iVysílání

stránky pořadu
Premiéra:
6. 2. 2010
12:10 na ČT1

1 2 3 4 5

32 hlasů
9795
zhlédnutí

Devatero řemesel

Zahradník

20 min | další Děti a mládež »

upozorňovat

do playlistu

Přehrávač videa

Načítám přehrávač...

Devatero řemesel

  • 00:00:21 Dobrý den. Je tady další díl
    pořadu Devatero řemesel.
  • 00:00:25 Přátelé, musím říct, že se na ten
    dnešní extrémně těším,
  • 00:00:28 protože jak jste možná
    už z prostředí,
  • 00:00:30 ve kterém se nacházím,
    zjistili,
  • 00:00:32 to tentokrát bude o zahradnících
    a zahradnicích.
  • 00:00:35 A to je téma nesmírně voňavé,
    úžasné, nádherné.
  • 00:00:37 Já sám mám jednu takovou
    malou zahrádku,
  • 00:00:40 takže každá rada v tomhle ohledu
    dobrá.
  • 00:00:42 No a každá rada je skutečně dobrá
    i pro mého dnešního hlavního hosta,
  • 00:00:47 kterým je můj kamarád,
    kolega a soused.
  • 00:00:50 Tu a tam se na něj přes plot dívám
  • 00:00:52 a pravdou je, že ta jeho práce
    na zahradě,
  • 00:00:55 to není žádná hitparáda,
    dost se s tím pere.
  • 00:00:59 A tak si myslím, že i on přivítá
  • 00:01:00 nějaké nové informace
    o zahradničině.
  • 00:01:03 Je to sportovní komentátor,
  • 00:01:04 člověk, který dnes dělá
    šéfa komunikace
  • 00:01:07 u českého národního fotbalového
    týmu, Petr Svěcený.
  • 00:01:10 Už tu měl být,
    ale nějak se někde asi zasekl.
  • 00:01:17 -Ahoj. Nazdar!
    -Čau. Čau.
  • 00:01:20 Tak Péťo, co si myslíš, že tě čeká?
  • 00:01:22 Jaké řemeslo jsme pro tebe
    připravili?
  • 00:01:25 Tak nevím. Bojím se, aby to nebyla
    nějaká opravářina,
  • 00:01:28 jako třeba tady vidím,
    že všude teče voda,
  • 00:01:31 abych nemusel opravovat trubky.
  • 00:01:32 -Instalatér?
    -Ne, tak instalatér to není.
  • 00:01:33 Já jsem ti věřil trošku víc.
    Trošku jsem se v Petrovi zmýlil.
  • 00:01:36 No, je to zahradník,
  • 00:01:38 protože jsme v nádherné
    botanické zahradě.
  • 00:01:40 To jsem si nevšiml, člověče.
  • 00:01:43 Tak pozor, to mám radost,
  • 00:01:44 protože ty víš, jako můj soused,
    že na trávník jsem machr,
  • 00:01:47 ale s kytičkama mám velký problém,
    tak to bych se rád doškolil.
  • 00:01:51 Ano, to se doškolíš parádně.
  • 00:01:53 Mimochodem, vidím trošku obavy
    na tvé tváři, nemáš proč se bát,
  • 00:01:56 protože pro tebe máme připravenou
    úžasnou paní učitelku.
  • 00:01:59 Jmenuje se Maruška
    a je to čupr ženská!
  • 00:02:03 -Sympatická?
    -Extrémně.
  • 00:02:08 Na této škole, Střední odborné
    škole zahradnické a stavební,
  • 00:02:13 která má sídlo na Jarově,
  • 00:02:14 už učím téměř dvacet let
    jako mistrová odborného výcviku.
  • 00:02:20 Po maturitě na Střední škole
    zahradnické jsem si myslela,
  • 00:02:23 že bych chtěla učit děti,
  • 00:02:26 tak jsem se přihlásila
    na pedagogickou školu
  • 00:02:29 a protože jsem potřebovala praxi,
  • 00:02:31 tak jsem se zase dostala zpátky
    sem na zahradnickou školu
  • 00:02:34 a díky tomu dělám vlastně oboje.
  • 00:02:38 Dělám svoje hezké povolání,
