Chat

Erik Janiš
Záznam chatu z úterý 7. října 2008
kokoschka: „Dobry den, jak se lisi F3 od F1?“
Erik Janiš: „F3 má menší výkon a horší aerodynamiku než F1. Je to třetí podstupeň formule 1.“
martin: „Dobre rano. Rad bych se zeptal, v cem konkretne ted spociva vase prace u Mercedes benz, na cem vsem se podilite?“
Erik Janiš: „Účastím se veškerých aktivit, které si Mercedes vyžádá ať už fyzické kondiční soustředění, či marketingové akce pro sponzory a pod.“
Karel: „Jakou nejvetsi rychlosti jste prozatim ve voze jel?“
Erik Janiš: „Doposud má nejvyšší rychlost byla v A1Gp kolem 290km/h. Záleží ovšem na daném okruhu jestli tuto rychlost umožní. A1Gp má na to jezdit přes hranici 300 km/h.“
Hana: „Mivate pri zavodech strach nebo tremu? Dekuji za odpoved.“
Erik Janiš: „Nervozita samozřejmě panuje všude. Záleží potom pouze na samotném jezdci jak se s tím dokáže vypořádat. Největší nervozita panuje především před samotným startem závodu a v první zatáčce po startu. Po té, už na nervozitu úplně zapomenete a není na ni ani čas.“
Milan: „Co je podle vas pro upech dulezitejsi? Kvalita vozu nebo kvalita a zkusenosti ridice?“
Erik Janiš: „Pro dosažení úspěchu je potřeba mít kombinaci perfekního vozu a rychlého jezdce. Dnes už technika předběhla dovednosti jezdce.“
Zdeněk: „Zdarec :-) Budou se v F3 používat akumulátory výkonu teda kinetické energie ??? Díky offroad.men@email.cz“
Erik Janiš: „Prozatím se o tom neuvažuje.“
Zdeno: „Za ja rychle dokazi studentske modely ujet vymerenou drahu?“
Erik Janiš: „Nejrychlejší model měl rychlost 1.002 s na 24m.“
Pavel: „Nakolik se jako jezdec podilite na konstrukci vozu? Dekuji.“
Erik Janiš: „V průběhu závodního výkendu záleží především na jezdci, aby přenesl poznatky z tratě ingenýrovi a spolu pak s pomocí telemetrie změnili nastavení vozu pro další trénink. Na konstrukci jako takové se zatím příliš nepodílím.“
Tristan: „Musite se jako jezdec nejakym zpusobem udrzovat v kondici, dodrzovat specialni zivotospravu a pod.?“
Erik Janiš: „Fyzická kondice je jedna z nejdůležitějších věcí, která vyplňuje program mimo závodní výkendy. Stravování určitě také.“
Mika: „Dobry den, existuje mezi jednotlivymi jezdci v tymu spis rivalita, nebo spoluprace a predavani zkusenosti? Co povazujete za dulezitejsi? Individualni vykon, nebo uspech tymu?“
Erik Janiš: „Každý jezdec se snaží především sám za sebe. Je ovšem důležité aby si piloti mezi sebou pomáhali aby tak dosáhli lepšího výsledku celého teamu.“
Modjo: „Jezdite rad rychle i v civilu? Dodrzujete rychlost na civilnich silnicich? Nebo platite casto pokuty za jejich prekroceni?“
Erik Janiš: „Pokutu za rychlost jsem zatím ještě nedostal. Pouze za parkování, světla a pod.“
zdena: „Dobre rano. Jak je vase prace casove narocna? Jak vypada vas bezny pracovni den?“
Erik Janiš: „Pokud se jedná o nezávodní den, tak mou náplň dne především vyplňuje kondiční trénik. Jelikož v součastné době přebývám u týmy v Berlíně, tak velkou část mi zabere i učení jazyka.“
Ondra Černý: „Dobré ráno pane Janiši, chci se zeptat, zda je realné že se závody Formule 1 pojedou někdy v ČR? Předem děkuji za odpověď. Krásný den přeje Ondřej Černý“
Erik Janiš: „Jak se říká ´´nikdy neříkej nikdy´´ věřím tomu, pokuď by se dostal český jezdec do F1, tyto šance by se razantně zvýšili.“