Chat

finanční poradce

Ing. Lukáš Urbánek

Záznam chatu z úterý 30. června 2020

SK: „Co vůbec nejčastěji radíte jako finanční poradce?“

Ing. Lukáš Urbánek: „Jak si vytvářet rezervy pro případ, kdy není vše podle plánu a je potřeba přehodnotit priority. Dále, jak ochránit svá aktiva před inflací a jakou strategii zvolit pro splnění svých cílů.“

SK: „Co jako finanční poradce radíte ohledně Covidu?“

Ing. Lukáš Urbánek: „Nepropadat panice a ze situace se poučit. Může se stát, že se situace v budoucnu bude opakovat a štěstí bude přát připraveným. Ti, kteří budou mít plán a rezervy, budou na tom lépe.“

SK: „Co jako finanční poradce nikdy neradíte?“

Ing. Lukáš Urbánek: „Sázet a věnovat se hazardu. Statisticky tudy cesta nevede. Svoji finanční situaci tímto způsobem nezlepšíme.“

Jaroslav Janeček: „S pojšťovnami mám špatnou zkušenost . Baba z Generali na mě udělala pojišťoací podvod , pojistila mne v nemocnici .udělala ze mně zdravého ,jen aby dostala provizy . A když jsem po úraze zůstal ochrnutý nedali mi nic . Každý říká obraťte se na soud , to byl další podfuk Každou lež jsme jim vyvrátili ,jediné s čím stále operovali bylo že jsem já měl vědět ,že se nemohu pojistit v nemocnici a že jsem osobou nepojistitelnou . Při dovolání k nejvyššímu soudu .... tam se tím ani nezajímali... takže jestli nechcete mít problémy nepojišťujte se . Děkuji Jaroslav Janeček“

Ing. Lukáš Urbánek: „Dobrý den, Jaroslave, Vaše zkušenost mě mrzí. Je potřeba si uvědomit, že pojištění slouží jako ochrana před náhodnými událostmi. Pokud má někdo vodu před domem nebo leží v nemocnici, tak je z podstaty věci již nereálné pojištění sjednat. Pojištění je potřeba sjednat v době, kdy ho člověk vlastně nepotřebuje. K fungování naší justice si nedovoluji vyjádřit.“

Hana: „Dobrý den, bydlíme na kopci v pátek nám vytopila voda z přívalového deště sklepy. Jak na tuto škodu. děkuji“

Ing. Lukáš Urbánek: „Dobrý den, Hano, škodu, kterou popisujete vznikla záplavou nebo vystoupáním vody z kanalizace. Pokud si nejste jistá, jestli máte takovou škodu pojištěnou, tak určitě doporučuji udělat fotky a pojistnou událost nahlásit své pojišťovně (on-line, telefonicky, písemně...).“

Marie M.: „Dobrý den, bydlím v bytovém domě, který má čtyři bytové jednotky. Pod mým bytem máme sklep. Přes sklep vede odpadní potrubí, které ústí ven z domu. Dá se případná škoda uhradit z pojistky, kterou máme s ostatními vlastníky sjednanou pro bytový dům? Děkuji za odpověď“

Ing. Lukáš Urbánek: „Dobrý den, Marie. S největší pravděpodobností ano, protože se jedná o součást bytového domu. Pokud chcete mít 100% jistotu, doporučuji s tímto dotazem písemně (mailem) oslovit pojišťovnu nebo zprostředkovatele pojistné smlouvy.“

Ivan: „Dobrý den uzavřel jsem pojištěni na neschopnost 1 května. Pojišťovna má 3 měsíce nárok na neplnění. Platím za něco co mi pojišťovna neposkytne.“

Ing. Lukáš Urbánek: „Dobrý den, Ivane, ano, máte pravdu. Ale zcela určitě jste byl o této skutečnosti informován předem a pojištění jste nemusel za těchto podmínek uzavřít. Jedná se o standardní postup všech pojišťoven na trhu a důvod je jednoduchý. Pojišťovny potřebují odfiltrovat pojistné podvody.“

Petr: „Dobrý den, jak je to s nemocenskou u OSVČ?“

Ing. Lukáš Urbánek: „Dobrý den, omlouvám se za nepřesnost. Nutné je být účasten nemocenského pojištění alespoň 3 měsíce.“

Dastik: „Dobré ráno, to co bylo řečeno o předchozí době OSVČ na výplatu nemocenské, to bylo asi poněkud přehnané. vžy na OSSZ říkají 3 měsíce.“

Ing. Lukáš Urbánek: „Ano, děkuji. Máte pravdu, jsou to 3 měsíce.“

Kalina: „Dobrý den mám pojištění na neschopnost. Pojišťovna má první 3 měsíce nárok na neplnění. Platím za něco co mi neposkytne“

Ing. Lukáš Urbánek: „Dobrý den, ano, všechny pojišťovny uplatňují čekací dobu při sjednání pojištění. Proto je vhodnější si pojištění sjednat na dlouhou dobu. Naštěstí pojištění není povinné a pokud nám podmínky pojištění nevyhovují, nemusíme jej uzavřít.“