Host: Věra Kovářová /STAN/, členka sněmovního rozpočtového výboru, místopředsedkyně hnutí, Moderuje: Daniel Takáč
00:00:08 V létě by se mohli poslanci začít dohadovat o tom,
00:00:11 jak bude vypadat nový stavební zákon.
00:00:13 Tomuto připravilo Ministerstvo pro místní rozvoj se sešlo
00:00:16 asi čtyři a půl 1000 zásadních připomínek.
00:00:19 Obcím se nelíbilo,
00:00:20 že stát si na jejich úkor usurpuje moc a bere jim úředníky.
00:00:24 Památkáři se obávají snížení ochrany památek a hasiči úplného
00:00:28 vyřazení ze hry a větších problémů kolem požární bezpečnosti.
00:00:32 Řeší politici dbalí 1000 připomínek a začne se v Česku stavět rychleji
00:00:37 a bez negativních důsledků pro bezpečnost a ochranu památek?
00:00:41 V interview ČT 24 místopředsedkyně starostů a nezávislých
00:00:44 Věra Kovářová.
00:00:46 Dobrý podvečer.
00:00:48 Dobrý večer.
00:00:53 Začnu ústavního zákona.
00:00:56 Začne se opravdu v létě projednávat zákon,
00:00:58 který bude mít šanci na to aby prošel
00:01:00 parlamentním procesem?
00:01:02 Jestli se začne projednávat návrh tzv. rekodifikace stavebního práva
00:01:08 tak to je otázka.
00:01:10 Jak jste zmínil,
00:01:11 tak k takovému návrhu se sešlo 4000 zásadních připomínek.
00:01:17 Tak jak pravil nejvyšší správní soud tak to asi není úplně dobrý
00:01:23 zákon pokud se sejde takové množství připomínek.
00:01:33 Říkalo se, že to je takový paskvil.
00:01:37 Kočko pes.
00:01:38 Který prostě nejde opravit.
00:01:39 Musí se to přepsat celé.
00:01:41 Jde to opravit anebo to nejde opravit jak daleko jste
00:01:44 v nějakém vyjednávání?
00:01:46 Ta situace je trochu komplikovanější.
00:01:49 Došlo k tomu, že v tom návrhu se praví,
00:01:52 že systém stavebních úřadů už nebude v tzv. spojeném modelu
00:01:57 státní správy, ale přijde pod stát.
00:02:02 To znamená,
00:02:03 že by došlo k přesunu více než 13 000 úředníků právě na nějaká
00:02:07 jiná místa pod státní službu.
00:02:11 Běžný občan řekne no a?
00:02:16 Sice běžnému občanovi je to jedno.
00:02:18 To kdo to povoluje.
00:02:20 Ale existuje tady nějaký model,
00:02:23 který přinesla reforma veřejné správy a svým způsobem
00:02:28 by se to zrychlení po kterém se tak volá dalo udělat jiným
00:02:34 způsobem, který paní ministryně zmiňovala.
00:02:38 Vyčítala to tomu současnému zákonu.
00:02:40 Že chybí digitalizace a že jsou úředníci podjatí a že nejsou
00:02:45 dostatečně kvalifikovaní a že tam je velké množství
00:02:51 dotčených orgánů.
00:02:53 To jsou věci, se kterým bychom souhlasili.
00:02:55 Digitalizaci potřebujeme.
00:02:57 Ale žádné ministerstvo s tím nepřišlo.
00:03:00 Se zákonem přišli poslanci.
00:03:02 Co se týče tzv. nekvalifikovanosti jak pravila paní ministryně
00:03:07 o úřednících,
00:03:08 tak s tím také může něco dělat a nemusí kvůli tomu bourat systém
00:03:14 spojeného modelu stavebních úřadů.
00:03:18 Opravdu není lepší,
00:03:19 když to bude pod jedním dozorem a jedním dohledem a pod jednou
00:03:23 supervizí nějakého centrálního státního úřadu,
00:03:26 který se má jmenovat Národní stavební úřad?
00:03:29 Nejvyšší stavební úřad.
00:03:32 Nebude právě toto zajišťovat kvalifikaci, odbornost,
00:03:36 rychlost a jednoduchost toho rozhodování?
00:03:38 Bude to na jednom místě a všechno se sejde na jednom místě u jednoho
00:03:42 státního orgánu a už toto je základ toho aby všechno šlo rychleji.
00:03:46 Nebo ne?
