iVysílání

stránky pořadu
Premiéra:
4. 5. 2016
00:05 na ČT sport

1 2 3 4 5

0 hlasů
2267
zhlédnutí

Svět motorů

MM ČR Karting, Cheb

1. závod

15 min | další Sport »

upozorňovat

do playlistu

Přehrávač videa

Načítám přehrávač...

MM ČR Karting Cheb

  • 00:00:01 SVĚT MOTORŮ - MČR KARTING
  • 00:00:05 Také sezóna
    Mistrovství České republiky
  • 00:00:08 v kartingu opětovně započala.
  • 00:00:10 Nejen v pohárových, ale také
    v mistrovských kategoriích
  • 00:00:13 se bude letos bojovat
    o cenná umístění
  • 00:00:15 v dohromady pěti závodech.
  • 00:00:16 A tak se o víkendu od 30. dubna
    do 1. května sjeli závodníci
  • 00:00:20 od těch úplně nejmenších
    až po již zkušené starší jezdce
  • 00:00:23 do Kartarény Cheb,
    kde vše odstartovalo.
  • 00:00:31 Teď nás čeká průjezd
    chebskou Kartarénou
  • 00:00:33 v podání nejrychlejší motokáry.
  • 00:00:35 Po startu je levá zatáčka
    a následuje nejdelší rovinka.
  • 00:00:38 A sledujte ideální stopu.
  • 00:00:40 Druhá zatáčka tolik neutahuje
    a je potřeba si ji najet zvenku.
  • 00:00:44 Pak je na řadě esíčko pravá, levá,
    a tady je nutné zatáčky
  • 00:00:47 co nejvíce narovnat.
  • 00:00:49 Na výjezdu se nechat vynést
    až ke kraji
  • 00:00:51 a po vnitřku najet
    do následující pravé.
  • 00:00:54 Pak nás čeká technický úsek
    složený z kombinace
  • 00:00:56 levé a pravé zatáčky,
    kterou není třeba
  • 00:00:59 najíždět zvnějšku.
  • 00:01:01 Po kratší rovince následuje
    další kombinace pravá, levá.
  • 00:01:04 A tentokrát se jedná
    o velice rychlé zatáčky.
  • 00:01:06 Z velké rychlosti se pak brzdí
    do nejutaženější levé
  • 00:01:09 a přichází trojkombinace
    levá, pravá a rychlá levá,
  • 00:01:12 kde je důležité nechat káru vyvézt
    až k vnějšímu okraji.
  • 00:01:16 Před cílem jsou dvě levé zatáčky,
    které se však projíždějí
  • 00:01:19 jako jedna.
  • 00:01:21 A jsme v cíli.
  • 00:01:27 Do závodu pohárové kategorie
    Easykart 60 nastoupili společně
  • 00:01:31 jezdci starší i ti mladší,
    tedy třída Easykart 60 Mladí.
  • 00:01:37 -Trošičku nervózní, ale doufám,
    že to zvládnu.
  • 00:01:40 -Jací jsou soupeři?
    -Tak určitě Antoš, Kováč a Pepa.
  • 00:01:47 -Jsem spíš natěšený.
  • 00:01:49 A největší slabina je asi
    poslední kolo.
  • 00:01:53 -Dohromady 31 jezdců
    odstartovalo do nedělního
  • 00:01:56 superfinálového závodu.
  • 00:01:58 Tyto dvě společně
    startující kategorie
  • 00:02:00 přinesly především
    divácky atraktivní závod,
  • 00:02:03 kde při 10 kolech finálové jízdy
    mohli sledovat
  • 00:02:06 velmi atraktivní zápolení.
  • 00:02:08 Pole position si vybojoval
    Martin Antoš
  • 00:02:11 se startovním číslem 53.
  • 00:02:13 Ihned po startu se před něj ovšem
    dostal jezdec Adam Kowalski
  • 00:02:16 se startovním číslem 7.
  • 00:02:21 Především na nižších příčkách
    se ovšem bojovalo
  • 00:02:24 o cenné umístění a body.
  • 00:02:26 Ze 4. místa se šikovným manévrem
    dostal Zalán Czintula
  • 00:02:30 před do té doby třetího
    Josefa Knopa.
  • 00:02:33 První příčku opanoval
    ve finálové jízdě Adam Kowalski,
  • 00:02:37 který získal nepatrný náskok
    v podobě jedné setiny vteřiny.
  • 00:02:41 Zalán Czintula,
    závodník se startovním číslem 11,
  • 00:02:45 si svou vybojovanou pozici,
    tedy třetí místo,
