iVysílání

stránky pořadu
Premiéra:
6. 12. 2012
17:20 na ČT1

1 2 3 4 5

16 hlasů
151325
zhlédnutí

Auto Moto Styl

Toyota GT86 — Peugeot 508 RXH — Mercedes – benz A 250

22 min | další Magazíny »

upozorňovat

do playlistu

Přehrávač videa

Načítám přehrávač...

Auto Moto Styl

  • 00:00:15 Vítejte u Automotostylu.
  • 00:00:17 Dnešní díl bude zvláštní
    z několika důvodů.
  • 00:00:21 Sice je to poslední díl
    letošního roku,
  • 00:00:25 ale uvidíte testy
    dvou přelomových novinek.
  • 00:00:29 Jakých, to se dozvíte z přehledu.
  • 00:00:34 V dnešním AMS bude Honza driftovat
    v nástupci japonského sporťáku.
  • 00:00:40 Potom si shrneme výsledky
    našeho dlouhodobého testu hybridu,
  • 00:00:45 kterého všichni zatracují.
  • 00:00:47 Nakonec se s Liborem podíváme
    na nový Mercedes třídy A.
  • 00:00:56 V záplavě letošních novinek
    těžko vybírat tu nejlepší.
  • 00:01:00 Jeden tip bych měl.
    Pokud máme srdce závodníka,
  • 00:01:05 tak by vás mohla zajímat
    Toyota GT 86.
  • 00:01:08 Můžeš mi říct,
    co na tom autě všichni vidíte?
  • 00:01:13 Je to pro dva lidi a dvě kabelky,
    žrát to bude jako prokopnutý,
  • 00:01:18 pohodlí, o tom radši nepřemýšlím
    a o ceně už vůbec ne.
  • 00:01:22 Vy ženy asi tohle nepochopíte.
  • 00:01:25 Podíváme se na test
    a pak si to vysvětlíme.
  • 00:01:42 Na tohle auto jsem se těšil
    a zároveň se i trochu bál.
  • 00:01:47 Když má člověk velké očekávání,
    může přijít zklamání.
  • 00:01:52 Toyota GT 86 má všechny předpoklady
    k tomu, aby byla skvělá.
  • 00:01:57 Vypadá jako postavená podle seznamu
    řidičského nadšence.
  • 00:02:02 Je malá, lehká, má atmosférický
    motor vpředu a pohon zadních kol,
  • 00:02:08 samosvorný diferenciál
    a nepříliš široké gumy.
  • 00:02:12 Také slavný rodokmen.
  • 00:02:14 Automobilka se názvem auta odvolává
    na ještě starší model.
  • 00:02:19 Na Corollu AE 86 neboli hachi roku.
    Ta se stala drifterskou legendou.
  • 00:02:25 Potkat ji v Čechách je vzácnost.
    Natož se projet.
  • 00:02:29 Takové štěstí má jen pár lidí.
  • 00:02:38 Možná si říkáte, co tu dělá
    to staré hranaté auto
  • 00:02:43 s nalepenými gumovými spoilery,
    malými koly, tenkým volantem
  • 00:02:48 a podivnými sedačkami?
  • 00:02:50 Pokud jste někdy na Playstationu
    hráli hru Gran turismo,
  • 00:02:56 možná vám začíná svítat.
  • 00:02:58 Corolla AE 86 nebyla stavěná
    jako sporťák.
  • 00:03:02 Bylo to kupé odvozené
    z rodinného auta.
  • 00:03:06 Pod kapotou se objevila
    šestnáctistovka se dvěma vačkami
  • 00:03:11 a výkonem 124 koní.
    Na svou dobu to bylo až až.
  • 00:03:15 Díky hmotnosti pod jednu tunu
    a vyváženosti podvozku
  • 00:03:20 se Corolla stala oblíbeným
    závodním autem.
  • 00:03:24 V Japonsku díky snadno
