Zábavná talk show Karla Šípa. Režie V. Polesný
Obsah dílu
V tomto díle se setkáte s herečkou Hanou Vagnerovu, hudebním skladatelem a baskytaristou Ondřejem Soukupem a fotbalovým rozhodčím Pavlem Královcem.
00:00:30 Dobrý večer.
00:00:33 Dobrý večer, milí diváci,
00:00:34 tady, v hledišti pražského divadla Semafor.
00:00:37 Samozřejmě vítám i vás, milí diváci televizní!
00:00:41 Já na začátku řeknu
00:00:42 a možná tím některý z vás překvapím,
00:00:44 že osobně obdivuju odvahu všech, který se rozhodnou,
00:00:49 dát se na dráhu fotbalovýho rozhodčího.
00:00:51 Protože, víte, bejt fotbalovej rozhodčí,
00:00:52 to je člověk, kterýho nemá rád prakticky nikdo.
00:00:56 Toho nemají rádi hráči, nemají ho rádi diváci,
00:00:58 nemají ho rádi funkcionáři.
00:01:00 Takže on předem už je zatíženej nepřízní celýho okolí.
00:01:04 Takže je to odvaha.
00:01:06 Já jsem dokonce slyšel, jak nějakej rozhodčí u nás
00:01:08 jel pískat na malý město nějakou nižší soutěž,
00:01:11 jel tam vlakem, vylez z vlaku a prvního nádražáka se ptá:
00:01:15 Helejte se, já tady jdu pískat fotbal,
00:01:18 myslíte si, že stihnu zpáteční vlak?
00:01:20 A ten říkal, určitě.
00:01:22 Protože tady je zvykem hnát rozhodčího až na nádraží.
00:01:33 Naším dnešním 1. hostem je prokazatelně v současné době
00:01:37 nejlepší český fotbalový rozhodčí,
00:01:39 dokonce jediný, který má ten punc, že je rozhodčí mezinárodní.
00:01:44 Čili, že může pískat i za hranicemi naší vlasti.
00:01:48 Pavel Královec.
00:01:58 Posaďte se. Děkuju vám, že jste projevil odvahu,
00:02:01 přijít do našeho semaforskýho kotle.
00:02:05 Ale z tohoto místa už se nehněte. Možná bude lepší...
00:02:23 Teď to vypadá, jako bych to vyprodukoval já!
00:02:26 Jen abyste věděl, kam můžete.
00:02:29 Mimochodem, to je taková zajímavá novinka.
00:02:32 Na MS v Brazílii to bylo. Ale u nás furt se to nepraktikuje!
00:02:37 Proč? To u nás není pěna na holení?
00:02:40 My zatím pořád čekáme, až to dorazí.
00:02:43 Ono to z Brazílie ještě nedorazilo!
00:02:45 Nevím, jestli z Brazílie.
00:02:46 Z nějakých jiných států to maj objednaný.
00:02:47 Tak nevím, kdy to dorazí.
00:02:49 -A co? Tohleto maj objednaný?
-No, no.
00:02:50 -No vidíte! A já to mám!
-Tak máme hned nového dodavatele.
00:02:55 Já myslel, že zase pravidla naše to nějak nedovolujou.
00:02:59 A ono se čeká jen na tu blbou pěnu?
00:03:01 -Přesně tak.
-Ale to je přeci výhoda!
00:03:03 Víte proč to je?
00:03:04 Kdo nesledujete fotbal, nemusíte třeba vědět.
00:03:07 -To se položí míč, že jo?
-Přesně tak.
00:03:09 A aby ten hráč, protože on krokuje ten rozhodčí, ten Královec jde
00:03:14 a odkrokuje přes 9 m, aby se postavila zeď.
00:03:18 A oni zatím, šmejdi, si ten balón za zády rozhodčího posouvali.
00:03:23 A to on nevidí!
00:03:25 Pak se otočí, on neví, kam míč položil.
00:03:27 A teď se právě za tím míčem udělá tohle,
00:03:29 každej rozhodčí pak...
00:03:30 A taky zeď! Postaví zeď, odkrokuje kolik? 9, 15
00:03:34 a teď tou pěnou se udělá, protože on zase jde k tomu míči,
00:03:37 oni zase, šmejdi, se posouvali s tou zdí!
00:03:40 Rozumíte! Podle mě, tohle je chytrá věc!
00:03:43 A divím se, že to nedorazilo.
00:03:45 My jsme to vlastně aplikovali už minulý rok na MS 17tiletých
00:03:50 v Abu Dhabi a v Dubaji.
00:03:53 Tam jsme se vlastně setkali poprvé s tou novinkou.
00:03:58 A teď už to vlastně máme
00:03:59 i pro mezinárodní zápasy v Champions League.
00:04:01 Mezinárodní, to já vím! Ale tady jsem to ještě neviděl!
00:04:03 Tady pořád čekáme.
00:04:04 Já si myslím, že v nejbližší době už to určitě bude!
00:04:07 -Čeká se na pěnu.
-Tak. Pěna nedorazila.
00:04:12 A to se musí, zahraniční pěna musí bejt.
00:04:14 -Jeden výrobce.
-To nemůže být česká.
00:04:17 Ne, ne. Musí být zahraniční.
00:04:19 Jako proč? Která vydrží na trávníku?
00:04:24 -Nebo se naopak ztratí rychle?
-Právě, že se musí ztratit.
00:04:27 -To by tam těch čar bylo si moc.
-No tady to bude dlouho.
00:04:32 -Ani se nehnu.
-Ne! To byste to i rozhňácal!
00:04:36 Ale pojďme k věci.
00:04:38 Já jsem říkal, že vy jste mezinárodní rozhodčí.
00:04:41 To je asi rozdíl, že jo?
00:04:43 Prožíváte vy to zvlášť,
00:04:44 když třeba pískláte Barcelonu nebo Real,
00:04:48 než když pískáte tady, já nevím, Spartu s Bohemkou?
00:04:52 Co se týče fotbalu, tak asi rozdílný to je.
00:04:55 Pro vás myslím.
00:04:57 Já jsem čekal, že mi řeknete, jestli je rozdíl
00:04:58 jít tady do toho pořadu a pískat Champions League.
00:05:01 Že jste přišel do kotel, to já jsem ocenil už.
00:05:04 -Ale mezinárodní?
-Je to rozdíl.
00:05:06 Je to rozdíl? Ale jako, čím?
00:05:08 Že víc sám sebe hlídáte, abyste neudělal nějakou kravinu?
00:05:12 Přece jen ta kontrola těch kamer na těch stadionech
00:05:17 je podstatně větší, tam jsme fakt pod maximálním drobnohledem,
00:05:21 sebemenší chyba je vidět.
00:05:22 -Takže se víc soustředíte?
-To bych neřek.
00:05:25 Ale já si myslím, že ta celková příprava
00:05:26 pro ty mezinárodní zápasy je větší.
00:05:29 Vy jste vešel do dějin mezinárodních zápasů např. tím,
00:05:31 to víte, já to všecko sleduju,
00:05:33 že jste při zápase Barcelony přihrál na gól Barcelony.
00:05:36 Taky jsem se to dozvěděl z médií!
00:05:40 Píše se vám to do statistik? Že máte přihrávku na gól?
00:05:44 Do mých osobních ne. Ale do některých určitě.
00:05:48 A to jste tak fandil tý Barceloně,
00:05:49 že jste to tam tomu Messimu šoupnul takhle?
00:05:51 -Tak to nebylo.
-Jak to bylo?
00:05:54 To jsem se dozvěděl z médií pouze, co se týče toho, tý přihrávky.
00:05:57 Ale ta přihrávka byla možná tak 2 min. předtím,
00:06:00 než oni dali gól.
00:06:03 Ale uměl to režisér dobře sestříhat.
00:06:07 Že to bylo, že opravdu přihráváte.
00:06:09 Zas na 2. stránku je hezký přihrát a dát...
00:06:13 Přihrát na gól. Jestli to je hezký zrovna od rozhodčího nevím.
00:06:18 -Hrál jste někdy fotbal?
-Hrál.
00:06:21 Jestli se to dá nazývat hrál...
00:06:23 Hrál jste nějakou nižší soutěž asi.
00:06:25 -Jinak bych si vás pamatoval.
-Přesně tak!
00:06:28 Takhle, to mě zajímá.
00:06:29 Vy jste to jako fotbalista daleko nikam nedotáh,
00:06:32 ale máte fotbal rád.
00:06:35 Stále.
00:06:36 Tak jste se rozhod, že to budete pískat?
