Auto Moto Styl
- 00:00:15 Vítejte u Automotostylu.
-
00:00:17
Dnešní díl bude zvláštní
z několika důvodů. -
00:00:21
Sice je to poslední díl
letošního roku, -
00:00:25
ale uvidíte testy
dvou přelomových novinek. - 00:00:29 Jakých, to se dozvíte z přehledu.
-
00:00:34
V dnešním AMS bude Honza driftovat
v nástupci japonského sporťáku. -
00:00:40
Potom si shrneme výsledky
našeho dlouhodobého testu hybridu, - 00:00:45 kterého všichni zatracují.
-
00:00:47
Nakonec se s Liborem podíváme
na nový Mercedes třídy A. -
00:00:56
V záplavě letošních novinek
těžko vybírat tu nejlepší. -
00:01:00
Jeden tip bych měl.
Pokud máme srdce závodníka, -
00:01:05
tak by vás mohla zajímat
Toyota GT 86. -
00:01:08
Můžeš mi říct,
co na tom autě všichni vidíte? -
00:01:13
Je to pro dva lidi a dvě kabelky,
žrát to bude jako prokopnutý, -
00:01:18
pohodlí, o tom radši nepřemýšlím
a o ceně už vůbec ne. - 00:01:22 Vy ženy asi tohle nepochopíte.
-
00:01:25
Podíváme se na test
a pak si to vysvětlíme. -
00:01:42
Na tohle auto jsem se těšil
a zároveň se i trochu bál. -
00:01:47
Když má člověk velké očekávání,
může přijít zklamání. -
00:01:52
Toyota GT 86 má všechny předpoklady
k tomu, aby byla skvělá. -
00:01:57
Vypadá jako postavená podle seznamu
řidičského nadšence. -
00:02:02
Je malá, lehká, má atmosférický
motor vpředu a pohon zadních kol, -
00:02:08
samosvorný diferenciál
a nepříliš široké gumy. - 00:02:12 Také slavný rodokmen.
-
00:02:14
Automobilka se názvem auta odvolává
na ještě starší model. -
00:02:19
Na Corollu AE 86 neboli hachi roku.
Ta se stala drifterskou legendou. -
00:02:25
Potkat ji v Čechách je vzácnost.
Natož se projet. - 00:02:29 Takové štěstí má jen pár lidí.
-
00:02:38
Možná si říkáte, co tu dělá
to staré hranaté auto -
00:02:43
s nalepenými gumovými spoilery,
malými koly, tenkým volantem - 00:02:48 a podivnými sedačkami?
-
00:02:50
Pokud jste někdy na Playstationu
hráli hru Gran turismo, - 00:02:56 možná vám začíná svítat.
-
00:02:58
Corolla AE 86 nebyla stavěná
jako sporťák. -
00:03:02
Bylo to kupé odvozené
z rodinného auta. -
00:03:06
Pod kapotou se objevila
šestnáctistovka se dvěma vačkami -
00:03:11
a výkonem 124 koní.
Na svou dobu to bylo až až. -
00:03:15
Díky hmotnosti pod jednu tunu
a vyváženosti podvozku -
00:03:20
se Corolla stala oblíbeným
závodním autem. -
00:03:24
V Japonsku díky snadno
laditelnému motoru -
00:03:28
se usadila na pozici hvězdy
pouličních závodů - 00:03:32 a miláčka drifterské scény.
-
00:03:34
Tato dvě auta mají společné
jen 3 věci. -
00:03:38
Motor vpředu, pohon zadních kol
a hachi roku. - 00:03:42 Tedy japonsky čísla 8 a 6.
-
00:03:45
Automobilka tvrdí, že nové auto
se poučilo z jednoduchosti -
00:03:50
a hravého živého charakteru
staré AE 86. -
00:03:54
Takovou věc zjistíte někde,
kde nejsou stromy, příkopy - 00:03:59 a ani protijedoucí auta.
-
00:04:01
Třeba takový zkušební okruhu
v Mostě. -
00:04:05
Na tomto autě je nejlepší
vyváženost podvozku. -
00:04:09
V každé zatáčce,
jakmile přitlačíte na pilu, -
00:04:13
cítíte, jak to auto
pod vámi pracuje. -
00:04:17
Ani nemusíte driftovat
a je to zábava. - 00:04:21 Driftování je ale zábava větší.
