Kruté nebe
Obsah dílu
Blesky a kroupy mohou poškodit letadlo a v extrémním případě mohou i vysadit motory. Budeme zkoumat několik tragických nehod, které vedly ke změnám v celém systému meteorologické služby.
Přehled dílů
Selhání systému
IV. řada
Dne 19. prosince 2005 v přístavu v Miami startoval hydroplán společnosti Chalk's Ocean Airways k běžnému letu na Bahamy. Za několik okamžiků poté již padal v hořícím víru na hladinu. Ulomené křídlo nedávalo šanci na záchranu.
Poslední poryv
IV. řada
Na dohled od letiště ve Štrasburku narazil dne 20. ledna 1992 Airbus A320 do horského hřbetu. Kapitán chtěl přistát pomocí automatických navigačních systémů, ale nakonec byl přinucen řídit letoun ručně. Několik cestujících havárii přežilo, ale byl silný mráz a nikdo ze záchranářů přesně nevěděl, kam letadlo dopadlo.
Vražedná námraza
IV. řada
Na letišti La Guardia v New Yorku dne 22. března 1992 právě vzlétal linkový letoun s 51 cestujícími na palubě. Ale piloti nedokázali stoupat. Bojovali až do konce, aby zabránili havárii. Nakonec se let US Air 405 zřítil do ledových vod zálivu Flushing Bay. Zahynulo 27 lidí.
Srážka na dráze
IV. řada
Dne 1. února 1991 přistával na mezinárodním letišti v Los Angeles Boeing 737. Rychlostí 240 kilometrů za hodinu se blížil k dráze levá 24, kde po dosednutí explodoval. Byl jeden z prvních dnů Války v Zálivu a asi každého napadlo, že na palubě letadla musela být bomba.
Nebezpečné ticho
IV. řada
Nejdůležitější důkazy přinášejí vyšetřovatelům obvykle tzv. černé skříňky. V tomto případě, kdy při vzletu stroje MD-80 zemřelo 16. srpna 1987 kromě jednoho všech 149 cestujících, inspektory přivedlo na stopu spíš to, co v záznamech zapisovačů nenašli…
Panika zabíjí
IV. řada
Dne 22. srpna 1985 odlétalo 137 Britů z Manchesteru na Korfu. Když se stroj rozjížděl, nevěděli, že polovina z nich má před sebou už jen necelou minutu života. Po výbuchu motoru kapitán přerušil vzlet. Vše mohlo dopadnout mnohem lépe, pokud by nezabíjela panika.
Kruté nebe
IV. řada
Blesky a kroupy mohou poškodit letadlo a v extrémním případě mohou i vysadit motory. Budeme zkoumat několik tragických nehod, které vedly ke změnám v celém systému meteorologické služby.
Příliš rušné nebe
IV. řada
Řízení letového provozu bylo spuštěno poprvé v Americe po 30. červnu 1956, kdy se nad Grand Canyonem v USA srazila dvě velká letadla a zemřelo 128 lidí.
Cíl zničen
IV. řada
Dne 1. září 1983 se z výšky 10 tisíc metrů nad Japonským mořem zřítil Boeing 747 korejské společnosti Korean Air let KAL 007. Piloti hlásili explozivní dekompresi, letoun byl neřiditelný a stroj s 269 cestujícími zmizel v moři. Během pár hodin kolovaly po Washingtonu zvěsti, že v incidentu byli zapleteni Sověti.
Pilot versus letadlo
IV. řada
Probíhalo první veřejné předvádění tehdy nejmodernějšího letadla na světě Airbus A320. 26. června 1988 však let skončil katastrofou. Novotou vonící letoun, který nedávno dokončili v Toulouse, vezl 123 cestujících, kteří měli slíbený vyhlídkový let kolem Mont Blancu.