    což je zahradník,
  • 00:02:41 a taky učím ty děti.
  • 00:02:44 Je to nádherné, voňavé řemeslo,
  • 00:02:46 které má to kouzlo, které jiné
    řemeslo, si myslím, nemůže mít
  • 00:02:52 a hlavně ty děti, které se přihlásí
    na tuto školu, jsou s tím srdíčkem,
  • 00:02:58 které může mít jenom ten,
    kdo má rád přírodu.
  • 00:03:04 A takové ty děti jsou
    a tak se mi to líbí.
  • 00:03:06 Já si myslím,
    že absolventi této školy
  • 00:03:08 mají určitě velkou šanci
    se uplatnit,
  • 00:03:11 protože Praha je plná krásných,
    nových domků,
  • 00:03:15 kde se realizují zahrady.
  • 00:03:18 Žáci po této škole jsou schopni
    realizovat zahrady,
  • 00:03:24 navíc se mohou uplatnit
    i při aranžování květin,
  • 00:03:31 mohou aranžovat v hotelích,
    na recepcích, pracovat v obchodech,
  • 00:03:36 vázat květiny na zakázky,
  • 00:03:38 takže určitě v tomto oboru
    uplatnění najdou.
  • 00:03:47 Co tomu říkáš, Petře?
    Nádherná učebna, viď?
  • 00:03:50 No krása, je tu teplo,
    to je taky sympatické.
  • 00:03:53 Pozor, a je tady také Maruška.
  • 00:03:54 -Úžasná, viď?
    -Výborná.
  • 00:03:56 Dobrý den, vítám tě!
  • 00:03:57 Pozor, a tohle je tvoje
    nová spolužačka Anetka,
  • 00:04:00 prostě tvůj parťák, který ti pomůže
    v každých nesnázích.
  • 00:04:04 -Hezká Anetka. Petr, ahoj.
    -Ahoj, Aneta.
  • 00:04:07 Tak, máme, Maruško, pro Petra
    nějaký zahradnický úbor?
  • 00:04:10 Správně, přímo zahradnický,
    i s botama.
  • 00:04:15 Jo tak, skoro nové...
  • 00:04:17 Doufám, že jste trefili
    velikost, co?
  • 00:04:21 Já bych, paní mistrová, rád řekl,
  • 00:04:23 že jsem celý život zatím pracoval
    jenom hlavou nebo pusou,
  • 00:04:26 a ruce jsem ještě nikdy nepoužil,
  • 00:04:27 -tak snad to nebude bolet, co?
    -To rozhodně ne.
  • 00:04:30 Všechno je jednou poprvé, Petře.
    Zelená ti sluší.
  • 00:04:32 -Mimochodem, čím začneme?
    -Máme specialitku.
  • 00:04:36 Začínáme od začátku a myslím,
    že Petrovi to půjde.
  • 00:04:40 Tak prostě začneme od takové,
  • 00:04:42 dalo by se říci, zahradnické nuly,
    což ty skoro jsi.
  • 00:04:45 Takže se, Petře, pomalu můžeš
    převléct
  • 00:04:47 a my si mezitím proklepneme Anetku.
  • 00:04:53 Tuto školu jsem si vybrala proto,
  • 00:04:54 že mě odmalička strašně baví
    aranžovat květiny,
  • 00:04:58 pečovat o rostliny, a myslím si,
    že to je zajímavá práce.
  • 00:05:02 Nejvíc mě baví floristika
  • 00:05:05 a myslím si, že to je určitý
    styl umění,
  • 00:05:07 kterým bych se chtěla zabývat.
  • 00:05:10 Dostala jsem se k tomu
    díky mé příbuzné,
  • 00:05:14 která se zabývala floristikou.
  • 00:05:17 Dá se říct, že už od třetí třídy
    jsem se rozhodovala,
  • 00:05:19 co bych chtěla dělat.
  • 00:05:21 Myslím, že nejtěžší je se naučit
    ty latinské názvy, teda pro mě.
  • 00:05:26 Po škole bych se chtěla věnovat
    floristice,
  • 00:05:28 ve které mi jde o to,
    jak ty kytice vypadají,
  • 00:05:33 protože je to pro mě velké umění,