-
00:04:27
Díky tomu skvěle nastavenému
podvozku -
00:04:31
a nepříliš širokým pneumatikám
si těch 200 koní užijete -
00:04:36
do každého posledního
japonského plnokrevníka. -
00:05:07
Hmotnost auta se podařilo udržet
pod 1 300 kg. -
00:05:11
Těžiště je díky plochému motoru
jen 460 mm nad asfaltem. -
00:05:16
Ačkoliv technickými postupy
se vývojáři -
00:05:20
ke staré AE 86 nepřiblížili,
alespoň na ni odkazují, -
00:05:24
aby bylo jasné, jak jsou na její
dědictví hrdí. -
00:05:29
Motor má zdvih i vrtání 86 mm.
A průměr výfuku je 86 mm. -
00:05:34
Jako by chtěli říct:
"Tohle je hachi roku." -
00:05:38
Tohle auto se mi líbí.
Snad na výjimku zadních světel -
00:05:43
a trochu přehnaného tunerského
zadního křídla. -
00:05:47
Většinu času s GT 86 nestrávíte
na okruhu, ale na silnici. -
00:05:53
Tady je to s driftováním
obtížnější. - 00:05:56 Ono o ty smyky zas tak nejde.
-
00:05:59
Toto auto je jedinečné v tom,
že vám vykouzlí úsměv na rtech -
00:06:05
a dokáže se vám odměnit
i bez kouřících pneumatik. -
00:06:10
Stačí trochu přitlačit na pilu,
vjet do zatáček -
00:06:15
a okamžitě ucítíte,
jak auto ožilo. -
00:06:18
Pneumatiky nejsou natolik široké,
aby pro dvoulitrový boxer -
00:06:23
představovaly nepřekonatelnou
bariéru. -
00:06:27
Auto pracuje, lehce se smyká,
perfektně přenáší hmotnost. - 00:06:32 Miluje zatáčky s vášní nevídanou.
-
00:06:35
Když vynecháme skvěle naladěný
podvozek, - 00:06:39 všechno je to zásluha pneumatik.
-
00:06:42
Tedy jejich správně
zvoleného rozměru. - 00:06:46 Já mám obuté už zimní gumy.
-
00:06:48
Přilnavost je o něco nižší,
než by mohla být. -
00:06:53
Všechno, co se v zatáčce děje,
cítíte dopředu -
00:06:57
a máte čas se připravit
a pořádně si to užít. -
00:07:01
Interiér auta není
z nejkrásnějších. -
00:07:04
Jsou tu hranatá tlačítka a plasty
nepěkné na pohled i dotek. - 00:07:10 Zadní sedadla jsou k smíchu.
-
00:07:12
Povrchy, rádoby hliníkově stříbrné,
taky. - 00:07:16 Skvělá je pozice za volantem,
-
00:07:19
nejnižší posaz jaký kdy Toyota
v sériovém autě měla -
00:07:23
a kokpit funkčně zaměřený na řidiče
a přizpůsobený k tomu, - 00:07:28 aby se mu pracovalo co nejlépe.
-
00:07:31
U kolen jsou na boku
měkké podložky, - 00:07:35 abych se v zatáčce mohl zapřít.
-
00:07:38
GT 86 mi připomíná
moji oblíbenou MX 5. -
00:07:41
Jsem nadšený, že takovéto auto
vzniklo i v dnešní době. -
00:07:46
Dává mi to naději,
že pravé ryzí sporťáky nevyhynou. -
00:07:57
Už jsi změnila názor na tohle auto?
Ne. Já si myslím, -
00:08:02
že tohle je v praktickém životě
nepoužitelné auto. - 00:08:06 To si dokážeš představit,
-
00:08:08
že bys s ním jezdil každý den
na nákupy, po Praze? -
00:08:13
Já jo, ale těžko ti to vysvětlím.
Já si pozvu posilu. -
00:08:18
Honzo, mohl bys jí objasnit
v čem je to auto dokonalé? -
00:08:22
-Mohl, stačí, když se svezeme.
-Pojďme na spotřebu. -
00:08:27
-Žere to jako prokopnutý?
