Chat

Roman Mikluš
Záznam chatu ze středy 21. srpna 2013
Dotaz: „Vas web je vasenaroky.cz?“
Roman Mikluš: „Ano.“
Dotaz: „V čem všem se s Vám lze poradit, konzultovat?“
Roman Mikluš: „Je možné se na nás obrace ve všech spotřebitelských oblastech. Jako například: Doprava a cestování (zkažená dovolená, zpožděné lety), Pojištění (krácení pojistného plnění pojišťovnami, neuznané pojistné události), Zdraví (Zanedbaná lékařská péče, ublížení na zdraví, úrazy na veřejných místech), Bydlení (Propadlé rezervační poplatky, vady na zakoupených nemovistostech), Reklamace (Zdravotně závadné zboží, nedodané služby), Stát (Průtahy v soudním řízení), Nákupy na dálku (Předváděcí akce seniorů, e-shopy), Pracovněprávní nároky (Neoprávněné výpovědi, nevyplacené odstupné, nemoci z povolání)... A destítky dalších oblastí. POmáháme všude, kde vzniká nárok na finanční odškodnění.“
Dotaz: „Jaká je nyní podle Vás v ČR informovanost o právu a vymahatelnost práva?“
Roman Mikluš: „Oboje se určitě zlepšuje. Vypadá to, že lidé čím dále častěji své problémy řeší nebo alespoň chtějí řešit. Neplatí, že češi jen mávnou rukou a nechají si vše líbit. Právo obecně sbližováním s legislativou EU stále více stojí na straně spotřebitele a to je velmi pozitivní.“
Antonín: „Zmínil jste, že cestovní kanceláře často odbydou klienty omluvou a 500 korunovou poukázkou na další zájezd. Jak můžu reagovat?“
Roman Mikluš: „Záleží na míře porušení cestovní smlouvy, v případě, že omluva a 500 Kč není adekvátní, můžete samozřejmě cestovní kanceláři vyjádřit svůj nesouhlas a vyzvat ji k vyššímu plnění. Pokud cestovní kancelář nereaguje nebo vás odmítne, nezbyde než se se svým nárokem obrátit na soud.Podle mě existují jen 2 efektivní cesty jak se k tomu postavit. Zaplatit si právníka a požadovat adekvátní kompenzaci. Nebo se obrátit na specializovanou společnost (např. Vaše nároky.cz), která převezme na svá bedra administrativu, stres spojený s reklamací a hlavně finanční rizika. To znamená, že zaplatí za vás služby advokátní kanceláře (vypracování výzvy, případně žaloby a zaplatí soudní poplatky). A jeji odměnou pak bude provize ze získaného finančního odškodnění.“
Alena: „Na dovolenou jsme odletěli s 5 hodinovým zpožděním a do hotelu se dostali až po půlnoci. Bylo to velmi nepříjemné. Je i za toto nějaký nárok na kompenzaci?“
Roman Mikluš: „Ano. Nárok na pompenzaci máte a to jak za zpoždění letu tak za případnou neúplnou nebo chybějící noc. Kompenzace v letecké dopravě se řídí nařízením Evropského parlamentu a Rady č. 261/2004. Podle tohoto nařízení můžete mít nárok na 250 až 600 Euro za zpožděný let o více než 3 hodiny. Výše kompenzace se odvíjí od délky letu. Ta nejvyšší sazba je u letů nad 3500km. Kompenzace se vztahuje také na přesměrované lety na jiné letiště, nebo zrušený let.“
Karel: „Na co si mám dát pozor, co si mám opatřit, pokud se mi zpozdí letadlo?“
Roman Mikluš: „Pokud je to možné, uschovejte si palubní lístky, potvrzení rezervace, vyfoťte si odletovou, případně příletovou tabuli se zapsaným zpožděním Vašeho letu a pokud je to možné, požádejte na letišti o vydání potvrzení o zpoždění vašeho letadla. Pak už se jen obrátit na oborníky, kteří celou záležitost vynárokují za vás.“
