Bezva chlap
Ulrik je sympaťák. Asi byste do něj neřekli, že se právě vrátil z basy. Moc toho nenamluví, netrápí ho žádné zvláštní touhy a nic moc od okolí nevyžaduje. Chce jen v rámci možností vést spořádaný rodinný život. Není to ale jednoduché, když jeho bývalá manželka je svolná maximálně k jedné „rychlovce“, jeho už dospělý syn ho skoro nezná a navíc čeká dítě s ženou, která si myslí, že je dávno mrtvý. Jediní, kdo Ulrika bez debat vítají, jsou jeho staří přátelé, gangsteři lokálního charakteru. Seženou mu první bydlení, práci i holku. Ulrik tak začíná nový život opravdu od nuly. Bydlí ve sklepě a kalhotky jeho první holky by nevzrušily ani chlapa, co dostal doživotí. Ulrik navíc řeší ještě jedno dilema: vyrovnání starých účtů. Měl by sprovodit ze světa člověka, který poslal Ulrika do kriminálu.
Režisér Hans Petter Moland na sebe mezinárodně upozornil na přelomu tisíciletí agorafobickým dramatem Zero Kelvin (1995) a roadmovie Aberdeen (2000). V Bezva chlapovi vystavěl uhrančivou severskou parafrázi na gangsterská dramata, která začínají návratem z vězení do nového světa. Namísto klasických ód na staré dobré mafiánské hodnoty se tentokrát před zraky diváků odehrává hořce komické vyprávění o muži, který se nejprve snaží začlenit do společnosti tím, že bude vycházet všem vstříc. Ale jediný, koho zná, jsou buďto jeho bývalí kumpáni nebo blízcí, kteří s ním ale už nechtějí nic mít. Možná bude nakonec lepší vydat se vlastní cestou a zkusit chytit život za pačesy.