00:06:39 Mě spíš zastavilo zranění, který bylo v době,
00:06:43 kdy zdravotnictví nebylo až na takový úrovni.
00:06:46 A bohužel doktor mi řek,
00:06:48 abych nepočítal s nějakou vrcholovou kariérou,
00:06:51 co se týče hráče.
00:06:52 Tak jsem se dal na éru rozhodčího.
00:06:55 Helejte se, ten fotbal se nějak vyvíjí,
00:06:57 tvrdší je to, ten fotbal.
00:07:00 Kolikrát, a v tý televizi to je vidět!
00:07:02 I z tribuny to je vidět.
00:07:04 Ty hráči se kolikrát držej kolem pasu.
00:07:07 Až je člověk podezírá, že to není tak úplně bránění.
00:07:15 Já se jich na to neptám!
00:07:19 Některý se škrtěj kolem krku a vy na to koukáte
00:07:22 anebo děláte, že to nevidíte, prostě se to nepíská!
00:07:26 Řekněte mi, potom, někdo to pískne, někdo ne.
00:07:29 Je někde ta hranice tohohle?
00:07:32 Kope se roh a teďka tam, oni se opravdu objímaj ti hráči.
00:07:36 -Já to vím.
-Že jo? Víte o tom.
00:07:38 A proč to teda, Pavle, nepísknete?
00:07:40 Tak ono se to pískne,
00:07:42 když ten balón směřuje přímo na ty hráče,
00:07:43 na ty aktéry, který se drží, tak potom se to musí písknout.
00:07:46 Teď záleží, kdo to vyprovokuje kdo je v prvopočátku,
00:07:49 kdo drží první, nebo kdo ho chytil první,
00:07:52 nebo jestli zamezil nějaký tý akci.
00:07:53 To vy si pamatujete kdo koho chytil kolem pasu první?
00:07:56 Tam, když písknete,
00:07:58 tak musíte ukázat buď na penaltu, nebo na přímej volnej kop.
00:08:01 Právě! A vy, rozhodčí, se bojíte pískat ty penalty,
00:08:04 tak radši děláte, že to nevidíte!
00:08:06 -My se nebojíme.
-Vy možná ne.
00:08:08 Ale já znám takovejch srabů, co se bojej!
00:08:15 Ale heleďte se, posledně, tejden před váma
00:08:19 tady byl jako host hráč Sparty, Lukáš Vácha.
00:08:23 A ten si, musím říct, ten si stěžoval.
00:08:25 Ne přímo na vás, ale to víte, byla řeč o rozhodčích.
00:08:28 On je takovej tvrdolín.
00:08:30 A on má pocit, že on tu kartu dostane už v tunelu,
00:08:33 když se nastupuje na hřiště.
00:08:36 Abych nebyl vůči němu nějakej zaujatej,
00:08:39 to bych strašně nerad,
00:08:41 ale on je takovej problematičtější hráč.
00:08:43 A víte, co jemu víc vadí?
00:08:44 Jemu víc vadí, že když třeba on do někoho víc zajede,
00:08:47 protože on je defenzivní záložník, že vy mu pak nedáte šanci,
00:08:51 aby vám to vysvětlil, co on tím myslel!
00:08:53 On říkal, oni se se mnou nebavěj prostě!
00:08:57 Já mu to jdu vysvětlit a on jako, že ne!
00:08:59 To je chyba, Pavle. Já si myslím,
00:09:00 že byste měl promluvit s tím Lukášem a říct,
00:09:04 tak co jsi tím myslel, tím skluzem?
00:09:06 Já jsem to jednou zkoušel se s ním rozumně domluvit.
00:09:10 A ono to nešlo.
00:09:12 Teď si myslím, že už jsme si jakoby,
00:09:13 že jsme našli tu správnou notu, já si myslím, že teď to funguje.
00:09:17 No jo, dobře. Vy ty karty moc nerozdáváte,
00:09:20 to já jsem si všim.
00:09:22 Vraťme se na tu mezinárodní scénu.
00:09:24 Když vy třeba pískáte Barcelonu nebo Real,
00:09:26 to si asi 2 x rozmyslíte,
00:09:28 než ji seknout Messimu, nebo Ronaldovi.
00:09:30 Že si to rozmyslíte? Ale upřímně! Tady 200 lidí to dál neřekne!
00:09:38 Ne, já se nerozmýšlím.
00:09:39 Když je taxativní, tak je taxativní.
00:09:41 Vy ji seknete i Messimu?
00:09:44 Messimu jsem ji ještě nedal, ale Ronaldovi jo.
00:09:46 Ronaldovi vy jste dal kartu? A od tý doby jste v Madridu nebyl!
00:09:49 Nebyl.
00:09:59 Ale ten trend,
00:10:00 to by mě ještě zajímalo, jako příznivce fotbalu, vy to víte.
00:10:04 Ty fanouškovský projevy
00:10:06 jsou kolikrát, je to opravdu brutální.
00:10:09 Může vůbec rohodčí s tím něco udělat?
00:10:12 Vy můžete přerušit zápas a pohrozit, že se to nedohraje.
00:10:16 Dá se s tím dělat i ještě něco jinýho?
00:10:18 Co tak podle vás, jako zkušenýho rozhodčího?
00:10:20 Víte, kolikrát lidi mají strach tam vzít dítě na fotbal,
00:10:24 třeba já zrovna, protože to je nebezpečný
00:10:28 a slyší tam věci, který doma neslyší.
00:10:32 -Někdy třeba.
-Určitě ne.
00:10:36 Myslíte si, že je z toho cesta?
00:10:38 Tak nevím. My jsme to přerušování zápasu prováděli
00:10:42 a myslím si, že to nemělo ten správnej efekt.
00:10:45 Samozřejmě, když se to naskytne v tý větší míře,
00:10:49 ten problém když nastane, tak to přerušení je adekvátní
00:10:53 a potom už nezbývá nic jinýho, než to utkání ukončit.
00:10:56 To už je věc samotný asociace, jak se k tomu postaví
00:11:01 a jaký následky to bude mít.
00:11:04 No tak, doufejme, že to půjde k lepšímu,
00:11:07 protože někdy jsou ty věci, ta pyrotechnika!
00:11:11 I vás kolikrát překvapí ohýnek, ne?
00:11:14 Copak mě! Hlavně asistenty.
00:11:16 To pak vždycky na mě křičí, přeruš to, přeruš to!
00:11:18 Mně hoří boty!
00:11:23 A proč oni křičej, když dneska máte ty,
00:11:26 už jste ozvučený dneska!
00:11:28 -Rozhodčí, co?
-Kvalitně.
00:11:30 Kvalitně. A to vy si tak mezi sebou povídáte při zápase?
00:11:33 -Co si tak říkáte?
-To se radši ani neptejte.
00:11:37 Ale ne! To se ptám. Máte to, aby nemusel křičet pomezní!
00:11:42 On může mávnout praporkem a vy víte, co je.
00:11:44 Samozřejmě, říkáme si věci z tý herní situace,
00:11:48 ale když nastane ten prostor,
00:11:50 tak si k tomu řekneme nějaký hřejivý slovo
00:11:53 a třeba doprovodíme nějakej žertík, to určitě.
00:11:56 Vy žertujete během zápasu mezi sebou?
00:11:58 Vy jste si toho nevšim nikdy?
00:12:02 A dá se to odposlouchávat, ty vaše kecy?
00:12:06 -My jsme nahrávaný dokonce.
-Vy jste nahrávaný dokonce!
00:12:09 Ale ne, jako policií! To ne! To nevíme!
00:12:13 Kým jste nahrávaný?
00:12:14 My máme takový zařízení teď, pro mezinárodní zápasy
00:12:17 a veškerá komunikace,
00:12:20 která proběhne v průběhu zápasu se nahrává a odesílá se na UEFu.
00:12:24 Takže to je pod kontrolou.
00:12:25 Takže nemůžete si jen tak tam říkat co chcete.
00:12:28 Tak můžeme. Pak se to dostane k nim na ucho.
00:12:33 Chtěl bych slyšet někdy takovej dialog.
00:12:35 -Já ne.
-Já jo.
00:12:36 Takovej pomezní, jak vám řekne,
00:12:38 ty vole, to byl faul, ale nepískej to!
00:12:48 To by mě opravdu zajímalo.
00:12:50 Ale tohle opravdu, jak jste teď řek,
00:12:52 tak to třeba i proběhne.
00:12:53 -Takovejhle proběhne?
-Co úhel, to názor.
00:12:58 Taky se hodně mluví, to by mě zajímal váš názor,
00:13:01 že by se měla zavíst ta videotechnika.
