Reportáž ze čtvrtého závodu mezinárodního šampionátu
00:00:05 Vítám vás u sledování sestřihu
00:00:07 ze třetího podniku mezinárodního
00:00:09 mistrovství ČR v supermoto,
00:00:11 který proběhl 15. července
00:00:13 ve Vysokém Mýtě.
00:00:14 Díky organizátorům a jezdcům
00:00:16 s novou offroadového vložkou.
00:00:19 Už jsme to předělávali.
00:00:26 Zkoušeli jsme to tady
00:00:28 a měl by to fungovat.
00:00:29 Já s mým mechanikem jsme to potom
00:00:31 kompletně válcovali a kropili.
00:00:33 Strávili jsme na tom hromadu hodin.
00:00:34 Ale vyplatilo se to a drží to.
00:00:38 Nová vložka víceméně nadchla také
00:00:39 ostatní jezdce.
00:00:43 Kluci tady v Mýtě a vůbec
00:00:45 se závodníky co to připravili,
00:00:47 tak udělali opravdu ohromný
00:00:48 kus práce.
00:00:49 Klobouk dolů za to.
00:00:51 Udělali to úžasně.
00:00:52 Kluci nám to tady
00:00:53 neuvěřitelně připravili.
00:00:54 Mákli na tom všichni.
00:00:56 To se přiblížilo Sosnové.
00:00:57 Bohužel Sosnovou zlikvidovali.
00:00:59 Je to změna,
00:01:00 ale spousta kluků
00:01:02 s tím má problémy.
00:01:05 Je to obtížnější,
00:01:06 ale dá se to projet.
00:01:07 V pohodě.
00:01:08 Změna k lepšímu se vítá.
00:01:10 Doskakování se mi hodně líbí.
00:01:13 O front vložka je v pohodě.
00:01:18 Hrozně mě to baví.
00:01:20 Je to určitě velký přínos pro celý
00:01:23 české mistrovství.
00:01:24 Mně se to líbí.
00:01:27 S kluky jsme to tady dělali.
00:01:31 Kluci to vymysleli super.
00:01:33 Jsem rád za každou změnu
00:01:35 co proběhne.
00:01:37 Ve druhé nedělní závodní jízdě
00:01:38 třídy S5 junior se dostal do čela
00:01:45 Filip Zíka,
00:01:46 který ovládl první bodovanou
00:01:48 jízdu dne.
00:01:49 Za ním se usadili Michal Vlasák
00:01:51 a Viktor Valoušek,
00:01:52 kteří rovněž zopakovali
00:01:54 svá pódiová umístění.
00:01:56 Michal Vlasák si tak z Vysokého
00:01:57 Mýta odváží 2 2. místa a Viktor
00:02:00 Valoušek byl dvakrát třetí.
00:02:05 Filip Zíka vybojoval double.
00:02:07 Jsem rád, že jsem vyhrál.
00:02:09 Chyběl mi tady můj největší soupeř,
00:02:11 který je tady v Řecku.
00:02:14 Dobrá offroadová vložka.
00:02:17 Hned první den co jsme tady byli
00:02:19 jsme začali skákat oba dva skoky.
00:02:22 Ta nová trať,
00:02:23 tak tu jsem také zvládal.
00:02:28 Ale Michal se zlepšil.
00:02:30 Protože minulý závod jsem byl před
00:02:33 ním, ale teď mi ujel.
00:02:35 Tříd S6 startovala s třídou S7 Aku.
00:02:52 Vítězem se stal Matěj Kokeš,
00:02:54 následován Arturem Kajgrem
00:02:57 a Viktorem Kajgrem.
00:02:58 Všichni tři jmenovaní si drželi
00:03:00 svá umístění od startu až do cíle
00:03:02 s bezpečným náskokem.
00:03:15 Nová trať se mi líbí.
00:03:16 První část v sobotu se mi nedařilo,
00:03:19 ale potom se mi začalo dařit.
