Chat

Jaroslav Martínek
Záznam chatu z úterý 6. dubna 2010
Dana: „Dobrý den, jsem ráda, že se Česko mění, co se rozvoje cykloturistiky týče. Mám ale pocit, že neustále vázne propagace všeho, co je u nás krásné a tedy i cyklostezek. Máte nějakou představu, jak konečně prosadit větší propagaci ČR třeba přes formu nabídky cykloturistiky? Vždyť bychom se mohli státá cykloturistickou vemocí - jen cizincům tyto informace předat. Přeji mnoho zdaru při Vaší práci. Dana“
Jaroslav Martínek: „Budu o tom za chvili hovorit. Ale mate naprostou pravdu. Cesko je nadherne, ma mnoho co nabidnout, ale ta propagace je katastrofalni. Mam na mysli hlavne propagaci na webu, ktera by mela byt hlavni - ta prakticky neeexistuje. Proto ted chceme pripravit projekt Cesko jede, ktere pripravuje Asociace turististickych regionu. Tak snad se nam to podari. Cesko stoji za to. Pracovni verzi projektu brzy umistim na web www.cyklostrategie.cz, sekce temata, sekce rekreacnicyklistika.“
Honza Vesely: „Jaké máte zkušenosti s projektem "Cyklisté výtáni.“
Jaroslav Martínek: „Odpoved musim rozdelit na dve casti. Z osobni zkusenosti s danym projektem nemam zadnou zkusenost, nebot si svou cyklo dovolenou zarizuji predevsim diky svym kontaktum. Z profesioniho hlediska danemu projektu Cykliste vitani velmi fandim, nebot Cesko dany druh sluzeb potrebuje jako sul. Proto se i snazim podporovat Nadaci Partnerstvi, ktery dany projekt realizuje. Pravdou ale je, ze samotna znamka "Cykliste vitani" jeste podnik nedela. Je to vsechno o lidskem pristupu. Jde o to pochopit, ze kdyz nabizime sluzby, tak musi byt opravdu na urovni, coz u nas nekdy chybi.“
Lenka: „Touto dobou je trend budovat u nás především asfaltové cyklistické stezky, což není podle mě v některých případech to pravé řešení. Do hor a na lesní cesty patří původní povrch. Podle čehe se rozhoduje, zda budou cyklostezky zakomponovýny do krajiny a kdy se změní v asfaltovou dráhu? Děkuji za odpověď“
Jaroslav Martínek: „Souhlasim s Vami. Pokud se asfaltuji lesni cesty, tak je to vetsinou kvuli lesni technice, nikoliv kvuli cyklistum. Ale budu hovorit prave o ruznych moznostech budovani cyklostezek. Asfalty podel rek, kde dane steky plni i uce dopravni, slouzi pro in-liny, vozickare (mam rad cykostezku Becva, podel Batova kanalu). Mam ale taky rad sit 20 km novych lesnich cesticek pro cyklisty , tzv. singtreky nariklad v oblasti Rychlebskych hor.“
Miroslav: „Dobrý den, v pořadu zaznělo, že jsou podporovány cyklostezky. Můj současný dojem je, že se cyklostezky nebudují tak, aby vyhovovaly podpoře cyklistiky. Jako příklad mohu uvést tvorbu cyklostezky v Táboře, kde na krátkém úseku (souběžném s hlavní silnicí) došlo k přerušení plynulé jízdy na cyklostezce cca na 4 místech připojení na vedlejší silnice na hlavní. Dále z ničeho nic cyklostezka končí na chodníku, kde je osazena cedule cyklisto sesedni z kola apod. V podstatě, místo toho aby cyklista plynule jel po hlavní silnici, musí 5x dávat přednost, 2x sesedat u autobusových zastávek., atd. Uvedeného stavu jsem si všiml na mnoha místech v ČR. Není toto hlavní problém cestování na kole ve městech. Naprostá nelogičnost tvorby cyklostezek? Nebo není cyklista neustále považován víceméně za překážku v provozu? Je to totiž moje osobní zkušenost ověřená každodenní praxí. PS: ještě jedna poznámka, používám jak horské, tak silniční kolo. U hlavní silnice mnohdy vytvořena stezka, kdy její stav vůbec nedovoluje její použití na silničním kole, přesto mi to zákon ukládá. Že je to v podstatě nebezpečné, samý obrubník, přerušení, sesednutí, štěrk apod. nikoho nezajímá. Pokud ji nepoužiji, protože se vedle pohybuji na silnici rychlostí kolem 40-45 km jsem vytlačován řidiči aut, kteří na mě najíždějí. Nejde o to, že bych stezku nechtěl použít, ale že je to v podstatě nemožné i nebezpečné a uvedené není řešeno, jen striktně vyžadováno. Zdar cyklistickému pohybu, Míra“
Jaroslav Martínek: „Plne s Vami souhlasim. I k tomu ted mame konferenci - podivejte se na www.cyklokonference.cz - ceka nas dlouha cesta, jak toto zmenit, ale musime se o to pokusit.“
