Chat

místopředseda Asociace cestovních kanceláří ČR

Petr Krč

Záznam chatu z pátku 24. července 2015

GF: „Do kterých zemích by jste teď nedoporučoval cestovat - Irák, Sýrie, Líbye, Jemen a jaké ještě další?“

Petr Krč: „Asi bych omezil cesty do zemí, kde jsou nepokoje a nestabilní bezpečnostní situace. Respektoval bych doporučení k omezení cestování, které v kritických situacích vyhlašuje Ministerstvo zahraničí.“

GF: „Jak se Vám pracuje pod šéfem - Vašim předsedou?“

Petr Krč: „Výborně, Viliam Sivek je zkušený profesionál.“

d: „Cestujete hodně v soukromí s rodinou, sám do zahraničí?“

Petr Krč: „Ano, patří to k mé profesi. Upřednostňuji však pobyty v tuzemsku a v okolních zemích.“

d: „Humorně, byl jste v celé pražské Krči, nejen části tento pražské čtvrti?“

Petr Krč: „Je to moje čtvrť, dostal jsem ji zpět v restituci-“

d: „Co si myslíte o T. Okamurovi, který se od roku 2004 věnuje práci dobrovolníka v Asociaci českých cestovních kanceláří a agentur?“

Petr Krč: „Tomio je velmi aktivní a pracovitý člověk. V naší branži však není sám. Členství i práce v asociaci je dobrovolná a bez honoráře. Znám kolegy, co se angažuji ve prospěch cestovního ruchu celý svůj profesní život.“

Alena: „Dobré ráno, když přijedeme někam do hotelu, přes cestovku. Recepční nám přidělí pokoj, přijdu do pokoje a zjistím, že je tam například plíseň, nebo jiné nedostatky. Mám jít hned na recepci a reklamovat hned, nebo se ubytovat a řešit to třeba druhý den s delegátem? Děkuji za odpověd.“

Petr Krč: „Dobrý den, Určitě reagujte ihned a nic neodkládejte.“

d: „Co vše řeší Asociace cestovních kanceláří ČR?“

Petr Krč: „Je toho mnoho, doporučuji kouknout na www.ackcr.cz Hodně práce věnujeme připomínkám k legislativě.“

ANNA TOURBronislava Brixová Matušková: „Dobrý den, 2 dny řešíme problém, kdy se stalo, klient si u nás objednal pobyt od organizátora Blue Style. Přišel k nám klasicky sepsat cestovní smlouvu, v případě LM vždy ověřujeme ještě při sepsání aktuální cenu u organizátora. Takže paní z Blue Style nám hlásí cenu, kterou uvádíme do smlouvy. Klientovi však údajně sdělí jinou cenu, levnější. Klient si to pak sám ověřuje u organizátora, kde tedy opět má informace o levnější ceně. Včera jsem poslala stížnost k rukám vedení Blue Style, nevím, komu věřit, zda klientovi, který evidentně má dobrý přehled, telefon s internetem v ruce a prověřuje cenu Blue Style a tu co mu hlásíme. Došlo k tomu, že pak vypadáme my jako podvodníci , že klientovi účtujeme cenu, která neodpovídá skutečnosti. Jsme menší agentura, sice s působnosti od r. 92, ale nevím, komu si na tento problém mám stěžovat, zda u asociace CK, ovšem proti Blue Style nevím, zda máme nějakou šanci. Nelíbí se mi tento postup, sami platíme vysoké nájemné a děláme reklamu organizátorům. Někteří jsou velice seriozní, ovšem konkrétně u Blue Style řešíme nejeden problém. Pokud můžete prosím o radu co s tím. Jinak pobyt byl předevčírem uhrazen, ze strany organizátora to nemám potvrzené, řešíme spor klient -my-organizátor. Pomůžete nám nějak prosím? Děkuji Brixová www.annatour.cz e-mail: annatour@seznam.cz“

Petr Krč: „Dobrý den. Obecně platí, že setrváváme jen v partnerském vztahu, který nám vyhovuje. Neznám podmínky Vaší spolupráce s CK BS. Ve smlouvě o obchodním zastoupení (v provizní smlouvě) musí být uvedeny všechny detaily, ke kterým může při prodeji zájezdu dojít. Postupujte podle nich. Pokud Vám tyto podmínky nevyhovují, nebo je partner nedodržuje, doporučuji ukončit spolupráci. Upozorňuji ještě na některé zákaznické praktiky, při kterých se snaží pro sebe vytěžit maximum a při jednání nehovoří vždy pravdu.“

Alena: „Ještě k dotazu, reklamace pokoje. Jak reagovat, když se vrátím na recepci, řeknu, že ten pokoj, co jsem dostala nevyhovuje a recepční řekne, že jiný nemají? Děkuji.“