    laditelnému motoru
  • 00:03:28 se usadila na pozici hvězdy
    pouličních závodů
  • 00:03:32 a miláčka drifterské scény.
  • 00:03:34 Tato dvě auta mají společné
    jen 3 věci.
  • 00:03:38 Motor vpředu, pohon zadních kol
    a hachi roku.
  • 00:03:42 Tedy japonsky čísla 8 a 6.
  • 00:03:45 Automobilka tvrdí, že nové auto
    se poučilo z jednoduchosti
  • 00:03:50 a hravého živého charakteru
    staré AE 86.
  • 00:03:54 Takovou věc zjistíte někde,
    kde nejsou stromy, příkopy
  • 00:03:59 a ani protijedoucí auta.
  • 00:04:01 Třeba takový zkušební okruhu
    v Mostě.
  • 00:04:05 Na tomto autě je nejlepší
    vyváženost podvozku.
  • 00:04:09 V každé zatáčce,
    jakmile přitlačíte na pilu,
  • 00:04:13 cítíte, jak to auto
    pod vámi pracuje.
  • 00:04:17 Ani nemusíte driftovat
    a je to zábava.
  • 00:04:21 Driftování je ale zábava větší.
  • 00:04:27 Díky tomu skvěle nastavenému
    podvozku
  • 00:04:31 a nepříliš širokým pneumatikám
    si těch 200 koní užijete
  • 00:04:36 do každého posledního
    japonského plnokrevníka.
  • 00:05:07 Hmotnost auta se podařilo udržet
    pod 1 300 kg.
  • 00:05:11 Těžiště je díky plochému motoru
    jen 460 mm nad asfaltem.
  • 00:05:16 Ačkoliv technickými postupy
    se vývojáři
  • 00:05:20 ke staré AE 86 nepřiblížili,
    alespoň na ni odkazují,
  • 00:05:24 aby bylo jasné, jak jsou na její
    dědictví hrdí.
  • 00:05:29 Motor má zdvih i vrtání 86 mm.
    A průměr výfuku je 86 mm.
  • 00:05:34 Jako by chtěli říct:
    "Tohle je hachi roku."
  • 00:05:38 Tohle auto se mi líbí.
    Snad na výjimku zadních světel
  • 00:05:43 a trochu přehnaného tunerského
    zadního křídla.
  • 00:05:47 Většinu času s GT 86 nestrávíte
    na okruhu, ale na silnici.
  • 00:05:53 Tady je to s driftováním
    obtížnější.
  • 00:05:56 Ono o ty smyky zas tak nejde.
  • 00:05:59 Toto auto je jedinečné v tom,
    že vám vykouzlí úsměv na rtech
  • 00:06:05 a dokáže se vám odměnit
    i bez kouřících pneumatik.
  • 00:06:10 Stačí trochu přitlačit na pilu,
    vjet do zatáček
  • 00:06:15 a okamžitě ucítíte,
    jak auto ožilo.
  • 00:06:18 Pneumatiky nejsou natolik široké,
    aby pro dvoulitrový boxer
  • 00:06:23 představovaly nepřekonatelnou
    bariéru.
  • 00:06:27 Auto pracuje, lehce se smyká,
    perfektně přenáší hmotnost.
  • 00:06:32 Miluje zatáčky s vášní nevídanou.
  • 00:06:35 Když vynecháme skvěle naladěný
    podvozek,
  • 00:06:39 všechno je to zásluha pneumatik.
  • 00:06:42 Tedy jejich správně
    zvoleného rozměru.
  • 00:06:46 Já mám obuté už zimní gumy.
  • 00:06:48 Přilnavost je o něco nižší,
    než by mohla být.
  • 00:06:53 Všechno, co se v zatáčce děje,
    cítíte dopředu
  • 00:06:57 a máte čas se připravit
    a pořádně si to užít.
  • 00:07:01 Interiér auta není
    z nejkrásnějších.
