Chat

Bc. David Tichý, Dis. a Mgr. Jakub Marenčák
Záznam chatu z pátku 20. září 2024
ANTI: „Je o Krizové centrum Ostrava, z.s. čím dál větší zájem?“
Bc. David Tichý, Dis. a Mgr. Jakub Marenčák: „Dobrý den, v dobách mimořádných událostí naše centrum má nárůst kontaktů.“
ANTICYKLON: „JM - Kolik lidí můžete v Krizovém centru Ostrava, z.s. celkem ubytovat (maximální počet)?“
Bc. David Tichý, Dis. a Mgr. Jakub Marenčák: „Naše kapacita je 5 krizových lůžek, max. na 7 nocí“
ANTICYKLON: „JM - Pomáháte pouze lidem z MS kraje?“
Bc. David Tichý, Dis. a Mgr. Jakub Marenčák: „Ano, působíme v MS kraji“
DM: „JM - Pomáhá Krizové centrum Ostrava, z.s. i psychiatricky nemocným?“
Bc. David Tichý, Dis. a Mgr. Jakub Marenčák: „Ano pracujeme i s lidmi s duševním onemocněním“
DM: „Jaká je etika Krizového centra, z.s.?“
Bc. David Tichý, Dis. a Mgr. Jakub Marenčák: „Řídíme se etickým kodexem sociální práce“
ANTI: „JM - Neuvažujete o tom, že byste Krizové centrum Ostrava, z.s. změnili tak, aby z něj bylo lékařské zařízení?“
Marenčák Mgr. Jakub: „Spolupracujeme s lékařskými zařízeními, vždy se souhlasem klienta. Chceme zůstat pouze sociální službou.“
ANTI1: „Kolik klientů mělo celkem Krizové centrem Ostrava, z.s.?“
Bc. David Tichý, Dis. a Mgr. Jakub Marenčák: „Letos jsme ve všech formách krizové pomoci měli už přes 2000 klientů.“
DAYD: „DT - Jak vypadá terénní forma Krizového centra Ostrava, z.s.?“
Marenčák Mgr. Jakub: „Pracovníci vyráží do bytu, služby, kde se klient cítí bezpečně. Můžeme se s klientem setkat také v jiné sociální službě, na úřadě, venku atp. Místo je vždy po domluvě s klientem.“
ANTICYKLON: „DT - Jak vypadá ambulantní forma Krizového centra Ostrava, z.s.?“
Marenčák Mgr. Jakub: „Po zazvonění se člověka ujme pracovník a uvede jej do jedné z našich konzultoven, kde se mu pracovník věnuje. Kl. se nemusí představovat, může zůstat zcela anonymní. Může kdykoli odejít.“
ANTICYKLON: „DT - Jak byste představil Krizové centrum Ostrava, z.s.?“
Marenčák Mgr. Jakub: „KCO je sociální služba, která poskytuje v rámci celého MSK psychosociální pomoc lidem, kteří se ocitli v nějaké krizové situaci.“
ANTI1: „DT - Jak vypadá pobytová forma Krizového centra Ostrava, z.s.?“
Marenčák Mgr. Jakub: „Klient přijatý na lůžko je ubytován na jednom z pokojů KCO. Využívá denní režimu, tj. ranní a večerní setkání a možnost rozhovoru a podpory pracovníků. Vzhledem k non-stop provozu KCO je vždy někdo, kdo se klientovi může věnovat. Klient u nás může zůstat až 7 nocí.“