    které bych chtěla umět.
  • 00:05:38 Tak, říkali mi, že musím začít
    úplně od nuly, tak uvidíme.
  • 00:05:42 Já doufám, že se někam posuneme
    dál.
  • 00:05:46 Kam to mám házet, tohle?
  • 00:05:48 Tady ty pěkné sem,
    na tuhle hromadu.
  • 00:05:50 -Ty jsou pěkné?
    -No, je tam ještě něco zeleného.
  • 00:05:57 Počkej, já ti pomůžu!
  • 00:06:04 Tak, dalším úkolem je starost
    o trávník.
  • 00:06:08 A protože tady máme listí,
    tak je potřeba tu trávu vyhrabat.
  • 00:06:11 Tak to asi umí každý, ne,
    i nezahradník?
  • 00:06:14 Možná se budeš divit
  • 00:06:16 a já přijdu zkontrolovat,
    jestli to děláte pořádně.
  • 00:06:19 Za pět minut můžete přijít.
  • 00:06:21 Hele, mně to asi půjde rychleji,
  • 00:06:23 tak kdyžtak udělej tenhle kousek
    a já zvládnu tohle, jo?
  • 00:06:26 Takhle si to rozdělíme.
  • 00:06:29 Trošku na nás machruje,
    mistrová, co?
  • 00:06:40 Tak, děti, máte za sebou pět hodin,
  • 00:06:43 ale zatímco Aneta už odpočívá,
    ty pořád hrabeš listí, Petře,
  • 00:06:46 tak nevím, nevím, jestli z tebe
    bude pořádný zahradník!
  • 00:06:48 Co vlastně už všechno umíš?
  • 00:06:50 Tak pozor, zase už mi třeba byla
    představena práce vytváření věnce,
  • 00:06:55 takže já už jsem začal dělat
    na věncích.
  • 00:06:57 Věnce, jo?
  • 00:06:58 Tak zatím jsem teda na to stříhal
    větve, no, a teď tady hrabu listí.
  • 00:07:02 Po pravdě řečeno jsem si to
    představoval trošku jinak,
  • 00:07:05 tu práci.
  • 00:07:06 Ale nemáš se čeho bát,
    protože to lepší nás teprve čeká.
  • 00:07:09 Až Aneta dopije kafíčko,
    tak půjdeme do skleníku.
  • 00:07:12 -Já to zatím zkusím dohrabat.
    -To by bylo dobré.
  • 00:07:17 Tak, jak jsem slíbil, jsme konečně
    ve skleníku, poprvé, Petře.
  • 00:07:20 Takže jsme se rozhodli,
  • 00:07:21 že ti s Anetkou a s Maruškou
    připravíme
  • 00:07:24 takový malý úkol na začátek.
  • 00:07:25 Schválně, jestli poznáš
    některé květiny.
  • 00:07:27 To bys mohl zvládnout.
  • 00:07:29 Do toho se moc nemíchám, protože
    nedávno jsem byl v květinářství
  • 00:07:31 a šel jsem koupit kytku.
  • 00:07:33 V hlavě mi pořád šrotovaly
    dva názvy - orchidej a chryzantéma,
  • 00:07:37 a když jsem tam přišel, tak oni
    říkali: Jakou byste si přál?
  • 00:07:39 A já jsem říkal:
    Takovou tu chlamydii.
  • 00:07:42 No tak, ty tady nemáme,
    aspoň doufám, holky.
  • 00:07:45 Ale pojď k tomu našemu úkolu.
  • 00:07:46 Co třeba tohle?
    Co by to mohlo být?
  • 00:07:49 Tohle? Tak já nevím, jestli to
    není nějaký chyták,
  • 00:07:52 protože zase nejsem takový,
    že bych nepoznal vůbec nic.
  • 00:07:55 Mně to připadá jako kamélie
    japonská.
  • 00:07:58 -Hm, výborně!
    -Jo?
  • 00:08:01 To jsi mě trošku překvapil.
    No dobře, tak co třeba tohle?
  • 00:08:04 -To je gardénie, nebo ne?
    -Ano, správně.
  • 00:08:09 Gardénie. No a co tohle rozkvetlé?
  • 00:08:13 Tohle rozkvetlé, to jsem chtěl mít
    doma, akorát jsem to nesehnal,
  • 00:08:16 tak možná příští rok.
