iVysílání

stránky pořadu
Premiéra:
13. 6. 2015
12:25 na ČT1

1 2 3 4 5

1 hlas
7415
zhlédnutí

Hobby naší doby

Jak správně využít plochu ve skleníku — Zastínění teras a zahrad — Sbírka kočárků — Jak si doma vytvořit originální šperky — Sladký zapékaný dezert z rebarbory

25 min | další Magazíny »

upozorňovat

do playlistu

Přehrávač videa

Načítám přehrávač...
odkaz na video zhasnout pomoc zvukový popis

Hobby naší doby

  • 00:00:14 Hezký den, milí televizní přátelé!
  • 00:00:17 Než se pustíme do práce,
    podíváme se, co říká pranostika.
  • 00:00:22 Jak červen teplem září,
    tak takový bude i měsíc září.
  • 00:00:28 Tak to zní slibně.
    Co nás dnes čeká?
  • 00:00:32 Pan inženýr Šindelář nám poradí,
  • 00:00:35 jak správně využít plochu
    ve skleníku.
  • 00:00:39 Do studia jsme si pozvali
    výtvarnici Ivanu Brožovou.
  • 00:00:44 Navštívíme sběratelku kočárků
    paní Věru Čížkovou.
  • 00:00:49 Ochutnáme sladký desert
    z rebarbory.
  • 00:00:54 Můžeme začít.
  • 00:01:02 Jsme ve skleníku a pan inženýr
    Šindelář nám řekne,
  • 00:01:06 co dělat po zimě se skleníkem,
    co tam zasadit,
  • 00:01:10 do čeho to zasadit a tak dále.
    Začneme.
  • 00:01:15 První věc na konci zimy je dobré
    vyčistit skleník,
  • 00:01:21 odstranit zbytky, co tu zůstaly
    z loňského roku
  • 00:01:25 a pokud máme kompost,
  • 00:01:27 tak neškodí si vrstvičku kompostu
    si přivézt do skleníku.
  • 00:01:32 Tím dodáme živiny.
  • 00:01:34 Tady ve skleníku vyrostly žampiony
    a ty mají rády hnůj,
  • 00:01:40 tak je vidět, že je tady půda
    pohnojená,
  • 00:01:44 že nemusíme používat
    průmyslová hnojiva.
  • 00:01:47 Teď nám řekněte, proč jsou všechny
    rajčata tak položené?
  • 00:01:53 Rajčata, když trochu vytáhnou
    a jsou delší,
  • 00:01:57 tak je můžeme zasadit vleže
    a ony na lodyze pustí kořínky,
  • 00:02:03 a ony pak udělají kořínky
    po celé délce.
  • 00:02:08 Kam porostou?
  • 00:02:10 Během jednoho, dvou dnů se špička
    otočí a pak už rostou normálně.
  • 00:02:17 Tak nám to ukažte.
  • 00:02:18 Rajče nebudeme sázet rovně,
    ale položíme jej
  • 00:02:22 a akorát ulomíme lupeno,
    aby nezůstalo v zemi
  • 00:02:26 a nezačalo hnít.
    Takhle tu rostlinu zasypeme.
  • 00:02:31 Ono se postaví a poroste nahoru.
  • 00:02:37 Koukám, že jste tam zasadil taky,
    to jsou kedlubny?
  • 00:02:41 Tam jsou kedlubny, vzadu je
    brokolice, protože naroste vyšší.
  • 00:02:46 Vpředu můžeme dát salát, kedlubny,
    protože narostou rychle,
  • 00:02:51 dříve, než rajčata dorostou,
    tak můžeme využít tu půdu,
  • 00:02:55 -že nezůstane prázdné místo.
    -To je dobře využít skleník.
  • 00:03:00 Ale tady máte?
    Co to tady máte?
  • 00:03:05 Tady máme cuketu.
    Tu dáme ke kraji.
  • 00:03:08 Ona by neměla růst plazivě
    a kdyby náhodou jo,
  • 00:03:13 tak ji pustíme ze dveří ven,
