Chat

tajemnice AČCKA

Kateřina Petříčková

Záznam chatu z pondělí 7. července 2014

DAYD: „Dá se vyjet nějak z ČR do Barmy turisticky?“

Kateřina Petříčková: „Dobré ráno, Myanmar je velmi krásnou exotickou zemí, která jako jedna z mála není ještě dotčena masovým cestovním ruchem. České cestovní kanceláře nabízejí v současné době poznávací zájezdy do Barmy nebo pobyt v Barmě v rámci poznávacích okruhů po asijských zemích. Jistě si z nabídky vyberete. Další informace k cestám do Barmy získáte od cestovních kanceláří a dále na stránkách MZV ČR. Pěkné cestování přeji“

DAYD: „Co pro Vás znamená být v ECTAA ?“

Kateřina Petříčková: „Dobré ráno, členství v evropské asociaci ECTAA je pro nás velmi důležité, neboť tak získáváme aktuální informace z připravované legislativy EU, novinky z destinací a členských zemí EU, připravovaných evropských projektů v oblasti cestovního ruchu ad. Domnívám se, že v dnešní době je nezbytné být součástí evropského profesního sdružení.“

DAYD: „Jak to letos vypadá se zájezdy na Ukrajinu, Krym?“

Kateřina Petříčková: „Dobré ráno, MZV ČR v současné době nedoporučuje občanům ČR cestovat do Autonomní republiky Krym a města Sevastopolu. V této souvislosti MZV upozorňuje, že ukrajinská strana povoluje průjezd cizincům mezi dočasně okupovaným územím Krymu a zbytkem Ukrajiny přes k tomu zřízená kontrolní stanoviště pouze na základě speciálního povolení. Pokud se cizinec pokusí projít přes tato kontrolní stanoviště bez zmíněného speciálního povolení, vystavuje se riziku trestního i finančního postihu. Doporučuji dbát doporučení a varování MZV k cestám do zahraničí a pro letošní rok vynechat Krym z cílových destinací.“

Martina: „Dobrý den, chtěla bych se dotázat, máme zaplacen pobyt u moře od 10.7. do 17.7., plánovaný odlet letadlem je 10.7. ve 20 hodin, a přílet na místo je plánován 11.7. ve 2 hodiny ráno, tudíž v rámci ubytování přijdeme o 1 celý den, který máme zaplacen. Lze se nějakým způsobem bránit a pokud ano tak jako formou a u koho. děkuji“

Kateřina Petříčková: „Dobré ráno, cestovní kanceláře ve svých Všeobecných smluvních podmínkách uvádějí, že první a poslední den zájezdu je určen k přepravě z a do destinace. Proto pokud jste na zájezd odbaveni ještě v plánovaný den odjezdu, nárok na slevu obvykle není. Nicméně pokud jste např. měli již uhrazenou večeři v den příjezdu, kterou tak nečerpáte, pak by Vám cestovní kancelář měla tuto službu nahradit, např. obědem v den odletu z destinace apod. Doporučuji obrátit se na delegáta CK v místě pobytu. Pěknou dovolenou přeji!“

jana: „CHtěla bych se zeptat jak je to s dovolenou v Rumunsku?Cestovní kanceláře ji nenabízejí téměř vůbec!“

Kateřina Petříčková: „Dobré ráno, ano, nabídka zájezdů do Rumunska obsahuje spíše poznávací zájezdy spojené s horskou turistikou. Bohužel zázemí hotelů v Rumunsku není na takové úrovni jako např. v Bulharsku. Bulharsko před mnoha lety přistoupilo ke kompletní modernizaci hotelové infrastruktury, Rumunsko nikoliv. Nabídka zájezdů českých cestovních kanceláří do Rumunska odpovídá poptávce českých turistů.“

marie: „Zaplatili jsme si dovolenou v cestn.agent. do Italie,po přijezdu na agenturu nam zdělili že nemame zaplaceno a že nas neubytují.poraadite jak dal.“

Kateřina Petříčková: „Dobré ráno, cestovní agentury v ČR mohou prodávat pouze 1 cestovní službu, tedy i ubytování. Nicméně tato služba není pojištěna proti úpadku cestovní kanceláře/pořadatele, neboť pojištění se vztahuje výhradně zájezdy - kombinace 2 a více cestovních služeb. V případě výběru cestovní agentury doporučuji vybírat u prověřených subjektů, dbát na doporučení známých a příbuzných, kteří služby dané CA vyzkoušeli a byli spokojeni. V případě, že zkrachuje cestovní agentura, která Vám zprostředkovala ubytování v zahraničí, nezbývá než se obrátit na insolvenčního správce a přihlásit svou pohledávku do ins. řízení. Přeji jen pěkné zážitky z dovolené!“

Jana Sklenářová: „Dobrý den, právě jsme se vrátili z dovolené v Turecku, která neměla zrovna nejšťastnější začátek. Kvůli technické závadě letadla jsme museli po půlhodinovém letu přistát zpět na letišti. Na letišti jsme sice dostali vouchery na jídlo, ale kvůli čekání na další letadlo jsme do cílové destinace přiletěli s 8mi hodinovým zpožděním. Máme nárok na kompenzaci? Kde, jak a v jakém časovém horizontu o ni máme požádat? Děkuji.“

Kateřina Petříčková: „Dobrý den, paní Sklenářová, v případě, že došlo ke zpoždění a cílové destinace jste dosáhli o 3 hodiny a více později, pak podle rozsudku Evropského soudního dvora z roku 2012 máte nárok na finanční odškodnění. Letecká společnost se může vyvinit z povinnosti hradit odškodné, pokud bylo zpoždění způsobeno mimořádnými okolnostmi. V tomto směru můžete nárokovat odškodnění od letecké společnosti. Na jejích webových stránkách naleznete postup uplatnění nároku - vyplníte online formulář a přiložíte itinerář cesty/palubní letenku. Musíme si uvědomit, že i některá úskalí jsou součástí cestování.“

Jarmila: „dobrý den,jak by mělo být správně vybaveno ubytování s přistýlkou. Kvalita lůžka,má být přidán noční stolek,úložné prostory pro 3.osobu,nádobí,atd?Pěkný den:)“

Kateřina Petříčková: „Dobrý den, paní Jarmilo, ubytování s přistýlkou je vždy méně komfortní než běžné lůžko, proto je také cenově zvýhodněné. Kvalita přistýlky se odvíjí od kategorie hotelu/ubytovacího zařízení. Ovšem vybavení pokoje by mělo být přizpůsobeno počtu osob, které pokoj sdílí. Krásnou dovolenou přeji“

Dana: „Dobrý den,jak se zachovat,když pracovnice cest.kanceláře nepodá správné informace(vezete zbytečně osušky,varnou konvici-jsou na místě)a v destinace je flegmatická delegátka.Děkuji za odpověď“

Kateřina Petříčková: „Dobrý den, paní Dano, ráda bych podotkla, že během hlavní turistické sezóny, kdy pracovníci cestovních kanceláří a agentur jsou maximálně vytíženi, může dojít k nepatrným nedorozuměním. Pokud Vám nebyla mylnými informacemi v podobě osušek způsobena škoda, pak je možné cestovní kancelář upozornit na toto pochybení, společně i s přístupem delegátky. Delegát CK je k dispozici v místě pobytu zákazníkům a měl by být co nejvstřícnější.“