Zprostředkovávají informace o dění doma i v zahraničí, ale co se děje v jejich světě?

Vedení nejpopulárnější stanice Českého rozhlasu a aktuálně čtvrtého nejposlouchanějšího rádia českého éteru se ujala Barbora Tachecí. Její příchod zboural některé zažité konvence, nikdy v ředitelském křesle neseděla žena a nebývá zvykem, aby se šéfem stal člověk, který v Českém rozhlase nevyrostl. Co můžeme čekat od nového Radiožurnálu?

Barbora Tachecí, úspěšná novinářka, odstartovala svou kariéru v České televizi, později působila v IPB a posléze jako programová ředitelka Frekvence 1.
V reportáži Petra Vybírala na ni zavzpomíná její bývalý šéf Michel Fleischmann. O slovo jsme požádali i Jiřího Körbera, ředitele programu nejposlouchanější české stanice Rádia Impuls, Štěpána Woldeho ze společnosti ARBO media, která pro rozhlas prodává reklamu, Tomáše Trampotu, učitele z UK FSV a Juraje Gerberyho z časopisu Týden. Zastavili jsme se i v rozhlase, kde o své nové nadřízené promluvil Jan Pokorný, šéfredaktor Radiožurnálu. Příchod Barbory Tachecí nechce hodnotit, protože nad ním jásá.
Mluvit se bude o programové nabídce Radiožurnálu, o jeho hudbě, i o tom, kam směřuje a co chystá. Podle slov svého šéfredaktora chce od příštího roku posílit a pokusit se nabrat zpět alespoň část ztracených a v éteru se potulujících nevěrných posluchačů. Vyjádří se i samotná Barbora Tachecí, kterou si do studia pozval Petr Skočdopole.
Dnešní rádio se skládá z mnoha různých prvků a činností: slovo, informace, hudba, zábava, marketingová komunikace. Veřejnoprávní média mají podle oslovených tu výhodu, že dostávají v podobě povinných poplatků do svého rozpočtu zdarma velmi hezké peníze. Dokážou je využít? Nebo je to tak, jak říká Jiří Körber, a sice, že peníze, které veřejnoprávní média každý rok dostanou, mají za úkol utratit. Nezačíná Radiožurnál pošilhávat i po komerčním způsobu vysílání nebo tématech?
Denně si první kanál naladí na 700 tisíc posluchačů, což při 40% podílu hudby není tak hrozné číslo. Kdyby byl ale opravdu veřejnoprávní, mohlo by tohle číslo být klidně ještě menší. Co si o těchto názorech myslí Barbora Tachecí?
Pokud to chcete vědět, pak se dívejte v neděli 25. listopadu na Média a svět na ČT24.

Proč deníky píšou, co píšou a televize vysílají, co vysílají? Odpověď hledá týdeník věnovaný nejen světu novin, časopisů, televizí a rádií, ale také internetu, reklamě, public relations nebo marketingu. Týden co týden aktuální téma a k němu dva hosté s odlišnými názory na věc. Každé téma navíc glosuje pestrá směs více než desítky odborníků panelu pořadu napříč zmíněnými obory.

Preméra vždy v neděli v 16:33 na ČT24

E-mail: mediaasvet@ceskatelevize.cz

Stopáž23 minut
Rok výroby 2007
 P 4:3