Chat

Pavel Rakus
Záznam chatu z pátku 5. února 2016
ANTI: „Spolupracuje BESIP nějak s podobnými zahraničními kampaněmi?“
Pavel Rakus: „Dobrý den, centrála BESIP spolupracuje také se zahraničím.“
WAR: „Co znamená BESIP konkrétně v letošním roce?“
Pavel Rakus: „Dobrý den, průběžně podíl na ovlivňování bezpečnosti silničního provozu.“
Milan: „Dobrý den, už ta novela platí nebo od kdy bude platit??“
Pavel Rakus: „Dobrý den, je schválená parlamentem, podepsaná prezidentem, bude platit po uveřejnění ve Sbírce zákonů.“
Michaela: „Dobrý den, jak novela zákona specifikuje reflexní prvky - musí se jednat přímo o vestu (jako u dopravních nehod)? nebo stačí pásky? A v případě pásků - jaké je jejich nevhodnější umístění na těle, aby byl člověk pro řidiče viditelnější - ruce, nohy...? Děkuji“
Pavel Rakus: „Zákon neuvádí konkrétní reflexní prvky, vyžaduje, aby byl chodec viděn ostatními účastníky sil. provozu. Při použití refl. pásku doporučuji umístit pásek na předloktí.“
Petr: „DD určitě správný krok , ale myslím ze by mělo platit i v obci minimálně tam kde není veřejné osvětlení co vy na to?“
Pavel Rakus: „souhlasím“
Pavel Fialka: „Sleduji vaši diskusi o viditelnosti na silnicích.Sami máme e shop s reflexními vestami pro motorkáře, děti a turisty. Zástupce BESIPU by měl vědět, že reflexní pásek se dává pod koleno nebo na kotník, protože reflektory vozu jsou nastaveny doprava dolů. Řidič z chodce vidí napřed nohy.“
Pavel Rakus: „Souhlasím, i toto umístění je doporučováno.“
Věra Řeřichová: „Dorý den, kde je možné nakoupit reflexní prvky ? Děkuji“
Pavel Rakus: „Dobrý den, doporučuji poštu, obchody s pracovními oděvy, popř. na internetu.“
tery: „Kde prvky sezenu?děkuji“
Pavel Rakus: „Dobrý den, doporučuji poštu, obchody s pracovními pomůckami, internet.“
Michalová: „Dobrý den, prosím o sdělení čísla novely zákona o používání reflexních prvků atd. Děkuji“
Pavel Rakus: „Dobrý den, omlouvám se, mám k dispozici schválenou verzi zatím bez čísla.“
Dana: „Kde se dají reflexní pásky koupit. Děkuji“
Pavel Rakus: „Dobrý den, doporučuji poštu, obchody s pracovními pomůckami a internet.“
Marie: „Prosím o informaci, kdo ve městě odpovídá za to, že na ulicích bude veřejné osvětlení. Má vůbec město povinnost místní komunikace nasvítit? A druhá otázka: A mají být osvícené chodníky nebo silnice? Přijde mi divné, když na chodníku, který je schovaný mezi stromy, je tma a vedle na silnici září světla až moc. Auta si přece posvítí, když jedou, lidé žádné reflektory nemají, že. Děkuji.“
Pavel Rakus: „Dobrý den, odpovědnost je na vedení města.“
Pavel Košek: „Dobrý den, je nějak specifikováno jak se mají používat reflexní prvky v případě, že po silnici cestuje skupina osob? Musí být označený každý, nebo jen ti na začátku a na konci? Děkuji za odpověď.“
Pavel Rakus: „Dobrý den, zákon hovoří o tom, když se pohybuje chodec ... O skupině chodců neuvažuje, mám za to, že povinnost je stanovená pro každého jednotlivce.“
Lucie: „Dobrý den. Cestou domů od autobusu máme ve městě velmi nebezpečné místo. Je to úzká cesta do kopce a navíc ještě za zatáčkou. Osvětlení tu není a lidé tu chodí uprostřed cesty, večer právě kvůli tmě, ve dne proto, že je cesta věčně děravá. Auta tu jezdí moc rychle a ještě nečekaně v protisměru. Koho mám na toto upozornit? Policii, městský úřad? Má někdo povinnost toto řešit nebo musíme čekat, až se někomu něco stane? Moc děkuji za odpověď.“
Pavel Rakus: „Dobrý den, doporučuji Městský úřad.“
Jaroslav: „Jaký máte názor na používání při denním svícení jen přední světla automobilu,více méně slabě viditelné diodové osvětlení a zadní světla nezapnutá.A to někteří řidiči jezdí do pozdních večerních hodin bez zadního osvětlení. Děkuji.“
Pavel Rakus: „Dobrý den, neschvaluji to. Záleží na odhadu a uvědomění každého řidiče, kdy zapne stanovené osvětlení a nebude třeba čekat na to až zareaguje světelný senzor v případě, že je tím vozidlo vybavené.“