-Jak se to vezme. -
00:08:31
V normálním provozu to žere
9 až 11 litrů. -
00:08:35
Podle toho, jak rychle jedeš.
To není málo. -
00:08:39
Nemá to turbo,
je to atmosféra, -
00:08:42
tak když jedeš ostře,
tak to žere 13 litrů. -
00:08:46
-O moc víc už ne, a to je dobrý.
-Co kufr? -
00:08:50
Kufr je navržený tak,
aby se do něj vešly 4 pneumatiky. -
00:08:55
Týdenní nákup pro tebe možná
na 14 dní v pohodě. -
00:08:59
Honzo, tys testoval toto auto
na okreskách, na hezkých silnicích, -
00:09:05
ale když bude silnice rozbitá,
nebo budeš jezdit na kostkách, -
00:09:10
jak se to bude chovat?
Bude to taky tak pohodlný? -
00:09:14
Tohle je spíš tvrdý, ale poddajný.
Já si dovedu představit, -
00:09:19
že s ním budu jezdit po Praze
každý den. -
00:09:23
Vy se teď podívejte na konec
našeho dlouhodobého testu. -
00:09:31
Od září byl členem našeho týmu
francouzský hybridní elegán - 00:09:36 Peugeot 508 RXH.
-
00:09:38
V několika testech za jeho volant
usedli Honza a Libor. -
00:09:43
Honza byl trochu zklamán
nedostatkem úložných schránek - 00:09:48 a děsil se robotizované převodovky.
-
00:09:51
Libor k tomu přidal zkušenosti
jízdy ve městě a v terénu. -
00:09:56
Z jeho testu odcházel Peugeot
napůl poražen. -
00:10:00
V automatickém režimu se elektrický
motor moc často nezapínal, -
00:10:05
a tak se ztrácel účinek
hybridního pohonu. -
00:10:09
Abyste mohli využívat čistě
elektrický mód, - 00:10:13 musíte mít plně nabité baterie.
-
00:10:16
V praxi je auto nejzelenější
v zácpách, - 00:10:20 nebo při průjezdu vesnicemi.
-
00:10:22
Spolu se snížením rychlosti
přepnete na elektrický mód. -
00:10:27
Nabít baterie naplno
je trochu problém. -
00:10:31
Vyžaduje to plánování a přemýšlení.
Buď jedete dlouho z kopce, -
00:10:36
nebo využijete
veškeré způsoby rekuperace. - 00:10:40 Znamená to skoro nebrzdit.
-
00:10:43
Využívat tempomat, předvídat
a jezdit plynule. - 00:10:47 Jakmile se naučíte číst z displejů
-
00:10:50
a zkoordinovat úkony rekuperace
energie, máte vyhráno. -
00:10:55
Když se vám to nebude dařit,
nemusíte se bát vysoké spotřeby. -
00:11:00
7 litrů je skvělý výsledek.
Jaký je závěrečný verdikt AMS? -
00:11:05
Pokud se chcete jen vozit
nemá pro vás Peugeot 508 RXH smysl. -
00:11:11
Za vyšší cenu nedostanete rychlejší
ani úspornější auto, - 00:11:16 než je obyčejná 508.
-
00:11:18
Hledáte-li prostorné auto
pro volný čas, -
00:11:22
měli byste si RXH vyzkoušet.
Vyhovovat bude klidným řidičům. -
00:11:27
Nadšený z něj bude ten, kdo si rád
hraje s elektronikou a je nad věcí. -
00:11:33
Něco mu musíte odpustit
a pak budete spokojeni. -
00:11:43
Honzo, tys s tím Peugeotem urazil
velkou štreku. -
00:11:47
Vydal ses s ním až do Paříže.
Během té cesty jsi zjistil, -
00:11:52
co ti na tom autě vadí,
nebo co tě překvapilo? -
00:11:56
Dobrý je tam prostor.
Je to velké kombi. -
00:12:00
Já jsem měl spoustu vybavení
na autosalon. -
00:12:04
S prostorem se pojí
i negativní stránka. - 00:12:08 Je tam málo odkládacích prostorů.
-
00:12:11
Dobrý bylo, že to bylo pohodlné.
