Chat

René Šifta
Záznam chatu ze středy 17. července 2019
BOŽENA: „dobry den syn po kolice byl propusten ze spitalu kamen se jim nepodarilo vytahnout prej operativne az na zari vyrizuje pred, vysetreni. ale ma s rodinou na puli srpna zaplacenou dovolenou v egypte cpz jako matka se mne zda riskantni jet protoze ma kazdy den bolesti stim ze musi do vany se nahrat pak se tlumit leky. jaky je postup aby nedosli hodne o penize zruseni dovolene stalo je to 3 lidi skoro 55 tis. pojisteni je u zajezdu i jine svoje pojistky maji jako v dobe hospitalizace mu pojistovna by mela platitit neco- dekuji za sdeleni jak maji postupovat je uz 3 tydny nanemocenske asi ma byt az do operace dle lekare“
René Šifta: „Dobrý den, jedna z variant je, že váš syn může postoupit svoji Smlouvu o zájezdu úplně někomu jinému. Cestovní kancelář nemusí žádat o souhlas a stejně ani on nemusí udávat důvod, pokud by nechtěl. Vás syn oznámí CK, že na zájezd pojede místo něj někdo jiný a ten, který pojede místo něj, tak k tomu přidá prohlášení, že nahrazuje vašeho syna. Tato výměna je možná nejpozději do 7 dnů před začátkem zájezdu, pak už ne. Váš syn a jeho náhradník budou ručit společně a nerozdílně za cenu zájezdu a stejně tak i vzniklé s tím spojené náklady, jako je třeba převod letenek na druhou osobu. Druhou variantou je využít cestovní pojištění pro případ storna, pokud bylo uzavřeno.“
Zdeňka Ficková: „Dobrý den, měla bych dotaz. V červnu jsme s kamarádkou odcestovaly do Chorvatska. Řidiči nám "vydatně" klimatizovali (dle jejich vyjádření až na 17 st. C) a i přes naše prosby, nezvýšili teplotu v autobusu. Kamarádka onemocněla hned v Chorvatsku (jakož i půlka cestujících). Já jsem onemocněla až po návratu. Léčba trvala u mne 3 týdny u kamarádky 4 týdny. Máme nárok na určitou kompenzaci za způsobené zdravotní potíže? Děkuji. S pozdravem Z. Ficková“
René Šifta: „Dobrý den, ano samozřejmě, že máte nárok. Je dobře, že jste tuto reklamaci uplatnily bez zbytečného odkladu hned na místě. Optimální by bylo kdyby jste měly z místa dovolené písemný doklad o reklamaci od delegáta nebo pověřené osoby z CK. Jinak můžete uplatňovat i reklamaci po příjezdu domů do 1 měsíce. Nevím jestli ovšem stihnete tu měsíční lhůtu, která je speciální a nedá se nijak prodloužit. Pokud si chcete udělat obrázek o výši slevy ze zájezdu, tak jsou v ČR jako vodítko tzv. Frankfurtská tabulka slev, kde je přibližně 100 položek a rozpětí slev je v rozmezí 5-50% z ceny zájezdu.“
Zdena Mazurová: „Dobrý den, na Velikonoce jsem volila hotel v Egyptě, že má ohřívanou vířivku, v toto hotelu jsem byla i vloni a byla ohřívaná. V katalogu též bylo i letos tak uvedeno. Na místě, ale ohřívání nebylo. Přes delegáta i cestovku Eximtour jsem měla reklamaci odmítnuto. Opravdu jsem neměla nárok na reklamaci? děkuji Mazurová“
René Šifta: „Dobrý den paní Mazurová, na vaši reklamaci jste měla nárok. Nejlepší je, když reklamaci uplatníte bez zbytečného odkladu na místě dovolené, kdy je možná náprava. Pokud vám nebylo na místě vyhověno, tak ještě máte následně možnost uplatnit reklamaci po příjezdu domů a to 1 měsíc od příjezdu. Jinak aby jste si udělala předběžný obrázek tak je tzv. Frankfurtská tabulka slev, kde je cca 100 položek a slevy z ceny zájezdu se pohybují v rozmezí 5 - 50%.“
Jana: „Dobré ráno, let zo Sicílie nám meškal 4,5 hod. Spoločnosť Ryanair odmieta vyplatiť kompenzáciu vyplývajúcu z europského nariadenia. Údajne kvôli dôvodom počasia, ktoré nemohli ovplyvniť. Letisko mi toto tvrdenie ale vyvrátilo. Viete poradiť ako postupovať? Je nejaká overená spoločnosť, ktorá mi s tým dokáže pomôcť? Počula som o vaseprava.cz. Ďakujem. Jana“
