Chat

Ing. Vlastimil Divoký
Záznam chatu z pondělí 28. června 2021
Anna: „Jaká je znalost cestovního pojištění v ČR?“
Ing. Vlastimil Divoký: „To, že cestovní pojištění existuje a jaké má zhruba funkce vědí v podstatě všichni, kdo cestují. I tak ale každý zhruba desátý Čech vyráží do zahraničí bez cestovního pojištění.“
STOP1: „Nazývá se stále jedna část cestovního pojištění takto?: "pojištění léčebných výloh při cestách do zahraničí."“
Ing. Vlastimil Divoký: „Ano. A je to vedle asistenčních služeb ta nejdůležitější součást cestovního pojištění. Důležité ale je, aby Vaše pojišťovna (a její asistenční služba) znala místní prostředí a nechala Vás léčit v prověřeném zdravotnickém zařízení.“
DAYD: „Co nelze pojistit v rámci cestovního pojištění?“
Ing. Vlastimil Divoký: „Nedají se pojistit úmyslně spáchané věci/situace, protože pojištění z podstaty řeší nahodilé situace. A u cestovního třeba nelze pojistit plánované lékařské zákroky v zahraničí, např. nějaké estetické úpravy.“
ANTI: „Jaká je etika a morálka odborníka na cestovní pojištění?“
Ing. Vlastimil Divoký: „Zcela běžná jako u jiných lidí:-) Hlídám si, abych lidi nestrašil, protože na strachu není pojištění založeno. Ale na druhou stranu nezapomínám zdůrazňovat i všechny negativní stránky spojené s cestováním nebo cestovním pojištěním. A pak je na svobodném rozhodnutí každého, zda si cestovní pojištění pořídí nebo vezme případná rizika na sebe.“
ANTICYKLON: „Jaká by měla být nejlepší koncepce pojištěnce u cestovního pojištění?“
Ing. Vlastimil Divoký: „Doporučuji zbytečně nešetřit a pořídit si spíše komplexnější balíček cestovního pojištění než jen základ s léčebnými výlohami. Ten by měl obsahovat také pojištění odpovědnosti, úrazu a zavazadel. Nespoléhal bych jen na srovnávače, protože ty porovnávají jen podle ceny, ale kvalitu porovnat neumí. Je dobré si před nákupem pojištění zjistit reference klientů na pojišťovny, hlavně jak pomohly v situaci, kdy měl klient problémy v zahraničí. A taky si předem rozmyslet, co všechno budu v zahraničí dělat (různé druhy sportů) a podle toho si sjednat správné pojištění.“
AK: „Jaký je obecně český trh s cestovním pojištěním?“
Ing. Vlastimil Divoký: „Je velmi konkurenční, protože tu cestovní pojištění nabízí 16 pojišťoven. Pro většinu z nich je to ale jen "otvírač dveří", aby mohli klientům nabízet i další druhy pojištění a v jejich celkovém obratu dělá cestovní jen zlomek. Na trhu je ale i jedna pojišťovna, která se specializuje jen na cestovní pojištění. Ta mj. spolupracuje s většinou velkých cestovních kanceláří v ČR.“
Míra V.: „Dobrý den, jakou chybu dělají lidé, když si kupují cestovní pojištění, nejčastěji?“
Ing. Vlastimil Divoký: „Vybírají jen podle ceny na srovnávačích, ale nezjistí si, jak je to s kvalitou pojištění a pojišťovna. Je dobré se zajímat o reálné reference a zkušenosti, například na webu, kde během pár minut jistíte, jak byli klienti spokojeni s tou kterou pojišťovnou.“
Mruzková: „Nejste náhodou z ERV? Slyšela jsem Vás minulý týden na na ČRo 2:-)“
Ing. Vlastimil Divoký: „Ano, jsem:-)“
Helena Malá: „Jak přesně mi pojišťovna v cizině pomůže, když mám nějaký zdravotní problém?“
Ing. Vlastimil Divoký: „Jakmile máte v zahraničí problém, kontaktujte asistenční službu pojišťovny. Její pracovníci vědí, co v dané chvíli dělat a poradí Vám. Také Vám zařídí, abyste se dostala k tomu správnému lékaři a ne k nějakému šarlatánovi, který na Vás chce jen vydělat. A pokud se jedná o zákrok nebo pobyt v nemocnici, dá za Vás asistence/pojišťovna tzv. platební garanci, abyste nemusela za léčbu platit ze svého. Zařídí a zkoordinuje také všechny převozy, asistenční lékař bude komunikovat s vaším ošetřujícím místním lékařem atd.“
Pavla Z.: „Máme pojištění od cestovky. Je v tom pojištěný i COVID?“
Ing. Vlastimil Divoký: „Bohužel bych potřeboval více konkrétních údajů o CK nebo Vaší pojistce. Obecně - pokud jste pojištění kupovala před více než půlrokem, COVID v něm spíše mít nebudete, pokud později, je velmi pravděpodobné, že už se bude vztahovat i nepříjemnosti spojené s COVIDem. Některé CK klientům dodatečně nabízely rozšíření původně sjednaného pojištění na to "covidové".“
Kostka: „Musím mít s sebou na dovolené kartičku od pojišťovny, aby mě pak ošetřili?“
Ing. Vlastimil Divoký: „Ano, je dobré ji mít, ale stačí třeba v elektronické verzi nebo v mobilní aplikaci. V řadě nemocnic, ordinací, klinik ji chtějí vidět, aby měli jistotu, že dostanou za své služby zaplaceno. A pak na ní máte telefonní číslo na asistenční službu pojišťovny, která Vám pomůže, když budete mít problém.“
Pavla S.: „Dobrý den, jedeme na Kypr, který je nyní na semaforu oranžový. Dívala jsem se u vás na Jednorázové cestovní pojištění Sbaleno -za poznáním. Pokryje všechny náklady v případě nemoci Covid a karantény, nebo je k němu potřeba přidat pojištění Extra ? Děkuji“
Ing. Vlastimil Divoký: „Dobrý den, varianta SBALENO Za poznáním Vám stačí na léčbu COVID (=pozitivní test) i v červených nebo tmavě červených destinacích. Abyste měla pojištěnu i karanténu v zahraničí (=Váš negativní test), je třeba přidat balíček ERV Extra. Z něj se pak proplácí náhradní doprava a ubytování.“
Petr: „Proč u vás stojí pojištění víc než u některých jiných pojišťoven?“
Ing. Vlastimil Divoký: „Protože ERV Evropská je specialista na cestovní pojištění. Máme vlastní česky mluvící asistenční službu, síť center pomoci na všech kontinentech, v hlavních turistických destinacích máme preferované partnery, takže vše platíme rovnou my za klienta. Naši lidé ještě každoročně osobně objíždějí lékařská zařízení v nejoblíbenějších destinacích, abychom ověřili úroveň lékařské péče. Nikdy u nás nemluvíte s hlasovým automatem, ale vždy se živým profesionálem. Kvalitní nastavení něco stojí, ale cenové rozdíly nejsou až tak velké:-)“