00:03:21 Máme trochu problémy s motorem.
00:03:25 Že mi bouchl v písku.
00:03:27 Takže jsem se snažil co nejvíce
00:03:30 topit tady za Matějem.
00:03:33 Abych alespoň to druhé místo dal.
00:03:36 Já jsem zkoušel jezdit za Bráchou.
00:03:44 Potom jsem zkoušel podle taťky,
00:03:47 jak mi říká, ať brzdím razantně,
00:03:51 držím plyn.
00:03:53 Tak jsem to zkoušel a zkoušel
00:03:55 a šlo to.
00:03:57 Tři nejlepší třídy es šest
00:03:59 na stupních vítězů.
00:04:06 Ve třídě es tři je teď lídrem
00:04:09 tabulky průběžného hodnocení
00:04:11 Pavel Kajgr.
00:04:12 Jeho snahou je přiblížit se časově
00:04:13 jezdcům třídy es tři veterán 40.
00:04:17 Spokojený jsem.
00:04:18 Ale pro mě větší motivace je Starý,
00:04:22 Solík a ostatní.
00:04:25 Moc se na to těším.
00:04:26 Luděk Buček je další zástupce třídy
00:04:28 es tři.
00:04:30 Ty gumy vzadu mi jezdí.
00:04:33 Jsou staré a už je nevyrábějí.
00:04:37 Ale budu se snažit.
00:04:40 Jedou s námi Maďaři.
00:04:42 A to je špatné.
00:04:43 Jedou na malých kolech a nemají
00:04:45 tam co dělat.
00:04:46 To se musí vyříkat.
00:04:47 Je to škoda,
00:04:48 že tam spolu malá kola mezi
00:04:50 nás velké.
00:04:51 To je jako když jede
00:04:53 trabanta Mercedes.
00:04:56 Tabulku vede průběžné hodnocení
00:04:58 Jiří Pešek.
00:04:59 Říká se, že když nejedete,
00:05:01 tak musíte alespoň vypadat.
00:05:03 Je to docela vyrovnané.
00:05:04 Záleží na každém,
00:05:06 jak se s tím popasuje.
00:05:08 Udělám pro to všechno,
00:05:09 aby to vyšlo.
00:05:12 Nechyběl ani Aleš Cikánek.
00:05:16 Jsem bývalý závodník krosu.
00:05:17 Takže to má v malíku.
00:05:22 Budu to dohánět v terénu.
00:05:29 Nejprve si v těchto třídách
00:05:31 připomeneme průběh první
00:05:32 bodované jízdy.
00:05:33 Ve třídě es tři potvrdil dominanci
00:05:36 Pavel Kajgr,
00:05:37 který zvítězil se značným náskokem
00:05:39 jedna minuta 32 vteřin na druhého
00:05:41 Maďara Vargu.
00:05:44 Tito dva jediní absolvovali
00:05:45 všechny kola.
00:05:52 Pavel Kajgr dokázal držet krok
00:05:54 s nejrychlejšími jezdci celého
00:05:56 startovního pole.
00:05:59 Miroslavem Starým a Michalem
00:06:00 Solíkem,
00:06:01 kteří obsadili 1. 2 místa nejen
00:06:03 ve své třídě, ale také celkově.
00:06:06 Třetí příčku získal Aleš Cikánek.
00:06:09 Pódiová umístění ve třídě
00:06:11 es tři veterán si rozdělili Jiří
00:06:14 Pašek,
00:06:15 druhý Pavel Nosko a Michalski
00:06:18 z Polska na místě třetím.
00:06:21 Podařilo se mi ujet.
00:06:23 Michal tam pravděpodobně něco
00:06:24 ukazoval motorku.
00:06:27 Takže jsem nemělo to jednodušší.
00:06:28 Jel jsem tak,
00:06:30 abych to dojel a ušetřil síly
00:06:31 na druhou jízdu.
00:06:32 Měl jsem problémy s elektrikou.