Petr Krč: „Žádejte o odstranění závady. nestane-li se tak, kontaktujte delegáta nebo přímo organizátora zájezdu. Mnohdy dokáží problém vyřešit (i na dálku). Pokud není náprava možná a závady jsou nepřijatelné, máte právo na reklamaci, kterou musíte uplatnit u organizátora do 30 dnů.“

kateřina: „Dobrý den,chtěla jsem se zeptat jak se postupuje v plnění když Vám na dovolené ukradou celé zavazadlo(v mém případě na poznávacím zájezdě vykradli zavazadlový prostor v autobuse, všichni jsme byli okradeni a jen to co jsme měli u sebe nám zůstalo), pojišťovna chce doklady o věcech, prosím jsem povinna mít účtenky od oblečení, kufru, toaletních věcech....?) stále nemám protokol z cestovní kanceláře z policejní stanice z Itálie, kde se nám tato situace stala. Děkuji za odpověď“

Petr Krč: „Dobrý den ze studia. Předpokládám, že Vaše cestovní pojištění obsahovalo pojištění zavazadel. V pojistných podmínkách musí být uvedeno, jak postupovat při pojistné události a max. hodnota pojištění. Standardně platí, že věci obvyklé k pobytu se dají ocenit i bez účtenek. Pojišťovny však na nich mohou trvat. Váš spor může rozhodnout soud. Požádejte CK o pomoc (protokol o zcizení). Dobrá CK Vám bude nápomocna.“

Květa: „Dobrý den, jsem seniorka, ráda cestuji, ale pobyty pro jednoho s nějakými výhodami asi neexistují? Naopak, vždy musím připlatit, např. za samostatný pokoj. Prosím o radu. Děkuji.“

Petr Krč: „Pěkný sen ze studia. Doporučuji pátrat. V nabídce některých CK jsou i pobyty pro jednotlivce bez příplatku za jednolůžkový pokoj nebo bez příplatku na neobsazené lůžko ve dvojlůžkovém pokoji. Vyzkoušejte třeba www.atis.cz Zde mají pobyty s těmito výhodami, které jsou označeny "Jedu sám a nic nepřiplácím" nebo "Dovolená pro zralý věk" (od 50 let) Obecně ale platí, že hoteliéři požadují cenu za celý pokoj. Šikovná CK mnohdy dokáže v některých termínech vyjednat výhodnější podmínky.“

Jarmila Kohlerova: „Dobre rano.Chtela bych se zeptat jestli strava formou bufetu je takova,že je na talíře přidelovana zamestnanci hotelu.Uz jsem byla nekolikrat na dovolene a vzdy formou bufetu a vzdy si kazdy host mohl stravu na talíře vybrat sam.Stravu jsme reklamovali a bylo nam odpovezeno že by to hoste rozrypali proto to tak hotel dela.Take jsme se obratilyna cestovní kancelař a bylo nam odpovezeno ,že to byla forma bufetu.V cestovní smlouvě nebylo nic napsano.ze nam strava bude přidelovana na talíře zaměstnanci hotelu.Dekuji za odpověd.Kohlerova“

Petr Krč: „Dobré ráno ze studia. Pokud Vám obsluha nakládá na talíř to, na co ukážete, jde o bufetový stůl.“

Martina Konečná: „Dobrý den, včera jsem musela stornovat letecký zájezd na Krétu, který jsme si koupili u CK Aeolus. Důvodem je nemoc a hospitalizace manžela. Pojištění jsme i proti stornu. Bylo mi řečeno, že pojišťovna nám vrátí 80% ceny zájezdu. Je to správně? Reaguji na vaši diskuzi s moderátorem ohledně vyhraného soudu klienta, kterému musí pojišťovna vrátit celou částku. Děkuji a přeji krásný den. Konečná Martina“

Petr Krč: „Spadlo mi připojení na internet. Dorazila k Vám odpověď ?“

Květa: „Dobrý den, jsem seniorka, ráda cestuji, ale pobyty pro jednoho s nějakými výhodami asi neexistují? Naopak, vždy musím připlatit, např. za samostatný pokoj. Prosím o radu. Děkuji.“

Petr Krč: „Již jsem odpovídal. Dorazila k Vám odpověď ?“

Martina Konečná: „Bohužel, odpověď nedorazila.“

Petr Krč: „OK. Takže, 80% ze stornopoplatku je správně. Ještě tam může být omezení max. částkou plnění. To vše máte uvedeno ve smluvních podmínkách. V tom druhém případě šlo o vrácení peněz při nerealizovaní zaplaceného zájezdu z důvodu ukončení činnosti CK pro její insolvenci.“

Hana Šálková: „Dobrý den! Ráda bych se zeptala, jestli zvýšení DPH v Řecku o 10% bude znamenat zvýšení ceny zájezdu? Máme koupený zájezd na Rhodos od CK Fischer, odlet na začátku října. Děkuji za váš názor. Hezké ráno!“

Petr Krč: „Dobrý den ze studia, na tuto otázku Vám odpoví organizátor zájezdu. Nevím, jak má s dodavateli služeb postavenou smlouvu. Část ceny pobytu tvoří i doprava, takže služba mimo Řecko. Nemusí tedy pohnout celkovou cenou zájezdu o + 10%. Přeji Vám pěknou dovolenou.“