Chat

Irena Pavlásková
Záznam chatu ze středy 7. září 2011
Simča 23let, Brno: „Natáčíte nějaký film?“
Irena Pavlásková: „Ted momentálně píší scénáře,jeden historický, druhý je ze současnosti - vztahy v jedné rozvětvené rodině, točit by se mělo příští rok.“
petruška 1: „mate deti a jak se jmenují děkuji“
Irena Pavlásková: „Mám devatenáctiletého syna Davida, právě maturuje... Je "veselo."“
AA: „Od kterých režisérů jste se nejvíce naučila?“
Irena Pavlásková: „Nikdo zvlášť známý mě neučil, ona se režie ani moc naučit nedá, to je věc vidění světa,pohledu na život, věc citu a potřeby něco sdělit...Ani nemám vyloženě nějaké vzory, ale obdivuji řadu režisérů, hlavně těch už dnes klasických jako je Fellini, Bertollucci,také mám ráda Woody Allena a jiné.“
Robert: „Já jen kompliment, jste krásná žena, sympatická, chytrá, děláte zajímavé filmy. Hodně zdraví a krásné lidi kolem sebe, Vám přeji.“
Irena Pavlásková: „Já vám mockrát děkuji!!!! To tak povzbudí!!! Takové krásné věci může říkat jen úžasný člověk, díky!“
nezname´´: „zbil vas nekdy partner;;;“
Irena Pavlásková: „Nebylo to nic strašného, ale bohužel jsem pár facek dostala... Bít bych se nenechala a pryč od jakéhokoliv chlapa, který má takové sklony!“
Alena: „Dobrý den, myslím si, že volba pana Svěráka na Vaši roli v Obecné škole, byla velmi dobrá.Jste tam úžasná.Mám ráda i Vaše filmy. Pěkný den“
Irena Pavlásková: „Moje obrovské díky!!! Jak už jsem psala, takové ohlasy člověka ohromně povzbudí, že jeho práce má smysl... Dodá to sílu a vůbec, hned je lepší nálada.“
AA: „Jak důležitý je u filmu podle Vás skript?“
Irena Pavlásková: „Sript hlídá veškeré návaznosti ve filmu a jelikož se film nenatáčí chronologicky ale napřeskáčku, tak to důležité je. Pokud je sriptka (poznala jsem v této profesi jen ženy) dobrá, tak se dají konzultovat všechny věci, jestli vyznívají tak, jak mají. Spolupracovala jsem s velmi dobrými sriptkami.“
AA: „Říkáte vašemu spolupracovníku panu Chlumeckému Chlumečák?“
Irena Pavlásková: „Ano! Říkám. Někdy. Jirka byl i můj muž. A doma mám mladého Chlumečáka, syna Davida. Díky!“
neznama;;: „dekuji za odpoved, s manzelem mam dve deti bije me neustale.“
Irena Pavlásková: „Prosím vás, nenechte si to líbit. Já si umím představit, že je to těžké a že se bojíte, že zůstat sama bude horší, ale tohle vás zničí a trpí tím děti. Zkuste si začít opatrně připravovat půdu na osamostatnění se, obklopte se lidmi, kterým můžete věřit a kteří vám pomohou, nezůstávejte s tím problémem sama... Držím moc palce. Moc a moc!“
Ontario: „Mohu se zeptat, paní režisérko, zda interiér bytu Milanových rodičů v Času Sluhů byly opravdové, nebo postavené architektem, architekty?“
Irena Pavlásková: „Ten byt jsme postavili v ateliéru na Barrandově, protože se tam točilo skoro tři týdny a bylo to tak pohodlnější. Všechny ostatní byty a interiéry byly reálné. Myslím, že ten byt v ateliéru se docela povedl...“
Ontario: „Kde se točil - v které zemi - začátek Času dluhů, děkuji!“
Irena Pavlásková: „Začátek Času dluhů se točil v Maroku. Zpočátku jsem se toho trochu bála, ale bylo to moc fajn, ta země je krásná a lidé byli přátelští.“
Vacant Planets: „Byly velké problémy s filmem Čas sluhů - například, s tím, že I. Chýlková jako Dana řekne - "nebejt stranou by měli být ti co do tý strany vlezli", nebo "mám dělala kariéru přes stranu, svýho času zničila dost lidí"?“
Irena Pavlásková: „Ten film byl na svoji dobu hodně odvážný a dodnes se divím, že nám to nakonec prošlo. Schvalováni sice trvalo půl roku, včetně zásahů kulturního dohližetele z ÚV KSČ který chtěl spoustu věcí vystřihnout, ale společně s vedoucím tvůrčí skupiny s panem Vydrou, který prosazení toho filmu velmi pomohl, jsme sto ustáli. Ale obdivuji vás, že si tak dobře pamatujete ty dialogy... To je pro mě velká čest! Díky.“
NebezpecijmenemOCD: „Bolek Polívka si v Času sluhů zahrál opravdu malou roli, muže, jenž poslouchá západní rozhlas - Hlas ameriky, čí to byl nápad, dát tam tuto scénu a dát tam Bolka Polívku?“
Irena Pavlásková: „To byla milá historka. Tuto roli měl původně hrát režisér a scenárista Pavel Juráček, mimo jiné jedna z největších a nejoriginálnějších osobností české nové vlny. Pavel ale dostal chřipku a nemohl na natáčení dorazit. Průšvih, co teď? Bylo ráno a my nemohli točit. V tu chvíli se náhodou kolem vracel z nějakého nočního tahu Bolek Polívka... Když zjistil, o co jde, sdrnatě se pustil do práce. Bylo to moc fajn.“
Robocop: „Chystáte nějaký svůj nový film, televizi, reklamu?“
Irena Pavlásková: „Reklamy už nedělám, natočila jsem jich svého času přes dvacet, ale už se jim nevěnuji. Píši scenáře a snad se bude příští rok točit. Uvažujeme i o pokračování televizního filmu Bludičky o mladých lidech, co opouštějí dětské domovy.“
Robocop: „Bylo v Čas sluhů něco co se v komunistické normalizaci opravdu stalo?“
Irena Pavlásková: „Celý příběh je založen na pravdivých charakterech skutečných lidí, na pravdivých událostech, i když i trochu fantazie zapracovalo...“
dasus: „Dobrý den paníPavlásková, mám Vás ráda jako režisérku a jste sympatický člověk.Aso mi neodpovíte, ale zkusím to.Jak by jste zatočila s nevěrníkem? Děkuji za odpověď.“
Irena Pavlásková: „Jeje, už nestíhám odpovědět, napiště mi, odpovím...“