00:06:35 První polovina závodu s tím šla,
00:06:36 ale ke konci to ztrácelo výkon
00:06:38 ale šlo to do otáček.
00:06:41 Tak jsem se pouze vezl.
00:06:43 Do otáček to nešlo.
00:06:44 Na kluky nemám.
00:06:45 Přestože jsem si myslel,
00:06:46 že ten terén je posune dále.
00:06:48 Nestalo se tak.
00:06:50 Tak doufejme v té druhé rozjížďce,
00:06:52 že se pochlapím a udržím
00:06:54 s nimi krok.
00:06:55 Ve druhé bodované jízdě nedošlo
00:06:57 k překvapení.
00:06:59 Opět s přehledem zvítězil
00:07:01 Pavel Kajgr.
00:07:02 Kterého následoval Varga.
00:07:05 Kajgr se opět nedotáhl na vedoucí
00:07:07 jezdce tak, jak by chtěl.
00:07:09 Michalu Solíkovi ze třídy
00:07:10 es tři veterán 40 se podařilo
00:07:12 opravit motocykl a dokonce
00:07:14 si ještě polepšil.
00:07:15 Získal první místo a prohodil
00:07:17 si tak pořadí s Miroslavem Starým.
00:07:19 Aleš Cikánek dojel opět
00:07:21 na třetí příčce.
00:07:22 Ve třídě es tři veterán
00:07:24 kap zvítězil Jiří Pešek,
00:07:25 druhý Pavel Nusko a třetí
00:07:27 Zdeněk zpěvák.
00:07:31 Díky kamarádům,
00:07:32 kteří mi půjčili nádrž a čerpadlo,
00:07:34 tak se oprava povedla.
00:07:39 Tuning psychicky pomohlo.
00:07:41 Srovnal jsem se před
00:07:42 dalšími závody.
00:07:45 Jdeme od začátku.
00:07:47 Těším se na boj.
00:07:48 Já jsem de facto měl špatný start.
00:07:50 Michalovi se tam podařilo vsadit.
00:07:53 Jak prostě tam byl, tak jsem věděl,
00:07:55 že už zůstává pouze útok.
00:07:57 Snažil jsem se opravdu moc.
00:08:00 Bylo jediné místo,
00:08:01 kde jsem trochu chtěl zaútočit.
00:08:15 To byla poslední zatáčka.
00:08:18 Dal jsem to tam na vnitřek,
00:08:19 ale Michal se stačil srovnat
00:08:21 a byl tam trochu dříve.
00:08:24 Nechtěl jsem do kontaktu.
00:08:26 Tak jsem musel cuknout.
00:08:27 Byl prostě trochu rychlejší
00:08:30 a nevyšlo to.
00:08:31 Nevyšlo to vůbec.
00:08:32 Nedá se nic dělat.
00:08:33 Musím začít trénovat,
00:08:35 nebo jíst syrové maso jako kluci
00:08:36 a méně pít.
00:08:40 Tady jsou jezdci
00:08:41 na stupních vítězů.
00:08:51 Ve stejném termínu probíhal další
00:08:52 podnik ME v Řecku,
00:08:54 kde byl Pavel Kejmar s Milanem
00:08:56 Sitnianským ve třídě S1,
00:08:57 tak tam nebyla taková konkurence.
00:09:02 Stroj funguje dobře a doufáme,
00:09:04 že jsme nic nepodcenili a bude
00:09:06 všechno nachystané a bude
00:09:07 to fungovat.
00:09:08 Kejmar a Sitnianský jsou
00:09:09 na evropském šampionátu,
00:09:11 kde jsou průběžně Kejmar první
00:09:13 a Sitnianský druhý.
00:09:14 Takže tam být musí.
00:09:15 Já jsem tam jel 15. místa a bohužel
00:09:18 reklamní partneři usoudili,
00:09:20 že pro ně bude mnohem zajímavější
00:09:22 bojovat o ten titul
00:09:23 mistra republiky.
