Harcourt, příběh jednoho mýtu
Daleko od hlučícího mediálního shonu a nekonečné řady střídajících se obrazů, máme možnost pozastavit se a bedlivě si prohlédnout snímky nějakých tváří. V srdci Studia Harcourt, se snaží zachytit v každé tváři, v každém pohledu střípek nadčasové krásy. Ihned po vynálezu fotografie vzniklo ve světě velké množství studií. Ve Velké Británii zahájilo činnost Studio Richarda Bearda, ve Skotsku odhaluje pozoruhodné tváře Studio Hill and Adamson. Na druhé straně Atlantiku, ve Spojených státech, se objevilo Studio Southworth and Hawes. Možná si vzpomenete na fotografie Indiánů, pořízené v putovních ateliérech Curtise nebo Rhinehartové. Všude se prosazuje portrét jako nejpopulárnější forma fotografie. Pozadu nezůstává ani Francie. Právě zde vynalezli fotografii a Studio Nadar v Paříži slaví velké úspěchy. Díky němu objevuje široká veřejnost tváře Baudelaira, Victora Huga, Dumase a mnoha dalších. Studia jako Reutlinger, Disederi si počínají obdobně. Štafetu přebírá Studio Manuel Fréres a fotografuje rodící se filmové a muzikálové hvězdy. V roce 1934, když sláva všech těchto velkých ateliérů už pominula, přicházejí na svět první snímky Studia Harcourt.