00:13:04 Kolikrát není jasný, jestli třeba gól je nebo není,
00:13:07 jestli ofsajd je nebo není.
00:13:09 Jste přívržencem toho, že byste okamžitě šel k lajně?
00:13:13 Běháte dobře, tak si to pustíte, vidíte a písknete správně!
00:13:17 Co si myslíte? Pomohlo by to fotbalu, nebo ne?
00:13:19 Asi, co se týče samotného dosažení branky,
00:13:21 jestli gól, negól, tak asi ano.
00:13:24 Já si myslím, že to vybavení je tak finančně náročný,
00:13:28 že je to neakceptovatelný pro místní poměry a místní kluby.
00:13:33 A co se týče těch dalších situací v pokutovým území, je to nereálný.
00:13:38 Nás je tam 6 a neshodneme se třeba na některý situaci.
00:13:43 A teď si vemte, že třeba ještě další člověk by řešil video
00:13:45 a měl na to rozličnej názor, než ty ostatní.
00:13:48 Jakej názor! Co je na videu, to je jasný, ne?
00:13:51 Někdy jsou situace, že to není ani černý, ani bílý.
00:13:54 Správně jste říkal, že vás už je dnes 6!
00:13:56 Pamatuju, kdy bejvali 3 rozhodčí a stačilo to.
00:13:59 Pak jeden přibyl, byli 4.
00:14:02 A teď 6 a říkáte, že to kolikrát nestačí.
00:14:05 -Čili bude za chvilku 8 rozhodčích?
-Já nevím!
00:14:10 Pak ty odposlechy, to by byla sranda!
00:14:14 Že už byste byli na síti! Jako na internetu!
00:14:21 Ale kolikrát on tam, to jsou ty, co jsou za brankou!
00:14:25 On je furt vohnutej, já furt nevím proč!
00:14:28 On takhle na něco kouká, on je balón na 2. straně
00:14:30 a ten rozhodčí furt je tam takhle.
00:14:34 Kouká brankáři do zadku, vyloženě.
00:14:38 To je funkce! Překáží fotografům kolikrát!
00:14:44 Je to pravda? Je to k něčemu? Nezrušíme to?
00:14:48 Já bych to nerušil.
00:14:49 Momentálně, minulý týden, mně to zachránilo možná život.
00:14:53 -Ten brankovej? Život?
-No, život ne.
00:14:56 -Ale myslím si, že velkej problém.
-A co se stalo?
00:15:01 Byla situace, v Monaku, kdy z mýho pozičního postavení...
00:15:05 -Čili venku!
-Ano.
00:15:07 To byl jasnej pokutovej kop. Už jsem dal píšťalu do pusy.
00:15:09 A on mi říkal, nic, nic, pokutový kop to není.
00:15:12 Já jsem to pak viděl na videu, tak měl pravdu.
00:15:15 Měl pravdu.
00:15:16 -To už pak se nedá vzít zpátky.
-No určitě ne.
00:15:18 Máte potom třeba takový stavy, že špatně spíte?
00:15:21 No, když se to nepovede, tak ano.
00:15:26 Když je penalta a vy ji nepísknete?
00:15:28 Je to nepříjemný. Ono celkově,
00:15:31 samozřejmě potom ty média si vás vychutnaj.
00:15:35 Máte v hlavě nějakej zápas, kterej se vám vyloženě nepoved?
00:15:38 -Mám.
-Proč? Ne, proč ho máte v hlavě!
00:15:42 -Proč se nepoved?
-To nevím.
00:15:45 Takovu otázku jsem si dával hodně často. Přemotivovanost?
00:15:51 Nebo nedostatečná koncentrace? Těžko říct.
00:15:54 Já jsem písknul penaltu, která nebyla.
00:15:57 Vy jste písknul, která nebyla.
00:15:59 A nebylo to nějak, že jste byl ovlivněnej.
00:16:01 Nebyl, nebyl jsem. Ani Petr Čech se na to neptal.
00:16:07 To byla penalta proti Čechovi?
00:16:11 Ale nechyt ji.
00:16:13 -Co?
-Nechyt ji.
00:16:16 Já nepamatuju, kdy Čech chytil penaltu!
00:16:25 To se divím, vy jste docela pohyblivej!
00:16:27 Fotbalistům se měřej ty naběhaný km,
00:16:30 rozhodčím se to neměří!
00:16:31 -Taky se měří.
-Měří se vám to taky?
00:16:34 -A kolik se tak nalítáte?
-Hodně, hodně.
00:16:36 Co je hodně? Diváci nemaj třeba představu, co je hodně.
00:16:40 -Někdy třeba 14 km.
-14 km!
00:16:43 Třeba některý hráč nenaběhá to, co naběháme my.
00:16:46 Máte někjakej zápas, který byste si rád zapískal?
00:16:49 Já nevím, finále MS, finále Champions League?
00:16:52 Máte něco takovýho?
00:16:53 Nejvyšší metu, který byste rád dosáh?
00:16:55 Tak asi každej by chtěl pískat ty top zápasy,
00:16:59 ať je to finále Champions League, nebo finále MS, případně ME.
00:17:05 Ale uvidíme, jestli ta meta tam doběhne.
00:17:08 -Ale byl byste rád?
-Samozřejmě!
00:17:10 Je to taková vize všech rozhodčích, který se dostanou
00:17:14 do těch horních pater toho rozhodcovství, tak určitě.
00:17:18 Tak vám přeju, jestli máte to přání
00:17:20 pískat třeba finále Champions League,
00:17:22 aby se vám to brzo splnilo!
00:17:24 Pavel Královec!
00:17:39 Naším dalším hostem je hudební skladatel Ondřej Soukup!
00:17:55 Já vlastně nevím, zajímáš ty se o fotbal?
00:17:58 Co já vím, většinou skladatelé,
00:18:00 Uhlíř, ten vůbec neví, proč se do toho kope, např.
00:18:04 Já jsem na tom podobně.
00:18:06 Takže ty jsi nikdy ani nečutnul si do balónu?
00:18:10 Asi párkrát jo. Ale to bylo takový zcela výjimečný.
00:18:14 Možná na tělocviku někde na ZŠ.
00:18:17 -Takže jsi to asi neuměl.
-No, ne, neuměl.
00:18:21 Já jsem chodil na nápravnej tělocvik, víš?
00:18:25 Já si samozřejmě, protože jsem pamětník,
00:18:28 já si pamatuju na tvoje úplný začátky.
00:18:30 Jednak jseš o kousíček mladší, než já, já si pamatuju,
00:18:33 ještě jsem ani nevěděl jak vypadáš,
00:18:35 to jsem pak byl překvapenej, ale šla po Praze taková fáma,
00:18:38 že je výbornej kontrabasista jazzovej Ondřej Soukup.
00:18:43 -Čili ty jsi začínal na jazzu?
-Já jsem začínal na jazzu.
00:18:47 Ne, já jsem začínal na vážné hudbě.
00:18:49 Napřed jsem hrál bigbeat, jako 15tiletej,
00:18:52 pak jsem nastoupil na konzervatoř,
00:18:53 chtěl jsem být umělcem vážné hudby,
00:18:56 mým snem bylo, stát se členem České filharmonie.
00:19:01 Jenže se mnou tam tehdy studovali Michal Kocáb, Milan Svoboda
00:19:06 a všichni tihle kamarádi a oni tam začali hrát jazz.
00:19:08 A říkali, pojď s náma hrát jazz.
00:19:10 My jsme nesměli na konzervatoři hrát jazz.
00:19:13 Obzvlášť pan prof. Pošta, ke kterému jsem chodil
00:19:16 a kterej byl naprosto skvělej,
00:19:18 tak prostě jazz byl pro něj něco naprosto, co odmítal,
00:19:22 něco naprosto nechutnýho,
00:19:24 přičemž jeho žák je třeba Mirek Vitouš,
00:19:26 kterej udělal světovou kariéru,
00:19:28 hrál s Weather Report s Chick Coreou,
00:19:29 já nevím, s Milesem Davisem a s kým vším!
00:19:32 Ale pokoutně jsi to moh hrát.
00:19:33 Já jsem tajně, jistě, já jsem tajně hrál jazz
00:19:37 a potom vlastně jsem zjistil, že nechci být umělcem vážné hudby
00:19:42 a pak už jsem začal hrát jazz a pak jsem začal psát
00:19:45 a už vlastně, takže jsem jen hrál a psal.
00:19:47 A bigbet. Pak jsi byl v Pražským výběru,
00:19:49 to jsou pamětníci.
