Chat

tiskový mluvčí Českých drah

Ondřej Kubala

Záznam chatu z pátku 5. prosince 2008

Nicky: „Dobré ráno, prý se úplně změní železniční doprava mezi Prahou a Kladnem. Jak?“

Ondřej Kubala: „Dobré ráno Nicky, změní se opravdu od základu, a to jak z pohledu jízdních řádů, tak vlaků, které tu budou jezdit. Velmi stručně řečeno, definitivně na této trati končí éra starých motoráčků s nepohodlnými koženkovými sedačkami. Na všech osobních a spěsných vlacích budou mezi Kladnem a Prahou jezdit nové Regionovy, na rychlících Praha -Rakovník pak modernizované velké motorové rychlíky. Jízdní řád dozná také velký změn. Každou hodinu pojede rychlý spoj, který zastaví jen v Hostivici, z Kladna do centra Prahy dojede za 37 minut. Každou hodinu pojede také osobní vlak (vždy v pravidelném taktu) a ve špičce pojedou navíc ještě posilové rychlé spěšné vlaky. Troufnu si říct, že to bude historicky největší železniční změna mezi Prahou a Kladnem!“

mirek: „Když si koupím Z kartu, jak velkou slevu budu mít na jízdném. Bude ta sleva větší, když je karta dražší?“

Ondřej Kubala: „Dobré ráno Mirku, sleva na zákaznické jízdné bude 25 % z obyčejného i ze zpátečního jízdného, ale se zákaznickou kartou můžete mít o 25 % levnější také traťové jízdenky. Cena 600 Kč platila několik let, teď jsme už museli sáhnout ke změně. Je to na 3 roky o 390 Kč více, tedy o 130 Kč na rok.“

Michalíková: „Před poslední změnou byla výhodná zpáteční jízdenka, cena byla téměř stejná jako u zákaznického jízdného. Jak to bude teď?“

Ondřej Kubala: „Sleva zpátečního jízdného zůstane stejná jako v tomto jízdním řádu, tedy 10 % z obyčejného jízdného. V této oblasti se nic nemění.“

borovan: „Dcera jezdí do školy z Těšína přes Ostravu do Brna a v posledním roce se podstatně zhoršilo spojení, jak co se týče kvality tak i množství spojů? Proč se ustupuje od něčeho co bylo dobré?“

Ondřej Kubala: „Nevím, kdy přesně potřebuje Vaše dcera jezdit, ale doporučím spojením osobním vlakem z Těšína do stanice Ostrava-Svinov, odkud jede ve špičce do Brna každou hodinu rychlík. Od nového jízdního řádu můžete jet například v 6:42 osobní vlakem z Těšína a ve Svinově jede za 20 minut rychlík.“

Pavel: „Má ještě smysl kupovat po zdražení kilometrickou banku? Bude to mít nějakou výhodu?“

Ondřej Kubala: „Jídzné na kilometrickou banku bude Pavle trochu vyšší než u zákaznické karty. Chceme zvýhodnit zákaníka, který si předplatit levnější jízdné na tři roky, kilometrická banka je přenosná, může na ní jet kdokoliv. Věrnější zákazníci budou mít jízdné levnější.“

Veselá:: „Dobré ráno, chci se zeptat, zda vlaky vyšší kvality (IC a EC) zůstávají od příštího týdne nadále bez příplatku (před rokem byl příplatek 60 Kč, ale potom byl zrušen...)“

Ondřej Kubala: „Ano, je to tak, příplatky za vlaky vyšší kvality jsme loni definitivně zrušili a nebude se za ně připlácet ani od nového jízdního řádu. Výjimkou zůstává Pendolino, kde je potřeba povinná rezervace.“

Kuncik Zdeněk: „Vážený pane,jste přesvědčen,že Brno -Hodoním bude jezdit,tak píšete v jízdním řádu?Byl jste se někdy vubec podívat ve špičce v Brně jak to tam vypadá?Přetíženost Brněnského nádraží?Říká vám to vubec něco?Děkuji za odpověď,“