00:03:47 To,
00:03:47 že přesunete úředníky z obecních úřadů pod stát takto rozhodně
00:03:53 tu jejich kvalifikaci nemůže zvýšit.
00:03:56 Také se říká,
00:03:57 že pokud bude na všechno pouze jedno razítko tak o tom bude
00:04:02 rozhodovat jeden člověk a tam se také říká,
00:04:06 že tam je to velké podhoubí korupce.
00:04:12 Vadí vám to jedno razítko?
00:04:15 To asi nemůžeme říci.
00:04:18 Dokonce souhlasím s tím,
00:04:20 aby došlo ke spojení územního rozhodnutí a stavebního povolení.
00:04:25 To je myslím správné.
00:04:26 Nicméně do toho by měla být zapojena EJA a ta by s tím měla
00:04:30 být spojena.
00:04:31 A ta by měla předcházet tomu tu.
00:04:33 Ten jeden člověk s tím velkým rizikem stejně bude potřebovat
00:04:38 ty podklady.
00:04:40 Bude tam spousta malých razítek,
00:04:43 ale na tom procesu se obsahově nic moc nezmění.
00:04:47 Vezměte si,
00:04:48 že v rámci toho stavebního řízení se k němu vyjadřují dotčené orgány.
00:04:54 Dotčené orgány hájí nějaký veřejný zájem.
00:04:58 Jak jste hovořil o památkářích, hasičích,
00:05:01 týká se to také životní prostředí.
00:05:03 Tato stanoviska, hájí veřejný zájem, tak ta by být nezávislá.
00:05:21 Nemáme problém s tím, aby počet orgánů byl snížen.
00:05:24 Ale památková péče by měla zůstat zachována.
00:05:27 Veřejný zájem životního prostředí také.
00:05:31 Nemůže ten soukromý zájem a toto ustanovení by umožňovala,
00:05:35 být nad zájmem veřejným.
00:05:42 Ministryně tvrdí,
00:05:43 že si nedovede představit že by z UNESCO vypadly
00:05:46 nějaké památky.
00:05:47 Jsou vyřešené kulturní památky?
00:05:49 Těchto památek se to netýká.
00:05:53 Byla řeč třeba o Karlově mostu.
00:05:58 Ale může se to dotýkat drobnějších památek,
00:06:03 které by mohly být ohroženy.
00:06:09 Co se týče památek v celé ČR.
00:06:11 Pokud dovolíte, pojďme k těm úředníkům.
00:06:14 Jedna ze zásadních výhrad Svazu měst a obcí byla ta,
00:06:19 že ten stát se ty úředníky vezme k sobě a obce
00:06:23 o ty úředníky přijdou.
00:06:25 Nakonec je tam dohoda,
00:06:26 že 7000 si vezme stát šest a půl 1000 zůstane na obcích.
00:06:31 Jak je možné,
00:06:32 že na obcích jsou sdílení úředníci a nedělají pouze stavební agendu
00:06:38 ale mají také jiné činnosti?
00:06:42 Myslím si, že to není ten problém.
00:06:46 Potom jedno když obce o ty úředníky přijdou.
00:06:48 Nebo není?
00:06:50 Ne.
00:06:51 V rámci té své agendy nedělají pouze vyjadřování se ke stavebním
00:06:56 řízením v rámci třeba památkové péče apod.
00:06:59 Nebo životního prostředí.
00:07:01 Ale prostě mají širší agendu.
00:07:03 Jakou?
00:07:05 Jak to že mají širší agendu?
00:07:07 Oni se nevěnují pouze stavební záležitostem?
00:07:09 Já si myslím, že se zabývají tím co se týká životního prostředí.
00:07:14 To znamená ochrana životního prostředí je prostě zásadní.
00:07:19 Ale co je zásadní je to,
00:07:21 že v současné době obce mají stavební úřad ve svých budovách.
00:07:31 Platit za to musí.
00:07:48 Tam hrozilo, že pokud by přešly pod stát,
00:07:52 tak obce by už neměly povinnost mít úředníky na svých místech
00:07:58 ve svých budovách.
00:07:59 Dost často totiž nemají kapacity.
00:08:02 Potom by byl problém kam ty úředníky umístit.
00:08:08 To by ale obec nemusela řešit.
00:08:12 Kdyby to byli státní úředníci.
00:08:13 Nemusela, ale musel by to řešit stát.
00:08:16 Vezměte si, že budete někam přesouvat více než 8000 úředníků.
00:08:22 Proč to vadí obcím?
00:08:23 Ať si stát poradí.