  • 00:08:18 Odborný název, jo?
    Počkej, jak se to jmenuje?
  • 00:08:21 To je kalanchoe blossfeldiana,
    protože já to znám jako kolopejku.
  • 00:08:27 -Správně.
    -Je to kolopejka, český název?
  • 00:08:29 Ty si děláš srandu...
  • 00:08:32 Já jsem si to přečetl,
    dobrý, ne?
  • 00:08:35 To je neuvěřitelný.
    Petr se začíná učit!
  • 00:08:36 Tak, Petře, teď tě čeká opravdu
    odborná zahradnická práce,
  • 00:08:40 kterou je přesazování.
  • 00:08:42 Aneta tu práci výborně zvládá,
    takže ti bude radit.
  • 00:08:46 No, to doufám...
  • 00:08:47 -Jdeme na to?
    -Jdeme na to.
  • 00:08:49 -Nejdřív si připravíme květináč.
    -A teď tu hlínu dovnitř, jo?
  • 00:08:54 Pozor, to je substrát.
  • 00:08:56 -A to je rozdíl jo?
    -Je to rozdíl.
  • 00:08:59 To jsem nikdy neslyšel, to slovo.
    A rukama?
  • 00:09:01 Takže si podsypeme tu rostlinu,
    kterou tam budeme přesazovat,
  • 00:09:05 teď si vezmeme tu rostlinu
    a vyjmeme ji z květináče.
  • 00:09:10 Abych ji nějak nezlomil...
    Ty žížaly jak?
  • 00:09:14 Necháš to normálně takhle vcelku.
  • 00:09:18 Dáš to tam a musí ta podzemní část
    být souvisle s květináčem.
  • 00:09:23 Vyplň si to takhle okolo
  • 00:09:29 a teď si to utlačuj,
    aby tam ta hlína držela.
  • 00:09:34 -Udusat to, jo?
    -Hm.
  • 00:09:36 Klidně mi říkej, kdybych dělal
    něco úplně špatně.
  • 00:09:37 Já si myslím,
    že to zatím děláš dobře.
  • 00:09:46 Já už to mám, nevím, jak ty?
  • 00:09:47 No, to musíš říct ty.
    Mně se to docela líbí, co?
  • 00:09:53 Je to dobrý, v pořádku.
  • 00:09:56 Tak, Petře, těšil ses na zalévání,
    ale nejsme hasiči, jsme zahradníci,
  • 00:10:01 takže pěkně vějířek.
  • 00:10:03 -Což je tohle?
    -Správně, už se tomu blížíš.
  • 00:10:05 -Dobře. Dobře...
    -Jo?
  • 00:10:08 A dávej pozor, ať nepostříkáš
    květy, protože to by je poškodilo.
  • 00:10:13 Lijeme jenom do té země.
  • 00:10:16 Musíš mít to zahradnické srdce,
    to tě teprve čeká.
  • 00:10:28 -To je taková chlapská práce, co?
    -Trošičku.
  • 00:10:32 Myslím, že tohle zvládne každej.
  • 00:10:35 Jde o to, jak dlouho.
    Mě bolí záda už teď, člověče.
  • 00:10:43 Tak, Petře, důležitou zahradnickou
    prací je rozmnožování květin,
  • 00:10:47 a my se dnes naučíme rozmnožování
    listovými řízky.
  • 00:10:52 Určitě znáš rozmnožování
    řízky vrcholovými,
  • 00:10:56 -to dělá běžně i babička.
    -Neznám.
  • 00:10:59 -Neznáš?
    -Ne. Ale to nevadí, můžu to poznat.
  • 00:11:03 Nevadí, dnes se naučíme specialitku
  • 00:11:05 a to je rozmnožování listovými
    řízky.
  • 00:11:07 Vezmi si zahradnický nůž
    a z rostliny odeber spodní list.
  • 00:11:15 -Jakoby uříznout?
    -Ano, správně.
  • 00:11:16 -Tady, tahle?
    -Správně, výborně.
  • 00:11:19 List si položíš na podložku
  • 00:11:22 a pojedeš tím nožem uprostřed
    žilnatiny.
  • 00:11:26 Prořízneš, protože v tom
    prostředku, v žilnatině,
  • 00:11:29 je nejvíce dělivých pletiv.
  • 00:11:32 Je důležité, aby se ti to podařilo
    hezky rovně.