    ať si vyroste mimo skleník.
  • 00:03:18 To je pravda.
  • 00:03:19 Tak se dá zasadit klasická dýně,
    která se opravdu plazí,
  • 00:03:24 že kořeny zasadíme do skleníku
    a potom otvorem pustíme ven
  • 00:03:29 a ona v létě už roste venku.
  • 00:03:31 To je taková
    Adéla ještě nevečeřela.
  • 00:03:34 Někdy se jim tak daří.
  • 00:03:36 Když se obrátíme,
    tak tady je co?
  • 00:03:39 To je mexická mini okurka.
    O té už jsme mluvili
  • 00:03:43 a ukazovali jsme si plody.
    Jsou takové drobounké.
  • 00:03:48 -Ale ty jsou dobrý.
    -Plody jsou dobrý,
  • 00:03:51 ale tím, že je to mexický,
    tak na ni bylo chladno,
  • 00:03:55 ale teď, jak se začne dělat teplo
    a ve skleníku ona vylétne
  • 00:03:59 a když se jí natáhnou provázky,
    tak zaroste celý skleník.
  • 00:04:04 -A tohle je co?
    -To jsou normální roubované okurky.
  • 00:04:08 U té musíme dávat pozor,
    když ji sázíme,
  • 00:04:11 aby ta roubovaná část zůstala
    nad zemí.
  • 00:04:14 Ukažte to, vy to zakrýváte.
    Tohle!
  • 00:04:18 Kdybychom ji zahrnuli až k tomu,
    tak znovu pustí kořeny
  • 00:04:22 a ztratí se výhoda roubování
    a rostla by jako pravokořenná.
  • 00:04:29 Na to pozor!
    Tady jsou celery, to jsem poznala.
  • 00:04:33 Tady máme celery
    a tady ten je tu od loňska,
  • 00:04:37 který přečkal zimu.
  • 00:04:39 Tím, že přečkal zimu,
    tak už půjde do květu,
  • 00:04:43 tak už neudělá žádnou bulvu,
    ale nať se dá použít do polévky.
  • 00:04:47 Ta se dá použít nádherně.
    Tady jsme hotoví.
  • 00:04:52 A máme skoro na týden hotovo.
  • 00:05:02 Pan Ondřej Behún nám něco poví
    o zastínění proti sluníčku.
  • 00:05:08 Já bych chtěla vědět,
    co je nového, trendy,
  • 00:05:12 ve vašem oboru?
  • 00:05:15 Je toho spousta.
    Samotného mě překvapuje,
  • 00:05:19 že se stále vymýšlejí nové věci,
    ale je to tak.
  • 00:05:25 Zákazníci pořád volají po nových
    designech.
  • 00:05:29 Architekti navrhují odvážnější
    stavby a větší okna,
  • 00:05:33 tak my jako výrobci a dodavatelé...
    -Vy se k tomu přizpůsobíte?
  • 00:05:37 Musíme.
  • 00:05:38 Teď bych ráda věděla venkovní
    zastínění třeba na terasy.
  • 00:05:43 To můžete to i barevně přizpůsobit,
    elektricky, nebo jak?
  • 00:05:47 To je výborná otázka.
    Já za ni děkuju,
  • 00:05:50 protože to terasové zastínění
    je jedním z trendů dneška.
  • 00:05:54 Lidé chtějí trávit hodně času
    venku, na terase, na zahradě.
  • 00:05:58 Protože žijeme, kde žijeme
    a počasí je tady jako dnes,
  • 00:06:02 střídavé, chvilku sluníčko
    a chvilku prší,
  • 00:06:05 tak lidé chtějí zastínění,
    které je ochrání před sluníčkem,
  • 00:06:10 proti dešti,
    bude takové univerzální.
  • 00:06:12 Budete mít střechu
    takovou pohyblivou, že jo?
  • 00:06:15 -Je to ideální.
    -Ale vy máte i dovnitř zastínění.
  • 00:06:19 -To taky může být elektrický?