  • 00:07:04 Jsou tu hranatá tlačítka a plasty
    nepěkné na pohled i dotek.
  • 00:07:10 Zadní sedadla jsou k smíchu.
  • 00:07:12 Povrchy, rádoby hliníkově stříbrné,
    taky.
  • 00:07:16 Skvělá je pozice za volantem,
  • 00:07:19 nejnižší posaz jaký kdy Toyota
    v sériovém autě měla
  • 00:07:23 a kokpit funkčně zaměřený na řidiče
    a přizpůsobený k tomu,
  • 00:07:28 aby se mu pracovalo co nejlépe.
  • 00:07:31 U kolen jsou na boku
    měkké podložky,
  • 00:07:35 abych se v zatáčce mohl zapřít.
  • 00:07:38 GT 86 mi připomíná
    moji oblíbenou MX 5.
  • 00:07:41 Jsem nadšený, že takovéto auto
    vzniklo i v dnešní době.
  • 00:07:46 Dává mi to naději,
    že pravé ryzí sporťáky nevyhynou.
  • 00:07:57 Už jsi změnila názor na tohle auto?
    Ne. Já si myslím,
  • 00:08:02 že tohle je v praktickém životě
    nepoužitelné auto.
  • 00:08:06 To si dokážeš představit,
  • 00:08:08 že bys s ním jezdil každý den
    na nákupy, po Praze?
  • 00:08:13 Já jo, ale těžko ti to vysvětlím.
    Já si pozvu posilu.
  • 00:08:18 Honzo, mohl bys jí objasnit
    v čem je to auto dokonalé?
  • 00:08:22 -Mohl, stačí, když se svezeme.
    -Pojďme na spotřebu.
  • 00:08:27 -Žere to jako prokopnutý?
    -Jak se to vezme.
  • 00:08:31 V normálním provozu to žere
    9 až 11 litrů.
  • 00:08:35 Podle toho, jak rychle jedeš.
    To není málo.
  • 00:08:39 Nemá to turbo,
    je to atmosféra,
  • 00:08:42 tak když jedeš ostře,
    tak to žere 13 litrů.
  • 00:08:46 -O moc víc už ne, a to je dobrý.
    -Co kufr?
  • 00:08:50 Kufr je navržený tak,
    aby se do něj vešly 4 pneumatiky.
  • 00:08:55 Týdenní nákup pro tebe možná
    na 14 dní v pohodě.
  • 00:08:59 Honzo, tys testoval toto auto
    na okreskách, na hezkých silnicích,
  • 00:09:05 ale když bude silnice rozbitá,
    nebo budeš jezdit na kostkách,
  • 00:09:10 jak se to bude chovat?
    Bude to taky tak pohodlný?
  • 00:09:14 Tohle je spíš tvrdý, ale poddajný.
    Já si dovedu představit,
  • 00:09:19 že s ním budu jezdit po Praze
    každý den.
  • 00:09:23 Vy se teď podívejte na konec
    našeho dlouhodobého testu.
  • 00:09:31 Od září byl členem našeho týmu
    francouzský hybridní elegán
  • 00:09:36 Peugeot 508 RXH.
  • 00:09:38 V několika testech za jeho volant
    usedli Honza a Libor.
  • 00:09:43 Honza byl trochu zklamán
    nedostatkem úložných schránek
  • 00:09:48 a děsil se robotizované převodovky.
  • 00:09:51 Libor k tomu přidal zkušenosti
    jízdy ve městě a v terénu.
  • 00:09:56 Z jeho testu odcházel Peugeot
    napůl poražen.
  • 00:10:00 V automatickém režimu se elektrický
    motor moc často nezapínal,
  • 00:10:05 a tak se ztrácel účinek
    hybridního pohonu.
  • 00:10:09 Abyste mohli využívat čistě
    elektrický mód,
  • 00:10:13 musíte mít plně nabité baterie.
  • 00:10:16 V praxi je auto nejzelenější