Široké sedačky, masážní funkce. -
00:12:16
Jeli jsme po hladký německý dálnici
a když se sjede na okresky, -
00:12:21
tak ten podvozek není tak měkký
jako u klasický 508. -
00:12:26
Co vyzdvihnu, to je design.
Normální 508 je obyčejné kombi. - 00:12:31 Tohle je trošku na víc.
-
00:12:33
Pro jakého zákazníka Peugeot
toto auto vyrobil? -
00:12:37
Právě pro ty lidi,
kteří chtějí něco jiného. - 00:12:41 Těch aut tady bude málo.
-
00:12:44
Také pro lidi, kteří nebydlí
v České republice, -
00:12:48
kde na to, že si koupí hybrid
dostanou slevu na silniční dani. - 00:12:53 Honzo, my ti děkujeme.
-
00:12:55
A vy se podívejte na test
nejmenšího Mercedesu. -
00:13:03
Takto vypadá prostor vzadu
v jednom prémiových hatchbacků -
00:13:08
nižší střední třídy.
Je tady celkem příjemně. -
00:13:13
Nad hlavou mám dost prostoru,
tak se mohu i opřít. - 00:13:17 U kolen a chodidel to takové není.
-
00:13:20
Ale hlavně se tady necítím
jak v krabici od bot. -
00:13:25
Ale toto není
Mercedes Benz třídy A, -
00:13:28
který dnes testujeme.
Toto je nové BMW řady 1. -
00:13:32
Tady mám místa na rozdávání.
Nad hlavou, u kolen, u chodidel. -
00:13:37
Všude je spousta prostoru, světla.
Připadám si jako v akvárku. -
00:13:42
Ani toto není Mercedes třídy A.
Sedím v Peugeotu 308. -
00:13:47
A jsem doma.
Spíš bohužel. -
00:13:50
V Mercedesu třídy A,
ve kterém sedím, -
00:13:54
je vzadu útulno,
ale trochu těsno. -
00:13:58
Nad hlavou nezůstává žádný prostor
a ani u kolen a chodidel. -
00:14:04
Aby bylo hodnocení zadní části
kompletní, - 00:14:08 dáme si celé kolečko ještě jednou.
-
00:14:11
Tentokrát se zavazadlovými
prostory. - 00:14:18 Nechápejte to špatně.
-
00:14:20
Jsem úplně poslední z testerů
v České republice, -
00:14:24
který chce srovnávat litrové
objemy kufrů, -
00:14:28
nebo centimetrové rozdíly
v rozměrech interiéru. -
00:14:33
Tuto srandu jsem dělal jen proto,
abych vám ukázal, -
00:14:37
že nové Ačko je ve své druhé
polovině standardní -
00:14:42
a na dnešní poměry malý hatchback
nižší střední třídy. - 00:14:47 Ta první polovina je jiné kafe.
- 00:14:50 Aleluja, Mercedes se vrátil.
-
00:14:53
Skončilo období pochybných
experimentů designem i třídami. - 00:14:59 Němci zase vyrábějí auta,
-
00:15:01
po kterých se mohou
klienti utlouct. - 00:15:04 Chcete důkaz?
-
00:15:06
Nová třída A během 5 měsíců prodeje
posbírala 70 000 objednávek. - 00:15:11 Nedivím se.
-
00:15:12
Stačí se zadívat
do uhrančivých očí, -
00:15:15
nechat se okouzlit ohromnou hvězdou
a jste tam, -
00:15:20
kde vás chtěli hoši
ze Stuttgartu mít. -
00:15:23
Zvěčnění se na objednávce
a o milion lehčí. -
00:15:27
Nové Áčko vypadá skvěle
nejen zvenčí, -
00:15:31
ale z perspektivy předních sedadel
i uvnitř. -
00:15:35
Palubní deska i dekory vypadají
fantasticky. -
00:15:39
Do sedaček se zamilujete
na první posazení. - 00:15:43 Do volantu zase na první dotek.