  • 00:11:35 Správně...
  • 00:11:36 Trošku se mi klepe ruka,
  • 00:11:38 -ale není to tak špatné, co?
    -Výborně, výborně.
  • 00:11:42 Teď ten list ještě rozřízneš napůl
    a budeš z listu mít čtyři řízky.
  • 00:11:49 A teď, tak, abys dal žilnatinu
    do toho písku
  • 00:11:53 a trošičku přihrnout ten písek.
  • 00:11:56 (klepání na dveře)
  • 00:11:58 Tak co, Petře? Už umíš řízky?
  • 00:12:00 Dodneška jsem znal vídeňáček,
    vepřový, krůtí, kuřecí,
  • 00:12:04 ty jsi taky pěknej řízek,
    tebe znám dlouho,
  • 00:12:06 ale pozor, teď už vím,
    co to jsou listové řízky,
  • 00:12:10 jak se vlastně rozmnožují květiny,
  • 00:12:12 takže na tom teď tady společně
    makáme.
  • 00:12:15 -Tak co, jde mu to, Maruško?
    -Výborně.
  • 00:12:17 Tak, je vidět, že Petr už se umí
    rozmnožovat!
  • 00:12:22 No, to je nádhera...
  • 00:12:24 To se vůbec nedivím, že právě tady
    vzniklo takové fantastické dílo.
  • 00:12:28 To asi nevíte, šéfová, co?
  • 00:12:29 Co se tady stalo, že tady právě
    vznikl ten námět ke slavné písni,
  • 00:12:34 ke slavné hitovce Bílá orchidej.
  • 00:12:40 Ne?
  • 00:12:43 Tak, Petře, jsme ve finále,
    protože naučili jsme se,
  • 00:12:45 nebo učili jsme se květiny
    pěstovat,
  • 00:12:47 a teď se je naučíme zpracovat.
  • 00:12:50 Uvážeme kytici ze základních
    tří květů
  • 00:12:53 a myslím, že ti to určitě půjde.
  • 00:12:56 No, slovo určitě bych nepoužíval
    v mém případě.
  • 00:12:58 Hrabat listí, to jsem zvládnul,
    ale tak uvidíme. Zkusím to.
  • 00:13:04 V místě křížení, kde se ty květy
    kříží, je pevně zavážeme.
  • 00:13:10 To místo křížení mi trošku
    dělá problém.
  • 00:13:13 Co ty prsty tam?
    Zavazuju je i s tím.
  • 00:13:16 Prstům se zkus vyhnout!
  • 00:13:21 Obličejem se točí na tebe.
  • 00:13:24 No, Petře, vidím, že jsi dokázal
    naaranžovat svoji první kytici.
  • 00:13:27 Co tomu říkáš, sám svému výtvoru?
  • 00:13:30 Teď jsem tam dodělal tu mašli,
    ta je asi nejpovedenější.
  • 00:13:33 -Ukaž nám tu mašli.
    -Hele!
  • 00:13:34 Jak to vezmeš ty do ruky,
    tak se to celé rozpadá.
  • 00:13:36 Asi bych si to nekoupil.
  • 00:13:38 Kamaráde, abych ti řekl pravdu,
    já taky ne,
  • 00:13:39 ale na to, že to je první kytice,
    klobouk dolů.
  • 00:13:42 -Prima. Prima.
    -Že jo!
  • 00:13:43 No, už se toho moc nenaučíš,
  • 00:13:45 protože právě uplynuly tři dny
    tréninku.
  • 00:13:48 -To už jsou tři dny?
    -Hm. Jak se cítíš?
  • 00:13:50 Zvládneš tu finálovou zkoušku?
  • 00:13:51 Kdyby ještě bylo nějakých dvacet,
    pětadvacet dní,
  • 00:13:53 -tak bych se možná cítil lépe.
    -Není.
  • 00:13:55 Maruško, věříte svému svěřenci,
    svému učňovi?
  • 00:13:58 -Já si myslím, že mu budu věřit.
    -Jo?
  • 00:14:01 -Co Anetka? Jaký byl Petr spolužák?
    -Byl strašně šikovný, snaživý.
  • 00:14:06 My jsme toho spolu zažili dost
    za ty tři dny.
  • 00:14:08 Já jsem vás trošku viděl
    a bylo to úžasný.
  • 00:14:10 Do kamery se samozřejmě
    všechno nevešlo.