00:19:50 Já nevím, jaks tam byl dlouho v Pražským výběru.
00:19:52 Ono bylo několik Pražských výběrů.
00:19:54 Protože my jsme s Michalem Kocábem založili,
00:19:57 ještě to byl jazzrockový Pražský výběr,
00:19:59 to jsme založili ještě,
00:20:00 když jsme chodili spolu na konzervatoř.
00:20:03 Ale pak už to byl ten bigbeat s tím Pavlíčkem.
00:20:06 Jednou mi Pavlíček volal, že budem hrát novou vlnu,
00:20:08 že uděláme novej Pražskej výběr.
00:20:11 Já jsem tehdy nevěděl přesně, co to je,
00:20:13 ale on říkal, že to je dobrý.
00:20:15 Jak jsi tam byl dlouho?
00:20:16 Pak jsem tam byl asi rok, 3/4 roku
00:20:20 v tom novým Pražským vývběru.
00:20:21 Pak došlo k tvýmu slavnýmu kroku.
00:20:24 Pak jsem dostal nabídku, která se neodmítá.
00:20:26 -Čili že jsi šel?
-Odešel jsem ke Karlovi Gottovi.
00:20:29 -Z Pražskýho výběru.
-Ano.
00:20:32 Oni ti to vrátili. Řekni, jak ti to ten Výběr vrátil.
00:20:36 Těžko to nesli, že odešel zrovna ke Karlovi.
00:20:39 Že odešel z Výběru, z takovýho ortodoxního bigbeatu ke kantiléně.
00:20:43 Řekni, jak ti to vrátili!
00:20:45 Počkej.
00:20:46 Prachy, prachy jenom nečekaj, jen po nich šáhneš, už tě maj.
00:20:50 Stojí snad ten starej krám za takovouhle spoušť,
00:20:53 zavdat se těm potvorám a vztahy změnit v poušť,
00:20:57 v houšť, nebo já nevím.
00:20:58 -To se tam zpívá.
-Něco takovýho.
00:21:00 A taky ti zavolali.
00:21:02 Zavolali, ano, zavolali. A já jsem tam řek: Haló, Soukup.
00:21:06 Ty to říkáš moc rychle!
00:21:11 Zavolali mu ze studia, nebo odkaď.
00:21:14 -On nevěděl...
-Z karlínského studia.
00:21:16 -Z karlínského studia!
-Já jsem nevěděl...
00:21:19 Věděl jsem, o co se jedná. To bylo domluvený. To je podvod!
00:21:21 Hele, všecko je podvod. Ale to je jedno!
00:21:28 Možná v muzice! Pavel slyší prvně to slovo.
00:21:34 Já jsem jim řek: Haló, Soukup, haló.
00:21:37 A oni to tak vystřihli, nahráli a vestřihli to do tý písničky.
00:21:41 Prachy, prachy, prachy.
00:21:42 -A do toho: Haló, Soukup.
-No, tak to bylo.
00:21:44 -Ale víš, co bylo zajímavý?
-To byla pomsta od těch kluků.
00:21:46 To byla strašlivá. To byla pomsta,
00:21:48 byl jsem dehonestován na dalších 20 let.
00:21:52 V podstatě ještě dneska jsem dehonestován.
00:21:54 -Protože ta deska existuje!
-Co tady dělám u tebe?
00:21:57 Proč si zveš takhle dehonestovanýho...
00:21:59 -Prachy, prachy, prachy!
-Já jsem ti nic nedal.
00:22:02 To já vím.
00:22:05 Já ti řeknu jednu absurdní situaci.
00:22:07 -Necháš mě taky někdy?
-Nenechám!
00:22:10 Protože tohle ti musím říct.
00:22:11 Minule tady byla dietoložka Cajthamlová,
00:22:13 ta mluvila sama furt!
00:22:16 -Furt!
-Tak se ptej!
00:22:18 A teďka Soukup!
00:22:25 Mně zavolali kamarádi z Pražského výběru,
00:22:28 že budou mít koncerty.
00:22:30 -Teďka někdy.
-Před rokem.
00:22:32 Nebo před půldruhým rokem to bylo. A jestli bych vystoupil.
00:22:37 Já jsem říkal, jo, jo, vystoupím, ale hrát nechci.
00:22:40 Řeknu tam jedině větu: Haló, Soukup, haló.
00:22:45 To bylo takový docela pikantní,
00:22:48 protože já jsem si na to půjčil bílý smoking,
00:22:51 za poměrně velké peníze a čekal jsem tam celou dobu,
00:22:55 teď oni začali hrát tuhle písničku,
00:22:57 hráli ve sportovní hale, tady na Výstavišti.
00:23:00 A tam to bylo plný, tam bylo strašně lidí.
00:23:04 Potom udělali stop a já jsem, celý v bílém,
00:23:08 proto jsem si půjčil ten oblek, celý v bílém jsem takhle vyšel
00:23:13 a za strašnýho řevu jsem řek: Haló, Soukup, haló.
00:23:16 A zase jsem odešel. Odešel jsem z koncertu.
00:23:19 To bylo všecko. Ještě vím,
00:23:21 že ten večer jsem odletěl někam na Kanáry, nebo tak něco.
00:23:25 A 2. den mi volal Kocáb, říká mi: To je nespravedlivý!
00:23:29 Tys měl tak strašnej úspěch! Teda, my jsme ho měli taky.
00:23:36 Ale to je tak nespravedlivý!
00:23:38 Dobře, pak jsi samozřejmě hrál s Karlem,
00:23:40 teď pojďme k tomu, jak jsi začal skládat.
00:23:43 Myslím takový ty normální písničky.
00:23:45 Já nevím, jestli jsi předtím skládal nějaký jazzůvky.
00:23:47 -Něco tak trošku do jazzu.
-Ale pak jsi začal dělat písničky.
00:23:51 Začal jsem dělat písničky a začal jsem psát filmovou muziku.
00:23:55 Já si myslím, že tvůj 1. velkej veřejnej hit
00:23:59 byl Láska je láska, s Luckou Bílou.
00:24:01 -Možná, že ne.
-Ne, Miss Moskva.
00:24:02 -Miss Moskva!
-To myslím, že byl takovej...
00:24:06 Ale Láska je láska...
00:24:07 Láska je láska se taky hrálo, ale Miss Moskva byl první.
00:24:11 Možná Miss Moskva byla 1. písnička,
00:24:14 kdy vlastně ti tvoji melodii otextovala tvoje žena.
00:24:18 -Gábinka, ano.
-Gábina Osvaldová. Že jo?
00:24:21 -Ano.
-A to byla nějaká nouzovka?
00:24:23 Žes narychlo to potřeboval? Že jsi šel do kuchyně.
00:24:26 Tak já už jsem to možná říkal, tu historku.
00:24:28 Psal jsem desku Jirkovi Kornovi,
00:24:31 textoval ji skoro celou pan Zdeněk Borovec.
00:24:35 A když jsem přines demosnímek týhle písničky,
00:24:39 nazpívanej svahilsky, Gábina ho slyšela, říkala,
00:24:44 řekni panu Borovcovi, tam to má takovej ruskej refrén,
00:24:48 má takovej ruskej charakter.
00:24:50 Jestli by tam nechtěl dát něco ruskýho.
00:24:53 A já jsem panu Borovcovi řekl tuhletu prosbu nebo dotaz.
00:25:02 A on říkal, víte co?
00:25:03 Když milostivá paní tam chce něco ruskýho,
00:25:05 ať si to napíše sama.
00:25:07 No tak milostivá paní si to napsala sama.
00:25:11 A tím začala textovat.
00:25:12 Tím jsme vlastně spolu začali spolupracovat.
00:25:15 Protože ona psala básničky už dřív.
00:25:17 Já jsem věděl, ona si psala básničky od dětství.
00:25:20 Ale mě v životě nenapadlo jí říct, hele, otextuj mi něco.
00:25:24 Protože já už jsem psal dřív.
00:25:25 Ale se Zdeňkem Borovcem,
00:25:29 Eda Krečmar mi napsal nějakej krásnej text.
00:25:32 -Tebe jsem nikdy neoslovil, viď?
-Nikdy. A už to ani nedělej.
00:25:38 To už je přenošený.
00:25:42 Přitom, musíme říct, Gábina, vystudovaná herečka,
00:25:46 mockrát jsem ji viděl, výborná herečka.
00:25:48 Že ona najednou se přesmekla do tý textařiny.
00:25:51 Ona přestala hrát. Tys ji tak zaměstnával?
00:25:54 Ona, nezapomeň, její tatínek byl scénárista.
