Chat

Ing. Petr Hladný, Ph.D.
Záznam chatu z pátku 17. října
ANTIMONY: „Kdy je dobré změnit pojišťovnu?“
Ing. Petr Hladný, Ph.D.: „Nastavení své pojistky bych měl změnit kdykoliv, když dojde ke změně mé životní situace, která má dopad do mých osobních financí - narození dítěte, změna úvěru, úprava jiných nákladů, které musím platit.“
ANTI: „Je pravdou, že fotoaparát nelze pojistit, pokud je používán pracovně, ale lze ho pojistit, pokud je používán v soukromí?“
Ing. Petr Hladný, Ph.D.: „Pokud fotoaparát používám pracovně jako podnikatel, tak jej mohu pojistit v rámci firemní (podnikatelské) pojistky. Pokud nejsem podnikatelem a mám jej "soukromě" tak je pojištěn v rámci pojistky domácnosti.“
ANTIKYT: „Může se člověk pojistit i proti pojišťovně?“
Ing. Petr Hladný, Ph.D.: „Ano, pojištění právní ochrany klienta chrání před mnohým sporem, tedy i při sporu s pojišťovnou.“
ANTICYKLON: „Je dobré být pojištěn u více různých pojišťoven?“
Ing. Petr Hladný, Ph.D.: „České pojišťovny jsou velmi stabilní a finančně zdravé a tak nemusíme mít obavu, že bychom nedostali plnění z důvodu krachu pojišťovny. Osobně tedy potřebu být pojištěn u více institucí necítím.“
Marci: „Dobrý den, Jaká doba-časová lhúta je pro nahlášení úrazu u pojišťovny? Aby se to nepromeškalo. Je to u všech stejné? Děkuji“
Ing. Petr Hladný, Ph.D.: „Škodu bych měl nahlásit "bezodkladně". Legislativa pak určuje i promlčecí lhůty - ty jsou 3 roky u majetkového pojištění a 10 let u životního pojištění. Tato promlčecí lhůta začíná běžet rok po škodě. Tedy reálně je lhůta 1+3 resp. 1+10 let.“