Chat

Tomáš Enge
Jaké to je, závodit v monopostu F1? Ptejte se jediného Čecha, který tento adrenalin okusil - Tomáše Engeho.
Záznam chatu z pátku 16. září 2011
STOP DRUGS: „Jednoduchý dotaz - formule - politika - Bahrajn a co vy na to?“
Tomáš Enge: „asi by se tezko mel sport prolinat s politikou,ale toho se bohuzel nedockame..“
War: „Sledoval jste automobilové závodění herce Paula Newmana?“
Tomáš Enge: „bohuzel jsem nemel moznot, ale sledoval jsem ho, kdyz vedl v USA tym Cham Car“
War: „Kolikrat jste byl na Hungaroringu a kolikrat na Ostereichringu?“
Tomáš Enge: „na Hungaroringu jsem startoval 9x a na Ostereichu asi 4x“
SEATO: „Setkal jste se nekdy s Ludkem Munzarem a co rikate na jeho zavodeni?“
Tomáš Enge: „Setka jsem se s nim, kdyz jsem zacinal na zacatku 90 let a je to hodne prijemny pan. Tenkrat mu jezdeni davalo hodne radosti a auto, ktery mel bylo nadherny“
SEATO: „Jak to dopadlo s Vasim velkym selhanim - ze jste mel v moči marihuanu?“
Tomáš Enge: „tak, ze me vyloucili z vitezneho zavodu F3000 na Hungaroringu a timjsem prisel o body z toho zavodu a ty mi chybely k titulu F3000“
Soudce B: „Co pro Vás znamenají jména Prost, Senna, Lauda?“
Tomáš Enge: „Legendy samozrejme. Senna byl muj vzor, Prost muj tymovy sef a Lauda ma krasny i kdyz nekdy rozporuhodny nazory na soucasnou Formuli 1“
David Umlauf: „Trochu otazka mimo vas sport, ale jako fotbaloveho fanouska me napada otazka, zdali sledujete vykony Plzne v Lize mistru pripadne jestli mate nejakeho favorita v domaci soutezi. mejte se“
Tomáš Enge: „Omlouvam se,ale nesleduji fotbal skoro vubec, jen se jednou za cas podivam, jak vypadaji tabulky narodnich sampionatu a u nas jak je na tom v tabulce muj rodny Liberec“
Jan Drhlík: „Zdravim, moc se už o tom nemluví a nevim nakolik se k tomu chceš vyjadřovat, ale nedá mi to se nezeptat. Řekl bych, že ti trochu zkazila renomé aférka s marihuanou. Hodnotíš to s odstupem času stejně nebo myslíš, že to až takový vliv nemělo? Přecijen asi kvůli tomu už nebyla šance jezdit ve formuli jedna.“
Tomáš Enge: „Ahoj, urcite tem problem mel nejaky vliv na mou karieru, ale tezko muzu hodnotit jak velky.Ale je pravda, ze treba moznost jezdit Champ Car za Newman-Hass jsem tim ztratil. To misto totiz ziskal muj nejvetsi souper z F3000 Francous Bourdais“
Pavel: „Ahoj Tome, kde tě můžeme vidět ještě letos v republice? Pro příští rok se na Tebe budeme těšit na Sachsenringu! ;-)“
Tomáš Enge: „Ahoj Pavle, zatim ti nemuzu rici neco konkretniho, jestli pojedu neo letos v CR, ale na Sachsenringu se doufam uvidime a doufam, ze Vam budu moc predvest lepsi vykony, nez letos. Mej se hezky“
Adam: „Ahoj Tomáši. Jakému týmu v současné F1 fandíš? Já už od doby Hakkinena jedině McLarenu :) Díky“
Tomáš Enge: „Ahoj Adame, ja to mam tak, ze v loni jsem fandil Vettelovi, tim, ze bojovalo o titul 5 jezdcu a nechtel jsem, aby vyhral Webber. Letos mu nefandim, protoze moc dominuje a myslim ze uy pristi zavosd v Singapuru ziska titul mistra sveta. Takze letos fandim asi Butnovi, aby ziskal titul vicemistra v boji o druhe misto“
Aleš: „Dobré ráno , chci se zeptat kolik procent nadějí dáváte našemu závodníkovi Josefu Královi na vstup do Formule 1 ?“
Tomáš Enge: „Ahoj Alesi, Pepa letos nemel stastnou sezonu a druhe misto ze zavodu v Monacu neni podle me odpovidajici vuci cele sezone. Myslim si, ze aby mel sanci dostat se do F1 musi na pristi sezonu zmenit tym v GP2 a zacit pravidelne dojizdet v prvni petce a zacit vyhravat zavody..“