00:25:58 Její tatínek psal. Ona k tomu měla velmi blízko.
00:26:02 Ona vůbec verbální vyjadřování má dost osobité.
00:26:07 A to stačí jen přenést na papír a máme tady občas perly.
00:26:12 Kolik těch věcí už jste spolu zplodili!
00:26:19 Taky kluka, samozřejmě, když už jsem použil slovo...
00:26:21 Ty jseš, mimochodem, docela plodný skladatel.
00:26:24 Také. Také.
00:26:26 To, je u skladatelů... Hele, Smetana měl 6 dětí.
00:26:29 On je to standard. Oni se zamilovávaj pořád.
00:26:31 Dyť Janáček, to mám ještě před sebou,
00:26:33 takový obrovský možnosti.
00:26:36 Kolik mu bylo, když měl ten svůj poslední?
00:26:39 Přes 70, k 17tiletému děvčeti.
00:26:42 Záchvěv bysme řekli.
00:26:44 Ale zachvěl se a ještě z toho bylo dítě.
00:26:48 Invenci někde musíš brát.
00:26:49 Ale pozor, možná diváci vědí, máš kluka Františka.
00:26:55 Já si ho pamatuju opravdu jako, jsme se někde fotili společně.
00:26:58 Jsme na obalu desky. Na obalu desky Petry Janů.
00:27:02 Všichni, kdo na tom spolupracovali, na tý desce
00:27:04 a tam byl František asi 4letej, je tam Francek Soukup napsaný.
00:27:10 No vidíš, vyrost z něj muzikant, pokud diváci nevědí,
00:27:12 znají ho z kapely Nightwork.
00:27:16 Ale teď nečekaně Františkovi se začínají rodit sourozenci.
00:27:24 Já nechci zabrousit do bulvárního tématu,
00:27:27 ale vím, že ty jseš otevřenej kluk.
00:27:29 Oni to diváci chtějí určitě!
00:27:31 Já nevím, jestli diváci! Teďka to chci já!
00:27:37 Skladatelé jsou prostě zamilovávací a tak to prostě přijde!
00:27:42 Se zamilujou a potom prostě...
00:27:44 I když, abych ti pravdu řek, já jsem si vždycky říkal,
00:27:48 že staří krokdýlové nemají mít mláďata.
00:27:52 -To jsi říkal sobě?
-To jsem říkal sobě!
00:27:54 -Dyť se na mě podívej!
-Ale tak, máš to pod kontrolou.
00:27:58 Nevím, jestli to mám pod kontrolou úplně.
00:28:03 -Situace tomu nenapovídá zrovna.
-Kolik dětí v tuto chvíli máš?
00:28:06 Já jsem říkal, Františkovi se roděj další sourozenci. A kolik jich má?
00:28:10 Jenom 2. Jsou daleko úspěšnější kolegové.
00:28:14 Já nevím, jak jsou starý, ty tvoje děti.
00:28:16 Jedno je takhle malinký.
00:28:18 -To je nějaký čerstvý?
-Ano to je velmi čerstvé dítě.
00:28:21 To je nový dítě.
00:28:22 Já nevím, kolik je takovýmu dítěti!
00:28:25 No 3 neděle! Nebo 14 dní, 3 neděle?
00:28:36 Starej krokodýl má úspěch, opravdu! Takže ještě vlastně saje?
00:28:46 -Z matky ano.
-Takhle to myslím!
00:28:53 -A jak on se to jmenuje?
-Člověče, víš, co je zajímavý?
00:29:00 -Ještě nemá jméno.
-Má jméno!
00:29:03 Má jméno. Ale já jsem chtěl, aby se jmenoval Osvald Soukup.
00:29:16 -To neprošlo.
-Člověče, představ si, že ne.
00:29:21 -Vtipný to je!
-Lucinka nějak...
00:29:23 Já nevím, prostě...
00:29:25 Ty nevíš, jak se jmenuje tvoje 3. dítě?
00:29:26 Ne. Lucinka je partne... Matka toho dítěte!
00:29:31 Tak ta s tím nesouhlasila. Matka nesouhlasila prostě. Nevím.
00:29:36 -No nic, takže je to...
-Takže je to co?
00:29:39 Ondřejíček, Ondrejko.
00:29:42 Takže František. Teďka chlapeček, víme.
00:29:46 -Jo, tohle je chlapeček, ano.
-No ne tohle!
00:29:50 Tu velikost jsem ukazoval. A pak je tohleto, to je holčička.
00:29:55 To je Rebeka. Rebečka.
00:29:58 A pojďme k tvýmu skládání. Už jsi to říkal.
00:30:00 Začal jsi kromě písniček, pak písničky jednotlivý,
00:30:03 začala éra muzikálů, skočíme co bylo mezi.
00:30:06 Po písničkách, spoustě filmů, krátkejch filmů a tak.
00:30:10 -Johanka přišla.
-Přišla Johanka.
00:30:11 -To byl tvůj 1. muzikál.
-Ano, to byl můj 1. muzikál.
00:30:13 -Velmi úspěšnej.
-Víc jak 1000 představení.
00:30:17 To je hodně docela.
00:30:19 To bylo už asi šitý na tělo Lucce Bílý přímo.
00:30:22 -To bylo.
-A kde ty jsi vůbec tu Lucku?
00:30:25 Ona předtím byla Tenisky a tyhle věci.
00:30:27 Ona 1. šlágr měla od tebe a od Gábiny. Jestli se nepletu.
00:30:31 To byla Láska je láska.
00:30:32 My jsme s ní vlastně začali dělat v r. 89, ještě v létě.
00:30:37 Ještě před tím vším, co se pak odehrávalo.
00:30:40 Já jsem napsal balet Šachmat, jestli si na to pamatuješ.
00:30:43 To tančilo UNO, s Richardem Hesem jsem to dělal.
00:30:46 Tam ona zpívala některý party. Já jsem ji předtím nikdy neviděl.
00:30:51 Já jsem o ní akorát slyšel ty velice pikantní skazky.
00:30:55 O její nespolehlivosti, se mnou vždycky byla absolutně,
00:30:59 já jsem říkal, o čem to ty lidi mluví?
00:31:01 Ty vždycky přijdeš absolutně je to s tebou všecko v pořádku.
00:31:05 A potom jsme spolu natočili 1. album Missariel,
00:31:09 který dostalo, já nevím, 7 Grammy.
00:31:13 -To byla 1. sólová.
-Ještě myslím předtím něco udělala.
00:31:16 To byly ty Neposlušný tenisky a podobný věci.
00:31:21 Tady jsme udělali takový atypický album,
00:31:25 který tu Lucku vystřelilo strašně nahoru.
00:31:27 -Tys ji neznal jako zpěvačku?
-Já jsem ji znal.
00:31:30 Já jsem jako zpěvačku ji znal.
00:31:32 Ale já jsem netušil, co v ní všecko je!
00:31:35 Protože to z tý skladby Neposlušné tenisky
00:31:37 opravdu nepoznáš.
00:31:40 Ona prostě mě úplně najednou fascinovala.
00:31:42 Protože to bylo takové, tolik rejstříků,
00:31:45 ta neskutečná živočišnost, která z celýho jejího projevu čiší.
00:31:50 -Rozsah.
-Samozřejmě. Rozsah, rejstříky...
00:31:55 -Kolik ona má?
-Ježíšmarjá, já nevím.
00:31:57 -Ale musíš to vědět.
-Já jsem to nezkoumal.
00:32:00 -Pamatuješ si na Ymu Sumac?
-Ymu Sumac? Pamatuju.
00:32:03 Ta měla asi 5 oktáv. Tak to ona nemá.
00:32:05 Yma Sumac, ty vysoký tóny, co zpívala,
00:32:07 to už slyšeli jen psi.
00:32:10 To byl podvod vlastně.
00:32:13 Taková frekvence, že to už lidský ucho nezaregistrovalo!
00:32:16 -Ale že Lucka velkej rozsah.
-Já nevím 3, přes 3 oktávy.
00:32:21 On je taky ještě rozsah a rozsah a použitelnost toho rozsahu.
00:32:25 Tady jsou taky laici.
00:32:26 Přes 3 oktávy, to je jako, když si sednete na tu klávesnici,
00:32:29 tak celej ten váš zadek, to jsou 3 oktávy, že jo?
00:32:33 No tak, jak čí? Někdy to může bejt i víc!
00:32:40 Tak pro představu.
00:32:42 Standardní to budou tak ty 3 oktávy.
00:32:44 Od tý doby s tou Luckou to byla permanentní spolupráce.