    -Taky.
  • 00:06:22 A taky barevně se to může sladit
    třeba s nábytkem?
  • 00:06:26 Když se bavíme o vnitřním
    zastínění, čili interiérovém,
  • 00:06:30 tak tam je důraz na to,
  • 00:06:32 aby tam byla kombinace funkčnosti,
    praktičnosti a designu.
  • 00:06:36 Lidé dnes chtějí,
    aby rolety fungovaly
  • 00:06:39 a byly zároveň pěkné, aby ladily,
    dotvářely interiér,
  • 00:06:43 a komfortní elektrické ovládání
    je velice trendy.
  • 00:06:47 -To je i na dálku?
    -Ano.
  • 00:06:49 Podívejte se, třeba takovýto
    ovladač, takhle to může vypadat.
  • 00:06:54 Designů je spousta.
  • 00:06:56 Dnes už není nutné,
    aby lidé obcházeli celý dům
  • 00:06:59 a spouštěli žaluzie.
    Sedíte v křesílku,
  • 00:07:02 nastavíte žaluzie,
    jak potřebujete.
  • 00:07:05 Já třeba pojedu do Řecka
    a v tom fofru jak balím,
  • 00:07:09 zapomenu stáhnout žaluzie,
    tak já mohu i z Řecka to udělat?
  • 00:07:16 I na to máme řešení.
  • 00:07:17 Na to by vám nestačil
    tady tento ovladač.
  • 00:07:21 To má dosah asi 100 m.
  • 00:07:23 Pokud budete mít chytrý telefon,
    tak tam se může nahrát aplikace,
  • 00:07:27 a pomocí aplikace můžete ovládat
    zastínění doma
  • 00:07:31 -na druhé půlce světa.
    -To je bezvadný.
  • 00:07:34 Co byste poradil lidem,
    co mají dělat?
  • 00:07:37 Kam se obrátit a kdy?
  • 00:07:39 Kam se obrátit,
    nabídka je dnes široká.
  • 00:07:42 Na trhu je spousta firem,
    které jsou zkušené, kvalitní,
  • 00:07:46 ale ta druhá otázka
    je ještě důležitější.
  • 00:07:49 To si myslím,
    že je klíčové.
  • 00:07:51 Lidé tohle často začínají řešit,
    když už je pozdě.
  • 00:07:55 Když už mají postaveno,
    zrekonstruováno,
  • 00:07:58 stěny jsou vybílené,
    a teď si vzpomenou,
  • 00:08:01 že by chtěli něco takového,
    nebo jiný způsob zastínění.
  • 00:08:05 Teď se zjišťuje, že tam není
    připojená elektřina,
  • 00:08:09 není dostatek místa nad oknem.
  • 00:08:12 Čili to stojí víc,
    musí se prokopávat.
  • 00:08:15 Musí se dělat znovu.
    Nebo se dělají kompromisy.
  • 00:08:18 Lidé se pak objednají něco,
    co původně nechtěli jen proto,
  • 00:08:22 že to, co chtěli tam nejde.
  • 00:08:24 Radil byste, aby si při stavbě
    domku rozmysleli, že chtějí roletu.
  • 00:08:29 Lidé, co už mají dům,
    tak nemusí litovat,
  • 00:08:33 -protože se to dá udělat, že jo?
    -Dá se to.
  • 00:08:36 Pokud je to novostavba,
    tak doporučuju,
  • 00:08:39 už ve fázi projektu,
    když se ten dům maluje,
  • 00:08:42 tak aby se lidé poradili
    s odborníkem, zjistili si,
  • 00:08:46 jaké jsou možnosti,
    vybrali si dopředu,
  • 00:08:49 o co by měli zájem,
    poradili se, jak stavbu připravit,
  • 00:08:52 aby tam byla elektřina,
    dostatek místa,
  • 00:08:55 dostatečná nosnost stěn,
    aby si mohli vybrat,
  • 00:08:58 co se jim líbí.