  • 00:02:47 udržel až do samotného
    závěru závodu
  • 00:02:50 a dokázal si Josefa Knopa
    udržet za svými zády.
  • 00:02:53 Druhou příčku si ohlídal
    Martin Antoš
  • 00:02:55 se startovním číslem 53.
  • 00:02:57 V nedělní superfinálové jízdě
    se tak nejlépe dařilo
  • 00:03:00 Adamu Kowalskému,
    který uviděl odmávnutí
  • 00:03:02 šachovnicového praporu jako první.
  • 00:03:05 Druhý byl Martin Antoš
    a třetí Zalán Czintula.
  • 00:03:07 -Po startu jsem jim cukl
    a pak už to bylo v klidu.
  • 00:03:12 -Další pohárová kategorie,
    které se dnes budeme věnovat,
  • 00:03:16 je Rotax 125 Junior Max.
  • 00:03:21 -Soupeřů je tady hodně,
    je to hodně vyrovnané,
  • 00:03:24 tyto závody, takže si myslím,
    že soupeřem je každý.
  • 00:03:27 A je to hlavně
    o jezdecké technice.
  • 00:03:32 -Chtěl bych vyhrát a byl bych rád,
    kdybych měl i náskok.
  • 00:03:35 -Ještě do loňska spolu kategorie
    Rotax 126 Max
  • 00:03:38 a Rotax 125 Junior Max
    startovaly společně.
  • 00:03:41 V letošní sezóně
    se ovšem přihlásilo hodně jezdců,
  • 00:03:44 a tak byly rozděleny
    do samostatných závodů.
  • 00:03:47 Právě sledujete
    superfinálovou jízdu jezdců
  • 00:03:50 Rotax 125 Junior Max.
  • 00:03:52 Hned po startu si vedoucí pozici
    vybojoval Jakub Novotný,
  • 00:03:55 který si za svými zády
    v průběhu závodu
  • 00:03:58 hlídal Jáchyma Galáše
    a Sebastiena Belhocina.
  • 00:04:01 Ovšem o druhé místo
    se v průběhu druhé poloviny závodu
  • 00:04:04 strhl jezdecký souboj.
  • 00:04:06 A také na třetí a čtvrté pozici
    docházelo k soubojům,
  • 00:04:09 a to mezi do té doby
    čtvrtým Mattia Müllerem,
  • 00:04:12 který se šikovným manévrem
    dostal před do té doby třetího
  • 00:04:16 Sebastiena Belhocina.
  • 00:04:18 Ten si to ovšem nenechal
    dlouho líbit, a tak využil souboje
  • 00:04:22 mezi Jáchymem Galášem
    a Mattia Müllerem,
  • 00:04:24 který útočil na jeho pozici,
    a šikovným předjížděcím manévrem
  • 00:04:28 nejenže vybojoval zpět
    lepší umístění,
  • 00:04:30 ale dokonce se mu podařilo
    posunout se o příčku výš,
  • 00:04:33 tedy na druhé místo.
  • 00:04:36 První tedy jezdec Jakub Novotný
    se startovním číslem 109.
  • 00:04:40 Druhý Sebastien Belhocine
    se startovním číslem 141
  • 00:04:44 a třetí místo nakonec uhájil
    Jáchym Galáš
  • 00:04:47 se startovním číslem 140.
  • 00:04:53 -Jsem moc spokojený.
  • 00:04:57 Povedlo se nám všechno,
    jsem rád, tento víkend se povedl.
  • 00:05:01 -Než se přesuneme pohledem
    do kategorií mistrovských,
  • 00:05:05 nahlédneme do zákulisí
    jezdce Marka Skřivana.
  • 00:05:10 -Jezdíme 23 let
    a ve své podstatě jsem začal
  • 00:05:13 závodit já v nějakých 15 letech
    a syn navazuje na mé činnosti,
  • 00:05:17 zůstali jsme v tom už tak dlouho,
    že nic jiného nám nezbývá.
  • 00:05:24 -Mě přivedl taťka, byl závodník.
    A můj děda.
  • 00:05:29 Já jsem to zdědil po taťkovi.
  • 00:05:32 -Nemáme nějaké nadnesené ambice,
    chceme, aby ten kluk něco dělal
  • 00:05:37 a abychom se tím bavili.
  • 00:05:40 -Já bych chtěl jezdit do Itálie.
    Až bude podzim, tak tam pojedeme.
  • 00:05:46 A budu se snažit co nejvíc,
    abych byl třeba 3., 2. nebo 1.
  • 00:05:51 -Samozřejmě nějaké peníze
    to stojí, ale říkám,
  • 00:05:54 na co máme,