00:09:24 Moje šance,
00:09:26 tak když je tam Pavel a Sitnianský,
00:09:30 tak je to dá se říci jasné.
00:09:32 Ti jsou někde jinde.
00:09:34 My se tam honíme o to třetí
00:09:36 až páté místo.
00:09:39 Bude to dobrý boj.
00:09:41 V Písku jsme přišli na to,
00:09:43 že nám moc nesedí gumy.
00:09:46 Tak jsme přestoupili na Michelin.
00:09:48 Je to znát tak vteřinu rozdíl.
00:09:50 Máme to trochu jednodušší.
00:09:54 Budeme bojovat o každé místo.
00:09:55 Největší soupeř asi Pavel Leszkow.
00:09:59 Miloš Říha, Lukáš Ducháček.
00:10:03 Po předchozím podniku v Písku
00:10:05 byl lídrem tabulky průběžného
00:10:06 hodnocení třídy
00:10:08 es dva Daniel Kička.
00:10:10 Druhá příčka patřila vděku Frišovi
00:10:13 a třetí byl David Kárný.
00:10:16 Koukal jsem se na startovní pozici.
00:10:18 Pro mě vychází dobře,
00:10:19 že všichni moji soupeři startují
00:10:22 ze třetí řady a já startuji
00:10:24 z druhé řady.
00:10:25 Po písku jsme museli nakoupit
00:10:27 nové věci.
00:10:32 Jede se tam pořád doleva,
00:10:33 takže to dostalo zabrat.
00:10:41 Já to chválím.
00:10:42 Kluků v es jedna jede pět.
00:10:44 Za nás super,
00:10:45 že pojedeme dohromady a bude
00:10:46 to divácky atraktivnější.
00:10:48 Budou hezké závody.
00:10:49 Jak naznačil David Kárný,
00:10:51 ve Vysokém Mýtě se pořadatelé kvůli
00:10:53 malé účasti jezdců třídy
00:10:55 S1 rozhodli spojit je s třídou
00:10:57 es dva.
00:10:58 Ve třídě S1 se start nejlépe
00:11:00 vydařil Miroslavu Řehákovi,
00:11:02 který se usadil na čele před
00:11:03 Erikem Provazníkem.
00:11:07 Tato dvojice spolu bojovala
00:11:09 až do šestého kola.
00:11:10 Poté se Eriku provazníkovi podařilo
00:11:13 předjet Miroslava Řeháka,
00:11:14 dostat se do vedení a to si udržel
00:11:17 i ve zbývajících kolech až do cíle.
00:11:20 Na třetím místě v této třídě
00:11:22 skončil Lukáš Ducháček se ztrátou
00:11:24 zhruba 10 vteřin na druhého
00:11:26 Miroslava Řiháka.
00:11:27 Došlo k tomu první terénu.
00:11:30 Dostal jsem se pod Miloše a snažil
00:11:32 jsem se o to na asfaltu udělat
00:11:34 čistěji,
00:11:35 nevím zdali je to teplotu nebo čím,
00:11:36 ale ta motorka vůbec nejede.
00:11:38 Vyšlo mi to pěkně a starty mi jdou.
00:11:44 Vyšlo to.
00:11:46 Kluci byli trochu rychlejší.
00:11:49 Trochu mi tam na ně schází.
00:11:50 Budu muset zabrat.
00:11:54 Třídou es dva ovládl Daniel Kička,
00:11:56 který se dostal po kvalitním startu
00:11:57 do čela této třídy a tuto pozici
00:12:00 si udržel až do cíle.
00:12:02 Snažil se držet krok s jezdci třídy
00:12:04 S1 a pohyboval se průběžně
00:12:05 na čtvrtém místě celkově.
00:12:07 Druhý byl Vojtěch Fryš,
00:12:09 který ztrácel
00:12:10 zhruba 26 a půl vteřiny na Kičju.