René Šifta: „Dobrý den paní Jano, nárok na kompenzaci je při zpoždění letu po 3 hod a více. Důvody jsou na straně letecké společnosti a to technického rázu u letadel samých nebo nedostatek personálu anebo zmeškaný předchozí let. Vše se odvíjí od délky trasy letu a to do 1.500 km je to 250 euro, mezi 1.500 do 3.500 tak je to 400 euro a nad 3.500 km je to částka 600 euro. Nárok můžete uplatňovat 3 roky. Pokud bylo "mimořádnou událostí" počasí, což budete muset prokázat, že to tak není, tak bohužel není nárok na kompenzaci.“
Zdena Mazurová: „Děkuji za odpověď, reklamaci jsem řešila hned na místě s delegátem a pjo příjezdu s cestovkou několik týdnů a bez úspěchu. Teď už nemůžu reklamovat i když na základě korespondence? děkuji Mazurová“
René Šifta: „Cestovné kancelář má po vaší uplatňované reklamaci 30 dnů na vyřízení a pokud se k ní nevyjádří anebo ji odmítne, tak už potom máte jedině variantu podat žalobu k soudu.“
Jitka Zajícová: „Dobrý den pane doktore, 31.10.2018 jsme letěli na Maledivy z Prahy s přestupem ve Frankfurtu. Zájezd jsme koupili od německé CK přes Českou agenturu. V ceně zájezdu byla naplánovaný let s přestupem, na který bylo 75 minut času. ČSA z Prahy letělo se zpožděním (nejdříve se čekalo na 3 cestující, pak neměl pilot potřebné dokumenty a autobus se pro ně vracel z plochy). Přestup ve Frankfurtu jsme nestihli a letadlo společnosti Condor na Maledivy nám uletělo. ČSA nám zařídilo letenky po 24 hodinách čekání přes Paříž. Na dovolenou jsme dorazili o den později a platili jsme si ve Frankfurtu hotel. Chci uhradit jeden den nevyužitého noclehu na Maledivách a nocleh ve Frankfurtu, ale CK stále nemá vyjádření ČSA i když jsem reklamaci podala hned po příletu 19.11.2018. Jak dál postupovat? Děkuji za radu“
René Šifta: „Dobrý den, reklamaci jste v zákonné lhůtě u ČSA uplatnil a když je zpoždění více jak 3 hodiny, tak máte nárok na kompenzaci a to dle délky trasy letu a to do 1.500 km je to 250 euro, mezi 1.500 a 3.500 km je to částka 400 euro a nad 3.500 km je to 600 euro. Pokud nebude vstřícnost ze strany ČSA, neodpoví vám do zákonné lhůty 30 dní anebo ji odmítne, tak nezbývá než podat žalobu k soudu.“
Jan Ilic: „Dobrý den pane doktore, prosím Vás, ještě jednou jak je to s finanční náhradou za zpoždění odletu letadla. Kdy a jak nárokovat náhradu. Děkuji a přeji pěkný den, Jan Ilic“
René Šifta: „Dobrý den pane Jane,pokud je zpožděný let o více jak 3 hodiny a jedná se o poruchu na letadle nebo problém s personálem letadla a třeba také byl předchozí let zpožděn, tak máte nárok na kompenzaci podle délky trasy. Tedy do 1.500 km je to 250 euro, mezi částkou 1.500 a 3.500 je to 400 euro a nad 3.500 km je to už 600 euro. Doba k uplatněné je 3 roky ode dne zpoždění a uplatňujete u samotných aerolinek.“
Jaroslava Forchtnerová: „Dobrý den,právě jsme se vrátili z dovolené v Turecku, byl tam neuvěřitelný nepořádek , nejen na pokojích , ale i v jídelně . Teď jsem si pustila ČT 2. Prosím, kde najdu ty informace o reklamaci o kterých jste mluvil? Mockrát děkuji .J. Forchtnerová“
René Šifta: „Dobrý den paní Forchtnerová, jedná se o tzv. Frankfurtskou tabulku slev, kde je přibližně 100 položek a slevy z ceny zájezdu jsou v rozmezí 3 - 50 %. CK nabízí vlastnosti zájezdu a klient očekává vlastnosti zájezdu a pokud není průnik, tak je možná sjednat nápravu přímo na místě anebo potom po příjezdu 1 měsíc. Ve vašem případě jste měli uplatňovat nápravu na místě a pokud vám nechtěli vyjít vstříc, tak jste mohli si sama stanovit lhůtu na nápravu a pokud nebyla, tak jste si mohli sjednat v hotelu nápravu sami a CK ji měla uhradit. Pokud nebylo na místě vyhověno, tak by jste měla mít důkazy, jako jsou svědci a obrazový záznam, aby jste to mohla uplatňovat do 1 měsíce po příjezdu.“