    v zácpách,
  • 00:10:20 nebo při průjezdu vesnicemi.
  • 00:10:22 Spolu se snížením rychlosti
    přepnete na elektrický mód.
  • 00:10:27 Nabít baterie naplno
    je trochu problém.
  • 00:10:31 Vyžaduje to plánování a přemýšlení.
    Buď jedete dlouho z kopce,
  • 00:10:36 nebo využijete
    veškeré způsoby rekuperace.
  • 00:10:40 Znamená to skoro nebrzdit.
  • 00:10:43 Využívat tempomat, předvídat
    a jezdit plynule.
  • 00:10:47 Jakmile se naučíte číst z displejů
  • 00:10:50 a zkoordinovat úkony rekuperace
    energie, máte vyhráno.
  • 00:10:55 Když se vám to nebude dařit,
    nemusíte se bát vysoké spotřeby.
  • 00:11:00 7 litrů je skvělý výsledek.
    Jaký je závěrečný verdikt AMS?
  • 00:11:05 Pokud se chcete jen vozit
    nemá pro vás Peugeot 508 RXH smysl.
  • 00:11:11 Za vyšší cenu nedostanete rychlejší
    ani úspornější auto,
  • 00:11:16 než je obyčejná 508.
  • 00:11:18 Hledáte-li prostorné auto
    pro volný čas,
  • 00:11:22 měli byste si RXH vyzkoušet.
    Vyhovovat bude klidným řidičům.
  • 00:11:27 Nadšený z něj bude ten, kdo si rád
    hraje s elektronikou a je nad věcí.
  • 00:11:33 Něco mu musíte odpustit
    a pak budete spokojeni.
  • 00:11:43 Honzo, tys s tím Peugeotem urazil
    velkou štreku.
  • 00:11:47 Vydal ses s ním až do Paříže.
    Během té cesty jsi zjistil,
  • 00:11:52 co ti na tom autě vadí,
    nebo co tě překvapilo?
  • 00:11:56 Dobrý je tam prostor.
    Je to velké kombi.
  • 00:12:00 Já jsem měl spoustu vybavení
    na autosalon.
  • 00:12:04 S prostorem se pojí
    i negativní stránka.
  • 00:12:08 Je tam málo odkládacích prostorů.
  • 00:12:11 Dobrý bylo, že to bylo pohodlné.
    Široké sedačky, masážní funkce.
  • 00:12:16 Jeli jsme po hladký německý dálnici
    a když se sjede na okresky,
  • 00:12:21 tak ten podvozek není tak měkký
    jako u klasický 508.
  • 00:12:26 Co vyzdvihnu, to je design.
    Normální 508 je obyčejné kombi.
  • 00:12:31 Tohle je trošku na víc.
  • 00:12:33 Pro jakého zákazníka Peugeot
    toto auto vyrobil?
  • 00:12:37 Právě pro ty lidi,
    kteří chtějí něco jiného.
  • 00:12:41 Těch aut tady bude málo.
  • 00:12:44 Také pro lidi, kteří nebydlí
    v České republice,
  • 00:12:48 kde na to, že si koupí hybrid
    dostanou slevu na silniční dani.
  • 00:12:53 Honzo, my ti děkujeme.
  • 00:12:55 A vy se podívejte na test
    nejmenšího Mercedesu.
  • 00:13:03 Takto vypadá prostor vzadu
    v jednom prémiových hatchbacků
  • 00:13:08 nižší střední třídy.
    Je tady celkem příjemně.
  • 00:13:13 Nad hlavou mám dost prostoru,
    tak se mohu i opřít.
  • 00:13:17 U kolen a chodidel to takové není.
  • 00:13:20 Ale hlavně se tady necítím
    jak v krabici od bot.
  • 00:13:25 Ale toto není
    Mercedes Benz třídy A,
  • 00:13:28 který dnes testujeme.