  • 00:14:12 No, Petře, abych tě trošku
    uklidnil,
  • 00:14:14 tak tě nebude hodnotit jenom
    tahle hodná Maruška,
  • 00:14:17 ale ještě jeden
    hodně drsný chlapík.
  • 00:14:22 Po vystudování zahradnické školy
    v Kopidlně
  • 00:14:24 jsem se věnoval svému oboru.
  • 00:14:26 Aranžoval jsem, prošel jsem si
    veškerým provozem zahradnictví,
  • 00:14:30 no a teď se živím aranžováním
    květin.
  • 00:14:34 Aby člověk uspěl v mé profesi,
  • 00:14:36 je hodně důležité vzdělávat se,
    sledovat nové trendy
  • 00:14:40 a spolupracovat s pravými
    odborníky.
  • 00:14:43 Nejvíc mě baví, že pracuju
    s rostlinným materiálem,
  • 00:14:46 s živým materiálem.
  • 00:14:47 A hlavně, protože jsem zahradník,
  • 00:14:49 tak vím, odkud ty rostliny
    přicházejí, ze které zeminy.
  • 00:14:56 Nemyslím tím stát,
    to není až tak důležité,
  • 00:15:00 ale vím, jak se pěstují,
    co potřebují,
  • 00:15:02 tudíž jsem, myslím si,
    duší zahradník.
  • 00:15:06 Jestli můžu vzkázat něco budoucím
    floristům, aranžérům, zahradníkům,
  • 00:15:11 prostě studentům zahradnické školy,
    tak aby nepočítali s tím,
  • 00:15:14 že když půjdou na zahradnickou
    školu,
  • 00:15:15 že budou jenom aranžovat květinky
  • 00:15:17 a budou jenom v čistém,
    suchém prostředí.
  • 00:15:21 Musí se naučit vše, aby věděli,
    jak se ta rostlina opravdu pěstuje
  • 00:15:26 a pak tohle všechno je pro ně
    ten bonus.
  • 00:15:29 A pokud se budou vzdělávat jako já,
  • 00:15:30 tak není problém,
    proč by to nedokázali.
  • 00:15:36 A je tady velké finále,
    na to já se vždycky moc těším.
  • 00:15:39 Máme tady Petra, Anetu, Marušku,
  • 00:15:40 a už také Pavla Hrušku,
    dobrý den.
  • 00:15:43 To se rýmuje,
    Maruška, Pavel Hruška.
  • 00:15:46 No, a je tady finálový úkol.
    Vy jste, Pavle, toho využil,
  • 00:15:51 protože vy jste také dostal
    jedno zadání,
  • 00:15:53 abyste vytvořil umělcovu květinu,
    abych tak řekl.
  • 00:15:56 Dneska večer má koncert
    houslista Pavel Šporcl,
  • 00:15:58 takže jak by zněl úkol
    pro naše dva žáky?
  • 00:16:01 Takže, zadání zní: Vytvořte
    květinovou dekoraci nebo kytici
  • 00:16:06 pro umělce Pavla Šporcla.
  • 00:16:08 -No, já určitě.
    -Já o tom jsem přesvědčen.
  • 00:16:12 Máte tady materiál.
  • 00:16:13 Jak vidíte, tak z květin
    jsou zastoupeny anturie,
  • 00:16:16 každý máte tři,
  • 00:16:17 a potom už listy kořenokvětky,
    aspidistry, listokvět,
  • 00:16:21 tohle je ciperus, deštníky jasně.
  • 00:16:25 On to Petr samozřejmě zná také,
  • 00:16:26 ale důležitá informace -
    kolik na to mají?
  • 00:16:28 Šedesát minut, což je...
  • 00:16:30 -Jedna hodina?
    -Jedna hodina.
  • 00:16:32 -To si děláte srandu, ne?
    -Neděláme.
  • 00:16:37 -Čili já jsem si to takhle umotal.
    -No, to jste udělal moc dobře.
  • 00:16:41 To jsou takové dva dálniční sjezdy.
  • 00:16:43 -Ten je na Pardubice a ten je...
    -Na Hradec.
  • 00:16:49 Počkej, počkej, ty tam máš
    nějakou konstrukci, nebo co?
