Chat

Mgr. Svatava Vyhlídalová
Záznam chatu z pondělí 17. srpna 2015
Jakub: „Je dobré dítě před první třídou připravit na základy? Počítání nebo psát?“
Mgr. Svatava Vyhlídalová: „Ne není ditě se přirozeně bude integrovat do vyučování a bude mít zájem.“
SK: „Jste více spec. pedagožkou či diagnostičkou?“
Mgr. Svatava Vyhlídalová: „Nelze dělit,jde o integraci obojího.“
SK: „Jak vidíte význam osobních asistentů a asistentů pedagoga?“
Mgr. Svatava Vyhlídalová: „Jsou zcela zbytni pro obě strany , neboŤ tak jsou sanovány potřeby těchto dětí“
živná hana: „Dobré ráno,Paní Magistro mám konkrétní dotaz na syna,který čte už dva roky.Od září školák,jak předcházet tomu aby se ve škole nenudil? A zeptám se i na staršího,který má problém s domácí přípravou nedělá do školy nic rád,domácí úkoly a konec nic navíc je to velké přemlouvání aby na sobě pracoval- je mu 9 let .Velmi děkuji a přeji hezký den“
Mgr. Svatava Vyhlídalová: „Prosím, Váš kontakt odpověď potřebuje více času, který ve studiu nemám k disposici. Děkuji za pochopení.“
SK: „Zajímáte se, máte na starosti i děti psychiatricky nemocné?“
Mgr. Svatava Vyhlídalová: „Zajímám a rodičum pomáhám v zprostředkován kontaktu odborné psych. péče..“
Lenka: „Dobré ráno paní Magistro, máme desetiletého syna, který má velmi dobrý prospěch ve škole, po stránce učení s ním není problém, což potvrzuje i jeho třídní učitelka. Ale je problém v tom, že hůře snáší když se mu něco vytkne, tedy pak se uráží, přejde k slzám a uchyluje se k tomu, že třeba věci které se přihodili ve škole svádí na druhé a on za nic přece nikdy nemůže. Je jedináček, ale s manželem se ho v rámci možností snažíme nerozmazlovat ve smyslu, že bychom mu ustupovali. Jak s jeho urážlivostí pracovat tak aby se naučil výtku správně přijímat a pracovat s ní a případně z ní i vytěžil něco dobrého pro sebe ve smyslu, že by se více snažil, aby byl lepší, tedy v případě že je výtka oprávněná. Jinak s ním a se školou opravdu nejsou problémy, chodí tam rád. Děkuji Lenka“
Mgr. Svatava Vyhlídalová: „Ta nastíněna problematika v chování dítěte nabízí nekolik možných "vysvětlení". Na př. chlapec neměl možnost řekonávat možnost prožívat nepříjemné situace . Zcela jistě by situace měla být konzultována s odbornikem .“