00:08:25 Nechce nám tady nechat úředníky, tak ať se stará.
00:08:29 Proč to vadí obcím?
00:08:30 Ten důvod, proč to bylo přeneseno na obce je ten,
00:08:34 že se tato agenda hřeší v tom území.
00:08:38 A ten stát by to nemohl cely řídit z centra.
00:08:41 To je ten důvod.
00:08:42 Nicméně došlo k dohodě,
00:08:44 že na obcích s rozšířenou působností stavební úřady zůstanou.
00:08:51 Ovšem otázka zůstává, jak to bude tam,
00:08:56 kde se hodně staví jako je třeba v okolí Prahy a v okolí Brna,
00:08:59 kde máte stavební úřady na tzv. dvojkách.
00:09:04 Pokud by se to přesunulo pouze po tu obec s rozšířenou působností,
00:09:08 tak to si nedovedu představit jak by potom stíhali vyřizovat.
00:09:12 Každopádně doufám a paní ministryně o tom hovoří tak,
00:09:16 že na základě analýzy ministerstva vnitra bude možné ještě rozšířit
00:09:23 a zanechat úřady na těch místech kde to bude potřebné.
00:09:30 Jde mi o to,
00:09:31 zdali se obce nebojí toho že stát přestane posílat ty čtyři miliardy,
00:09:34 které dnes platí za to, že tam své úředníky má.
00:09:40 Že obce přijdou o část moci.
00:09:46 Není to to hlavní obava z nového stavebního zákona který má vést
00:09:52 k urychlení staveb v Česku?
00:09:54 V současné době asi 750 stavebních úřadů.
00:09:59 A my máme přijít asi o 350.
00:10:02 To už je na tom území cítit.
00:10:05 Představte si,
00:10:06 že budete občanem a na stavební úřad jste to měl třeba 20 km.
00:10:10 Rázem budete muset jezdit do vzdálenosti 40 km.
00:10:15 Takže určitým způsobem dochází ke kumulaci kvalifikovaných
00:10:20 sil zase v těch větších centrech a vlastně ta kvalifikovaná pracovní
00:10:27 síla odchází z tohoto místa.
00:10:29 To, že by nedostali ty čtyři miliardy, tak to by jim nevadilo.
00:10:34 Pokud by se o ty úředníky nemuseli starat a nemuseli platit
00:10:37 ty energie, tak by to oželeli.
00:10:41 Ale opakuji, že to je škoda pro to území.
00:10:47 Stavební úřady rozhodují o nějakém území,
00:10:50 ke kterému mají blíž než ve velkém městě.
00:10:55 Často se také mluví o tom,
00:10:57 kterak všechno co souvisí s postavením čehokoliv
00:11:02 provází korupce.
00:11:04 Není jednodušší to ohlídat právě centrálně
00:11:08 než na jednotlivých obcích?
00:11:12 Já nerozumím, jak chcete hlídat z centra,
00:11:15 zdali někde není prováděná korupce.
00:11:19 Ta se bude tématem našeho dalšího rozhovoru.
00:11:24 Každopádně některé okamžiky, kdy máme třeba fikci souhlasu.
00:11:30 Jestliže do 30 dnů nedojde k vystavení toho stanoviska,
00:11:38 tak potom sebere, že se s tím souhlasí.
00:11:41 Tam je otázka, zdali ta korupce,
00:11:43 ať je to státní anebo ve spojeném modelu státní správy tedy na těch
00:11:48 obcích tak zdali třeba ten úředník tak náhodou nezapomene na ten spis
00:11:55 a nechá to projít.
00:11:57 Ale to jsou spekulace.
00:11:59 Jsou to spekulace.
00:12:03 Vy jste bývala starostkou a přesně víte jak úřady fungují.
00:12:08 Jsou to pouze zlé pomluvy a spekulace anebo se ten spis někam
00:12:13 zašantročí a nezapomene se na něj když se nezapomene donést
00:12:18 zajímavá obálka?
00:12:22 To záleží na vedoucím stavebního úřadu,
00:12:27 který by měl být tou autoritou, která bude apelovat na úředníky,
00:12:32 jakým způsobem se pracuje.
00:12:34 Samozřejmě Ministerstva pro místní rozvoj,
00:12:36 které pod sebou ty stavební úřady má ve své gesci.
00:12:41 Tam bych viděla velkou úlohu Ministerstva pro místní rozvoj.
00:12:45 Účinnost zákona má být od roku 2023.
