Chat

Mgr. Jan Skotnica
Záznam chatu z pondělí 29. dubna 2024
ANTI: „V případě, že chci sepsat závěť, je lepší se obrátit na advokáta anebo na notáře?“
Mgr. Jan Skotnica: „Dobrý den, určitě se obraťte na notáře kvůli tomu, že notář závěť bude evidovat v "evidenci závětí", což garantuje to, že se v případě potřeby závěť najde a nezapomene se na ni. Hezký den Jan Skotnica“
D: „Objednala jsem si zboží přes internet, ale prodejce nakonec trval na tom, že mi ho chce předat sám osobně, já jsem s tím nesouhlasila a on mi jinak to zboží nepředal. Mohu ho zažalovat?“
Mgr. Jan Skotnica: „Dobrý den, zatím ho nemáte za co žalovat. Můžete od smlouvy odstoupit, pokud zboží nebylo dodáno a chtít peníze zpět. Pokud peníze nevrátí, tak můžete žalovat. Na druhou stranu pokud ho už máte zaplaceno a nemáte dodáno tak můžete žalovat na vydání zboží. Hezký den Jan Skotnica“
ANTI: „Je dobré se při jakémkoliv očkování poradit i s právníkem?“
Mgr. Jan Skotnica: „Dobrý den, o očkování bych se radil primárně s lékařem. Hezký den Jan Skotnica“
Lenka: „Dobrý den, je běžné při uzavírání smlouvy o dílo při výstavbě domu oslovit advokáta ke kontrole smlouvy? Doporučil byste to, nebo je to zbytečné? Předem děkuji za odpověď a přeju pěkný den.“
Mgr. Jan Skotnica: „Dobrý den, řekl že kontrolovat smlouvu v takovém případě je zcela nutné, protože Vám to ochrání peníze a může předejít budoucím konfliktům. Hezký den Jan Skotnica“
Mirek: „Dobrý den v říjnu jsem dal do opravy své auto dohodli jsme se na generální opravě motoru. Auto mi bylo dvakrát předáno jako opravené poprvé za 200 km auto opět přestalo jet . Auto jsem dal znovu do stejného servisu aby zjednali nápravu když mě ho opět předali jako opravené při cestě domů po 60 km opět přestalo jet. Mechanik mi potom oznámil že vyběhla ojnice a rozbila blok motoru. Celkem jsem za tyto opravy zaplatil 160 000 Kč a auto do dneška stojí v autoservisu a čekám na další opravu. Mechanik mi oznámil že musím zaplatit dalších 60 000 za nový blok motoru. Jednání se servisem je velmi zdlouhavé někdy mi par dnů nezvednou ani telefon a nereagují. Už jsem zoufalý a nevím jak mám toto řešit. Můžete prosím poradit?Předem děkuji.“
Mgr. Jan Skotnica: „Dobrý den, Tenhle problém přesahuje rámec chatu, protože zřejmě se neobejdete bez znaleckého posudku, který by ty jednotlivé poruchy posoudil. Základem by pro Vás měla být ČOI, na kterou se obraťte, aby posoudili postup servisu. Eventuálně si budete muset najít advokáta, který zde převezme právní zastoupení a s věcí Vám pomůže. Hezký den Jan Skotnica“