    Toto je nové BMW řady 1.
  • 00:13:32 Tady mám místa na rozdávání.
    Nad hlavou, u kolen, u chodidel.
  • 00:13:37 Všude je spousta prostoru, světla.
    Připadám si jako v akvárku.
  • 00:13:42 Ani toto není Mercedes třídy A.
    Sedím v Peugeotu 308.
  • 00:13:47 A jsem doma.
    Spíš bohužel.
  • 00:13:50 V Mercedesu třídy A,
    ve kterém sedím,
  • 00:13:54 je vzadu útulno,
    ale trochu těsno.
  • 00:13:58 Nad hlavou nezůstává žádný prostor
    a ani u kolen a chodidel.
  • 00:14:04 Aby bylo hodnocení zadní části
    kompletní,
  • 00:14:08 dáme si celé kolečko ještě jednou.
  • 00:14:11 Tentokrát se zavazadlovými
    prostory.
  • 00:14:18 Nechápejte to špatně.
  • 00:14:20 Jsem úplně poslední z testerů
    v České republice,
  • 00:14:24 který chce srovnávat litrové
    objemy kufrů,
  • 00:14:28 nebo centimetrové rozdíly
    v rozměrech interiéru.
  • 00:14:33 Tuto srandu jsem dělal jen proto,
    abych vám ukázal,
  • 00:14:37 že nové Ačko je ve své druhé
    polovině standardní
  • 00:14:42 a na dnešní poměry malý hatchback
    nižší střední třídy.
  • 00:14:47 Ta první polovina je jiné kafe.
  • 00:14:50 Aleluja, Mercedes se vrátil.
  • 00:14:53 Skončilo období pochybných
    experimentů designem i třídami.
  • 00:14:59 Němci zase vyrábějí auta,
  • 00:15:01 po kterých se mohou
    klienti utlouct.
  • 00:15:04 Chcete důkaz?
  • 00:15:06 Nová třída A během 5 měsíců prodeje
    posbírala 70 000 objednávek.
  • 00:15:11 Nedivím se.
  • 00:15:12 Stačí se zadívat
    do uhrančivých očí,
  • 00:15:15 nechat se okouzlit ohromnou hvězdou
    a jste tam,
  • 00:15:20 kde vás chtěli hoši
    ze Stuttgartu mít.
  • 00:15:23 Zvěčnění se na objednávce
    a o milion lehčí.
  • 00:15:27 Nové Áčko vypadá skvěle
    nejen zvenčí,
  • 00:15:31 ale z perspektivy předních sedadel
    i uvnitř.
  • 00:15:35 Palubní deska i dekory vypadají
    fantasticky.
  • 00:15:39 Do sedaček se zamilujete
    na první posazení.
  • 00:15:43 Do volantu zase na první dotek.
  • 00:15:46 Místa vpředu má nejen řidič,
    ale i spolujezdec.
  • 00:15:50 I Mercedesu se podařilo uvnitř Áčka
    pár přešlapů.
  • 00:15:54 Tento výdech ventilace bude
    po 30 000 najetých kilometrech
  • 00:15:59 na českých silnicích vrzat
    asi tak 3x víc než teď.
  • 00:16:04 A teplota na klimatizaci se dá
    nastavovat pouze v celých stupních.
  • 00:16:09 Teď v zimě je to fuk,
    ale v létě si na to zanadáváte.
  • 00:16:15 Chybějící půl stupně
    na klimatizaci naštvou.
  • 00:16:19 Ale narazíte uvnitř ve sportovní
    verzi na drobnosti,
  • 00:16:24 které pohladí řidičovu dušičku.
  • 00:16:27 Třeba skvělé obšitý volantu,
    nebo sedaček,
  • 00:16:31 rádoby karbonový potah
    palubní desky, nebo velký displej.
  • 00:16:50 Tedy ono to jede, ale že bych
    z toho měl sportovní pocit,
