Lola běží o život
Jeden z nejtalentovanějších režisérů a scenáristů nové německé filmařské generace Tom Tykwer se definitivně prosadil tímto svým třetím celovečerním snímkem z roku 1998.
Kultovní hit mladé generace, odchované klipovou kulturou a televizními stanicemi typu MTV, dokazuje jednoduchou tezi.
Každý den, každou sekundu, děláš rozhodnutí, která mění tvůj život.
Autor vychází z vizuální představy punkerské dívky Loly s rudými vlasy, běžící městem.
V rytmu jejího běhu před námi postupně roste příběh - resp. dvacetiminutový boj o život, který má tři verze, tři možná, více či méně tragická vyústění. Zoufalý mladík Manni telefonuje z budky domů své dívce Lole.
Převážel kradené auto pro gangstera Ronnieho a od překupníků inkasoval sto tisíc marek.
V metru nechává tašku i s penězi, když utíká před revizorem.
Té se ujímá starý bezdomovec.
Když Manni neodevzdá Ronniemu peníze, je s ním konec.
Lola má dvacet minut na to, aby je sehnala.
Pokud nedorazí do té doby k budce, Manni vyloupí supermarket.
Vyděšená Lola vykřikne tak ostře, až rozbije lampu a vyběhne z domu.
Srazí se s několika lidmi, které nevnímá.
Ti prožijí v bleskových fotozáběrech i svůj budoucí život.
Běží a běží až do banky, kde je její otec ředitelem.
Lola Manniho miluje a nepřemýšlí dlouho, co má udělat.
Verze probíhají až na "drobné" odchylky a výslednou změnu téměř identicky. Setkání s různými lidmi během zoufalého sprintu městem je však vždy trochu pootočeno.
Snímek plyne v ďábelském tempu a zběsilém střihu, tak, jak je mladá generace naučena vnímat svět kolem nás, a osciluje mezi thrillerem a černou komedií.
Z hlavní protagonistky snímku Franky Potenteové se rázem stala hvězda světového formátu, ostatně i Moritz Bleibtreu se stal jedním z nejoblíbenějších německých herců mladé generace.