Chat

Patrik Nacher
Jak se nezbláznit z bláznivých bankovních poplatků? Ptejte se majitele serveru Bankovnipoplatky.com Patrika Nachera.
Záznam chatu z úterý 10. května 2011
Jiřina Horká, Domanín: „U které banky jste vy? :)“
Patrik Nacher: „Mám více účtů, aktuálně pět a neustále to zkouším...“
Petr: „Hezké dobré ráno. co vás vedlo k založení servru bankovnipoplatky.com?“
Patrik Nacher: „Pěkné ráno, motivem byla nespokojenost s postavením bankovních klientů u nás a cenové politiky bank ve srovnání se zeměmi, kde sídlí mateřské banky. Nechtěl jsem jen nadávat. To, v jaké podobě je server dnes, je už spontánní vývoj, který jsem ani neočekával..“
Josef Matulka: „Kde bych sehnal ten odznak bankovních poplatků.“
Patrik Nacher: „Pěkné ráno, pošlete mi adresu a já vám pošlu odznaky, samolepky a lupu :-) - p.nacher@bankovnipoplatky.com“
Anna Drobná , Hodonín: „Hezké ráno, můžete mi, prosím, doporučit nějakou hypotéku? A jak mám spořit, když mám malou výplatu? díky za odpovědi“
Patrik Nacher: „Hezké ráno, to je velmi individuální. Pro začátek zkuste porovnání hypoték, které najdete na bankovnipoplatky.com v pravé horní části. To vám bude ilustrovat, jak si asi stojíte“
Petr Oslava: „dobrý den, jak je možné, že si české banky mohou účtovat takové poplatky za vedení účtu apod.? jak to funguje jinde ve světě“
Patrik Nacher: „Dobrý den, protože to banky zkoušejí a my, jako laxní a pohodlní klienti, jim to dovolíme. Obecně lze říci, že ve světe je struktura bankovních poplatků jiná, neplatí se za základní bankovní služby, ale za nadstandardní služby či porušení podmínek. Problémem právě je, že bez základních bankovních služeb nemá účet v bance smysl...“
divačka z Ústí: „Dobrý den, u které banky zaplatím nejméně poplatků?“
Patrik Nacher: „Pěkný den, těch účtů je už více, od mBank, Fio banku přes účty, kde to je zadarmo, když splníte některé parametry (nejčastěji kreditní obrat), jako je třeba Era účet zadarmo od Poštovky. Velkým poplatkům se také můžete vyhnout u eKonta Prémium od Rajfky (25 tisíc měsíční obrat)nebo u účtů u GE Money, Volksbank, LBBW atd. Zkrátka těch možností je více...“
Jitka Šíchová: „Krásné ráno. Chci se Vás zeptat, mám již 7 let stavební spoření a spořím zatím dál. potřebuji si odkoupit byt.Je výhodnější úvěr ze stavebního spoření, nebo hypotéka Děkuji Jitka Rainbow“
Patrik Nacher: „Pěkný den, to záleží na tom, jakou částku máte naspořenou. Stavební spořitelny nabízejí zpravidla výhodnější úrokovou sazbu a navíc zafixovanou až do konce splácení, když máte naspořeno např. 40% částky, kterou chcete půjčit. Udělal bych to takto - poptejte svoji stavební spořitelnu a poté zkuste porovnání hypoték, které najdete např. na mém webu. Teprve pak se rozhodněte pro výhodnější nabídku,která vám bude vyhovovat.“
Jana: „Vypadá to, že díky bankovním poplatkům české banky přestály lépe ekonomickou krizi. Souhlasíte?“
Patrik Nacher: „Pěkný den, ano i ne. Bankovní poplatky určitě snižují motivaci bank v ČR k rizikovým obchodům, nahrazují úrokové výnosy, které jsou vždy rizikovější než výběr poplatků. Na druhou stranu se nám bankovní krize vyhnula proto, že naše bankovnictví je postavené jinak než to americké či britské (investiční), navíc jsme si svou krizi už prožili v devadeátých letech a stálo nás to stovky miliard korun. Banky byly z peněz danových poplatniků vyčištěny...“
