Chat

předsedkyně SOS Moravy a Slezska

Marcela Reichelová

Záznam chatu z pátku 30. listopadu 2018

ANTI: „Jakou má pozici, význam, prestiž Vaše SOS MAS?“

Marcela Reichelová: „Dobrý den, jsme nezisková organizace“

ANTI: „Jaká je přítomnost SOS Moravy a Slezska?“

Marcela Reichelová: „Dobrý den, naše organizace má 22 poraden v ČR“

ANTI: „Pomáháte i lidem mimo Moravu a Slezsko?“

Marcela Reichelová: „Dobrý den, pomáháme všem spotřebitelům z celé ČR,spotřebitelé se na nás mohou obrátit osobně, telefonicky nebo emailem. Veškeré kontakty naleznete na našich stránkách www.sos-msk.cz“

ANTI: „Co čeká SOS Moravy a Slezska příští rok a obecně v blízké budoucnosti?“

Marcela Reichelová: „Dobrý den,samozřejmě i v příštím roce nás čeká ,naše hlavní činnost - což je poradenství pro spotřebitele a další semináře a přednášky pro spotřebitele, studenty a seniory, dále a tiskové zprávy,letáky a běžná každodenní činnost.“

Jitka: „Dobrý den, koupila jsem si pračku se sušičkou a prodejce mě ujišťoval, že má tepelné čerpadlo. Po týdnu jsem se od výrobce dozvěděla, že to tak není a tento model čerpadlo nemá. Můžu chtít vrácení výrobků, když jsem pračku již použila? A když vracím velké zboží jako pračka, lednice atd musím spotřebič vrátit v originálním obalu? Děkuji, Jitka Chybová“

Marcela Reichelová: „Dobrý den, pokud vás prodejce ujišťoval, že že má zboží vlastnosti, které nemá, jedná se o klamavé obchodní praktiky. Bude asi problém toto dokázat.Požadujte výměnu za nový výrobek, dle požadavku. Nedomluvíte.li se, můžete se pokusit vyřešit spor pomocí mimosoudního řešení sporu - info na stránkách ČOet v obalu-I. Pokud zboží vracíte, mělo by se vrac“

Gabriela Polová: „Dobré ráno paní Reichelová, mluvila jste o všeobecných poj. podmínkách. Právě se nám stalo, že jsme nahlásili škodní událost u České pojišťovny. Výsledek řízení je,že se na tuto událost vztahuje výluka uvedená v čl.... VPP. Pojistné podmínky jsme samozřejmě nečetli, šla jsem tedy hledat příslušný článek, kde jsou výluky uvedené. Manžel uzavíral pojistku na pobočce ČP a přílohou jsou VPP, ale zřejmě je kopíroval nějaký trumbera a chybí v nich podle čísel asi 8 stránek, včetně té, kde mají být výluky uvedeny. Můžeme se nějak bránit? Nebyla to naše chyba ale chyba pojišťovny. Podepisovali jsme smlouvu s VPP, kde uvedená výluka skutečně nebyla.“

Marcela Reichelová: „Dobrý den, tady asi bude pochybení na vaší straně. Samozřejmě nikdo většinou na pobočce VOP nečte, ale je na nás, abychom si vše zkontrolovali, než vše podepisujeme.“

ANTI: „Popište prosím stručně práci SOS Moravy a Slezska, díky!“

Marcela Reichelová: „Dobrý den, naší hlavní činností je především poradenství, můžete se na nás obrátit osobně, telefonicky nebo emailem. Pokud máte zájem, také se můžete zúčastnit některé z našich přednášek.“

Jiří: „Dobrý den, před 5 lety jsem kupoval v kamenném obchodě elektrický zvonek, a doma jsem zjistil že nefunguje, během hodiny jsem rekhamoval že nezvoní že to pošlou na opravu, chtěl jsem vyměnit což odmítly ani peníze, v té době jsem marodil dlouhodobě a musel jsem koupit nový a tento jsem měl navíc po opravě 30 dnů. Kdo byl v právu. Děkují za odpověď.“

Marcela Reichelová: „Dobrý den, nemýlím-li se, pře 5 léty byl rok 2013 a to nám platil starý občanský zákoník. Tady jste mohl odstoupit od smlouvy a požadovat vrácení peněz.“

Jiří: „Dobrý den, Možná to budete ještě zmiňovat, ale jak je to s poštovným při reklamaci/vrácení zboží? Pokud budu mít poškozený balíček i samotný předmět uvnitř a budu to posílat zpět eshopu, mám nárok na proplacení poštovného, popřípadě pošle si pro balíček eshop kurýra sám? Děkuji.“

Marcela Reichelová: „Dobrý den, když vracíte zboží, platíte poštovné, ale máte nárok na vrácení poštovného, které jste zaplatili, když jste si zboží objednali.“

Kateřina Kolorosová: „Dobrý den, chtěla jsem se zeptat. V neděli jsem si v rámci Black Friday slev objednala bundu. Bohužel mi je bunda malá, a tak bych jsi chtěla vyměnit za větší. Buda byla ve slevě, ale teď už není. Budu muset doplatit vyšší cenu, která je nyní nebo bude platit cena při slevách? Děkuji Kolorosová“

Marcela Reichelová: „Dobrý den, záleží na prodejci. Pokud jste nakupovala přes internet, doporučuji odstoupit od smlouvy do 14 dnů a nakoupit nové zboží. Ze zkušenosti vím, že většinou takto postupují i e-shopy.“

Gábina: „Dobrý den, mluvila jste o výjimkách zahrnutých v pojistné smlouvě. Je tedy prodejce mne povinen o nich informovat, když např. kupuji mobilní telefon a je mi nabídnuta pojistka proti zničení krádeži? A je takto povinen mne informovat i prodejce v tzv. telemarketingu?“

Marcela Reichelová: „Dobrý den, prodávající, který vám pojištění nabízí by vás měl o podmínkách pojištění informovat, ale víme, že se tak neděje.“