Řekni, že mě miluješ, Junie Moonová
Americký režisér rakouského původu Otto Preminger (1906-1986) vystudoval práva, ale začal se věnovat divadlu pod vedením Maxe Reinhardta.
V roce 1933 přišel do Spojených států.
O jedenáct let později se proslavil brilantním kriminálním dramatem Laura, jež mu vyneslo první ze tří oscarových nominací za režii.
Od roku 1953 byl svým vlastním producentem.
Proslul jak diktátorskými tvůrčími metodami, tak zálibou v kontroverzních tématech - Měsíc je modrý (1953), Muž se zlatou paží (1955) nebo Anatomie vraždy (1959).
Na konci šedesátých let, kdy do Hollywoodu začaly proudit nejen nové myšlenky ale také noví tvůrci, byl jako příslušník staré gardy považován za odepsaného.
Obklopen filmovým mládím však ještě dokázal vytvořit působivé drama Řekni, že mě miluješ, Junie Moonová (podobně jako u nás Otakar Vávra Romanci pro křídlovku).
Předlohou filmu byl stejnojmenný bestseller Marjorie Kelloggové (která také napsala scénář) o trojici vyděděnců, kteří společně hledají důstojnou životní existenci.
Dívka se znetvořenou tváří Junie Moonová (Liza Minnelliová), zvláštní degenerativní nervovou chorobou trpící Arthur (Ken Howard) a paraplegický homosexuál Warren (Robert Moore) si pronajmou od excentrické milionářky dům. Snaží se vést normální život. Nakonec odjedou na výlet do přímořského letoviska. Warren tu prožije svůj první heterosexuální vztah. Junie s Arthurem se sblíží, i když se mladíkův zdravotní stav nezadržitelně zhoršuje...
Ozdobou snímku jsou herecké výkony Lizy Minnelliové (k její přesvědčivosti nepochybně přispěl i smutný fakt, že během natáčení zemřela v Londýně její matka Judy Garlandová) debutujícího Kena Howarda a především divadelního režiséra Roberta Moorea (1927-1984), známého u nás jako tvůrce úspěšných kriminálních komedií Vražda na večeři (1976) a Detektiv ze San Franciska (1978), v jeho jediné filmové roli. Pozoruhodná obrazová stránka snímku byla poslední prací kameramana Borise Kaufmana (bratra Dzigy Vertova) a k jeho působivému vyznění výrazně přispěla píseň Old Devil Time v podání Petea Seegera.