00:12:56 Proč až tak dlouho?
00:12:59 Vzhledem k tomu, k jakému veletoči by mělo dojít,
00:13:04 tak je zapotřebí náběhová část.
00:13:13 Začne se to projednávat.
00:13:14 Vzhledem k tomu, jak ten proces probíhá,
00:13:17 že máme 4000 zásadních připomínek.
00:13:20 Ten připomínkový proces byl prodloužen a během toho
00:13:25 připomínkovacího procesu došlo k setkání SMO.
00:13:30 Paní ministryně a pana premiéra a najednou se dospělo k tomu,
00:13:35 že je zapotřebí něco upravit.
00:13:36 To znamená, že teď se vypořádávají připomínky k zákonu který už víme,
00:13:42 že by se měl měnit.
00:13:43 Je otázkou,
00:13:44 jestliže bude nová část paragrafovaná s takovou zásadní
00:13:48 změnou, tak by určitě mělo dojít k tomu,
00:13:51 že by mělo být další připomínkové řízení.
00:13:54 Samozřejmě následuje další proces a to je legislativní rada vlády,
00:13:58 která má samozřejmě také vliv.
00:14:00 Takže se to asi nestihne do konce roku.
00:14:04 Do konce roku asi ne.
00:14:06 Nebo určitě ne.
00:14:08 Otázka je, zdali to bude platné od roku 2021.
00:14:13 A potom jak říká paní ministryně,
00:14:14 tak by tam měla být poměrně dlouhá náběhová část.
00:14:20 Když se vrátím k té stávající práci tak vy máte jistotu,
00:14:23 že úřady pracují tak jak mohou pracovat na 100 % že dělají
00:14:28 co mohou, aby se zbytečně nezdržovali ty věci?
00:14:31 Stávající zákon říká, že úřad má pracovat tak,
00:14:36 aby co nejméně obtěžoval stavebníky.
00:14:40 Funguje to tak na úřadech?
00:14:43 Myslím si, že oprávněná je ta kritika, že stavební úřady,
00:14:47 které mají pouze jednoho člověka,
00:14:50 kde těch úkonů se moc neprovádí a kde pokud ten člověk jede
00:14:56 na dovolenou anebo je nemocný,
00:14:58 tak za něj není žádná náhrada a tím se potom
00:15:02 ty termíny prodlužují.
00:15:05 Myslím si, že tam stojí za úvahu zvážit,
00:15:07 zdali tyto úřady by neměly být zrušeny a nemělo
00:15:11 se to přesunout na ty větší úřady.
00:15:15 To si myslím, že jedna zásadní věc.
00:15:18 A potom tam samozřejmě máme ty dotčené orgány a tam jak zaznívá
00:15:24 tak by tam mělo dojít k přehodnocení jejich počtu
00:15:26 a samozřejmě počet těch malých razítek stoupá a tím se to také
00:15:32 možná někdy zdržuje.
00:15:34 Zastavme se u situace na ministerstvu dopravy.
00:15:40 Je ta situace vyřešená?
00:15:43 Já si myslím, že pan premiér nám tvrdí, že situace vyřešená tím,
00:15:49 že na Ministerstvo dopravy dosadil ministr na půl úvazku.
00:15:54 To si myslíme, že asi není dobré.
00:15:59 To si pan ministr nemyslí že ta mi na půl úvazku.
00:16:05 Pan ministr Havlíček je velice pracovitý člověk.
00:16:08 Už to dokazuje, že o sobě říká, že pracuje 16 hodin, čemuž věřím.
00:16:12 Ale potom kde si najde čas na ministerstvo dopravy?
00:16:18 Já jsem přesvědčená o tom,
00:16:20 že obě ministerstva jsou opravdu velice náročná.
00:16:28 Čeká ho rozhodování o Temelínu a také uvidíme problémy
00:16:32 na ministerstvu dopravy.
00:16:42 Říkáte, že je velice pracovitý člověk.
00:16:51 Jestli to dobrý manažer,
00:16:52 který umí řídit lidi a vybudovat kvalitní práci od podřízených,
00:16:55 tak proč by to nemohl zvládnout?
00:16:58 V tomto případě pan ministr Havlíček by byl superman.
00:17:02 Jestli to vyřešeno tak samozřejmě to je rozhodnutí pana premiéra.
00:17:08 Ovšem ta jeho personální politika především na Ministerstvu dopravy
00:17:13 opravdu není dobrá.
00:17:15 Ministři se tam střídají velice rychle.