Jitka K.: „Ahoj Tome, chtěla bych se zeptat, co říkáš na současnou éru, kdy už nevyhrává Schumacher, ale tentokrát Vettel. Jestli byl konkrétně pro tebe třeba Schumacher vzor, řekla bych, že se už vracet neměl. Ať se daří :)“
Tomáš Enge: „Ahoj Jitko, myslim ze Schumi se uz vracet nemel, ale je pravda, ze jsem se na jeho navrat tesil a i mu fandil. Je pravda, ze titul neuspesnejsiho jezdce F1 mu uz nikdo neodpare, ale co mel udelat je odejit po lonskem neuspesnem navratu.“
Radek Beran: „Ahoj Tome, nechystáš se někdy v dohledné době sklouznout v rally?To co si předváděl s Octavií WRC to byla paráda, držím palce,ať se Ti daří ''“
Tomáš Enge: „Aho Radku, velice rad bych zas jel nejakou rally, ale zatim neni prilezitost. Hned az se znovu vyskytne, tak se o tom vcas vsichni dozvite.. Dekuji za kompliment..“
Milan: „Dobrý den, zajímalo by mě, co říkáte na své následovníky a jak vidíte jejich šance na účast v ostrém závodě. Například Charouz dnes testoval. Děkuji“
Tomáš Enge: „Ahoj Milane, uprimne a me to velice mrzi nevidim tu momentalne v tom velkym poctu dravych mladych zavodniku moc sanci na dlouhodobejsí prosazeni ceskeho pilota v F1. Je to skoda a ja bych hrozne rad mel uz nejakyho nastupce, ale nevim nevim..“
Mirek Valtera: „Dobré ráno Tome, já se občas podívám na závody F1 v TV. Dříve se mi ty závody zdály dramatičtější, výmněna kol v depu, dopl. benzínu, také se tam i rozhodoval závod, někdo čekal třeba několik kol déle, bylo to fakt drama, dnes nevím, jak se seřadí po startu, tak v podstatě není co řešit. S motorkama se to nedá srovnat. Můžu se zeptat na tvůj názor, ev. jak by se daly tyto tyto závody více zdramatizovat ? Jinak přeji hodně štěstí v osobním i sportovním životě. Ahoj“
Tomáš Enge: „Dobre rano Mirku, mate pravdu motorky jsou dramatictejsiale to tak vzdy bylo a je to dane zvlate tim, ze nemaji zadna kridla, motorka ma jen 2 kola a je to mensi a lehci stroj, nez folmule. Myslim si ale, ze momentalne jsou zavody daleko dramatictejsi a vidime tam vice predjizneni a boju, nez kdyz v prvni polovine jednadvacateho stoleti Schumi dominoval Formuli 1 takovy zpusobem, ze ziskal jeden rok titul uz v pulce sezony. Ale urcite ne kazda zmena v technickych pravidlech a predpisech sebou neprinasi tu kyzenou dramaticnost na trati. Dekuji za prani a take preji at se dari..“
Pavel - paulmwcz@gmail.com: „preju hodne stesti, liberec drzi palce a jeste jeden dotaz, kde se da sehnat tvoje tymove obleceni nemuzu ho nikde sehnat psal jsem na tym, hledal letos na Sachsenringu, ale zkratka tvoje triko je nesehnatelny... :-)“
Tomáš Enge: „Ahoj, dekuji za prani. Obleceni tym bohuzel nenabizi na prodej, nebo fanouskum, ale navrhnu jim treba na pristi sezonu udelat par vzorku na zkousku. Zdravim tez do Lbc.“
OLDA: „zdravim Tomáši. Předem přeji spousty vynikajících úspěchů. Vždy držím palce-jsem také z Vratislavic. A teď, jaký je tvůj top zážitek z nejlépe projeté zatáčky.Kdy a kde? Ahoj a díky.“
