Hranice práce
Obsah dílu
Novinářka Saša Uhlová se v oceňovaném dokumentu noří do labyrintu nízkopříjmových zaměstnání a přináší zprávu o hranicích, které práce má. Jak ta špatně placená, tak její vlastní. Dokument Apoleny Rychlíkové.
Přehled dílů
Slepice, virus a my
Dokument Filipa Remundy o pandemické „reality show“, v níž jde o pokus poznat život slepic, zachráněných z velkochovu a adaptovaných zpět do venkovského života, na „vlastní dvorek“, a to vše za času koronaviru…
Vojna Ztohoven
Časosběrný dokument Petry Nesvačilové o české umělecké skupině Ztohoven a ruské Vojně v průběhu dvou let po iniciační akci vyvěšení obřích červených trenýrek na Pražském hradě.
Reality
Vlastní bydlení je významným krokem k samostatnému životu. Jakou ale mají dnes mladí lidé šanci odpoutat se od rodičů? Dokument Barbory Chalupové.
Sandra v Ugandě
Mladá novinářka se na vlastní oči přesvědčí, co dělají neziskové organizace pro zlepšení života místních obyvatel. Dokument Filipa Remundy.
Češi jsou výborní houbaři
Mystifikační dokumentární ekologická esej Apoleny Rychlíkové reflektující současný stav životního prostředí v Česku.
Bratři Okamurovi
Portrét sourozenců a společnosti, kterou stejně jako je mnohé spojuje i rozděluje. Svědectví o tom, jak je těžké být bratrem ve smyslu osobním i společenském. Dokument Filipa Remundy.
Hranice práce
Novinářka Saša Uhlová se v oceňovaném dokumentu noří do labyrintu nízkopříjmových zaměstnání a přináší zprávu o hranicích, které práce má. Jak ta špatně placená, tak její vlastní. Dokument Apoleny Rychlíkové.
Spolužáci
Ve vypjatých společenských situacích se ukazuje rozdíl mezi venkovem a velkými městy. Režisér Tomáš Kratochvíl, žijící v Praze, se vrátil do rodné vesnice na Vysočině a zkoumá postoje svých bývalých spolužáků.
Teorie rovnosti
Dokument Barbody Chalupové reflektuje otázku rovnosti žen a mužů v návaznosti na jejich postavení ve společnosti.
Děti státu
Jak opravdu funguje norský systém ochrany dětí Barnevernet? Komu v Norsku vlastně patří děti a je reálné vychovat ideální rodiče? Dokument Ivany Pauerové.