Anna Tykalová: „Přeji krásný den pane doktore, na dovolené jsme se museli stěhovat do náhradního pokoje (byl na stejné úrovni jako pokoj původní), a sice z důvodu silného zápachu z wc. situaci jsme hlásili večer, ale náprava byla zjednána až následující den dopoledne, Lze i tuto skutečnost reklamovat. Děkuji Tykalová“
René Šifta: „Dobrý den paní Tykalová, záleží jestli jste tu lhůtu do rána dali vy nebo ne, ale v tomto případě se jedná o oprávněnou reklamaci na místě samém a bylo ji vyhověno. Jinak můžete podle tzv. Frankfurtské tabulky slev žádat i kompenzaci jen za samotné stěhování z jednoho pokoje do druhého.“
Gabriela: „Dobrý den. V dubnu jsme byli na Maledivach, na all in. Bohužel, díky chybě hotelu, že neměl zakoupenou licenci nebyl dostupný alkohol, který měl být v all in. Dokonce během našeho pobytu docházel úplně. Reklamaci jsem provedla na místě u delegáta, potom v cestovní kanceláři. Cestovalo nas 6 + 1 dítě, celkova cena pres 20.000 Eur. Byla nam nabídnuta kompenzace 450 Eur pro všechny. Tato částka se mi nezdá adekvátní. Důkazy mám - videa a fotografie. Prosím o radu, co mohu momentálně dělat. Děkuji, Gabriela“
René Šifta: „Dobrý den paní Gabrielo, určitě jste správně požadovala kompenzaci a ona byla oprávněná. Pokud si chcete udělat obrázek kolik by měla činit sleva z ceny zájezdu tak existuje tzv. Frankfurtská tabulka slev, kde je cca 100 položek a slevy se pohybují od 3 do 50 %. CK vám nabídla tuto kompenzaci a pokud nejste spokojená, tak vám nezbývá nic jiného než podat žalobu k soudu anebo zkusit ještě předtím mimosoudní vyrovnání přes ČOI - Českou obchodní inspekci.“
Hana Lukášová: „Dobrý den pane doktore, vloni jsem byla na dovolené přes Blue Style v Egyptě a zažila jsem nejhorší dovolenou. Ubytování bylo fajn, ale pláž hrůza. Od pláže odjížděly lodě plné turistů, přesto, že jsme se u cestovní kanceláře před odjezdem na dovolenou informovali, jestli tam není přístav. Byli jsme ujištěni, že by si to cestovní kancelář nedovolila. Koupat jsme se mohli celá pláž asi v rozmezí 30 metrů. Šlapali jsme po pneumatikách, nehledě na to, že před námi do moře vysypávali odpadky.Vše jsme řešili s delegátem, máme fotodokumentaci, ale bohužel s reklamací jsme neuspěli. Pravda je, že jsme se přestěhovali do nového resortu i hotelu, ale vše jsme si na místě museli doplatit. Jde s tím ještě něco udělat. Děkuji za odpověď“
René Šifta: „Dobrý den, vaše reklamace byla opodstatněná a změna hotelu byla na CK a pokud jste si museli hotel doplatit, tak můžete po CK požadovat náhradu výdajů za hotel a také i újmu z nepříjemného zážitku a stejně tak i samotné stěhování z hotelu do jiného hotelu. V případě, že CK nemá zájem vás odškodnit, tak můžete podat žalobu k soudu.“
Jan Pejta: „Dobrý den, chtěl bych se zeptat na zpoždění letu a případné odškodnění. Letěli jsme do Bulharska, kdy měl let zpoždění 6 hodin. Na hotel jsme dorazili až v půl 2 ráno (druhý pobytový den). Jak mám prosím postupovat. A mám nárok na nějaké odškodnění. Děkuji.“
René Šifta: „Dobrý den, nárok na kompenzaci je od 3 hod a více a částka se odvíjí od délky trasy letu a to je do 1.500 km 250 euro a mezi 1.500 a 3.500 je to částka 400 euro a nad 3.500 km je to už 600 euro a musí se jednat o technickou závadu na letadle nebo personál.“