Reportáž ze závodu domácího mistrovství
00:00:16 Mistrovství ČR v závodu automobilů
00:00:19 do vrchu pokračoval čtvrtým
00:00:20 podnikem v Liberci.
00:00:22 Tam jelo jako přidružený závod
00:00:23 Eda cupu.
00:00:37 Dorazil také Tomáš Enge.
00:00:38 Já už jsem se tolik životě
00:00:40 na závodil,
00:00:41 že se mohu trochu pobavit v klidu
00:00:43 mezi závodníky.
00:00:47 Prohlédnout si to.
00:00:48 V závodu v rally si odskočil
00:00:50 Miroslav Kalina.
00:00:53 Já jsem to pojal spíš jako zábavu.
00:00:57 Tyto vozy jsou jinak postavené
00:00:58 a mají jiné specifikace.
00:01:01 Takže opravdu pouze zábava a těšíme
00:01:03 se spíše na Rally Bohemia a takové
00:01:05 ty klasické rally,
00:01:07 které jsme zvyklí.
00:01:08 Nepříliš rovná trať,
00:01:09 aby se dala přirovnat k rally
00:01:12 zkoušce na asfaltu Kalinu netrápila
00:01:14 ve skupině n obsadil třetí místo.
00:01:18 Tomáš Vavřinec letos spíše
00:01:20 preferuje evropské kopce.
00:01:21 Ale Liberec si ujít nenechal.
00:01:23 Liberec je hezký tím,
00:01:25 že tady je perfektní parkovací
00:01:27 prostory a je to netradiční
00:01:29 prostředí s Ještědem.
00:01:31 Máme problém s tlakem turba.
00:01:34 Určitě dojedeme,
00:01:35 ale výkon tam zatím není.
00:01:37 Teď řešíme.
00:01:38 Ale hlavně hezké počasí,
00:01:39 což doufám vydrží a všem
00:01:41 držím palce.
00:01:43 I přes drobné technické problémy
00:01:45 svého vozu si ve skupině n dojel
00:01:47 Tomáš Vavřinec pro druhou pozici.
00:01:51 Pro Ivo Holan a byla trasa
00:01:52 pod Ještědem letošní premiérou.
00:02:00 Musím říci, že na to,
00:02:02 že jsem tady letos úplně poprvé
00:02:03 tak ta trať je relativně rychlá
00:02:05 a vypadá to,
00:02:08 že mi sedí více ty rychlejší tratě.
00:02:10 Musím říci, že mi to docela sedí.
00:02:12 Jsem docela nadšený z toho
00:02:14 jak se mi povedla tato jízda.
00:02:17 Ještě bych chtěl zlepšit
00:02:18 čas a dýcháme na záda
00:02:19 Martin Jerman.
00:02:20 Takže mám trochu pocit toho,
00:02:22 že to musím udržet.
00:02:23 Mámo ponaučení z první jízdy
00:02:25 na tu druhou.
00:02:28 Rychlá trať mu seděla a skupinu
00:02:30 n vyhrál.
00:02:33 Kristýna Malá jede letos svou
00:02:35 první sezonu.
00:02:37 Je to pro mě úplně novinka.
00:02:38 Učím se celou trať vždy
00:02:40 předtím víkendem.
00:02:41 Projíždíme to s tátou,
00:02:43 ale mě to hrozně baví,
00:02:44 takže se snažím soustředit a dávat
00:02:46 do toho vše.
00:02:47 Jaké to je stát u závodníkem,
00:02:48 který jezdí 40 let?
00:02:51 Super.
00:02:52 Je to nejlepší učitele a říká
00:02:53 mi všechno.
00:02:55 Předává mi ty nejlepší zkušenosti
00:02:57 od sebe.
00:03:01 Přes minimum zkušeností Kristýna
00:03:02 Malá liberecký kopec zvládla.
00:03:06 Když skončila druhá ve skupině A.
00:03:08 Také Jan Trnka se v Liberci
00:03:10 potýkala s uklouznou a na některých
00:03:12 místech hrbolatou trati.
00:03:15 Já to auto nemám tak rychle
00:03:17 tak mi to nevadí.
00:03:18 Ale teď tam jsou velké chyby.
00:03:22 Už s tím asi nedá nic dělat
00:03:24 a technika mi funguje.
00:03:25 Udělal jsem novou převodovku
00:03:27 a jsem spokojený.
00:03:30 Jana Trnku technika nezklamala
00:03:32 a z Liberce si odvezl první místo
00:03:33 ve skupině A.
00:03:37 Po sobotě ubyl Martinu Jermanovi
00:03:39 ve skupině GT jeden soupeř.
00:03:46 Snažím se jet co nejrychleji a boji
00:03:49 ze všech sil.