Tereza: „Dobrý den, prosím o radu, jak dále postupovat v reklamaci .... na začátku zájezdu s exim tours nám při vystupování z autobusu před hotelem hotelový zaměstnanec naboural kočárek a poškodil přední kolo. delegátce jsme to nahlásili hned následující den,kdy se v hotelu objevila a ta slíbila, že zjistí, co s tím, celou dobu pobytu jsme jí urgovali,ale nedalo se s ní na ničem domluvit, nepořádala žádné schůzky, jednou jsme jí potkaly opilou .... Koncem týdne jsme potkaly její kolegyni, tak jsme jí celou situaci nahlálsili a i ona přislíbila, že zjistí, co a jak. Nikdo nám i přes x urgancí řešení nenabídl, v hotelu to delegátka s nikým nerešila, nikdo nás neoslovil. Okamžitě po příletu jsme sepsali reklamaci, kde nám bylo po 30 dnech sděleno, že nám byl hotelem nabídnut nový kočár, coz jsme odmitly a nyní, že už nejde situace nijak řešit. Měl byste typ, jak dále postupovat? děkuji a přeji hezký den“
Roman Mikluš: „Dobrý den, dotaz je natolik specifický, že jediný tip, jak postupovat, je obrátit se na právníka, který případnou odpovědnost posoudí a doporučí další postup. MOhlo tam být i více pochybení jak mi z vašeho dotazu vyplývá. Každopádně byste se neměla spokojit pouze s touto zamítavou odpovědí cestovní kanceláře.“
Petra: „Jakou lhůtu má CK na vyřízení reklamace?“
Roman Mikluš: „CK má lhůtu 30 dní jako jakékoliv jiné spotřebitelské reklamace.“
Jaroslav: „Pokud bych se s cestovní kanceláří soudil, tak mám obavu, že i přes to, že jsem přesvědčený, že jsem v právu, mohu platit spoustu peněz, zvláště pokud bych celý spor prohrál. Mám nějaké další možnosti?“
Roman Mikluš: „Ano tato obava bývá nejčastějším důvodem proč lidé do soudního sporu vůbec nejdou. Riziko se výrazně snižuje kvalitním právním zastoupením. Naštěstí od tohoto roku existuje alternativa. Společnost Vaše nároky.cz jako jediná, platí za klienty spolupracujícím advokátním kancelářím vypracování výzvy, žaloby, soudní poplatky a pokud by přece jen klient spor prohrál, tak i náklady protistrany. To vše výměnou za provizi se získané finanční kompenzace. Zde je riziko nulové.“
Jindra Matoušová: „Dobrý den, v lednu jsme zakoupili zájezd přes Invii, 4 dny před odletem CK zájezd zrušila. V tomto případě máme prý nárok na 10% pokutu od pořádající CK. Má tento nárok za nás uplatnit Invia nebo my osobně? (zájezd byl zrušen z důvodu nespolehlivosti dopravce). Děkuji za odpověď a přeji hezký den, J. M.“
Roman Mikluš: „Z cestovní smlouvy je odpovědná vždy cestovní kancelář. Své nároky, včetně nároku na pokutu, musíte uplatnit vy, a to přímo u cestovní kanceláře.mimo pokutu můžete také požadovat případnou náhradu škody, která by vám zrušením zájezdu vznikla.“
Petra: „Děkuji a co se stane, když se CK v této lhůtě nevyjádří. Mám potvrzeno, že přijali reklamaci, ale zatím se nevyjádřili. Mám brát tedy reklamaci jako oprávněnou?“
Roman Mikluš: „Nelze brát reklamaci jako oprávněnou, nicméně v případě, že cestovní kancelář nereaguje, nezbyde, než proti ní podat žalobu. Každopádně to může zvýšit vaše šance na úspěch ve sporu.“