  • 00:09:00 Já vám děkuju,
    já o tom vím skoro všechno.
  • 00:09:06 Teď si poslechněte dvě babiččiny
    rady do kuchyně.
  • 00:09:10 Citrón i pomeranč dají více šťávy,
  • 00:09:13 jestliže je před rozkrojením
    zahřejete v teplé vodě.
  • 00:09:18 Druhá rada: ovocné knedlíky
    budou chutnější,
  • 00:09:22 pokud přidáte do vody,
    ve které je vaříte,
  • 00:09:25 trochu rumu,
    nebo vanilkového cukru.
  • 00:09:36 Moje sbírka vznikla v r. 2003
    až 2004.
  • 00:09:40 Vzniklo to tím,
    že byla povodeň v r. 2002
  • 00:09:44 a mně se utopily kočárek,
    panenka, pokojíček, nádobíčko,
  • 00:09:49 všechno, co jsem měla,
    se mi utopilo.
  • 00:09:53 Když jsem po půlroce šla do Antiky,
    a uviděla jsem tam kočárek,
  • 00:09:58 který mě oslovil,
    protože ten jsem měla, i panenku,
  • 00:10:02 tak jsem si jej koupila jako
    dekoraci do obývacího pokoje.
  • 00:10:06 Nezůstalo u jednoho kočárku.
  • 00:10:08 Šla jsem na burzu
    a viděla jsem další.
  • 00:10:11 Jak jsou 2, 3 kočárky,
    tak už vzniká sbírka.
  • 00:10:16 První kočárek v mé sbírce
    byl kočárek košatinka.
  • 00:10:20 Tento kočárek se vyráběl
    v r. 1950 až 60.
  • 00:10:24 Kočárky se vyráběly
    ze třech materiálů.
  • 00:10:27 Nejdříve to bylo štípané
    vrbové proutí,
  • 00:10:31 pak to bylo proutí
    a kolem 60. roku to byla bužírka.
  • 00:10:37 Kočárky se snažím získat koupí,
    což je nejjednodušší,
  • 00:10:42 ale není to to nejednodušší,
    na burzách, v inzerátech,
  • 00:10:47 ale nejjednodušší je,
    když mám výstavu
  • 00:10:51 a lidé na výstavě mi kočárek
    nebo panenky darují.
  • 00:10:56 Je to opravdu krásné
    a u srdíčka to potěší.
  • 00:11:02 Já mám tady jednu krásnou
    darovanou panenku,
  • 00:11:09 ze které jsem měla velkou radost
    a skoro jsem brečela,
  • 00:11:13 když mi ji paní dávala.
    Je to takováto panenka.
  • 00:11:20 Nádherná, v původním oblečení.
  • 00:11:22 Když za tu panenku dáte 500,-,
    nebo 1 000,- korun, není to ono,
  • 00:11:28 jako když vám 70letá, 80letá paní
    tu panenku daruje,
  • 00:11:32 se kterou si hrála.
    To je opravdu pro mě nádherný.
  • 00:11:38 Nedávno jsem dostala
    i kočárek princess
  • 00:11:41 i s krásnou panenkou
    s porcelánovou hlavou.
  • 00:11:45 Je to opravdu splněný sen.
  • 00:11:47 Když kočárek získám,
    většinou není v takovém stavu,
  • 00:11:51 aby se dal vystavit tak,
    jak je na výstavě,
  • 00:11:54 v krásném perfektním stavu
    s peřinkami.
  • 00:11:58 Musím zapojit vlastní síly,
    musím udělat čalounění,
  • 00:12:02 musím jej odrezit, nastříkat,
    popřípadě dát nachromovat,
  • 00:12:07 což dělám nerada,
    protože se snažím zachovat patinu,
  • 00:12:11 která u kočárků je krásná.
  • 00:12:14 Ve své sbírce mám kočárky
    naší výroby,
  • 00:12:17 ale jsou tu zastoupeny i kočárky
    z jiných zemí.
  • 00:12:24 Tento kočárek pochází z Kanady.