Rostislav Kašovský: „Jak to vypadá s cyklostezkami podél Ostravice, konkrétně z Ostravy směr Frýdek Místek a dále směrem na Beskydy? O tomto tématu se hovoří již deset let, ale konkrétní výsledek není vidět. Pouze je to oblíbené předvolební téma v ústech politiků. V Evropě i jinde v ČR je to běžná záležitost, cyklostezky podél řek. Děkuji a zdravím do ČT!“
Jaroslav Martínek: „Vzhledem k tomu, ze k cyklostezce podel Ostravice nemam zadne informace, tak to vypada, ze se zde nic moc nedeje. Mozna nejake male useky, ale souvisla steza tu asi hned tak nebude. Moji snahou je totiz monitorovat vsechny podobne projekkty, napr. podel Becvy, Ohre, Moravy, cyklostezka Opava - Krnov apod. Zkkuste se podivat na www.cyklostrategie.cz, pak na vyzkum, pak na projekt SONDA a tam si stahnout "vyzkumne zpravy". Hned ta prvni prave pise o prehledu nejvetsich projektu v CR - snad to najdete. Je to psano trochu urednicky, ale snad vam to nebude vadit.“
Dalibor: „Zajímalo by mě, co si říkáte : 1. na bezpečnost na cyklostezkách...na oblíbených trasách díky kvalitnímu povrchu,většinou, asfaltu ohromný pohyb cyklistů, bruslařů, pejskařů...v kombinaci s " občerstvením " skvělý mix 2. na značení cyklostezkách...jakékoliv křížení je značeno konec-začátek..oboustranně...jen v Ostravě Porubě na Hlavní třídě je takto umístěno snad 40 značek. děkuji“
Jaroslav Martínek: „1. Pocitam, ze prvni otazku vnimate predevsim ve vztahu k cykloturistice. Samostatne cyklostezky podel rek. A tam je nekdy opravdu problem s tou bezpecnosti. Obavam se, ze tady zbyva jedina odpoved - ohleduplnost 2. Ted jsem o tom hovoril ve svem prispevku. Paradox je ty stezky, ktere popisujete, jsou mene bezpecne, nez kdyz jsou vyznacene cyklopruhy. Chceme to menit - ted k tomu mame konferenci www.cyklokonference.cz, ale je to beh na dlouhou dobu.“
luděk: „Naše městská policie Třinec donedávna velmi agresívně pronásledovala cyklisty až masívní kampaň v tisku a pomoc místostarosty vozíčkáře jim to ukončila. Jsou policisté v jiných mestech taky tak zlí?“
Jaroslav Martínek: „Abych pravdu rekl, nevim o tom.“
Jitka Michlová: „Dobré ráno pane Martínek,měla bych spíše dotaz na Víťu Dostála,před několika lety jsme ho s kamarádkou navštívily na jeho farmě v Hlubočci, kde pořádal Nultý, 1. a 2. ročník závodu amatérské cyklistiky. Zajímalo by mě zda ještě každoročně tyto závody pořádá?? Tímto mu také prosím vyřiďte pozdrav. Děkuji JM.“
Jaroslav Martínek: „Ahoj, jo, letos se ppojede už jedenáctý ročník - 19/6 v sobotu. Přijeďte, bude nás ví, nebudeme se bát... zdraví Vita“
Jitka Michlová: „Jé Víťo to jste mě potěšil, že se stále na farmě něco děje. Velice ráda bych dorazila, jenže to tedˇ s roční dcerou Vendulkou nebude možné, až bude starší tak určitě s manželem dorazíme, tak aby ona sama mohla našlápnout pár svých prvních "závodních" kilometrů :-) Náhodou kratší trasa, odlehčenější trasa pro matky s dětmi by se nenašla ?. Děkuji a přeju Vám mnoho zdaru a bohatou letošní návštěvnoost.“
Jaroslav Martínek: „I my máme roční dítko a ve vozíku za kolem toho už procestovalo docela dost. Takže na sjezdu (nejen) cyklistického klubu přátel šťastné planety si na své příjde každý. V.“
Ludmila Štědrá, Hněvošice: „Ráda bych pozdravila Víťu Dostála. Víťo, jestlipak víš, že Sl.divadlo se na konci sezony uzavře na půl roku pro generální opravu, neboť nic nevyhovuje předpisům EU a má se znovu hrát až od 1.února, moc tomu nikdo nevěří. Na pátek 9.dubna Ti, Víťo, budu rezervovat u pokladny 2 lístky na představení "Anna 11.března" - mimochodem v Divadel.novinách tuto incenaci nazvali sukcesem měsíce ledna v ČR. Zdraví všechny Lída Št.“
Jaroslav Martínek: „Ahoj Lído, díky za chet - jsem rád, že píšeš. Za lístky Ti moc děkuji (ty můj ministře kultury) a těším se, že někdy (brzy) zajdeme na kafe. Zdraví Víťa“
Dušan: „Dobry den jsem z Opavy,kde sít cyklostezek je docela široka,ale czklisty malo využívana sam jsem vašnivy cyklista,ale řidič v jedné osobě a štve mne když cykliste nevyužijí bezpečnejší cesty jak je dostat tam kam patří.“
Jaroslav Martínek: „sam jako cyklista vite, ze vzdy si bude vybirat ty cyklotrasy, ktere jsou pro nej nejrychlejsi. Pokud je sit navrzena spatne, tak ji cyklista nevyuzije, vcetne cyklostezek.“