00:03:51 Jak to funguje
00:03:52 s Lamborghini Gallardo?
00:03:56 Tuto trať znám.
00:03:58 Trochu více klouže,
00:03:59 ale nemám s tím problémy.
00:04:01 Zkušený Martin Jerman,
00:04:02 který do dalších závodů chystá
00:04:04 obměnu techniky zvítězil
00:04:05 ve skupině GT.
00:04:10 Jiří Krchňák se svojí Fabií
00:04:11 v součtu obou nedělních jízd bral
00:04:13 ve skupině E1 třetí místu.
00:04:18 Michal Svozil nejen díky svým
00:04:20 jezdeckým schopnostem ale tentokrát
00:04:22 také díky mechanikům vybojoval
00:04:23 vítězství ve skupině E1.
00:04:27 Bronislavu Stejskalovi nedělala
00:04:30 trati žádné problémy.
00:04:33 Anetě tu sedí celkem dobře.
00:04:34 Loni jsem tady byl poprvé letos
00:04:36 už jsem věděl do čeho jdu.
00:04:40 Mému autu to až tolik nevadí.
00:04:43 Dal nějaké nastavování podvozku?
00:04:47 Nic speciálního neproběhlo.
00:04:49 Je to stejné jako na každý závod.
00:04:51 Letos se nám podařilo konečně
00:04:53 dostat pod čas minutu 50.
00:04:55 Dík dobře připravené technice
00:04:57 a loňským zkušenostem si Bronislav
00:04:59 Stejskal vyjel druhé místo
00:05:01 ve skupině E1.
00:05:03 Na dalším podniku závodu do vrchu
00:05:05 tady v Liberci si představíme
00:05:07 Michala Svozila,
00:05:08 který jezdí od roku 2002.
00:05:10 S čím jste začínala závodit,
00:05:12 jaké závody to byly?
00:05:14 Začali jsme Škoda
00:05:15 Octavia jedničkou.
00:05:21 Naftový motor a byly to spíše
00:05:22 klasické krátké sprinty.
00:05:25 Přechod vznikl tím,
00:05:27 že jsem přemluvil velice šikovného
00:05:29 mechanika,
00:05:30 který je mým hlavním parťákem.
00:05:34 On je milovníkem BMW.
00:05:36 Takže tím vznikl přechod
00:05:38 ze škodovek na BMW řady E36.
00:05:43 V té době to byla nejlevnější M3,
00:05:45 protože to bylo sériové vozidlo.
00:05:50 Chtěli jsme přejít na rally,
00:05:52 ale bylo finančně a časově
00:05:55 a celkové logisticky
00:05:56 hrozně náročné.
00:05:57 Takže jsme zvolili takovou
00:06:00 jednodušší variantu.
00:06:01 Takže kopce.
00:06:03 Já jsem začal velice opatrně.
00:06:05 Už máme rodinu,
00:06:06 tak jsem si pronajal vozidlo.
00:06:08 Věděli jsme,
00:06:09 že časy jsou velice příjemné
00:06:10 a z toho důvodu jsme se rozhodli
00:06:12 doopravdy postavit speciál
00:06:14 do kopců.
00:06:15 Jaroslav Čermák se potýkal nejen
00:06:17 s technickými problémy svého
00:06:19 speciálu Škoda Octavia,
00:06:20 ale také s nerovnou tratí.
00:06:27 Máme trochu problémy.
00:06:29 Nejdříve s tlakem paliva
00:06:30 a teď se nám zkřivil i šrouby
00:06:32 na poloose a kluci na tom makají
00:06:35 a snad to dáme dohromady a zadaří
00:06:39 se a pojedeme dále.
00:06:40 Skákat o a máme trochu tvrdší auto.
00:06:44 Jinak celkem v pohodě.
00:06:47 Je to trať jako každá jiná.
00:06:50 Jaroslav Čermák se svým závodním
00:06:52 speciálem i přes tvrdší nastavení
00:06:53 podvozku nakonec v Liberci skončil
00:06:55 ve skupině E2SH pátý.
00:07:08 My jsme museli investovat do těch
00:07:09 věcí ohledně auta.
00:07:11 Ale jinak kopce jsou stejné
00:07:13 a lidé také.
00:07:14 Takže zábava a funguje to.
00:07:17 Nováček v českém mistrovství
00:07:19 Jindřich Pluhař si odvezl čtvrté
00:07:21 místo ve skupině E2SH a.
00:07:26 Jiří Šimbera více využívá techniku
00:07:28 svého vozu.
00:07:33 Letos se snažíme výkon motoru
00:07:35 využít a jezdeckých
00:07:36 vlastností vozu.
00:07:38 V Liberci se nám daří každou
00:07:40 jízdu zrychlujeme.
00:07:41 Věřím,
00:07:42 že se nám to podaří posunout.
