Chat

Jana Marková
Záznam chatu z úterý 30. listopadu 2021
Derek: „Lze reklamovat zboží i bez paragonu?“
Jana Marková: „Ano. K reklamaci není třeba žádný doklad. Stačí pouze prokázat, že jsem zboží v dané prodejně (u daného obchodníka) zakoupil. Dostatečný může být výpis z internetového bankovnictví, v krajním případě svědecká výpověď. Samozřejmě s účtenkou je to lehčí a bez komplikací.“
ANTI: „Platí i neoriginální paragon - tedy okopírovaný, ofocený apod.?“
Jana Marková: „Ano. Jak jsem uvedla výše není dán požadavek na přiložení dokladu při reklamaci. Stačí prokázat, že jsem zboží u obchodníka zakoupila. Okopírovaný doklad je dostatečný k prokázání tohoto faktu.“
ANTIMONY: „Pokud si kupuji zboží jedné firmy přes eshop (tato firma má eshop i kamenné obchody) můžu ho reklamovat v jakékoliv kamenné prodejně této firmy?“
Jana Marková: „Ano. Občanský zákoník toto přímo umožňuje.“
SK: „Vedoucí jedné pražské prodejny mne kontaktovala na mailu, který jsem jí ovšem neposkytl, získala ho od někoho jiného, co na to říkáte jako vedoucí právní poradny DTEST?“
Jana Marková: „V daném případě doporučujeme kontaktovat úřad pro ochranu osobních údajů. V současné době platí ohledně nevyžádaných marketingových akcí to, že pokud s jejich zasíláním nesouhlasíte, tak se musíte obchodníkovi ozvat a dát mu vědět, že o zasílání nabídek nemáte zájem. Od nového roku se však pravidla mění - nově musíte přímo vyjádřit zájem (a zapsat se do seznamu), aby vás vůbec obchodník mohl oslovit.“