Chat

Kateřina Habinová
Záznam chatu z úterý 15. listopadu 2011
Zuzana B.: „Dobrý den, jestlipak je možno objednat si domů místo odborníka na úklid, někoho, kdo by přišel a upekl mi vánoční cukroví, podle mých receptů? Pokud ne, zkuste svou nabídku o tuto službu rozšířit. Já bych se hlásila jako první zákazník!!“
Kateřina Habinová: „Je to možné. Profesionální hospodyně může péci a vařit samostatně nebo Vám může pomoci s přípravou ingrediencí (doporučuji). Nicméně, nejlépe je si koupit dobrůdky přímo od kuchaře/cukráře.“
Alena Ručková, Opava: „Dobrý den, myslíte si, že češi miluji pořádek?“
Kateřina Habinová: „Myslím, že vědí, co to pořádek je a moc by si jej u sebe doma, v práci či kabelce přejí. Ale příliš pro to nedělají. Na úklid musíte mít systém, důslednost a vůli. Uklízení je nekončná práce. A nám se do tohoto moc nechce. Také u Nás Čechů stále funguje "Potěmkin" - vypadáme skvěle, jsme upravení, ale za domovními dveřmi máme nepořádek. Přeji hezký den.“
Martin: „Dobrý den, jak mám zvolené firmě důvěřovat? Co určuje kvalitu dobré firmy na úklid? Čím se tyto agentury liší uvnitř? Díky“
Kateřina Habinová: „Prověřte si ji. Pokud Vám na konkrétním úklidu (např. před party) opravdu záleží, otestujte si firmu předem na něčem drobném (klasický týdenní úklid). Vnímejte, jak reaguje, když něco reklamujete. Běžte se podívat do kanceláří firmy - jsou-li tyto prostory otřesné, v chaosu, špinavé, máte jasno, o koho jde. Vy hledáte osoby, které pořádek milují a budou rády, že do Vaší domácnosti systém a pořádek zavedou.“
dark one: „Jste odbornice na domácí úklid, narazila jste někdy v praxi na byt či dům, ve kterérm bydlí někdo, kdo má nemoc - shromažďovací OCD a nic vyhodit nechce? Jak potom uklízíte?“
Kateřina Habinová: „Ano, narazili. Standardní řešení - plně respektujeme přání klienta: nejsme tady od toho, abychom uklízeli podle našich představ, ale podle přání klienta. V tomto případě je to pouze trochu pracnější. Vyhovět klientovi s obsedantně-kompulzivní poruchou není snadné, ale lze to. Nakonec je to opravdu radost, když se práce podaří - OCP klient je spokojený a rodina si oddechne: zátež OCP již plně neleží na jejích bedrech.“
P.K.: „Dobrý den, kde vzít důvěru k tomu, nechat někomu klíče od domu a klidně odjet do práce? Naleznu své věci tam, kde byly?“
Kateřina Habinová: „Důvěru je nutno vybudovat a to postupně. Sbližujte se s hospodyní postupně. První péče buďte přítomna. Dělejte náhodné kontroly. Zároveň se trochu přinuťte důvěřovat: nastrčené pastičky k vybudování důvěry nepomohou. Vyžadujte od agentury/hospodyně předávací protokol na klíče, přidělte PIN od EZS. Držím Vám palce - chápu, není to snadné.“
P.K.: „Dobrý den, podle čeho si vybíráte pracovnice?“
Kateřina Habinová: „Náročný proces, na každém stupni opravdu mohutně vyřazujeme: osoby nepečlivé (rohy nejsou kulaté), neseriózní (do práce se nechodí se zpožděním, pokud se stane, omluva je samozřejmostí), úcta k cizím věcem (ke každému předmětu v domácnosti klienta se chováme jako ke vzácnostem, ne jako ke svému) a mnohé další. Hospodyně je příjemná, pracovitá, pečlivá, pokorná a vstřícná osoba.“
Zuzana B.: „Koupit je možno, to je jasné ale to není pro mne. Ale dík za odpověď, Zuzana“
Kateřina Habinová: „Děkuji za reakci a přeji hezký den, KH.“
Martin: „Dobrý den, nevím, zdali má otázka dorazila, zopakuji ji tedy. Co určuje kvalitu vhodné firmy na úklid? Čím se tyto firmy vzájemně liší uvnitř? Díky“
Kateřina Habinová: „Odpověď jsem již psala, bohužel zde nevidím, zdali se zobrazila. Čím se firmy liší? Firmení filozofií, hodnotami a tím, zdali je respektují. Nejlépe poznáte, jak firma funguje v momentě, kdy nastane problém. Je vstřícná? Napraví svou chybu bez řečí a s poděkováním za upozornění na chybu? Je profesionální a má řešení Vašich domácích nehod? Je pokorná a ví, kde má hranice? Nebo je to sebevědomý všeuměl, pro kterého není NIC problém? Doporučení: komunikujte, klaďte spousty otázek a vyberete tu správnou. Přeji hezký den.“
procházková: „Dobrý den , můžete prosím zopakovat tel.číslo na soutěž o retro rádio děkuji.“
Kateřina Habinová: „Bohužel číslo neznám.“
Slávek: „Dobrý den, kdo jsou Vaši klienti? Mám představu, že Ti nejbohatší“
Kateřina Habinová: „Není tomu tak. Střední třída. Vyšší střední a vyšší třída také - mají velké nemovistosti, servis nezvládají sami. Ale běžným klientem je rodina bydlící v bytě, 2 děti, domácí mazlíček, rodiče s běžným povoláním (např. úředníci). Tito mají spoustu práce, také nezvládají péči o svou domácnost podle svých představ. Navíc, na pravidelný profesionální úklid se velmi rychle zvykne - představte si, že 1x týdně máte perfektně uklizeno vše a Vy se věnujete práci-koníčkům-rodině. Je to příjemné a mnoho rodin rádo obětuje něco málo ze svého rodinného rozpočtu na tuto záležitost. Děkuji za otázku, K. Habinová“