Celý den spolu
Původně to měl být obraz jednoho dne v životě japonské ženy. Výsledkem je humorem prodchnuté vyprávění o tom, jak se polským filmařům z původního záměru nepodařilo realizovat skoro nic. Paní Otake je stále zaneprázdněná a filmaře odkazuje na později. Kulturní bariéry nedovolují, abychom se dozvěděli víc, než umožňuje etiketa. Univerzální špatná angličtina podporuje to, že jsme svědky situací, které nemůžeme pochopit. Režisér je komickým hrdinou, který chtěl v dobré vůli zprostředkovat život v jiné krajině, ale nakonec se stal dotěrnou mouchou. Společně s kameramanem tedy tráví hodiny čekáním. Film je pozoruhodný v onom nesetkání se, které se stalo jeho základní a zábavnou osou. Hlavní atrakcí je nedosažitelnost hrdinky: čilá sedmdesátiletá žena hraje s Evropany hru o nepřekročitelnosti hranic a jim nezbývá než se nudit v předpokojích. Režisér Marcin Koszalka studoval sociologii a poté kameru na Slezské univerzitě v Katovicích. Snímek o jedné Japonce natáčel během světové výstavy EXPO 2005.