  • 00:12:27 Je to trochu jiný kočárek,
    než je vidět u nás.
  • 00:12:31 Kočárek je z 50. let.
    Už měl udělanou clonu proti slunci,
  • 00:12:36 To u nás kočárky moc neměly,
    měly to ty dřevěné,
  • 00:12:40 ale ne takhle vypracované.
    Tvarově je trošku jiný.
  • 00:12:44 Má spojený blatník,
    což se u našich kočárků nedělalo.
  • 00:12:49 Měl to až osmipérák,
    který se vyráběl až v 60. letech.
  • 00:12:54 Je to takový unikát.
    Těchto kočárků mám asi 5.
  • 00:12:58 Potom je další kočárek,
    je to trojkombinace.
  • 00:13:03 Je to kočárek krásný,
    zachovalý, je tady slída
  • 00:13:07 a kočárek se dal použít
    i jako sportovní kočárek.
  • 00:13:19 Má boudičku a má i slídu na tašku,
    která se takto vyndala,
  • 00:13:24 takhle se to vyndá a můžeme jít
    s miminkem na procházku.
  • 00:13:30 Sportovní verze má opěrátko,
    které se tam dalo.
  • 00:13:37 Kočárek je v krásném
    zachovalém stavu.
  • 00:13:41 Tady máme kočárek ze 70. až 80. let
    z přelomu.
  • 00:13:45 Je to kočárek Liberta.
    Je to česká klasika.
  • 00:13:49 Krásný kočárek.
    Je to kočárek panoramatický.
  • 00:13:52 Z důvodu toho, že má okénka,
    tak miminko mělo světlo
  • 00:13:57 a mohlo koukat ven.
    Byl takový mýtus,
  • 00:14:00 že z panoramatických kočárků
    děti šilhají.
  • 00:14:05 Potom jeden pan doktor vysvětlil,
    že to není pravda,
  • 00:14:09 že děti z toho nešilhají.
  • 00:14:11 Já jsem měla děti v tomto období
    a ani jedno dítě nešilhá.
  • 00:14:17 Tento kočárek je jeden z mých
    nejhezčích kočárků ve sbírce,
  • 00:14:22 který mám ráda.
    Je to německý kočárek.
  • 00:14:25 Značku bohužel nevím,
  • 00:14:27 ale jsem ráda,
    že jej ve sbírce mám.
  • 00:14:31 ČT, Kavčí hory, 140 70, Praha 4,
    hobby@ceskatelevize.cz
  • 00:14:37 Dnes se naučíme od výtvarnice
    Ivany Brožové tuhletu krásu.
  • 00:14:45 To vypadá trochu jako jantar.
    Vypadá to velice draze.
  • 00:14:53 Je to drahý?
    -Drahý to není.
  • 00:14:55 Je to imitace kamene
    z polymerové hmoty.
  • 00:15:00 Tak to bych neřekla.
    Koukám, budeme dělat nudle?
  • 00:15:04 Nudle nebudeme dělat,
    ale strojek k tomu potřebujeme.
  • 00:15:09 -Co k tomu potřebujeme?
    -Potřebujeme polymerovou hmotu.
  • 00:15:13 Polymerová hmota je vlastně
    modelovací hmota,
  • 00:15:17 která se vytvrzuje pečením.
  • 00:15:20 -Tak šperky, aby byly takové...
    -Jsou upečeny.
  • 00:15:24 -Tohle je co?
    -To jsou inkousty barevný.
  • 00:15:28 Dále potřebujeme akrylovou barvu,
    já mám zlatou,
  • 00:15:31 může se použít i stříbrná.
    Potom embosovací pudr.
  • 00:15:35 To je takový efektový prášek,
  • 00:15:38 který mi v kameni udělá
    přirozenou nečistotu,
  • 00:15:42 -aby to bylo více věrohodný.
    -Tak začneme, zkusme to.
  • 00:15:48 Rozpracujeme průhlednou hmotu,
    tu transparentní,