-
00:15:46
Místa vpředu má nejen řidič,
ale i spolujezdec. -
00:15:50
I Mercedesu se podařilo uvnitř Áčka
pár přešlapů. -
00:15:54
Tento výdech ventilace bude
po 30 000 najetých kilometrech -
00:15:59
na českých silnicích vrzat
asi tak 3x víc než teď. -
00:16:04
A teplota na klimatizaci se dá
nastavovat pouze v celých stupních. -
00:16:09
Teď v zimě je to fuk,
ale v létě si na to zanadáváte. -
00:16:15
Chybějící půl stupně
na klimatizaci naštvou. -
00:16:19
Ale narazíte uvnitř ve sportovní
verzi na drobnosti, - 00:16:24 které pohladí řidičovu dušičku.
-
00:16:27
Třeba skvělé obšitý volantu,
nebo sedaček, -
00:16:31
rádoby karbonový potah
palubní desky, nebo velký displej. -
00:16:50
Tedy ono to jede, ale že bych
z toho měl sportovní pocit, - 00:16:55 to v žádném případě.
-
00:16:57
Plynový pedál skoro vmáčknutý
do podlahy. -
00:17:02
Nic se zvláštního neděje.
To auto je rychlé. -
00:17:24
Tak vás vítám v éře počítačového
řízení, které se vyznačuje tím, -
00:17:29
že jedete velmi rychle do zatáčky.
Nebojíte se, že byste z ní vylítli. - 00:17:35 To auto výborně sedí.
-
00:17:37
Problém je v tom,
že necítíte vůbec nic. -
00:17:40
Vytratil se z toho adrenalin.
Stejné je to i s motorem. -
00:17:45
Podřadím, dvoulitrový turbobenzín
s přímým střikem paliva, -
00:17:51
výkon 155 kW.
To auto jede rychle. -
00:17:54
Motor má sílu, ale 4 000 otáček
ztratí jakoukoliv zábavnost. - 00:18:00 Pak už jenom rychle jedete.
-
00:18:03
Projedete prudkou zatáčkou
ve vysoké rychlosti, -
00:18:08
ale nemáte z toho žádnou radost.
Brzdy výborné. -
00:18:34
Takže tady máme další herní
simulátor na čtyřech kolech, -
00:18:39
který skvěle brzdí,
ale žádná zábava s ním není. -
00:18:43
Ale umí to hezky rozpálit.
Co dál? -
00:18:46
Třeba to, že dvouspojková
7stupňová převodovka DSG - 00:18:51 řadí rychle nahoru.
-
00:18:53
Ale v automatickém režimu
občas hloupě dolů. -
00:18:57
Několikrát jsem musel přepínat
do sekvenčního režimu, -
00:19:02
abych se zbavil zařazené trojky
či dokonce dvojky z kopce dolů. -
00:19:07
Fakt jsem nechtěl brzdit motorem
v rychlosti 80 km za hodinu. -
00:19:13
Ptáte se na spotřebu?
Tady nové Ačko 250 Sport válí. -
00:19:18
Naměřil jsem průměrně 7,8 litrů
na 100 km. -
00:19:22
A to jsem malý velký Mercedes
moc nešetřil. -
00:19:30
Mercedes Benz třídy A je dynamické
komfortní a luxusní auto. -
00:19:36
Sporťák to není,
ale je radost jej řídit. -
00:19:39
Mercedes Benz třídy A je kompaktní
hatchback s menším kufrem -
00:19:45
a s malinkým prostůrkem
na zadních sedačkách. -
00:19:49
Když to sečteme dostaneme auto,
které stojí za to mít. -
00:19:54
Jen se mi nelíbí základní cenovka
600 000 korun -
00:19:58
a už vůbec ne 1,1 milionů
za tento model. - 00:20:07 Soutěžní otázka zní:
-
00:20:33
Soutěžíme o ceny od sponzorů
pořadu: -
00:20:40
poukaz na ruční mytí automyčky
Collection v hodnotě 2 000 korun, -
00:20:45
poukaz na robotický vysavač
Rumba 760 od společnosti iRobot, -
00:20:50
a dárkový balíček AMS obsahující
poukaz na školu smyku -
00:20:55
na polygonu u Příbrami
a triko v novém designu. - 00:21:08 A je to za námi.
-
00:21:10
Poslední letošní díl
se stal minulostí. -
00:21:13
Užijte si Vánoce, vyrašte
do nového roku dobře naladění -
00:21:19
třeba za volantem z jednoho aut,
které jsme letos testovali. -
00:21:23
Mějte se krásně
a dejte přednost AMS.