00:07:46 Volkswagen a jeho pilot Ošmera
00:07:48 prokázali svoji rychlost
00:07:49 a vybojovali bronz.
00:07:52 Jedna z mála žen ve startovním poli
00:07:54 Kristýna Filová neměla v Liberci
00:07:56 žádné problémy.
00:08:00 Já jsem tedy relativně
00:08:01 dost spokojená.
00:08:03 Trať sice klouže ale auto funguje
00:08:05 jak má.
00:08:06 Za mě spokojenost.
00:08:07 Jako zvládat jako holka mezi kluky?
00:08:11 Jako vždy.
00:08:12 Holek tady moc není.
00:08:13 Ale to je síla zvyku.
00:08:15 Holt jako soupeři jsou chlapi.
00:08:18 Z velice rychle Mitsubishi nakonec
00:08:19 Kristýna Filová provedla úspěšný
00:08:21 libereckými serpentinami a byla
00:08:23 druhá ve své skupině.
00:08:28 Svým speciálem Ford Fiesta
00:08:29 se v Liberci představil také
00:08:31 Oskar Beneš.
00:08:35 Vzhledem k tomu,
00:08:36 že to auto prochází rallycrossu,
00:08:37 tak se mu tedy zdá, že je doma.
00:08:41 Takže bych řekl, že funguje.
00:08:42 Je to všechno dobré.
00:08:44 Silný a rychlý vůz Oskar Beneš také
00:08:46 díky vyrovnaný nedělním jízdám
00:08:48 nakonec dovedl ve skupině E2SH
00:08:50 na první místo.
00:08:56 Chudoba přestoupil z České trofeje.
00:09:00 Pro mě se toho tolik nezměnilo.
00:09:03 Jedeme víceméně stejné trati
00:09:05 a stejné auto.
00:09:07 Zázemí máme stejné.
00:09:09 Takže spíš to je mezi většími
00:09:12 silnějšími auty,
00:09:13 se kterými jsme nejezdili.
00:09:16 Snažíme se v tom zorientovat.
00:09:20 Chtěli jsme nějaký posun.
00:09:21 Už jsme tu trofej nějaký rok jeli.
00:09:24 Zkusili jsme republiku.
00:09:26 Teď je to náš druhý závod letos.
00:09:29 První byl Štemberk.
00:09:34 Zdeněk Kračmar obsadil
00:09:35 třetí příčku.
00:09:40 Zdeněk chudoba pouze těsně zaostal
00:09:41 za Jaroslavem Surovkou.
00:09:52 Samozřejmě jsme se na to museli
00:09:53 připravit a pracovali jsme uplynuly
00:09:55 věc celou sobotu.
00:09:57 Nastavovali jsme techniku
00:09:59 a odpružení a celkově auto,
00:10:02 abychom to zvládli.
00:10:04 Dnes mohu říci,
00:10:05 že se nám daří a funguje to skvěle.
00:10:07 Takže dobré.
00:10:15 Libor Neckář měl pod Ještědem
00:10:17 premiéru se svou novou formulí.
00:10:23 Máme nové auto a úplně
00:10:24 nově postavené.
00:10:25 Všechno je jinak.
00:10:26 Je vůbec nevím, co se bude dít.
00:10:29 Takže pomalu zkouším.
00:10:31 Nesedí to hlavně mně.
00:10:32 Výkon máme obrovský a všechno
00:10:34 máme super.
00:10:35 Já prostě jedu špatně.
00:10:36 Jedu poprvé letos jsem do toho sedl
00:10:38 poprvé a je to hrozné.
00:10:40 Nakonec to stačilo na bronz
00:10:42 ve skupině E2SS.
00:10:46 Také Aleš Mlejnek přestoupil
00:10:47 do českého mistráku.
00:10:51 Nezměnilo se nic a jdeme stále
00:10:53 se stejnou technikou.
00:10:55 Je pravdou,
00:10:56 že nejedeme celý seriál mistrovství
00:10:58 ČR,
00:10:59 protože letos máme prioritu
00:11:01 jet evropský FIA Cup.
00:11:07 Takže jsme byli ve Šternberku
00:11:09 a také na Ještědu.
00:11:12 Dokonalé znalosti přetavil Mlejnek
00:11:15 zisk druhého místa absolutně.
00:11:19 Prioritou Miloše Beneše
00:11:20 je v letošní sezoně především
00:11:22 republikový šampionát.
00:11:25 To jsme zvolili opět
00:11:27 domácí šampionát.
00:11:32 K tomu chceme odjet pár závodů
00:11:34 v Evropě.
00:11:41 Uvidíme.
00:11:43 V tuto chvíli nedovedu říci.