    tak do toho ty peníze dáme.
  • 00:05:57 A na co není, tak není,
    to prostě tak je.
  • 00:06:01 Nějakým způsobem to bereme
    jako zábavu a koníček.
  • 00:06:04 Jsme tady spolu celou dobu,
    takže všechno v pohodě.
  • 00:06:09 -Můj vzor je prostě taťka,
    on vždycky sedne do káry,
  • 00:06:13 nejede měřák,
    tak startuje poslední
  • 00:06:16 a všechny je tam předjede.
  • 00:06:18 -Marek Skřivan společně
    s dalšími 13 závodníky
  • 00:06:21 odstartovali do nedělní
    superfinálové jízdy
  • 00:06:24 v mistrovské kategorii Baby 60.
  • 00:06:27 Pole position si vybojoval
    Matyáš Lexmaul.
  • 00:06:31 Ovšem i přesto,
    že měl Matyáš Lexmaul
  • 00:06:33 se startovním číslem 28
    tuto závodní výhodu,
  • 00:06:37 dokázal se Marek Skřivan
    se startovním číslem 58
  • 00:06:40 dostat před něj
    a držel si jej za svými zády.
  • 00:06:44 Na pátém a šestém místě
    mezi sebou bojovali
  • 00:06:47 Matvey Sonkin
    a Sébastien Šťastný.
  • 00:06:50 A právě proto,
    že se na závěr prvomájové neděle
  • 00:06:53 konala superfinálová jízda,
    tedy poslední závod
  • 00:06:56 tohoto závodního víkendu,
    ve kterém mohli jezdci
  • 00:07:00 získat nejen cenné body,
    ale bojovali především
  • 00:07:03 o pódiová umístění,
    strhla se mezi do té doby
  • 00:07:05 vedoucím závodníkem
    Markem Skřivanem
  • 00:07:07 a druhým Matyášem Lexmauelem
    závodní bitva.
  • 00:07:10 Tito dva jezdci
    si až do samotného závěru
  • 00:07:13 nic nedarovali
    a na každém možném místě
  • 00:07:16 se předjížděli.
  • 00:07:18 Vyhrát ovšem může jenom jeden,
    a tak pomyslnou cílovou pásku
  • 00:07:22 jako první protnul
    Matyáš Lexmaul.
  • 00:07:25 Druhý Marek Skřivan
    a třetí Jakub Kameník.
  • 00:07:32 V dalším závodním rodinném
    miniprofilu si představíme jezdce
  • 00:07:36 z kategorie Mini 60 Romana Staňka.
  • 00:07:41 -Jednou jsme s tátou
    jeli do půjčovny,
  • 00:07:44 tam jsme se svezli,
    začalo nás to bavit.
  • 00:07:47 A táta řekl,
    že si to půjdeme zkusit
  • 00:07:50 na normální trať.
  • 00:07:53 -Ten vývoj byl takový,
    že jsme byli, když to řeknu,
  • 00:07:56 úplní laici.
  • 00:07:58 Začali jsme jezdit
    na českých kárách,
  • 00:08:00 nevěděli jsme o tom vůbec nic.
  • 00:08:02 A postupem času jsme zjišťovali
    ty informace dokola
  • 00:08:06 a zjišťovali jsme,
    že musíme s Romanem trénovat,
  • 00:08:10 jezdit, aby to mělo nějaký posun.
  • 00:08:13 -A začali jsme jezdit v Itálii.
  • 00:08:17 -Roman v Itálii jede,
    když to řeknu,
  • 00:08:21 mezi prvními pěti,
    maximálně deseti nejlepšími.
  • 00:08:26 -Nebylo to lehké,
    ale snažíme se trénovat každý den.
  • 00:08:32 A děláme pro to všechno.
  • 00:08:34 -Jak já vidím,
    že je to strašně náročné,
  • 00:08:38 tak toho Romana
    to čím dál víc baví.
  • 00:08:41 A dotáhnout to chceme v motokárách
    co nejvýš.
  • 00:08:45 Pokud člověk nemá velké cíle,
    tak toho moc nedosáhne.
  • 00:08:48 -Mám rád, že se jede za sebe
    a vyhrává ten nejrychlejší a ten,
  • 00:08:56 kdo to má v krvi.
  • 00:09:00 -Nejen tedy Roman Staněk,
    ale také dalších 14 jezdců
  • 00:09:03 usedlo do svých motokár
    na start nedělní
  • 00:09:06 superfinálové jízdy
    v kategorii Mini 60.
  • 00:09:09 Umístění pole position
    se vyplatilo