00:32:47 Vy jste byli dvorní autoři Lucky.
00:32:49 K šedesátinám mi byla vydána neznámou firmou
00:32:59 deska, která obsahovala 3 desky a říká se jí Platinum Collection.
00:33:03 To je takové shrnutí, protože oni to udělali pro jistotu,
00:33:06 kdybych pošel, že už se v tom nikdo nevyzná.
00:33:09 Prostě jsem to dal dohromady
00:33:11 a tam jsem spočítal, co jsme spolu s Luckou udělali.
00:33:15 Já jsem jí napsal přes 70 písniček,
00:33:18 árií do muzikálů, písniček do filmů atd.
00:33:21 A Gábina jí napsala přes 100 textů. To je docela hodně.
00:33:26 To je úžasný.
00:33:33 Nebudeme všechny muzikály, ani filmové muziky.
00:33:36 Jen já ťuknu, že jsi napsal muziku k takovejm filmům, jako je Kolja,
00:33:41 jako je Tmavomodrý svět atd.
00:33:43 Je to úspěšný skladatel filmové hudby,
00:33:45 několik muzikálů, to jmenovat nebudeme.
00:33:47 Ale rád se ptám na takovou tu perspektivu.
00:33:51 Poslední tvůj muzikál se jmenuje Mauglí.
00:33:54 A teď, máš něco v šuplíku? Chodíš do studia?
00:33:58 Víš na co se těším?
00:34:00 Budu dělat hudbu k filmu Lída Baarová.
00:34:03 Což je velmi hezkej scénář. Já jsem ho čet, od Ivana Hubače.
00:34:07 Tak k tomu. Potom samozřejmě, chci napsat ještě muzikál.
00:34:12 Chci napsat muzikál,
00:34:13 protože psát muzikál je nádherná věc,
00:34:16 protože ti do toho nikdo nemluví.
00:34:18 Přece jen, u filmu, měl jsem štěstí na spoustu režisérů,
00:34:21 kteří mi do toho nemluvili.
00:34:24 Ale byli tam také režiséři, kteří mi do toho velmi mluvili.
00:34:30 Producentky, jedna producentka mi do toho tak mluvila,
00:34:36 nikomu to neříkej, ale byla to Deana Jakubisková.
00:34:40 -Že jsem ji chtěl zavraždit!
-Pročs to neudělal?
00:34:52 Kupodivu mi to říkalo hodně lidí.
00:34:56 A když, já jsem to všechno tak zrekapituloval,
00:34:59 vše je smazáno, já ji mám rád, protože myslím, že do toho filmu,
00:35:03 kterej jsem dělal s Jurajem tehdy, Nejasná zpráva o konci světa,
00:35:08 to bylo tak emotivní všecko,
00:35:11 že tam se to nemohlo odehrávat v jinejch dimenzích.
00:35:15 Nakonec, znáš ji asi, takže víš o co se jedná.
00:35:19 Opravdu spolupráce s ní je na vraždu,
00:35:21 ale pak to všecko vezme zpátky.
00:35:23 Ondra Soukup!
00:35:39 Naším dalším hostem je herečka Hana Vagnerová.
00:35:53 S chlapcema se už asi znáte. Nemusím představovat.
00:35:56 -Ano známe.
-Došlo k nějakýmu kontaktu ve tmě.
00:36:03 Já si myslím, že vy kolikrát máte problém s tou čárkou, ne?
00:36:07 Prosím pěkně?
00:36:11 Já si myslím, že jsem vás správně ohlásil jako Vagnerová.
00:36:14 -Ano, ano, ohlásil jste mě správně.
-Čárku nad a jsem myslel.
00:36:20 -Že vám přidávají čárku nad a.
-Je to pravda.
00:36:22 Že jo? No tak ale, to je nepřesnost!
00:36:25 -No, vy jste to ohlásil báječně.
-Hodně jsem si na tom dal záležet.
00:36:29 -Děkuju.
-Protože Vágnerovejch je hodně.
00:36:32 Vagnerová, to už je... Není vás moc, Vagnerovejch?
00:36:35 To nevím, ale nějak táta říkal, že se někde stalo,
00:36:40 že v rodným listě někoho, buď jeho, nebo dědy,
00:36:42 zapomněl tu čárku napsat, tak tím se to stalo.
00:36:44 -Já myslel slavnej rod Vagnerů.
-Ne, ne.
00:36:48 A chyba, přiožralej matrikář zapomněl udělat čárku.
00:36:53 Tak, je to určitá zvláštnost. Já začnu u vás trošku od konce.
00:36:57 Protože pak bych na to možná zapomněl.
00:36:59 Ale někde jsem se teď čerstvě dočet,
00:37:01 že někde dostal na nějakým filmovým festivalu cenu
00:37:05 nějakej film, ve kterým snad hrajete hlavní roli.
00:37:08 Já si nevybavuju, že by ten film u nás běžel.
00:37:10 Tak co to je a o čem to je?
00:37:12 No, film se jmenuje Hany a byl vlastně točenej
00:37:15 v jednom kontinuálním záběru, i když to byly 3
00:37:19 a 2 neviditelný střihy.
00:37:21 My jsme to vlastně zkoušeli celý léto
00:37:22 a pak jsme to během 3 nocí natočili.
00:37:24 Za 3 noci natočenej film?
00:37:26 No, protože tam byl vždycky 25timinutovej kontinuální záběr,
00:37:30 kterej se odehrával na ulicích, v tramvaji,
00:37:32 byla tam demonstrace nazkoušená.
00:37:36 -A co tam hrajete?
-Já tam hraju tu hlavní holku.
00:37:39 -Tu Hany?
-Hanu, jsou tam 2 Hany.
00:37:43 -2 Hanky jsou tam.
-Jo, takhle!
00:37:45 Hany se to nejmenuje, jako ta Hany.
00:37:47 Ne! Jmenuje se to jako 2 Hany.
00:37:49 A ono to opravdu u nás běželo, ten film?
00:37:51 -No.
-A nějak úspěšně?
00:37:53 Takhle. Recenze byly úspěšný a návštěvnost byla asi 5000.
00:37:59 Já jsem si kvůli vám dnes dopoledne,
00:38:01 jsem věděl, že přijdete.
00:38:03 Víte, oni jsou takový, jak se tomu říká?
00:38:04 -Ne thriller.
-Trailer.
00:38:06 -Cože?
-Trailer.
00:38:08 -Ano, trailer.
-Thriller je něco jinýho.
00:38:12 To není tenhle film. Trailer, vy to možná nevíte, co je trailer.
00:38:17 Trailer, to je taková minutová ukázka z toho filmu.
00:38:20 -Ale to jsem teda čuměl.
-Líbilo se vám to?
00:38:22 -No ne...
-Nebo ne?
00:38:24 -Tam byly některý velmi odvážný...
-Odvážný, no.
00:38:28 Je to takový nekompromisní, odvážný,
00:38:29 mně se to právě líbilo hodně.
00:38:30 -Teda to, co tam jsem viděl...
-Co jste viděl?
00:38:35 Jsem si myslel, že jsem kliknul na nějakej hanbatej film.
00:38:37 Jo tohleto jste tam viděl?
00:38:41 Jsem starej krokodýl. Ale čuměl jsem teda.
00:38:51 Už těmahle řečma trošku lákáme diváky.
00:38:55 Ono už to v těch kinech neběží.
00:38:57 -Ale po týhletý PR...
-Vyjde to na DVD.
00:39:01 Já si nejsem jistej, jestli vás zrovna jsem viděl
00:39:03 v nějakejch těch...
00:39:04 To jsem nebyla já.
00:39:06 Co se mně zastavovala krev v žilách. Tam vy nejste.
00:39:09 Ale jinak tam byly odvážný! Vy jste ten film jistě viděla.
00:39:12 -Já jsem ho viděla. Je báječnej.
-Škoda, že tak prolít těma kinama.
00:39:18 Asi ty lidi hodně odradil ten jeden záběr.
00:39:20 Protože měli pocit velkýho experimentu.
00:39:22 On to samozřejmě experiment je.
00:39:24 Ale je to film, kterej se dá normálně vidět.
00:39:27 Není to jako záběr na skvrnu na zdi a poletujícího motýla.
00:39:31 Je tam opravdu...
00:39:32 Ale ještě vám řeknu jednu věc, na tu bych taky zapomněl.
00:39:35 Tak jako si vás prohlížím
00:39:39 a vy jste měla takový poznávací znamínko,
00:39:42 že jste měla takovu pihu krásy, by se dalo říct.
00:39:45 A já ji marně hledám. Říkám si, ona to má přikrytý vlasama.
