Chat

odborník na pojištění

Ing. Petr Hladný, Ph.D.

Záznam chatu ze čtvrtka 16. května 2024

ANTI: „Která pojištění v ČR nejsou a měla by být?“

Ing. Petr Hladný, Ph.D.: „Dobrý den, myslím si, že roste počet kybernetických rizik a pojišťovny tento trend nezachytily dobře. Do budoucna očekávám, že poroste význam pojištění dat, softwarů, kybernetických dat a všeho "on-line".“

ANTI: „Jaká by měla být etika a morálka odborníka na pojištění?“

Ing. Petr Hladný, Ph.D.: „Asi jako každého jiného "odborníka" - pokud je jeho rolí předávat své znalosti a zkušenosti, tak by měl působit maximálně objektivně, nezaujatě a pracovat dle nejlepšího vědomí a svědomí.“

ANTIMONY: „Jsem vlastním bytu v bytovém domě, co všechno bych si měl pojistit v souvislosti s tímto mým bytem?“

Ing. Petr Hladný, Ph.D.: „Doporučil bych 3 složky pojištění - pojištění stavby (jde-li o byt v osobním vlastnictví), pojištění domácnosti (vybavení) a odpovědnosti z škodu.“

ANTIMONY: „Co by si měl pojistit starobní důchodce?“

Ing. Petr Hladný, Ph.D.: „Dobrý den. Doporučil bych pojistit minimálně svůj majetek a odpovědnost za škodu.“

ANTI: „Co byste radil za pojištění invalidnímu důchodci?“

Ing. Petr Hladný, Ph.D.: „Dobrý den. Doporučil bych pojistit minimálně svůj majetek a odpovědnost za škodu.“

Rudolf Černý: „Dobrý den, mohu čerpat za jednu pojistnou událost plnění od několika pojišťoven? Např. cestovní pojištění sjednané se zájezdem + pojištění hrazené bankou při platební kartě. Jedná se mi konkrétně o zpoždění zavazadla delší než 21 dní. Děkuji“

Ing. Petr Hladný, Ph.D.: „Dobrý den, na pojištění se nemohu obohatit nad výši škody, čili jsou situace kdy u dvou pojišťoven škodu uplatňovat nemohu (např. havarijní pojištění, majetkové pojištění apod.). Na výše uvedený případ se však dle mého toto omezení nevztahuje (podobně jako třeba na životní pojištění).“

Romana Hulíková: „Dobré ráno, provozuji penzion a v posledním roce se mi zvýšil počet lidí, kteří se odhlašují z pobytu z různých důvodů. Mám z 85% opakujících se hostů a tak nechci být zlá a vracím celou zálohu! Nejraději bych jim doporučila pojištění, protože je to již neúnosné! Už půl roku se snažím zjistit, jakým způsobem doporučit hostům nějaké pojištění storna! Bylo mi řečeno, že to lze pouze u cestovních kanceláří do zahraničí! Případně děkuji PENZION KERAMIKA“

Ing. Petr Hladný, Ph.D.: „Dobrý den, pojištění storna si mohou klienti sjednat u mnoha pojišťoven a i přes internet a je platné i pro pobyty v ČR. Čili Vaše úvaha je správná. Pokud budete po svých klientech stornopoplatky, tak v objektivních důvodech (nemoc, úraz...) je uhradí pojišťovna. Samozřejmě "já jsem si to rozmyslel" není objektivním důvodem a pojištění by se na tento případ nevztahovalo.“

Hana: „Dobrý den. Proč máme mít cestovní pojištění v rámci Evropy, když třeba občané z Rakouska mít nemusí. Děkuji“

Ing. Petr Hladný, Ph.D.: „Nemusíme ho mít ani my:-) Čili není to o povinnosti, ale doporučení. Vztahuje se na nás stejná regulace jako na Rakušany ohledně veřejného zdravotního pojištění v zahraničí. "Modrá kartička zdravotní pojišťovny" pro nás stejně jako Rakušany nekryje léčbu u soukromých lékařů a také nekryje transport domů, případně služby horské služby.“

Pavla S.: „Dobrý den, jedu za příbuznými na Slovensko. Je třeba se připojistit i na tuto cestu? Děkuji“

Ing. Petr Hladný, Ph.D.: „Pokud nejedu do hor, kde by byl problém např. s horskou službou, tak na Slovensku je hustá síť veřejných zdravotních zařízení a tedy s českou kartičkou ZP bych si měl vystačit.“

Kristina: „Dobrý den. Jak je to s častým vyjížděním za hranice v pohraničí , třeba do obchodů do Polska každý týden, na časté výlety tamtéž apd. Nějaké celoroční cest. poj.? Nebo jak to řešit? Děkuji.“

Ing. Petr Hladný, Ph.D.: „Pokud jezdím jen nakupovat do pohraniči, tak si myslím, že by kartička zdravotní pojišťovny měla stačit. Tohle neplatí pro cesty do hor, kde již doporučuji kvůli zásahům horské služby komerční cestovní pojištění.“