  • 00:15:52 aby se nám s ní lépe pracovalo,
    teď si vezmu inkousty.
  • 00:15:57 Když zrovna neděláte šperky,
    tak si uděláte nudle, že jo?
  • 00:16:02 -Šlo by to.
    -Šlo by to, ano.
  • 00:16:05 To je jednoduchý,
    to bych dokázala.
  • 00:16:09 Jsou to 2 odstíny hnědý barvy,
    vezmeme štětec,
  • 00:16:13 a trošku to rozetřeme,
    aby to rychleji uschlo.
  • 00:16:18 To musí uschnout?
  • 00:16:20 Musí to trochu uschnout,
    aby se to ve strojku nematlalo.
  • 00:16:25 Teď plátek několikrát přeložím
    a vždy jej strčím do strojku...
  • 00:16:32 -A ony se tam udělají takový leta.
    -Aby se tam promíchala barva.
  • 00:16:37 -Asi tak 7x, 10x to projedeme.
    -A takhle je to hotovo?
  • 00:16:42 -Takhle je to akorát.
    -Dobře.
  • 00:16:45 Je to tam tak naznačený.
  • 00:16:48 Teď to rozkrojím přibližně
    na půlku a dám to na sebe.
  • 00:16:53 To kvůli tomu,
    aby plátek byl silnější.
  • 00:16:56 Převálím válečkem.
  • 00:16:58 Teď vezmu řezák a celý to
    takhle rozkrájím na takové kousky.
  • 00:17:07 Takhle jsme to nakrájely
    a tohle je už výsledek.
  • 00:17:12 Teď si vezmu barvu akrylovou,
    zlatou a štětec
  • 00:17:17 a všechny kousíčky popatlám.
  • 00:17:29 Aby tam byly vidět světlý leta,
    tak si vezmeme stroužek
  • 00:17:36 a nastrouháme do drobenky
    trochu světlé hmoty.
  • 00:17:45 -A to tam dělá tady ty žíly.
    -Tak.
  • 00:17:49 To je na tom to hezký.
  • 00:17:54 Teď to vypadá,
    jako kdybychom spolu tady vařily.
  • 00:17:58 -Opepříme embosovacím práškem.
    -Teď mě to bude zajímat.
  • 00:18:06 Teď z drobenky potřebujeme
    dostat kompaktní hmotu.
  • 00:18:12 -Zase to spojíme.
    -Tak.
  • 00:18:18 Udělám z toho takovou hroudu.
  • 00:18:25 Na podložce už vymodeluju...
    Teď tady vlastně říznu
  • 00:18:33 -a teď tady vidíte tu strukturu.
    -Ano, s dovolením!
  • 00:18:39 -Když uděláte takový tvar,
    tak to dáte do trouby? -Ano.
  • 00:18:44 Nic víc, než že to pěkně
    vytvarujete
  • 00:18:48 a dáte péct na plech do trouby?
  • 00:18:52 Abychom docílily takového
    vypouklého tvaru,
  • 00:18:56 aby z toho byla taková lentilka,
    tak budeme péct na této misce,
  • 00:19:01 na tom právě docílíme ten tvar.
  • 00:19:06 Já tady z toho nakrájím
    asi 5 plátků, asi 2 cm.
  • 00:19:14 5 plátků potřebujeme kvůli tomu,
    abychom docílily takové velikosti,
  • 00:19:20 -z čeho vykrojíme 2 kolečka.
    -Vy to zase spojíte?
  • 00:19:26 Takhle to spojíme do plátku.
  • 00:19:30 Mám připravený ještě
    podkladový plátek.
  • 00:19:36 -Tím, že to podložíme tou světlou...
    -Teď potřebujete ještě tohle?
  • 00:19:41 Ještě to musíme projet, ještě to
    nemá dostatečnou velikost na to,
  • 00:19:45 aby se dvě vykrajovátka
    tam vešla.
  • 00:19:49 Teď to projedeme znovu strojkem
    a teď je to dostatečně velký.
  • 00:19:54 -Tak teď to udělejte takhle!
    -Výborně, ještě jedno.