00:39:48 -Ne, není tam.
-Vy už tam tu pihu nemáte.
00:39:50 To bylo takový poznávací znamínko docela.
00:39:53 Nevím, jestli o tom ráda mluvíte. Když, tak jdeme dál.
00:39:56 -Ne, v pohodě.
-Proč jste to dala pryč?
00:40:00 Mluvím o pize teďka. Proč jste to dala pryč?
00:40:10 Bylo mi několikrát řečeno,
00:40:12 že to není úplně estetický na kameru.
00:40:14 Ale to nebyl ten hlavní důvod.
00:40:17 Ono, jak to je na tomhle místě a já jsem pak už měla ofinu
00:40:21 a zadrhávala jsem o to,
00:40:22 tak mi bylo řečeno, že to bude lepší.
00:40:25 Pak kameramani vlastně jásali! Říkali, že hurá!
00:40:29 Že to tam konečně není!
00:40:31 Přesně! Já jsem si na tom zakládala!
00:40:33 -Cindy Crawford a já tady.
-Na kameramany bych se vykašlal.
00:40:37 -Já s jedním chodím.
-Cože?
00:40:38 -Že s jedním chodím.
-S kameramanem?
00:40:41 Jsou to fajn kluci kolikrát.
00:40:46 To já jsem nevěděl. A on taky kameroval ten film?
00:40:50 No, přesně tak.
00:40:51 -Ten hanbatej?
-Ten hanbatej, no.
00:40:53 -To je asi dobrej kameraman.
-Dobrej, výbornej, perfektní!
00:40:56 -Že to ustál tyhle věci.
-Tohleto myslíte.
00:41:00 Vůbec ten stres toho jednozáběrovýho toho.
00:41:03 Ale tohle on podle mě ustává docela v pohodě.
00:41:05 -Takže váš chlapec je kameraman?
-No.
00:41:08 Na to jsem se původně ptát nechtěl.
00:41:09 Když už jsme zabrousili.
00:41:11 -A to je už vážný?
-Teď už 3 roky je to takový vážný.
00:41:16 Ještě mi řekněte takovou věc. Diváci vás znaj určitě
00:41:21 z mnoha televizních seriálů, z filmů atd.
00:41:24 -Vy jste vystudovala DAMU.
-Ano.
00:41:26 -Nepletu se.
-Nepletete.
00:41:28 Tak mi řekněte, někde jsem se dočet,
00:41:31 že snad jste přemejšlela, že byste studovala i matfyz.
00:41:34 To jsem si myslel, že je překlep nějakej.
00:41:35 -Není.
-Vy jste opravdu matfyz?
00:41:37 Matematicko-fyzikální fakultu. To musím přeložit.
00:41:42 Co vás to tak napadlo?
00:41:43 Já mám oba, tatínek je vystudovanej matfyzák,
00:41:46 maminka taky jako matiku
00:41:48 a mně to vlastně šlo na tom gymplu, šla mi matika, fyzika.
00:41:52 Jste chtěla jít na vejšku?
00:41:53 Jsem si říkala, že možná by to šlo.
00:41:55 Já jsem si tak, pak mi to přišlo, že to asi nezvládnu u tý DAMU,
00:42:00 tak jsem si ještě dala přihlášku na ekonomku, na podnikání a právo.
00:42:03 Tam jsem se dostala,
00:42:05 ještě jsem si to nechala odložit a pak už jsem to nechala.
00:42:08 Vy jste chtěla současně s DAMU dělat ještě matfyz?
00:42:10 -No!
-Takhle současně?
00:42:12 No ale pak mi bylo řečeno, že to není moc úplně dobrý.
00:42:15 S odstupem času možná dobře, že jste to neudělala.
00:42:17 -No každopádně.
-Mně tam ani nepasujete.
00:42:19 -Víte, co se říká?
-Ne.
00:42:20 To možná nevíte, co se říká.
00:42:21 Že matfyzák je krásný a chytrý
00:42:24 a matfyzačka je taky krásný a chytrý.
00:42:30 Jsem slyšel!
00:42:35 To zas bude! To bude dopisů zase! To nějak ustojíme.
00:42:41 Ale s odstupem času jste ráda.
00:42:43 Já jsem určitě ráda.
00:42:45 To, že mně šla matika, fyzika na gymplu neznamená,
00:42:48 že by mi to šlo...
00:42:49 -Na tý vejšce.
-No právě.
00:42:51 To je přece jen jinej level.
00:42:52 Ale vy jste si během DAMU
00:42:53 zahrála v nějakejch studentskejch filmech.
00:42:55 To je, myslím, pro herečku dobrý. To je taková jako průprava.
00:42:59 Když, tak mě opravte.
00:43:01 Že na DAMU vás asi učej takový to divadelní herectví.
00:43:04 Ale není tam žádnej, že by se specielně učilo filmový.
00:43:08 -A je to rozdíl!
-Je to velkej rozdíl.
00:43:10 Pak to člověk tak chytá ze běhu.
00:43:13 Většinou slyší jen, hraj míň, hraj míň.
00:43:15 Na tom divadle naopak, přidej, přidej.
00:43:17 Tak jsou všichni zmatený.
00:43:19 Ale je to strašná škoda, že to takhle nefunguje.
00:43:21 A ty studentský filmy možná?
00:43:23 Taky člověk si říká,
00:43:25 třeba z toho režiséra pak něco skutečně bude.
00:43:28 Což se někdy stane.
00:43:29 Já myslím, že i to herectví. Už si zvykáte na tu kameru.
00:43:32 Je to tak.
00:43:34 Kdy vy jste stála prvně před kamerou,
00:43:36 jako už vystudovaná herečka?
00:43:38 Co byl váš první film?
00:43:39 To jsou herci, který si tady na to nedokázali vzpomenout.
00:43:42 Diváci napovídali panu Štěpničkovi, jak se ten film jmenoval.
00:43:47 Štěpnička to nevěděl. Vy to budete vědět.
00:43:50 Já si myslím, že jsem hrála poprvý, to jsem ještě nebyla na DAMU
00:43:52 a hrála jsem u pana Smyczka v seriálu To jsem z toho jelen.
00:43:56 -Hrála jsem holku ve třídě...
-Jste hrála jako holčička?
00:43:59 Bylo mi asi 15.
00:44:01 Ještě se vás zeptám, když tak mně klidně řekněte,
00:44:04 vám dávám tu možnost, že mě můžete odpovědět větou,
00:44:07 co je vám do toho.
00:44:09 Ale, když si vás člověk vygoogluje a to já jsem udělal.
00:44:13 Vás si negooglil.
00:44:15 Jeho znám, jak starý boty. Vás jsem si ťuknul.
00:44:19 Tak když si dám vaše jméno bez čárky,
00:44:22 tak 10 x se na mě vyvalily odkazy se slovem anorexie.
00:44:28 -Vy jste byla anorektička?
-Já jsem byla anorektička.
00:44:30 Když, tak o tom nemluvte, jestli nechcete.
00:44:33 -No dobrý, byla jsem anorektička.
-Já přesně nevím co...
00:44:38 Tzn., že nejíte, pak jste hodně hubenej,
00:44:40 furt si připadáte tlustej.
00:44:42 To já si připadám.
00:44:46 -A jíte?
-Já jím.
00:44:47 Tak to je ten základní rozdíl.
00:44:50 Vy jste měla tenhle nějakej komplex,
00:44:52 že furt jste tlustá?
00:44:54 To právě přijde ta puberta,
00:44:57 někdy to ty holky třeba hůř zvládaj,
00:44:59 pak přijde pár nevhodnejch poznámek...
00:45:02 Modelky většinou přestanou jíst, až dostanou tu mentální anorexii.
00:45:06 -Vy jste chtěla bejt modelka?
-Já jsem dokonce dělala modeling.
00:45:09 V tu chvíli. Takže asi tam byla nějaká souvislost.
00:45:12 A pak z toho byla zápletka asi na 5 let.
00:45:15 Bylo to nějaký vážný? Co jste měla? 5 let jste měla...
00:45:18 -Já jsem měla třeba 37 kg.
-Cože jste měla?
00:45:20 -37 kg.
-37 kg?
00:45:23 To už snad je na pokraji života a smrti.
00:45:26 Trošku jo.
00:45:27 Ale musí bejt těžký se z toho nějak vyškubnout. Že jo?
00:45:30 Jo, je to těžký.
00:45:31 -A to jako jen s doktorama?
-Spíš ne.