  • 00:09:12 a Roman Staněk si dokázal
    tuto vedoucí pozici uhlídat
  • 00:09:16 i při vyjetí do závodu.
  • 00:09:18 K soubojům docházelo
    také na zadních příčkách,
  • 00:09:22 kde se mezi sebou o toto umístění
    přetahovali Ralf Feber
  • 00:09:26 společně s Igorem Čepilem.
  • 00:09:31 V sedmém kole došlo ke kolizi
    při závodě
  • 00:09:34 a jezdec s číslem 44
    Adam Reithar vyletěl z trati.
  • 00:09:38 Závod musel být zastaven
    a jelikož nebylo splněno 75 %
  • 00:09:42 odjetých kol, byla poslední
    tři kola zopakována znovu
  • 00:09:46 na konci celého závodního dne.
  • 00:09:50 Ani to ovšem neohrozilo zisk
    či umístění Romana Staňka
  • 00:09:54 se startovním číslem 111,
    který i po opětovném odstartování
  • 00:09:58 posledních tří kol
    této nedělní jízdy
  • 00:10:01 získal vedoucí umístění,
    které si udržel
  • 00:10:03 až do samotného závěru.
  • 00:10:05 Nervozita panovala všude kolem
    a závodní emoce
  • 00:10:08 byly vyburcovány na maximum,
    což se projevilo
  • 00:10:11 právě při restartu.
  • 00:10:13 Igor Čepil s Ralfem Feberem
    se při předjížděcích manévrech
  • 00:10:17 potkali a bohužel do této kolize
    přibrali ještě další dva jezdce.
  • 00:10:20 To ovšem nijak neovlivnilo
    vedoucího závodníka Romana Staňka
  • 00:10:24 se startovním číslem 111,
    a ten tak protnul start
  • 00:10:27 jako první.
  • 00:10:28 Druhý Lukáš Svoboda
    a třetí Jiří Bečička.
  • 00:10:34 -Jo, pocit je dobrý,
    jsem rád a dobrý.
  • 00:10:39 -A nyní již předposlední
    mistrovská kategorie, OKJ.
  • 00:10:43 Eliško,
    ambice do superfinálové jízdy?
  • 00:10:47 -Umístit se aspoň na bedně
    nebo nejlépe, co to půjde.
  • 00:10:52 -Soupeři jsou rozhodně těžcí,
    třeba Dan Skočdopole,
  • 00:10:55 s tím rozhodně budu zápasit
    a snad to vyjde.
  • 00:10:59 -Pro letošní sezónu
    nově vypsaná kategorie OKJ
  • 00:11:03 přináší změny především
    po motoristické stránce.
  • 00:11:06 Motokáry nemají startér,
    ale dekompresor,
  • 00:11:09 a tak je nutné je při startu
    roztláčet.
  • 00:11:12 Celkem 11 jezdců
    poměřilo své závodní síly a um
  • 00:11:15 v dohromady 17 závodních kolech.
  • 00:11:18 Na čele se ze začátku
    držel Marek Pytlík
  • 00:11:21 se startovním číslem 47,
    za ním útočil Dan Skočdopole
  • 00:11:25 se startovním číslem 999.
  • 00:11:28 Ovšem Marek Pytlík
    se startovním číslem 47
  • 00:11:32 si moc dlouho
    svou vedoucí pozici neudržel
  • 00:11:35 a Danu Skočdopolemu
    se před něj podařilo
  • 00:11:38 šikovným předjížděcím manévrem
    dostat.
  • 00:11:40 Na třetím místě
    se držel Alex Leňaro
  • 00:11:43 se startovním číslem 46.
  • 00:11:45 Vedoucí dvojice spolu sváděla
    souboj až do samotného závěru,
  • 00:11:48 ovšem i na příčkách
    od třetího místa níž se bojovalo
  • 00:11:52 a někdy ne úplně čistě.
  • 00:11:54 Eliška Simonová
    se startovním číslem 146
  • 00:11:57 se probojovala na třetí místo,
    leč Alex Leňaro
  • 00:12:00 si toto nechtěl nechat líbit
    a zapříčinil kolizi.
  • 00:12:03 Alex Leňaro byl diskvalifikován
    za nesportovní chování.
  • 00:12:06 První Dan Skočdopole,
    druhý Marek Pytlík
  • 00:12:09 a třetí Dušan Kouřil.
  • 00:12:12 -Pro mě to byl víkend poprvé
    v této kategorii.
  • 00:12:15 Hodnotím to velmi pozitivně,
    protože už od pátku
