Chat

konzultant práce na dálku

Ing. Michal Martoch

Záznam chatu z úterý 20. srpna 2013

DAYD: „Co vlastně konzulant práce na dálku musí všechno dělat?“

Ing. Michal Martoch: „Dobrý den, s kolegy poskytujeme firmám komplexní služby pro vzdálenou práci. To znamená zavádění online kanceláře Google Apps nebo Microsoft Office 365, vývoj softwarů dostupných odkudkoliv z cloudu a přístupných přes běžné internetové prohlíče, tablety a smartphony, zajištění vzdělávání na dálku ve formě webinářů nebo vytváření elearning kurzů, školení pro management jak zavádět práci na dálku do firem, podpora talent managementu jako způsobu motivace pracovníků, apod. Více na portálu http://www.pracenadalku.cz v sekci služby.“

DAYD: „Proč jste se konzultantem práce na dálku stal a potřeboval jste vy někdy sám konzultanta práce na dálku?“

Ing. Michal Martoch: „Vždy jsem chtěl pracovat z domova společně s mojí ženou. Před 5 lety, kdy jsme zakládali firmu se této problematice v ČR nikdo nevěnoval, tak nám to přišlo jako dobrý nápad. Současně jsme zjistili, že pracovat na dálku české firmy neumí a potřebují v tom pomoci a to i přesto, že v USA, Kanadě a dalších zemích je to naprosto běžné. Konzultanta pro mou profesi jsem nikdy nepotřeboval. :) První zkušenosti jsem získal v americké nadnárodní firmě, kde jsem denně trávil několik hodin na videokonferencích. Jinak si samozřejmě najímáme konzultanty na jiné oblasti v podnikání i v osobním životě, kde nejsme experty a potřebujeme poradit.“

Michal: „Když pracuji jako sekuriťák, jak bych mohl pracovat na dálku?! :-)“

Ing. Michal Martoch: „Dobrý den Michale, pokud jste sekuriťák naplno v terénu, tak se vám to asi moc nepodaří. Ne všechny profese lze vykonávat na dálku. :( Pokud trávíte určitou část času v kanceláři, tak právě tuto činnost můžete vykonávat odkudkoliv. Samozřejmě by mohl váš zaměstnavatel nahradit vaši práci větším počtem kamer nebo do budoucna k takovém nahrazení pravděpodobně dojde nějakou formou robotů nebo dronů. I z tohoto důvodu bych doporučoval již nyní přemýšlet o změně profese a to dříve, než zde dorazí technologické pokrok. Držím vám palce, ať se vám to podaří.“

Kateřina: „Dobrý den. Práce z domova je mým snem. Hledám ji už hodně dlouho, ale bohužel asi špatně. Na internetu jsem se setkala pouze s podvodnými nabídkami.Velmi ráda pracuji a baví mne, když si mohu ,,být svým pánem". Profesně už jsem vyzkoušela všechno možné. Prosím poraďte, kde hledat?“

Ing. Michal Martoch: „Dobrý den Kateřino, zde bych začal u zhodnocení Vaší kvalifikace. Pokud vnímáte, že máte zaměstnavateli co nabídnout, tak šance získat práci z domova je slušná. Pokud dostatečnou kvalifikaci nemáte, tak bych doporučoval zapracovat na jejím zvýšení. Řešením může být také vlastní podnikání. Jak najít práci z domova je komplexní otázka přesahující možnosti chatu. Doporučuji se podívat na bezplatná video školení: Jak hledat práci na dálku Jak úspěšně začít pracovat na dálku Videa jsou v délce 2 hodin a jsou umístěny zde: http://www.pracenadalku.cz/vzdelavani/videozaznamy“

Venda: „Dobrý den, dá se sehnat i brigáda formou práce z domu? Jsem na MD. Děkuji.“

Ing. Michal Martoch: „Dobrý den Vendo, zkuste nabídku na portálu http://www.pracenadalku.cz nebo velice slušnou alternativních úvazků včetně práce z domova má také portál http://www.jobs.cz Především si dejte pozor na podvodné nabídky práce z domova. Kdykoliv bude někdo chtít po Vás zaplatit poplatek nebo platbu dopředu, tak mu nevěřte. Jedná se o podvodníka. Přeji mnoho zdaru při hledání“

Jiri Ruzicka: „Dobry den. Na to...aby clovek mel efektivitu...musi mit motivaci. Ja ji vy udrzujete v neustale cinnosti?“

Ing. Michal Martoch: „Dobrý den pane Růžičko, efektivita i motivace je věčné téma ;-) Osobně se držím pravidla, abych každý den udělal práci, která posune dopředu naše zákazníky, mé kolegy nebo mě samotného. Dále si měřím vlastní produktivitu orientačním měřením času a plánováním činnosti dopředu. Když mám práci vloženou v kalendáři, tak ji prostě udělám. Vždy se snažím dávat si tolik práce, abych ji stihl v daný den udělat, což se mi většinou daří. Pokud jsem rychlejší, tak si přidám nějaké méně důležité úkoly. Pokud jsem práci nestihl, tak si ji naplánuji na jindy. Vše dělám v předstihu, abych nehonil termíny. Samozřejmě tento můj návod je vhodný spíše pro lidi, kteří jsou zaměření na výsledky. Zaměstnanci, kteří řeší věci, tak jak příjdou a nemají ve své povaze schopnost kvalitního plánování, by měli fungovat na jiných principech. Pro ně je dobré zavést si osobní výkazy práce. Zde si pracovník zapisuje k jednotlivým činnostem, čemu se v daný den věnoval a kolik hodin mu to zabralo. Pracovník tak má přehled, co v daný den udělal a jestli v rámci měsíce pracoval dostatečně. Jeho nadřízený má přehled, co pracovník vykonal. Podporuje se tak vzájemná důvěra. Samozřejmě existují i jiné funkční principy motivace a udržení efektivity, které máme vyzkoušené, ale to by bylo spíše na osobní diskusi a potřeby konkrétního zaměstnance/zaměstnavatele.“