00:12:12 Další skončil Fligr.
00:12:19 Chtěl jsem se udržet vepředu na S1.
00:12:26 Ale potom jsem ztratil kontakt
00:12:27 a už jsem to nedokázal udržet.
00:12:30 Špatný start.
00:12:32 Mně se to tam zvedlo a dostali
00:12:34 se přede mě.
00:12:36 Naštěstí vím,
00:12:37 že jsou tady rychlejší a terén
00:12:38 mi svědčí.
00:12:41 Já mám od začátku problém.
00:12:42 Jak se tady změnil start,
00:12:43 tak mám problém.
00:12:47 Bohužel mi to chcíplo a potom jsem
00:12:48 do toho.
00:12:49 Ve druhé jízdě zvítězil v es jedna
00:12:52 Erik Provazník stylem start-cíl.
00:12:55 O druhou příčku mezi sebou bojovali
00:12:59 Řihák, Ducháček a Leszkow.
00:13:05 Husarský kousek se podařil Lukáš
00:13:07 Ducháčkovi,
00:13:08 který v posledním kole předjel
00:13:11 Lesková a obsadil bronzovou příčku.
00:13:16 Teď se to povedlo.
00:13:18 Dal jsem si záležet na tom startu.
00:13:20 Doufám,
00:13:21 že jsem se zařadil tam kam patřím.
00:13:23 Jsem za to rád,
00:13:24 že to takto dopadlo.
00:13:27 Na to druhé místo jsem se dostal
00:13:28 asi sedmé nebo osmé kolo.
00:13:31 Lukáš tam měl problémy s přední
00:13:33 brzdou, také jsem tam byl.
00:13:37 Start jsem měl dobrý.
00:13:38 To se mi podařilo.
00:13:42 Ale asi čtvrt nebo páté kolo
00:13:44 mi začalo měknout brzda.
00:13:45 Dvakrát vydechla úplně,
00:13:47 tak jsem musel vyjet ven a kluci
00:13:50 mi ujeli.
00:13:51 Ve třídě es dva měl šanci na dobré
00:13:53 umístění po startu Mach,
00:13:55 ale propadl se.
00:14:02 Klička odstoupil v úvodu závodu
00:14:04 kvůli zdravotním problémům.
00:14:06 Vojtěch Fryš si vybojovanou pozici
00:14:07 udržel až do cíle.
00:14:09 Na druhé příčce se umístil Fligr
00:14:11 a třetí skončil díky stíhací jízdě
00:14:14 Jakub Mach.
00:14:15 Start se podařil.
00:14:16 První zatáčka super.
00:14:18 Denis se tam natlačil a já jsem
00:14:20 věděl, že je dlouhý,
00:14:21 tak jsem si tam najel.
00:14:23 Potom jsem se nechtěl dívat dozadu
00:14:24 a jet celý závod tempo,
00:14:26 které udržet
00:14:27 aby mě kluci nedohnali.
00:14:29 Start se mi nepodařil,
00:14:30 ale první zatáčka ano,
00:14:31 takže jsem byl pátý.
00:14:33 Ale Vojta to očekával a poslal
00:14:34 mi to tam.
00:14:36 Tlačil jsem,
00:14:37 ale potom mi odešly síly.
00:14:38 Dvě jízdy pro mě byly stíhací.
00:14:41 Ani v jednom případě
00:14:42 se mi nepodařil start.
00:14:44 Musel jsem to dohánět z nějaké
00:14:45 šesté nebo sedmé pozice.
00:14:47 Naštěstí to vždy nějakým
00:14:49 způsobem vyšlo.
00:14:51 Jezdci budou mít přestávku a další
00:14:53 závody čekáme v Hradci Králové
00:14:55 na přelomu srpna a září.
Reportáž ze čtvrtého závodu mezinárodního šampionátu
Mapa stránek | RSS | Nahoru f
© Česká televize 1996–2021 | English | 11