Ondřej Kubala: „Dobré ráno pane Kunciku, jsem opravdu přesvědčen, že vlaky budou jezdit tak, jak je napsáno v jízdním řádu. Současné maximální vytížení brněnského nádraží znám, nebojte :) Grafikon je nakreslený tak, aby se všechny vlaky na toto nádraží vešly. Ano, bude se stále přijíždět v některých případech na obsazenou, ale spojení Hodonín - Brno to neohrozí. Nebuďte po ránu tak pesimistický :)“

Kubik: „Dobre rano pane Kubalo, otazky. 1. proc byl omezen v so a ne spoj 501/504. a proc misto odpoledniho pendolina jezdi nahrada IC Janacek, ktery ma naprosto neodpovidajici vozbu pro standard IC. Ani dalsi IC a EC nevozi kvalitni vozbu tohto standardu. Jsou razeny i vozy zastarale B, AB atd. 2. proc se pustily CD do zbytecneho dalkoveho taktu mezi PRG a BRQ, kdyz na severni vetvi klientela je ochotna platit i zvysene jizdne? Na zaklade techto otazek jsem presvedcen, ze severni vetev je utlumovana a je tu jista zvlastni preference vetve jizni, kde soubou s dalnici je soubojem s vetrnym mlynem. Dekuji“

Ondřej Kubala: „Pane Kubíku, dobré ráno. 501/504 jsou spoje, jejiž síla je hlavně v pracovní dny. Zavedení IC Janáček má čistě technický důvod. Pendolina najela už tolik kilometrů, že musí do povinných vyvazovacích oprav. Při takové opravě je cca 40 dni mimo provoz, pro zákazníky nám tak soustavně zbývá jen 6 jednotek. Proto musel být jeden pár vlaků na Ostravu už před rokem převeden do IC. Všem Vám děkuji za příjemný chat, mějte pěkný den! Ondřej Kubala“

Zdena: „Dobrý den. Můžete prosím napsat adresu vebu, kde najdu všechny informace o kterých jste hovořil. Děkuji i adresu na objednávání jízdenek“

Ondřej Kubala: „Dobrý den Zdeno, na webu je vše na www.cd.cz, tiskové zprávy pro novináře v jednotlivých regionech najdete na www.ceskedrahy.cz v sekci tiskového oddělení. Tam jsou změny podrobně popsány, případně doporučím naše Kontaktní centrum pro zákazníky na lince 840 112 113, kde Vám přímo poradí odborníci. Eshop je na adrese www.eshop.cd.cz, najdete tam jízdenky na všechny vlaky od rychlíku výš (tedy Ex, EC, IC...). Pro nákup na internetu je nezbytná platební karta, kterou je možné platit na internetu, jestli to Vaše karta umí, Vám řekne Vaše banka. Stejně tak je možné koupit jízdenku i po telefonu, je to opět na našem Kontaktním centru na lince 840 112 113.“

Jiří Menšík: „Prosím Vás, cena místenky Pendolina 100,- bude i pro zákaznickou kartu, kterou koupím ještě ted za 6oo,- Kč, děkuji za odpověd. J.M.“

Ondřej Kubala: „Ano. Když teď koupíte zákaznickou kartu za 600 Kč platí celé tři roky úplně stejné výhody, jako u karty. Tedy i levnější rezervace na Pendolina. Ale pozor, první pondělní Pendolino do Prahy a páteční odpolední z Prahy budou mít jednotnou cenu rezervace 200 Kč.“

ondřej šrámek: „Dobré ráno, plánují ČD někdy v budoucnu 2 koleje mezi Brnem a Přerovem?“

Ondřej Kubala: „ČD nemohou ovlivnit železniční stavby, jsme dopravce, který má lokomotivy a vozy a přepravuje zákazníky. Veškerá infrastruktura (koleje, zabezpečovací zařízení...) patří státu, státní organizaci Správa železniční dopravní cesty. Nás jako dopravce by zdvojkolejnění této tratě potěšilo, jaké jsou ale skutečné plány Správy železniční dopravní cesty, bohužel nevím.“