  • 00:16:55 to v žádném případě.
  • 00:16:57 Plynový pedál skoro vmáčknutý
    do podlahy.
  • 00:17:02 Nic se zvláštního neděje.
    To auto je rychlé.
  • 00:17:24 Tak vás vítám v éře počítačového
    řízení, které se vyznačuje tím,
  • 00:17:29 že jedete velmi rychle do zatáčky.
    Nebojíte se, že byste z ní vylítli.
  • 00:17:35 To auto výborně sedí.
  • 00:17:37 Problém je v tom,
    že necítíte vůbec nic.
  • 00:17:40 Vytratil se z toho adrenalin.
    Stejné je to i s motorem.
  • 00:17:45 Podřadím, dvoulitrový turbobenzín
    s přímým střikem paliva,
  • 00:17:51 výkon 155 kW.
    To auto jede rychle.
  • 00:17:54 Motor má sílu, ale 4 000 otáček
    ztratí jakoukoliv zábavnost.
  • 00:18:00 Pak už jenom rychle jedete.
  • 00:18:03 Projedete prudkou zatáčkou
    ve vysoké rychlosti,
  • 00:18:08 ale nemáte z toho žádnou radost.
    Brzdy výborné.
  • 00:18:34 Takže tady máme další herní
    simulátor na čtyřech kolech,
  • 00:18:39 který skvěle brzdí,
    ale žádná zábava s ním není.
  • 00:18:43 Ale umí to hezky rozpálit.
    Co dál?
  • 00:18:46 Třeba to, že dvouspojková
    7stupňová převodovka DSG
  • 00:18:51 řadí rychle nahoru.
  • 00:18:53 Ale v automatickém režimu
    občas hloupě dolů.
  • 00:18:57 Několikrát jsem musel přepínat
    do sekvenčního režimu,
  • 00:19:02 abych se zbavil zařazené trojky
    či dokonce dvojky z kopce dolů.
  • 00:19:07 Fakt jsem nechtěl brzdit motorem
    v rychlosti 80 km za hodinu.
  • 00:19:13 Ptáte se na spotřebu?
    Tady nové Ačko 250 Sport válí.
  • 00:19:18 Naměřil jsem průměrně 7,8 litrů
    na 100 km.
  • 00:19:22 A to jsem malý velký Mercedes
    moc nešetřil.
  • 00:19:30 Mercedes Benz třídy A je dynamické
    komfortní a luxusní auto.
  • 00:19:36 Sporťák to není,
    ale je radost jej řídit.
  • 00:19:39 Mercedes Benz třídy A je kompaktní
    hatchback s menším kufrem
  • 00:19:45 a s malinkým prostůrkem
    na zadních sedačkách.
  • 00:19:49 Když to sečteme dostaneme auto,
    které stojí za to mít.
  • 00:19:54 Jen se mi nelíbí základní cenovka
    600 000 korun
  • 00:19:58 a už vůbec ne 1,1 milionů
    za tento model.
  • 00:20:07 Soutěžní otázka zní:
  • 00:20:33 Soutěžíme o ceny od sponzorů
    pořadu:
  • 00:20:40 poukaz na ruční mytí automyčky
    Collection v hodnotě 2 000 korun,
  • 00:20:45 poukaz na robotický vysavač
    Rumba 760 od společnosti iRobot,
  • 00:20:50 a dárkový balíček AMS obsahující
    poukaz na školu smyku
  • 00:20:55 na polygonu u Příbrami
    a triko v novém designu.
  • 00:21:08 A je to za námi.
  • 00:21:10 Poslední letošní díl
    se stal minulostí.
  • 00:21:13 Užijte si Vánoce, vyrašte
    do nového roku dobře naladění
  • 00:21:19 třeba za volantem z jednoho aut,
    které jsme letos testovali.
  • 00:21:23 Mějte se krásně
    a dejte přednost AMS.