Kapesné
V "Kapesném" Truffaut navazuje na svůj krátkometrážní film "Uličníci" a na film "Nikdo mne nemá rád". Zde je však jeho pohled na zranitelné dětství mnohem láskyplnější a odlehčenější. Na příbězích dětí zachycuje dětství v různém věku. Film se nenápadně člení na epizody, když jednotlivé děti vystoupí na chvíli do popředí a režisér upře pozornost na jejich osobní problém. Osamělost, neúspěch, nesmělost, neporozumění dospělých, trápení se zamilovaností: žádná z těchto starostí zde není zlehčena. Naopak, načrtnuté příběhy naznačují, že život dětí je neméně dramatický než ten, který vedou jejich rodiče. Truffaut neokázale skládá hold citlivosti, vitalitě a vynalézavosti svých malých hrdinů a diváka dokáže opakovaně dojmout jejich mistrovsky zachycenou spontaneitou.