Jitka: „Mám syna 15 let, jaká nabídka je pro občasné cestování vlakem“

Ondřej Kubala: „Možností je Jitko celá řada, záleží jak často Váš syn cestovat. Doporučuji zákaznickou kartu Junior, ale může se hodit i jiný doklad. Nejlepší bude zavolat na naše kontaktní centrum (tel. 840 112 113), je dostupné 24 hodin denně a odborníci na tarif Vám přesně vypočítají , která nabídka je nejvýhodnější přímo pro Váš příklad.“

Milan Zrzavecký: „Dobré ráno pane Kubalo,bydlím v Českých Budějovicích u nového koridoru směr Dolní Dvořiště-Linz.Zajímalo by mě,proč na této trati jezdí taková monstra jako souprava lokomotiva žehlička,za ní rych.vagon napůl pošta a dvoupatrák.Dívám se na to každý den a napadá mě otázka,proč na tuto příhraniční trať nenasadí ČD něco jiného.“

Ondřej Kubala: „Dobré ráno Milane, žehlička + BDs +Bmto jezdí nejen na této trati, ale také na osobních vlacích v oblasti Jihlavy. Ostatně, jihlavské Bmto prochází velkou rekonstrukcí, mají krásné plyšové sedačky, nové podlahy a podobně. Jaké soupravy by Vás potěšily více? Ostatně na vlacích do Linze jezdí rakouské soupravy CityShuttle, ty jsou velmi příjemné.“

Blažek: „Dobré ráno. Můžete mi prosím vysvětlit proč jsou ČD tak drahé? Vycházím z údajů na www.jizdenka.cz kde mě cesta z Brna do Ml. Boleslavy pro 5 lidí (dospělých) vlakem zpáteční vyjde na 2735Kč dne 16.12. kdy mám v plánu jet. Autem mě to vyjde skoro 3x levněji !!! (konkrétně 1060Kč - vycházím ze spotřeby 8l/100km a vzdálenosti podle map 262 Kč). Má vůbec význam jezdit vlakem v takovýchto případech? Sám bych kritizoval neustálé ježdění aut a "ničení" ovzduší oproti vlakové dopravě.. ovšem za těchto podmínek?“

Ondřej Kubala: „Dobré ráno pane Blažku. Má smysl jezdit vlakem. Je to mnohem bezpečnější, než autem. Pro skupinu 5 lidí doporučím jízdenku ČD Net, která bude stát pro 5 osob 900 Kč na celý den. Pokud pojedete jeden den tam i zpět, všech pět cestujících zaplatí za obě cesty jen 900 Kč. Tedy méně, než autem (podle Vašeho příkladu). Možné jsou i další slevy, obraťte se na odborníky na naší kontaktní lince 840 112 113, přesně Vám propočítají i další varianty.“

Mirka: „Dobré ráno Ondřeji! Vám se na tom severu Moravy tak moc líbí? Ať se Vám daří. Mirka M. Š.“

Ondřej Kubala: „Dobré ráno Mirko :)) Díky moc za pozdrav, je tu príma :) I Vám veliký pozdrav do Nového Jičína. Ondra“

Kuncik Zdeněk: „Pane Kubalo,jestli máte pocit,že jsem pesimstický,tak se omlouvám,ale vím a určitě i Vy s jakým technickým vybavením a vozovým parkem pracujem.Vám přeji hezký den a sobě dobrou noc.“

Ondřej Kubala: „Vím, ale jsem přesvědčen, že na naše zákazníky to mít dopad nebude. Zaměstnanci ČD na brněnském nádraží odvádí obrovský kus práce. A skvělé práce! Díky moc“

Zdena: „Prosím o napsání vebové adresy na objednávání jízdenek přes internet Děkuji“

Ondřej Kubala: „Je to www.eshop.cd.cz.“