00:17:19 Možná to,
00:17:20 že pan premiér vždy má rychlé řešení a ministra vyhodí raz dva,
00:17:27 tak to možná neprospívá rozhodně Ministerstvu dopravy.
00:17:33 Karel Havlíček má připravit restrukturalizaci ministerstva
00:17:37 dopravy a hledat synergie s Ministerstvem průmyslu a obchodu.
00:17:43 Co si pod tím představujete?
00:17:45 Máme dvě ministerstva do určité míry podobná.
00:17:48 Hledejte synergie.
00:17:53 Jednou pan premiér říká,
00:17:55 že by bylo dobré spojit a druhý den říká že by nebylo dobré spojit.
00:17:59 Já si myslím,
00:18:00 že pan ministr dopravy Havlíček by se měl především postarat o to,
00:18:07 aby se stavěly dálnice.
00:18:10 To si myslím, že na to jsou určité procesy, o kterých se hovoří,
00:18:17 že by bylo možné zlepšit.
00:18:18 Ať už to je Ředitelství silnic a dálnic převedení na akciovou
00:18:22 společnost anebo něco podobného.
00:18:24 Aby se starali o to aby byly postavené vysokorychlostní tratě.
00:18:29 Jinak tím úplně zabijeme regionální dopravu která už je kapacitně
00:18:35 na hraně.
00:18:37 Zrušit Státní fond dopravní infrastruktury?
00:18:41 Pokud by došlo k tomu,
00:18:44 že by Ředitelství silnic a dálnic bylo akciovou společností,
00:18:49 tak si myslím, že by to řešení bylo.
00:18:52 Nejdříve musíte udělat něco s Ředitelstvím silnic a dálnic
00:18:55 a potom můžete zrušit Státní fond dopravní infrastruktury.
00:18:58 Já se na Státní fond dopravní infrastruktury samozřejmě ptám
00:19:01 zcela záměrně v souvislosti s tou zakázkou na elektronické
00:19:07 dálniční známky.
00:19:09 Vidíte tady nějaké pochybení tohoto fondu?
00:19:14 Já se musím přiznat,
00:19:15 že moje informace sahají pouze k vám do televize.
00:19:22 Tedy jaké mám informace z médií.
00:19:25 Pokud hovoříme o té předražené zakázce takto na mě nedělá
00:19:32 dobrý dojem.
00:19:33 Špatně se v tom orientuji protože každý den jsou jiné informace.
00:19:41 400 milionů předražené.
00:19:46 Za víkend se vytvořila plnohodnotná náhrada?
00:19:51 Byly tam úplatky nebo nebyly?
00:19:56 Chtěla BIS špiclovat občany nebo ne?
00:20:01 Co z toho konglomerátu jaký závěr si z toho děláte?
00:20:05 Tyto otázky si také kladu.
00:20:08 Můj závěr s ní.
00:20:12 Pokud ta zakázka byla ve výši 400 milionů korun a měla být pouze
00:20:18 jakýmsi e-shopem tak mi to připadá opravdu předražené.
00:20:23 Na druhou stranu máme z tisku informace o tom,
00:20:28 že na žádost BIS samozřejmě ten systém měl dát k dispozici
00:20:36 ještě značku a popřípadě zaměření obličejů.
00:20:41 Otázkou také je, zdali pan premiér Babiš o tomto věděl.
00:20:47 Což jsou zase informace kdy jedno BIS říká ano my jsme to chtěli
00:20:52 a potom to zase popírá.
00:20:54 Tak si dělám obrázek, že nám může pan premiér lhát,
00:20:59 protože on by tyto informace měl mít.
00:21:03 To,
00:21:03 že potopí pana ministra Kremlíka ze dne na den že udělá rychlé
00:21:09 řešení tak se spíše ptám, věděl o tom pan premiér?
00:21:14 Jestliže věděl a neřekl nám to, tak proč lhal?
00:21:18 Budete se ptát parlamentu?
00:21:20 Jste v podvýboru pro dopravu.
00:21:23 Určitě se budeme ptát.
00:21:25 Pozvete si premiéra ať vám to přijde vysvětlit?
00:21:29 My jsme podvýbor.
00:21:32 Ministři nechodí povinně na podvýbory.
00:21:40 Ale slušní ministři když je problém tak se většinou rádi zastaví.
00:21:46 Pan premiér už byl také myslím interpelován na toto téma.
00:21:51 Myslím si, že ty interpelace budou následovat také příštím týdnu.
00:21:57 Co budete chtít slyšet?