  • 00:16:52 To je jako lehčí s tím?
  • 00:16:57 To je nemožný, jak to pak vážeš?
  • 00:17:01 Aby mi neřekl,
    že se to k tomu nehodí.
  • 00:17:05 Já bych to pak nerad dělal znova.
  • 00:17:10 Aneto, Petře, už vám zbývá
    pouhých deset minut
  • 00:17:13 do konce finálové zkoušky,
    ale vidím, že už to skoro máte.
  • 00:17:15 Když už jsem tady, Petře,
    jak se ti tohle řemeslo zamlouvá?
  • 00:17:19 -Máš za sebou několik dní praxe.
    -Mám tupý nůžky, rozumíš.
  • 00:17:23 Ne, tak celkově tohle řemeslo
  • 00:17:26 je strašně pestré, různorodé,
    pěkné,
  • 00:17:29 ale konkrétně tahle činnost,
    to je spíš pro ženský.
  • 00:17:32 -Ale snažil jsem se.
    -Skoro jako kdyby to dělala ženská.
  • 00:17:37 To musíš takhle šikmo...
  • 00:17:44 Tři, dva, jedna, konec.
  • 00:17:46 Petře dostříkej a vlož do vázy.
    Už teď nemůžeš nic spravit. Pojď!
  • 00:17:50 No, to jsou závody!
  • 00:17:53 To jsou velké závody,
    ale Petr to stihnul.
  • 00:17:55 A musím se přiznat,
    že mě velmi překvapil.
  • 00:17:58 Asi i vás, protože obě ty květiny
    jsou nádherné.
  • 00:18:01 Zajímavý nápad s dálnicemi.
  • 00:18:02 -Je vidět,že Petr je technický typ.
    -Děkuji.
  • 00:18:04 Já bych dal hlas oběma,
    pokud by to bylo možné,
  • 00:18:07 ale přeci jen se trošku přikláním
    k té kytici Anetině.
  • 00:18:10 Je vidět, že už tady holt
    dva roky studuješ. Co Maruška?
  • 00:18:14 Já si myslím, že obě kytice
    nepostrádají originalitu,
  • 00:18:17 ale přeci jenom svůj hlas
    bych také dala Anetě.
  • 00:18:21 -Ne!
    -A co Pavel?
  • 00:18:23 Já bych oběma dal deset bodů,
  • 00:18:26 a pak bych teda dva Petrovi sebral
    a dal bych ještě ty dva Anetě,
  • 00:18:29 protože za ty dva roky,
    co už tady je,
  • 00:18:31 ono to je fakt znát, no.
  • 00:18:32 -To je mi jasný.
    -Ale jako hezký!
  • 00:18:35 -Ale technicky se mi toto líbí víc.
    -Je to nádhera!
  • 00:18:37 Máme pro Anetku připravené
    takové malé překvapení.
  • 00:18:39 Tak Pavle, sem s tím...
  • 00:18:40 Protože je dneska večer ten koncert
    Pavla Šporcla
  • 00:18:43 a já vážu kytici pro něho,
  • 00:18:46 tak jestli souhlasíte a chcete,
  • 00:18:49 myslím si, že to je velká čest
    předat mu dnes večer právě kytici.
  • 00:18:53 -Co vy na to?
    -Tak dobře.
  • 00:18:55 -Těšíš se, Aneto?
    -Těším.
  • 00:18:57 No tak, já bych se taky těšil.
    Nejsi zklamaný, Petře?
  • 00:18:59 Kdyby tím houslistou
    byl Jarda Svěcený, můj brácha,
  • 00:19:03 tak bych asi zklamaný byl,
  • 00:19:05 ale Šporclík, to je přeci jenom
    konkurence,
  • 00:19:07 takže já to Anetce rád nechám.
  • 00:19:09 Tak, ten konec je úžasný, přátelé,
    protože jsme všichni spokojení.
  • 00:19:12 Petr, Pavel, Aneta, já - Vojtěch,
    i Maruška.
  • 00:19:15 Aby ne, protože tohle řemeslo
    je krásné, voňavé
  • 00:19:19 a já vám ho všem vřele doporučuji.
  • 00:19:22 Mějte se hezky
    a těším se za týden na shledanou!
  • 00:19:25 Skryté titulky: Vlasta Malíková
    Česká televize 2010

Související