  • 00:19:59 -Jsou potřeba dvě, jo?
    -Ano, abychom měly lentilku.
  • 00:20:06 -Dobře jsem to udělala.
    -Krásně.
  • 00:20:10 A tohle dáme do trouby.
    Na jak dlouho a na kolik stupňů?
  • 00:20:16 -Na půlhodiny 120 stupňů.
    -A jak docílím toho lesku?
  • 00:20:21 Lesku docílím tím,
  • 00:20:23 že budeme jemným smirkem to hladit
    až do chvíle, kdy se to leskne.
  • 00:20:30 Ale takový skleněný lesk
    je potřeba docílit leštičkou.
  • 00:20:37 Tak já vám děkuju.
  • 00:20:39 Podívejte se,
    já jsem si zkoušela ten...
  • 00:20:46 No, nevypadá to špatně, že jo?
  • 00:20:56 -Pan inženýr vařil.
    -Přímo zapékal.
  • 00:21:00 Tohle je víc zapečené,
    tak já to ochutnám.
  • 00:21:07 To je pořádně zapečený.
  • 00:21:12 To je dobrý.
    To bych na snídani použila, že jo?
  • 00:21:20 -Určitě.
    -Já budu hádat.
  • 00:21:23 Nebudu hádat,
    protože tady máte rebarboru.
  • 00:21:28 To je z rebarbory,
    potom tam jsou nějaký oříšky.
  • 00:21:35 Mandle, nebo oříšky.
  • 00:21:37 To je recept pro nás,
    co máme rádi rebarborový koláč
  • 00:21:41 -a nemáme na něm rádi těsto.
    -To je pravda.
  • 00:21:45 Rebarbora se oloupe, nakrájí,
    prosype cukrem, trošku skořice,
  • 00:21:51 promíchat s ovesnými vločkami,
    přidat trochu nasekaných mandlí
  • 00:21:57 -a dát zapéct.
    -A zalít něčím?
  • 00:22:03 Stačí maličko misku vytřít máslem
    nebo tukem.
  • 00:22:08 -Žádná tekutina?
    -Nic není potřeba.
  • 00:22:12 -Ona pustí rebarbora.
    -Rebarbora pustí dost.
  • 00:22:16 Tak rebarbora, cukr, vločky,
    mandle, promíchat,
  • 00:22:22 dát do misky a zapéct.
    Dá se to zapéct i v mikrovlnce?
  • 00:22:27 Pokud máte v mikrovlnce gril,
    tak ano.
  • 00:22:31 Jak jste na to přišel,
    to je váš recept?
  • 00:22:35 Je to takový jednoduchý nápad,
    jak udělat koláč bez těsta.
  • 00:22:40 Tak to si udělejte na snídani.
  • 00:23:12 Teď se podíváme na vyluštění
    soutěžní otázky z minulého týdne.
  • 00:23:17 Ptala jsem se:
  • 00:23:33 Správná odpověď.
  • 00:23:36 Jméno výherce:
  • 00:23:45 Než vám položím novou soutěžní
    otázku, ukážeme vám cenu,
  • 00:23:50 kterou dostane výherce.
  • 00:23:52 Je to voucher v hodnotě 10 000,-Kč,
    od společnosti Maron,
  • 00:23:57 dodavatele stínících systémů.
  • 00:24:01 Dnešní otázka nebude těžká.
  • 00:24:23 Odpovědi posílejte do týdne.
  • 00:24:38 Teď pozor! Ze všech správných
    odpovědí,
  • 00:24:42 které obdržíme do konce července,
    vylosujeme navíc jednoho výherce,
  • 00:24:49 který dostane bazén
    s přelivovým systémem.
  • 00:24:54 Pozor! V hodnotě 250 000,-Kč.
    Tak se tužte.
  • 00:25:06 Milí televizní přátelé,
    už je tu závěr našeho pořadu.
  • 00:25:10 Užívejte si naplno
    pěkné sluneční dny.
  • 00:25:13 Já se těším na příští
    setkání s vámi. Vaše Jiřina.
  • 00:25:19 Titulky: Méhešová Iva,
    ČT 2015

Související