Chat

Martin Charvát
Záznam chatu ze čtvrtka 28. června 2012
atara.: „CO říkáte, že ČT na některých kanálech zrušila reklamu na ČT 1 a ČT24?“
Martin Charvát: „Je to svym zpusobem deformace trhu, protoze posiluje duopol Novy a Primy. Bud by na verejnopravni televizi nemela byt reklama vubec, nebo by naopak mela byt zachovana. Tohle je ponekud polovicate reseni.“
atara.: „Co říkáte na sexistické reklamy, vulgární reklamy?“
Martin Charvát: „Mne osobne sexisticke reklamy nevadi a jak vyplyva z vyzkumu trhu, obecne jsou u nas prijimany velmi kladne. Inu, jak se rika v anglictine: Sex sells - sex prodava. Ovsem vyuziti takovych motivu musi mit smysl - je nesmyslne delat sexistickou reklamu na produkty pro zeny. Vulgarni by reklama byt nemela - ukolem reklamy je prodat nebo navazat vztah se zakaznikem, to se pres vulgaritu dela tezko.“
sonax: „Co má vše na starosti kreativ. ředitel?“
Martin Charvát: „Kreativni reditel je odpovedny za vsechny vystupy reklamni agentury. Je tedy odpovedny za to, jak reklama vypada, vyzniva a pusobi. Tez ma na starosti slozeni kreativniho tymu agentury. Na vzniku reklamy se podili od komunikacni strategie az po finalni kousek. Je to vlastne neco mezi tvurcem, dramaturgem a manazerem. Od vseho musi mit trochu.“
sonax: „Stále platí, že obal prodává?“
Martin Charvát: „Samozrejme, obal ma nezastupitelnou ulohu a rozhoduje predevsim pri finalnim rozhodovani nakupujiciho. Bohuzel firmy mnohdy toto podcenuji. Celkova uroven obaloveho designu u nas neni dobra. Mame nekolik spickovych produktu od vybornych designeru, ale celkove, kdyz se podivate predevsim do obchodu s rychloobratkovym zbozim, to neni nic moc.“