00:21:58 Zdali to bylo nebo nebylo předražené?
00:22:01 Jestli do toho bezpečnostní služba zasahovala nebo ne?
00:22:07 Chceme slyšet co bylo obsahem zakázky a proč to bylo v takovém
00:22:11 režimu v jakém to bylo.
00:22:15 Jestliže tam byly také jiné funkce než je e-shop tak proč jsme
00:22:19 se o tom nedozvěděli?
00:22:22 BIS tvrdí že nechtěla nic nad rámec současných oprávnění.
00:22:34 Na mě to trochu dělá dojem a nechci použít to ošklivé slovo.
00:22:39 Ale že z nás pan premiér dělá trochu blbce.
00:22:43 Chceme slyšet jak to opravdu bylo.
00:22:46 Říci pravdu poslancům a také občanům tak to myslím,
00:22:51 že není nic závadného i pro pana premiéra.
00:22:56 Podepsala jste petici starosty Jesenice Pavla Smutného který žádá
00:23:00 ministra vnitra by zajistil bezpečnost ve středních Čechách.
00:23:03 Já jsem tuto petici nepodepsala.
00:23:05 Každopádně jsem se o tento případ zajímala.
00:23:10 Protože to je můj region.
00:23:11 Praha-západ a Praha-východ a tam kde dochází k těm krádežím.
00:23:16 Tyto krádeže nejsou ničím netypickým.
00:23:21 Vzhledem k tomu,
00:23:22 že tam je nová výstavba a je tam relativně lépe situovaní
00:23:29 lidé a ty domy jsou nově vybavené tak tam takové domy samozřejmě
00:23:36 lákají zloděje.
00:23:38 Je to něco jiného z hlediska celostátního?
00:23:40 V každé obci není policista na každém rohu.
00:23:43 Tak proč by měl být ve středních Čechách?
00:23:47 Máte pravdu.
00:23:48 S tím musím souhlasit.
00:23:50 Ale pokud dochází k tak četným opakovaným krádežím,
00:23:57 tak je zapotřebí, aby policie na to reagovala.
00:24:02 Pan starosta chtěl komunikovat s policií a teprve až když došlo
00:24:09 ke zveřejnění petice a že se o to začala zajímat média,
00:24:15 tak bych řekla, že k té komunikaci začalo docházet.
00:24:21 Vezměte si,
00:24:22 že každodenně dochází ve vaší obci ke krádeži za přítomnosti obyvatel
00:24:30 těch domů.
00:24:32 Není divu, že potom občané pokud nemají jistotu,
00:24:37 že policie je ochrání tak se začnou vytvářet domobranu.
00:24:42 Starají se také ty obce o bezpečnost?
00:24:44 Obce mohou zřizovat obecní policii.
00:24:47 To byl úplně původní záměr toho zákona proč vznikl zákon
00:24:51 o obecní policii.
00:24:52 Právě proto, aby se zajišťovala bezpečnost.
00:24:56 Dělají to a starají se sami?
00:25:02 Starej se obce o svoji vlastní bezpečnost sami?
00:25:06 Ano.
00:25:06 Obce se starají a dost často přebírají funkci té státní policie.
00:25:15 To ale nemůže být v tom,
00:25:17 že obecní policie bude suplovat práci policie státní.
00:25:22 To, že se zjistí,
00:25:23 že ve středních Čechách nebo v těch lokalitách chybí 120 policistů,
00:25:27 tak to asi není zjištění ze dne na den.
00:25:31 Pokud ovšem dochází k takto kritické situaci,
00:25:34 tak je zapotřebí aby Ministerstvo vnitra a policie nějakým způsobem
00:25:40 zasáhly aby zajistily že bude dostatečné množství policistů.
00:25:45 Samozřejmě to není jednoduché.
00:25:47 A to z toho důvodu, že nikdy není dost lidí.
00:25:51 Ale můžete jim nabídnout ubytování, různé bonusy a to by mělo být.
00:25:57 Uvidíme zdali se to povede.
00:25:58 Děkuji za rozhovor a na shledanou.
00:26:00 Začínají Události.
00:26:01 Pěkný večer třeba s ČT.
00:26:03 Na shledanou.
00:26:04 Na shledanou.
Host: Věra Kovářová /STAN/, členka sněmovního rozpočtového výboru, místopředsedkyně hnutí, Moderuje: Daniel Takáč
Mapa stránek | RSS | Nahoru f
© Česká televize 1996–2021 | English | 3