00:45:35 Musíte sama. Teď, cokoli říkáte, že vás přerušuju,
00:45:39 tak je dobrý pro holky, který chtěj nejíst,
00:45:42 aby mohly dělat modelky.
00:45:45 Je to samozřejmě úplně slepá kolej.
00:45:48 Mně pak lidi říkali, že jsem neměla žádou energii,
00:45:51 že jsem byla jak chodící stín.
00:45:53 Je to naprostej nesmysl.
00:45:55 Ale ta cesta z toho, ta cesta tam je poměrně jednoduchá.
00:45:58 Je to takový, že člověk na to najede,
00:46:01 začne se mu v tom líbit,
00:46:02 přestane mít hlad, začne mít radost z toho, že hubne.
00:46:07 Ale cesta zpátky je velmi komplikovaná.
00:46:09 A já jsem měla kliku,
00:46:10 protože můj tehdejší partner mi s tím pomoh.
00:46:14 A to většinou říkaj,
00:46:15 že to je jedna z věcí, která pomůže nejvíc.
00:46:18 Partner? A co? Vás začal krmit, nebo co?
00:46:21 Já si pamatuju takovou situaci, kdy on se samozřejmě různě snažil,
00:46:26 dělal mi takový vývary mrkve, který už neměly žádnou kalorii,
00:46:29 já jsem většinou přišla, říkala jsem, já jsem zrovna jedla,
00:46:32 to je náhoda, jsem plná, škoda, že to nemůžu jíst.
00:46:35 A pak vlastně byla taková situace, kdy on naproti mně seděl
00:46:39 zrovna s takovým vývarem, který pro mě udělal
00:46:42 a já jsem zase řekla, že jsem zrovna jedla.
00:46:44 A on normálně začal brečet. Byl to Srb, opravdu takovej...
00:46:49 -Srab?
-Srb.
00:46:52 Srab to právě nebyl! Byl to takovej macho vlastně.
00:46:56 Kluk, kterej když pustil takhle ty slzy,
00:46:59 tak to byl moment, kdy já jsem úplně,
00:47:02 kvůli němu jsem začla.
00:47:04 Vy jste ale někde dostala nějakou cenu,
00:47:07 to jsem se taky dočet, ale to jsem byl překvapenej.
00:47:10 Vás diváci možná znaj jako vážnou herečku.
00:47:13 A vy jste za nějakej komickej výkon dostala?
00:47:16 Vy jste komediální herečka?
00:47:20 Já jsem dostala vlastně cenu od herecký asociace
00:47:24 za Zuzku ve Vyprávěj,
00:47:26 což taky nemám pocit, že by to byla komediální role.
00:47:29 Já jsem čet, že specielně za komediální výkon!
00:47:31 Ne, opravdu, za tohle to bylo a bylo to za tu Zuzku.
00:47:36 -A to nebyla veseloherní!
-Veseloherní nebyla!
00:47:39 Já nejsem seriálovej divák, ale...
00:47:40 -Taky myslím, že nebyla.
-A co jste tam hrála?
00:47:43 Diváci budou vědět, ten seriál byl sledovanej.
00:47:45 -Já jsem tam hrála...
-Ta Zuzka tam byla co?
00:47:47 Ta vlastně chodila s disidentem, on byl zavřenej.
00:47:51 -Taky mi to nepřišlo zábavný.
-To moc nemohlo bejt zábavný.
00:47:54 Asociace herecká vám dala za komediální výkon.
00:47:56 Takže ten seriál neviděli.
00:48:01 -To tak bejvá, možná!
-Ale cenu jsem si nechala.
00:48:06 Viděli Zuzka!
00:48:14 Chodila s disidentem, to musí bejt srandistka nějaká.
00:48:18 To je jasný.
00:48:19 Ale v podstatě, máte ráda ten komediální žánr?
00:48:23 -Nebo tak od všeho trochu?
-Teď už jo.
00:48:25 Já jsem byla na ty vážný věci.
00:48:28 Teď jsem začala dělat v Divadle Rubín,
00:48:30 který vede Péťa Kolečko, opravdu píše fantastický texty.
00:48:33 A tam se mi líbí hodně ty jeho texty.
00:48:38 Tak, Hanko, máte roztočenej nějakej seriál, nebo nějakej film?
00:48:42 Ondra říkal, že bude točit Baarovou.
00:48:44 Nebudete v tom hrát? Teda, skládat hudbu k Baarový.
00:48:47 Nevypadá to, nikdo nevolal, ale...
00:48:51 Máte něco, na co se těšíte?
00:48:52 Mám, vlastně dokončuju Vraždy v kruhu,
00:48:54 to je takovej detektivní seriál, kde hraje Ivan Trojan hlavní roli.
00:48:59 A je to, vyšetřuje podle astrologie a já hraju astroložku.
00:49:04 -Hezký. To je roztočený?
-To je roztočený.
00:49:09 Budu mít nějakou menší roli v seriálu Mattoni,
00:49:13 kterej se připravuje.
00:49:15 -Seriál Mattoni.
-Ano, to je zajímavý.
00:49:17 To bude dělat Marek Najbrt. Marek Najbrt to bude režírovat.
00:49:20 Vynikající režisér.
00:49:22 -Už víme, kdo to celý bude platit!
-Kdo? No jo, jo.
00:49:33 Seriál o minerální vodě.
00:49:35 Pak bude následovat film Ondrášovka, takovej seriál.
00:49:43 To tak chodí.
00:49:45 To je těžký ale! Jak jsem to měla říct?
00:49:49 Ty finance se někde musej vzít.
00:49:52 A dnes ty producenti nevěděj, jak by se tam promítli,
00:49:56 tak se rovnou, pojmenuje se to po nich.
00:50:01 -A co tam hrajete? Bublinku jednu.
-Vlastně jo.
00:50:05 -Vlastně jste to trefil!
-Taky na divadle hrajete.
00:50:08 Taky budu zkoušet právě v tom Rubínu,
00:50:09 v oblíbeným divadle mým.
00:50:11 Hru, kterou napsal Péťa Kolečko a Adéla Stodolová, choeografka
00:50:15 od režijního dua Skutr, to bude režírovat.
00:50:19 Tak se vás zeptám, máte,
00:50:21 jako Pavel má sen pískat Champions League, finále,
00:50:27 máte nějakou roli?
00:50:29 Máte víceméně tu hereckou dráhu před sebou.
00:50:32 Taková nějaká Ofélie? Nebo o tom takhle nepřemejšlíte?
00:50:35 Takhle o tom nepřemejšlím.
00:50:36 A hlavně mě ten Shakespeare tak úplně nebere.
00:50:38 Já jsem to plácnul! Každej ví, co to je!
00:50:41 Můžete mít sen úplně jinej. Nějakej takovej máte?
00:50:45 Ne, já bych se spíš ráda potkávala s nějakejma zajímavejma režisérama.
00:50:51 To jako jo. To jako sny v tomhle mám.
00:50:53 Je ještě pro mladou herečku Národní divadlo jako meta?
00:50:57 Určitě pro hodně jo, pro mě vlastně ne.
00:50:58 I z toho důvodu,
00:50:59 já na velkým jevišti neumím hrát, nemám na to hlas.
00:51:02 Ty menší scény, to je vaše doména.
00:51:04 A teď ještě řekněte, jak se to jmenuje.
00:51:06 To můžeme pozvat diváky, v čem vás uviděj.
00:51:08 -Vy jste říkala v tom Rubínu.
-Ano, určitě!
00:51:10 -Tak Poslední papež třeba.
-Poslední papež?
00:51:14 V tom vás můžou vidět.
00:51:15 Zakázaný uvolnění, podle kterýho vznikl film,
00:51:17 ale je to vlastně divadelní hra.
00:51:19 Zakázaný uvolnění, to natočil Honza Hřebejk.
00:51:21 A natočil to podle tý hry, kterou viděl v Rubínu.
00:51:24 A tam vás můžou vidět.
00:51:26 -Tímto můžete diváky pozvat.
-Tak přijďte.
00:51:30 Hana Vagnerová!
00:51:42 Přátelé, pro dnešek je to všechno, já vám děkuju za vaši pozornost,
00:51:48 vám děkuju taky a za týden jsme tady opět, na shledanou!
00:51:53 Skryté titulky Eva Svobodová
Zábavná talk show Karla Šípa. Režie V. Polesný
V tomto díle se setkáte s herečkou Hanou Vagnerovu, hudebním skladatelem a baskytaristou Ondřejem Soukupem a fotbalovým rozhodčím Pavlem Královcem.
Mapa stránek | RSS | Nahoru f
© Česká televize 1996–2021 | English | 2