Roman, Brno: „Dobré ráno, co tedy můžeme udělat jako "obyčejní lidé" než jen nadávat? Můžeme se poplatkům nějak postavit? Říkal jste, že na rekušáky by si toto nikdo nedovolil, tak jak se dostat do podobného postavení? Díky, Roman“
Patrik Nacher: „Dobré ráno, být aktivním, důsledným a náročným klientem. Nenechat se ukolébat, trvat na určitém standardu a pokud jsem nespokojen, odejít jinam. Už jen to, že oznámíte bance, že chcete změnit účet a jít od ní pryč, uvidíte, jaké "zázraky" se budou dít, od přemlouvání přes slevy či jiné nabídky.. To je první důležitý krok.“
Katka: „Dobré ráno,ve výpisu z banky se mi objevuje 2Kč "za platbu z/do jiné banky"-to chápu.Ale co je 5Kč "za položky"?A mají tyto poplatky všechny banky?Děkuji za odpověď.“
Patrik Nacher: „Pěkné ráno, tuším, že to má KB. Ty 2 koruny jsou za mezibankovní styk, těch 5 korun je podle mě za jakoukoliv položku jinak řečeno pohyb na účtě(příchozí, odchozí apod.). To je přeně to, co kritizuji, že totiž ty sazebníky jsou nesrozumitelné a popis těch poplatků nejasný. Těžko to pak lze porovnávat s konkurencí...“
Petr: „Dobré ráno,poplatky za vše nás štvou všechny. Vyřiďte,Monice že už se lepší a usměrňuje Honzu.v jeho zkákání hostům,do řeči a blbému smíchu.Všude dává příklad Moniku,ona určitě nehrála ve filmech atd...děkuji“
Patrik Nacher: „Díky,vyřídím :-)“
František: „Dobré ráno! Který český bankovní poplatek považujete za nejabsurdnější?“
Patrik Nacher: „Poplatek za příchozí platbu a za vedení hypotečního účtu.“
Jana: „Dobrý den Patriku, na co se tam tak zoufale tváříte? ;-)“
Patrik Nacher: „Je tu spousta rušivých elementů...:-)“
Leoš H.: „Jakou měsíční platbu považujete v českém kontextu za přijatelnou? A kde je ta hranice, kdy bych už měl uvažovat o změně banky nebo služby? Děkuji!“
Patrik Nacher: „Pěkný den, to je individuální. Řeknu to takto, na svém hlavním běžném účtu neplatím téměř nic za bankovní poplatky a kdybych platil, vadilo mi to. Na druhou stranu při obchodování s akciemi přes eBrokera jsem zaplatil na poplatcích (provizích) několik stovek za minulý měsíc. To je ale z mého pohledu v pořádku. Je to o tom, co se zpoplatňuje, často nejde o výši, ale o princip.“
Franta: „Pane Nachere, souhlasím s tím, co říkáte. Ale určitě musíte ocenit Moniku Brindzákovou. Vy jste v Dobrém ránu chvíli a je vidět, že už máte plné zuby Musilových radoby vtipných aktivit (spíše trapných) a Monika to má ráno co ráno a ještě ji i shazuje. Tak to ještě chvilku vydržte.“
Patrik Nacher: „co na to napsat? Aspoň tu člověk opravdu neusne :-)“
Richard: „Dobrý den, jelikož mne zničila komerční banka svými nesmyslnými poplatky , jako je např. poplatek 20,- za uvědomění , že mi neodešel trvalý příkaz , kdy si kladu otázku "na co mám vlastně internet banking", jsem se rozhodl změnit KB za jinou. A proto se chci zeptat zda jsem zvolil správně ... Fio banka ??? Snad budete vědět a předem moc děkuji. Heslo na závěr: Banka vám půjčí deštník, když je hezky a chce ho vrátit , když začne pršet. KB je 100% příklad , ale už se škubat nenechám :P .“
