Kurt Joos: Tanec jako vyznání
Dalekosáhle jako umělec předběhl svou dobu (nar. 1901). Studoval ve Vídni a Paříži. V roce 1927 se stal baletním mistrem opery v Essenu. Propojil moderní tanec
s technikou klasického baletu a nebaletní pantomimy. Za jeho nejvýznamnější dílo je považována inscenace tanečního dramatu Zelený stůl, namířeného proti válce a nacismu. Nalezl způsob, jak převést otázky, které jej zaujaly, v působivé, nadčasové choreografické obrazy. Své studenty a následníky (Pina Bausch, Susanne Linke, Anna Markard, Karin Hermesch-Sunke) povzbuzoval k tomu, aby hledali své vlastní, nové formy vyjadřování. Tvůrčí profil stylotvorného mistra, který v roce 1979 zahynul při automobilové nehodě, přesahuje k soudobým interpretacím jeho tanečních notací. Režie: Annette von Wangenheim.