle tuto kauzu nějak řešit? Jak se k tomu stavěli ministři kultury a parlament? Co se vůbec dělo těch dlouhých deset let? Je možné s tím ještě dnes něco udělat?Tyto sugestivní otázky klade svým osobitým způsobem známý režisér Jiří Krejčík, který celou dobu sporů kauzu sledoval. Jeho film jistě vyvolá řadu reakcí, ale to už u kontroverzního autorského dokumentu často bývá.