Patrik Nacher: „Pěkný den, myslím, že dobrá volba. Úspora bude okamžitě viditelná. Jinak KB teď přišla s konceptem nového konta Můj účet, který zlevnil služby a zpřehlednil sazebník. Takže se snad blýská na lepší časy i u těch velkých bank...“
Petr: „Dobre rano, souhlasim s "vyhrozovanim" bance o odchodu ke konkurenci s jinymi podminkami. Ale jak snadno mohou poradci v bance odstranit nebo snizit pevne poplatky za sluzby? Jaka je ta hranice, kdy se jeste mohu vzpirat a doufat, ze mi banka vyhovi? O kterych typech poplatku mohu vyjednavat a na ktere si nenechaji sahnout? Dekuji. Urcite poplatkozrouta.cz navstivim.“
Patrik Nacher: „Pěkný den, to vám přesně nepovím, ale ze svých zkušeností se domnívám, že mohou ovlivnit z těch základních poplatků celkem dost. Takovou prvotní obranou je, že to neumožňuje nastavený systém...:-)“
LIba: „Dobré ráno, pokud se nemýlím, účet Era zadarmo se dá zřídit jen na některých poštách. Nebo se to změnilo a mohu si tento účet založit na každé poště? Děkuji za odpověď“
Patrik Nacher: „Dobré ráno, mělo by to jít na každém obchodním místě. Podívejte se prosím do sazebníku Poštovky, tento účet najdete poněkud nepochopitelně až úplně dole v kapitole T. Tam by měly být všechny informace o tomto účtu.“
Pavla: „Dobrý den, setkal jste se někdy s Chytrou kartou od České spořitelny? jsou tam nějaké "nekalosti" spojené s využíváním této karty? děkuji za odpověď“
Patrik Nacher: „Dobrý den, tuto kartu jsem zatím nepoužíval. Předpokládám, že jde o kreditku. U těch je obecně důležité si pohlídat bezúročné období, pravidelné poplatky (za vedení karty a účtu), podmínky při výběru z bankomatu, podrobně číst výpis. Vyloženě skryté "nekalosti" bych tam neviděl...“
Jana Ostrava: „Dobré ráno, uzavřeli jsme s přítelem před časem hypotéku u KB na radu našeho poradce ze společnosti Partners. Mnoho našich známých nás neustále přesvědčuje, že jsem blázni, že stavební spoření je vždy výhodnější. Náš poradce nám ale řekl, že pokud nemáme na st. spoření nic nespořeno, je lepší zvolit hypotéku. Jak to je? Je stavební spoření lepší za všech okolností (jak nás přesvědčují známí)?“
Patrik Nacher: „Dobré ráno, v zásadě má poradce pravdu. Stavební spoření je výhodnější, když máte určitou částku naspořenou (40%).“
Eva: „Dobrý den, můžete mi poradit, jestli je výhodnější využívat kontokorent nebo kreditní účet, jestliže se člověk není schopen během měsíce vrátit na plusové hodnoty? Děkuji“
Patrik Nacher: „Zdravím, to je opravdu individuální. U kreditky je výhoda nejen to bezúročné období, ale fakt, že máte možnost splácet minimální částku, nebo to kdykoliv splatit a kdykoliv kartu opět použít. Na druhou stranu kreditní karta láká víc k utrácení. Je také užitečné porovnat nabízené úrokové sazby, ty se mohou významně lišit.“
Jana: „Dobré ráno, považuji se za celkem inteligentního člověka. Přesto, při vyřizování některých finančních záležitostí jsem trochu bezradná a uvítala bych radu odborníka. Kde ale sehnat nezávislý, nestranný názor? Např. při vyřizování hypoték bych neváhala si radu zaplatit. Je to však u nás vůbec možné? A kde takovou radu vyhledat?“
Patrik Nacher: „Zdravím, jako ideální bych v dnešní době viděl využívat různých internetových porovnávačů, kalkulaček atd. Méně tam hrozí, že motivací bude nikoliv vaše spokojenost, ale provize pro finančního poradce.“