  • 00:12:19 jsme byli dost rychlí na to,
    abychom vyhráli.
  • 00:12:22 Myslím, že v superfinále
    jsem měl i trochu štěstí,
  • 00:12:24 takže to hodnotím velmi pozitivně
    a jsem s tím spokojen.
  • 00:12:28 -A nesmíme zapomenout
    ani na mistrovskou kategorii
  • 00:12:31 nejvyšší, tedy KZ2.
  • 00:12:33 Zde si představíme
    rodinnou atmosféru
  • 00:12:35 Jakuba Kadlčáka.
  • 00:12:37 -Ke kartingu jsme se dostali
    úplně náhodou,
  • 00:12:41 jezdili jsme kolem
    půjčovny motokár,
  • 00:12:43 kde jsme se jednou zastavili
    a od té doby
  • 00:12:46 už jsme se nezastavili.
  • 00:12:49 -Jsem to zkusil
    a od té doby mě to nějak chytlo
  • 00:12:51 a baví mě to čím dál tím víc.
  • 00:12:53 Moje první závodní sezona
    byla v roce 2008
  • 00:12:55 a od té doby jsem ušel
    hodně dlouhou cestu
  • 00:12:58 přes různé evropské závody,
    přes domácí šampionáty.
  • 00:13:01 Uvidíme, co bude dál.
  • 00:13:03 -U kartingu nás drží to,
    že máme ze závodění radost.
  • 00:13:06 Navíc syn bude mít za chvíli
    18 let a možná už odejde z domova
  • 00:13:11 a někam se ztratí.
  • 00:13:13 Já jsem se mu dlouho nevěnoval
    a teď přišla ta chvíle,
  • 00:13:17 kdy jsme spolu o těch závodech,
    bavíme se o těch věcech,
  • 00:13:21 funguje nám to,
    máme z toho vcelku radost,
  • 00:13:24 je to dobré.
  • 00:13:26 -V kartingu bych to chtěl
    dotáhnout na nějaké
  • 00:13:29 evropské seriály
    a zajíždět tam kvalitní výsledky.
  • 00:13:31 Můj táta, myslím,
    že mě v tom jenom podpoří.
  • 00:13:35 Uvidíme, co bude dál.
  • 00:13:38 -V kategorii KZ2 startovalo
    do nedělní superfinálové jízdy
  • 00:13:42 dohromady osm jezdců.
  • 00:13:44 Jako jediná z těch mistrovských
    má pevný start.
  • 00:13:47 Pole position získal
    Jakub Kadlčák.
  • 00:13:50 Na všechny jezdce čekalo dohromady
    17 superfinálových kol.
  • 00:13:54 Jakub Kadlčák
    se startovním číslem 153
  • 00:13:57 správně využil postavení
    na startovním roštu
  • 00:13:59 a ujal se vedení závodu.
  • 00:14:02 Na druhém a třetím místě,
    tedy za zády
  • 00:14:04 vedoucího Jakuba Kadlčáka,
    docházelo k soubojům
  • 00:14:07 mezi Dominikem Javůrkem
    a Karlem Simonem.
  • 00:14:10 Tito dva jezdci se v průběhu
    celého superfinálového klání
  • 00:14:13 předjížděli a měnili své pozice,
    jednou druhé,
  • 00:14:16 poté zase třetí místo
    až do samotného závěru.
  • 00:14:20 S náskokem lehce přes dvě sekundy
    si jako první
  • 00:14:23 užíval nejen vítězství,
    ale také zisk cenných bodů
  • 00:14:26 do tabulky průběžného hodnocení
    Jakub Kadlčák.
  • 00:14:29 Karel Simon nakonec podlehl
    Dominiku Javůrkovi.
  • 00:14:32 Zlato bral Jakub Kadlčák,
    druhý byl Dominik Javůrek
  • 00:14:36 a třetí Karel Simon.
  • 00:14:44 -V první řadě bych chtěl poděkovat
    panu Machačovi za výborné motory,
  • 00:14:48 protože i díky němu jsem vyhrál.
  • 00:14:50 A dál bych chtěl poděkovat
    svému mechanikovi, tátovi
  • 00:14:52 a mojí přítelkyni.
  • 00:14:54 -První závod mají tak jezdci
    úspěšně za sebou
  • 00:14:57 a jsou v očekávání,
    co letošní sezóna přinese.
  • 00:15:00 Další ladění motorů
    a závodního umu
  • 00:15:02 proběhne poslední květnový víkend
    ve Vysokém Mýtě.
  • 00:15:09 Skryté titulky: Tomáš Seidl
    Česká televize, 2016

Související