Tomáš Enge: „Ahoj Oldo, bud zdrav do Vratislavic. Diky za prani. To je opravdu slozita otazka. Vazne se da tezko vyzdvihnout jeden momen a jedna zatacka. Ale zkusim treba toto - rok 2005, cerven, Indycar, Texas Motor Speedway-USA, zavod na ovalu,kdy cely okruh se jede na plny plyn, rychlosti 350km/h v klopenych zatackach,ktery maj sklon 23 stupnu. Tam se zaziva pri projizdeni zatacek takove pretizeni a adrenalin,ze to je asi to misto a zatacka/y,ktere bych ze vsech vystihl nejvice. A jete kdyz i clovek uvedomuje to, ze kdyz se mu nepodari projet zatacku bez chyby, tak naraz do betonovy zdi v takovy rychlosti hodne boli... Mej se“
fery: „cus poco ,zdravej te fanynky z cl“
Tomáš Enge: „nazdar pocanku, tak je taky pozdravuj!!! Delas neco??“
Vláďa Š.: „Hezký den Tomáši...letos Vám utekl závod v Le Mans, je nějaká šance příští rok že znovu pojedete prototypy, nebo alespoň GT? je to pro mě vždy nejlepší závod roku.“
Tomáš Enge: „Dobry den Vlado,. No Le Mans pristi rok je jeste daleko, ale ja sam doufam, ze pristi rok budu opet na startu tohoto zavodu a ze letoni pauza byla jen vyjimka. Mejte se“
Zdeněk Šustr: „Dobrý den, jsou pro Vás zajímavější vytrvalostní závody nebo F1?“
Tomáš Enge: „Dobry den, no pro me a myslim i pro divaky je zajimavejsi Formule 1, kdyz se chceme v nedeli na 2 hodiny podivatna na kralovnu motorsportu. Kdyz by jste chtel zazit zavody cely vikend tak by jste si rozhodne nemel nechat ujit vytrvalostni zavod typu Le Mans, takze neni to o tom, co je zajimavejsi, spis jaky druh zavodu chce clovek sledovat, nebo zazit.“
Jakub: „Ahoj, mel jsi mozost poznat bliz Montoyu???Jsem jeho fanda...Diky“
Tomáš Enge: „Ahoj, jo Montoyu jsem mel moznost poznat at uz na trati F3000, F1, nebo v Americe. Nejlepsi bylo ale setkani s nim, kdy jsem se s nim seznamoval. To bylo v Italii na mym tretim zavode F3000. Po tom co jsem v predchozim zavode odstartoval z pateho mista a do prvni zatacky jsem uz najizdel druhy hned vedle Montoyi za mnou prisel, podal mi ruku a s udiveni z toho,ze jem ve svem druhem zavode dokazal byt tak vysoko me vyseknul poklonu..“
Boris: „Tomáši, kolik máte při jednotlivém závodě s sebou závodních kombinéz-když jste mluvil o tom výdaji energie při závodě - a při oslavě na stupních vítězů stříká vždy šampaňské-co s takovou kombinézou? Prožene se jenom pračkou k dalšímu použití? Samozřejmě Vám držím palce-ať se povedou ještě alespon 2 dobré výsledky do konce sezony(nejlépe na bednu-nejvýš...).“
Tomáš Enge: „Pravidelne pouzivam ve kombinezy. Kdyz jedu jen kratsi zavod, tak mi v pohode vyrdzi,kdyz jedu zavod na 24h tak po treninkach si kombinezy i nehorlave spodni pradlo necham vyprat tak, abych mel na samotny zavod vsechno krasne ciste a vonave.. :) Jinak se to jen hodi do pracky a vypere. Diky za prani..“
Jakub: „super...Jsi s nim jeste nekde v kontaktu, na nejakych zavodech?Libi se mi jeho styl v F1 si myslim ze hodne chybi.“
Tomáš Enge: „To me taky chybi. Pravidelne se s nim potkavam pri 24h v Daytone v USA. Mej se“
Patrik L.: „Ahoj Tomáši. Jsem velký fanda závodů GT1. Myslím si, že jsou daleko zábavnější než F1. Gratuluji k Pekingu. Chci se zeptat, na sezonu 2012 a hlavně techniku vozů. Proč se prototypy GT1 více přibližují GT3. Jde o peníze ? Šetření. Dříve jsem viděl MC12, Saleeny.... ?, jaký je na to tvůj názor. Díky a přeji štěstí do dalších závodů.“
Tomáš Enge: „Ahoj, diky za gratulaci. Myslim, ze nejvetsi problem je drahy vyvoj techniky GT1. Kdezto auta GT3 jsou levnejsi a urcitymi povolenim predpisu se ty auta dostanou na uroven GT1. Mej se fajn a vsichni statni taky.Zdravim Tomas Enge“