Klamání spotřebitele a boj proti plagiátům. Jana Příhodová, vrchní ředitelka ČOI. Jak lze chránit duševní vlastnictví?

Klamání spotřebitele, nekalé obchodní praktiky, nabídka nebo prodej výrobků porušujících některá práva duševního vlastnictví – tím vším se intenzivně zabývá Česká obchodní inspekce, která také ve spolupráci s Policiíí ČR a Celní správou podniká rozsáhlé razie, zejména v příhraničních oblastech. Například v prvním čtvrtletí roku 2008 bylo zajištěno 30 760 kusů falzifikátů v hodnotě 49 055 970,--Kč (vyjádřeno v cenách originálů ). Více než polovinu veškerých zajištěných plagiátů v prvních třech měsících roku 2008 představovaly oděvy a textil. Druhou nejčastěji zajišťovanou komoditou byly falzifikáty audio a video výrobků, jejichž podíl na celkovém počtu zajištěných plagiátů přesáhl jednu čtvrtinu (26,4 %). Ostatní sortiment plagiátů, a to obuv, hodinky, počítačové hry a další, zaujímá nižší podíl.Nejčastěji byly zabavovány padělky ochranných známek světoznámých firem. Hostempořadu Před půlnocí je Jana Příhodová , vrchní ředitelka České obchodní inspekce. Moderuje Tomáš Procházka.

Stopáž26 minut
Rok výroby 2008
 P 4:3