00:11:45 Chceme určitě Slovinsko
00:11:46 a Chorvatsko a máme v plánu ještě
00:11:50 nějaký německý závod a uvidí se.
00:11:52 Hlavně dokončit v klidu český
00:11:54 šampionát a obě v podstatě slušně
00:11:56 všechny závody.
00:11:58 Trochu nějaké slušné
00:11:59 výsledky předvést.
00:12:00 Miloš Beneš předvedl brilantní
00:12:02 výkon a zvítězil absolutně.
00:12:07 Historicky velice cenný závodní
00:12:09 speciál Škoda představil v Liberci
00:12:11 Michal Velebný.
00:12:17 Je to unikátní Škoda sport
00:12:18 z roku 49.
00:12:20 Je to auto,
00:12:21 které o rok později
00:12:22 v roce 1950 startovalo také
00:12:25 v závodě 24 hodin Le Mans.
00:12:27 Jak jste se k němu dostal?
00:12:28 Hledal jsem.
00:12:31 V celkovém hodnocení historiků
00:12:32 byl Michal Velebný šestý.
00:12:41 Se závodním autem to chce stále
00:12:44 dost času.
00:12:46 Měli jsme nějaké motorové problémy.
00:12:50 Takže to střídání motoru také
00:12:53 na té jízdě je znát.
00:12:55 Pokaždé to reaguje trochu jinak.
00:12:56 Ale jinak je to super.
00:13:00 Na liberecké tratě byl v absolutním
00:13:02 pořadí historických
00:13:04 automobilů pátý.
00:13:07 Petr Strnad také podlehl kouzlu
00:13:09 závodního speciálu Škoda 130 RS,.
00:13:17 Je to prostě moje srdcovka.
00:13:19 Od malička jsme se chodili dívat
00:13:21 na pana Engeho.
00:13:22 A na Vojtěcha Tomáška.
00:13:25 Je to vidět na tomto voze.
00:13:28 Škodovky tak to je moje láska.
00:13:30 Petr Strnad byl čtvrtý v celkovém
00:13:32 pořadí historiků.
00:13:37 Michal Sedláček řešil v Liberci
00:13:39 drobné technické problémy.
00:13:44 Včerejšek dobrý.
00:13:46 Počasí se vydařilo.
00:13:48 Dnes také.
00:13:49 Dnes jsme měli v tréninku problémy
00:13:52 s autem.
00:13:52 To jsme opravili.
00:13:54 První závodní jízda dopadla dobře.
00:13:56 Bronz v absolutním pořadí historiků
00:13:58 získal Michal Sedláček.
00:14:00 Milan Stejskal byl v Liberci
00:14:01 se svým sobotním
00:14:03 výsledkem spokojen.
00:14:06 Se včerejškem jsem
00:14:08 maximálně spokojen.
00:14:09 Historiky jsem vyhrál absolutně
00:14:11 a dnes se uvidí.
00:14:12 Trať je stále stejná jako loni.
00:14:14 Uklouzaná ale hezká.
00:14:16 Organizace trochu vázne.
00:14:18 Ale budeme rádi,
00:14:19 dojedeme ve zdraví a budeme
00:14:22 se těšit na další závod.
00:14:24 V neděli si Milan Stejskal musel
00:14:26 spokojit s druhým místem
00:14:28 v absolutním pořadí historiků.
00:14:31 Roberta Brože Liberec jeho závodní
00:14:34 speciál nezklamal.
00:14:38 Funguje nám to celkem dobře.
00:14:39 Jsme velice spokojení.
00:14:41 V podstatě mezi 130 jsem první
00:14:43 a půl vteřiny na špičkou historiků.
00:14:45 Takže dobré.
00:14:48 Absolutní hodnocení historických
00:14:49 automobilů nakonec pod Ještědem
00:14:51 ovládl Robert Brož.
00:14:56 Hlavní pořadí České trofeje byl 10.
00:14:58 Jaroslav Winter.
00:15:01 Devátá příčka patřila
00:15:02 Jiřímu Pražákovi.
00:15:05 Osmou pozici absolutně získal
00:15:07 Milan Boháč.
00:15:09 Sedmé místo obsadil Marek Novák.
00:15:13 Šestý absolutně v České trofeje
00:15:15 byl Jiří kopeček.
00:15:17 Pátou příčku získal
00:15:18 Lubomír Vymětal.
00:15:20 Čtvrtý celkově byl Petr Žáček.
00:15:24 Hlavinka byl třetí.
00:15:27 Druhé místo v celkovém pořadí
00:15:28 získal Karel Bergr.
00:15:29 Absolutním vítězem se stal Jozef
00:15:32 Hlavinka junior.
Reportáž ze závodu domácího mistrovství
Mapa stránek | RSS | Nahoru f
© Česká televize 1996–2021 | English | 1