Telefony, elektronická komunikace. Stížnosti na špatné vyúčtování, nekalé obchodní praktiky, špatný signál (2012). Režie P. Kotrla

Ombudsman nemůže zasahovat do sporu spotřebitele a například mobilního operátora. Pokud je zákazník nespokojen, musí nejprve reklamaci řešit s operátorem sám. Pokud neuspěje, má se obrátit na Český telekomunikační úřad. No a když nepochodil ani tam, pak teprve může požádat veřejného ochránce práv, aby postup telekomunikačního úřadu přezkoumal. Lidé si nestěžují jen na špatné vyúčtování anebo nedostatečný signál. Ombudsman Pavel Varvařovský upozorní na i to, že smlouvu o poskytování služeb můžete nevědomky uzavřít i ústně po telefonu aniž byste cokoli podepsali. Je to novinka, pro některé firmy trik, jak si přitáhnout zákazníka.

Stopáž26 minut
Rok výroby 2012
 ST