Chat

Mgr. Tomáš Chrobák
Záznam chatu z úterý 2. září
Ivet: „Dobrý den, Moc ráda Vás sleduji. Syn má přesně ten případ co jste říkal. Minulý školní rok totální rezignace na školu. V rámci možnosti jsem ho kontrolovala, ale snažila jsem se, aby si právě přebíral zodpovědnost. Poznámky každý týden, pracovní pomůcky zásadně nenosil i přes připomínku nachystej si geometrii například. Mam obavu, že to bude pokračovat. Byl v 5. Ročníku. Jde do 6 třídy. Nechce chodit do školy. Uvazovala jsem i nad změnou, ale nechce kvůli kamarádům, protože má dobré kamarády s kterými si vytvořil koníčky fotbal a rybaření. Díky za všechno“
Mgr. Tomáš Chrobák: „Hezký den, děkuji za zprávu. Těší mě, že Vám můj přístup dává smysl. Situace musí být pro vás náročná. Radu asi nedokážu dát, spíše nějaký pohled. Myslím, že je důležité, ať náročnost situace nenecháte na sebe dopadnout a dítku ukazovat, že věříte v jeho schopnosti. Nyní školou opovrhuje a s tím je těžké TEĎ hnout. Doporučil bych opřít jeho hodnotu ne o školní úspěchy, ale o rybaření, fotbal... tohle u něj oceňovat... časem si najde v těchto činnostech zdroje a přenese je do školy - AŽ BUDE ON CHTÍT... Důležité je, ať cítí, že Váš vztah k němu není narušen kvůli školním neúspěchům... Prostě ho máte ráda, i když ta škola mu NYNÍ nejde...tohle je nejlepší cesta k tomu, ať mu jednou jde. Hodně sil a věřím, že to vše dopadne dobře. Tomáš“
Irena: „Dobrý den, vaše názory, ve vztahu rodiče dítě, mě dost šokují, tak jsem byla zvědavá na názory ostatních. To vám skutečně nikdo, kromě jednoho příspěvku, nepíše? Děkuji Irena“
Mgr. Tomáš Chrobák: „Dobrý den, rád bych se zeptal, co Vás šokuje. Děkuji za odpověď“
Hanka Kunová: „Pane magistře, co by měla udělat vnučka, aby se zlepšila v matematice? Na konci osmé třídy ZŠ na vysvědčení samé jedničky a trojka z matematiky? Nepřijde mi to úplně časté. Děkuji za radu babička Hanka“
Mgr. Tomáš Chrobák: „Hezký den, je náročné odpovědět takto na dálku. Nahodím možnosti a třeba se nějaká bude užitečná. Pravidelně nastavit učení s kamarádkou, doučování ( třeba k přijímačkám - jiný učitel někdy nakopne), hodně může pomoci i chat gtp ( je tam i mód Uč mě pomoci otázek), navrhl bych se přátelsky i pobavit s paní učitelkou s otázkou:" Jaké možnosti byste doporučila, ať jde vnučce matematika lépe". Snad něco pomůže.“
Jana Sítková: „Dobré ráno , pane Magistře, děti mají štěstí , že jsou takoví kantoři jako vy. Ja se chodila doučovat k jiné paní učitelce , protože na základce náš učitel nebyl zrovna přívětivý . Rezignovala jsem a díky paní učitelce, jsem na matematiku nezanevřela . Na učiteli záleží a 100% je každé dítě jiné . Hezký den Jana“
Mgr. Tomáš Chrobák: „Děkuji. Tomáš Chrobák“
Irena: „Děkuji za odpověď, ale jistě chápete, že toto není platforma na debatu. Jen si, jednoduše řeceno, nemyslím, že vztah rodič - dítě bude narušen tím, když dítě povedu k určité míře zodpovědnosti. Ale jak říkám, není tu prostor. Proto mě zajímaly názory dalších. Děkuji Irena“
Mgr. Tomáš Chrobák: „Souhlasím, že to tady nevyřešíme. Zároveň mám potřebu upřesnit, že o zodpovědnosti mluvím hodně a je zásadní. Školní neúspěchy dítěte se podle mého nemají přelívat do vztahu rodič-dítě. Toť můj pohled a je v pořádku, když to vnímáme jinak. Hezký den“
Věra: „Dobry den, na střední škole se mi stala přesně ta situace, co jste probírali. Pulka třídy za pět, druhá za čtyři. Táta mi před 50. lety jen řekl " pokud je tolik pětek, je blbý učitel" Jaký máte na tuto odpověd názor z pohledu dnešní doby ( školu jsen uspěšně dokončila) děkuji“
Mgr. Tomáš Chrobák: „Tady mám jednoduchou odpověď... Selhání učitele a vlastně i školy“