Chat

ředitel Českého telekomunikačního úřadu Ostrava

Ivo Rožek

Záznam chatu ze středy 26. ledna 2011

Petr: „Dobrý den.Já mám moc špatnou zkušenost s T-mobilem.Jejich obchodní zástupce mi před lety,kdy jsem podnikal vnutil "smlouvu významného zákazníka" kde je minimální útrata měsíčně 2000,- Kč.A pokud se tato částka neprovolá,tak formou pokuty se donavýší na ony 2 tisíce.A nejhorší na tom je to,že jsem počítal s tím že smlouvu neprodloužím,protože vypovědet nelze,ale k mému údivu se mi prodloužila automaticky a nikdo se mě neptal zdali chci nebo nechci.Přišla pouze SMSka že mi byla prodloužena na další dva roky.Je toto možné?Děkuji za radu.“

Ivo Rožek: „Smlouvy významného zákazníka jsou zpravidla uzavírány podle specifických podmínek a automatické prodlužování smlouvy po uplynutí 2 let je upraveno všeobecnými podmínkami. Je dobré se obrátit na zákaznické centrum (kamenný obchod) operátora.“

Dušan Banák: „Dobré ráno, proč je mobilní telefonování v ČR jedno z nejdražších ve světě ? Např.: v sousedním Rakousku zaplatí za služby 223 dolarů ročně, u nás za ty stejné služby (a možná i u stejného operátora) zaplatí přes 851 dolarů! Nemáte nějaké páky proti tomuto ? Děkuji.“

Ivo Rožek: „Ceny jsou stanovovány jako kombinace terminačních poplatků a obchodní a cenové politiky operátora. ČTÚ není nadřízeným orgánem operátorů, regulace probíhá formou terminačních poplatků.“

Ivana: „Dobrý den, prosím o radu,co dělat když byla uzavřena před měsícem smlouva na mobil.tel..Bohuzel to bylo ve stresu.Jsem jiz od roku 2004 jejich zakazníkem (smlouva),tudíž jsem předpokládala,že vyjdou vstříc.Duvodem je ztrata zamestnani a opravdu zadny prijem...(bylo od ledna slibeno,ale nevyslo).Kazda smlouva jde preci s nejakymi storno poplatky zrusit..Pokud je takovy vazny duvod..Oni zaryte tvrdi,ze to nejde...Je zde prosím nějaká možnost?? mohu se někam obrátit? Moc děkuji za odpověď.“

Ivo Rožek: „Byla-li smlouva uzavřena v prostorách, které nejsou obvyklé pro podnikání, měla jste možnost odstoupit od smlouvy do 14 dnů. Je potřeba se podívat na všeobecné obchodní podmínky operátora. Navštivte zákaznické centrum operátora (nejlépe kamenný obchod).“

Karel Outrata: „Proč nás učíte, jak šetřit za mobilní služby ? Raději se držte prosím toho, aby jste regulovali nehorázné ceny českých mobilních operátorů. Děkujeme“

Ivo Rožek: „Tvorba cen je dána obchodní a cenovou politkou operátorů. ČTÚ může regulovat terminační poplatky.“